Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4744 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ניקו , תשמע את הקטע הבא בשבילי ,

בין 1:00 ל 1:20 במיוחד .

 

אם זה לא חדר לך לעצמות אז באמת מזרחית היא לא בשבילך .

 

היא פשוט מוכשרת ברמות אבל גם בירידה לא קטנה.

יש לה קול מדהים אבל רמת הטקסטים יורדת ולא איכות הזמר בהכרח,כנ"ל עופר לוי - יש לו קול וידע במוסיקה,שלהרבה מאוד זמרים אין.

מה עושה עם הקול ? זה כבר משהו אחר.

חיים משה היום נשמע עייף כמו זמר בן 70 ולא באמצע העשור החמישי.

זהר ארגוב- אפילו עם הסמים (ובואו לא נכניס אותם לדיון הזה) גם כאשר נשמע פחות איכותי היה לפחות בשתי רמות ממה שיש היום.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

  • תגובות 106
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
איך נגיד את זה בעדינות... אם תפוצה/חשיפה היא המדד שלך לאיכות, אתה צריך לעבוד קצת על הלוגיקה שלך. קרא את דבריו של רוני להסבר יותר מעמיק.

היא לא מדד לאיכות בהכרח אבל היא יכולה להיות אינדיקציה/ מדד למה שהרבה אנשים אוהבים (כמו שבטלוויזיה יש ריטינג גבוה לתוכניות כמו הפח הגדול וכד').

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

גם לשרית חדד יש אחלה יכולת ווקאלית, אבל מה היא בוחרת לעשות איתו? מיינסטרים גרוע.

שיהיה לה לבריאות, היא מתפרנסת בסה"כ כמו שאר הברנז'ה ששאיפתם העיקרית היא לראות

למי יש יותר גדול ומי ממלא היכל יותר גדול ויותר מהר.

הקהל נהנה, שגם להם יהיה לבריאות אבל זה לא מעיד על איכות האמן.

השמות הגדולים שצויינו כאן (ארגוב, לוי, עופר, זהבה) לא יכולים להאמר באותו המשפט עם

הספר וחבורתו.

 

הם בהחלט מוכרים ומספקים את הסחורה (מוזיקת וודקה רד בול וכפיים), אך הם לא

חודרים לורידים שלי לפחות.

Gn'f'R

פורסם

אני לא אוהב את זהבה בן. נשמעת כמו ילד בכיתה ג', אני לא אוהב את הקול הזה.

תמצא אצלי פה ושם ישי לוי, לדעתי יש לו קול יפה. בזה זה נגמר. כנראה שמזרחית היא לא בשבילי.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אני לא יודע איך להגדיר איכות במוזיקה. אני יודע שאני לא אוהב מוזיקה קלאסית וגם לא אוהב ג'אז, וכן מאוד אוהב בלוז או רוק כבד קלאסי - שני סגנונות לאו דווקא מתוחכמים, מבחינת השפה המוזיקלית.

מה שכן אפשר לחפש במוזיקה הוא את הנשמה. זה נכון שגם זה יכול להיות ביטוי ריק מתוכן, אבל זה משהו שאני לא מוצא בשכפולי מוזיקת פופ או מוזיקה מזרחית מן המיינסטרים (זה מבלי להכנס לזה שב100% מהפעמים שאני שומע שיר מזרחי, זה מרכב של ערס שעובר ברחוב וחושב שכולם אוהבים סלסולים בדיוק כמוהו).

אני חושב שכל סגנון מוזיקלי - מודרני הגיע למיצוי מסויים מתישהו, זה קרה לרוק אנד רול, זה קרה לבלוז, זה קרה סווינג ולרוק המתקדם. כך גם למוזיקה המזרחית המיינסטרימית בישראל. בשלב מסויים אתה כבר לא שומע רעיונות חדשים או שום דבר שלא שמעת לפני, ולכן זה גם נהפך למשעמם. בדיוק גם כמו עם ההיפ הופ האמריקאי. אני מאוד אוהב, למשל, את האלבומים הישנים בהקפת dr dre, ומה שהוא עושה היום זה זבל, כי הסגנון הזה הגיע לידי מיצוי, וכל מה שאנחנו שומעים זה רק שכפול של דברים מן העבר.

מעבר לזה כמובן שמדובר בעניין של טעם ועניין של זהות שנוצרת בין יוצרים או סגנון, לבין קבוצה מסויימת באוכלוסיה. אני אישית גם לא סובל את שלום חנוך (וזה למרות שהגיטריסט שמופיע איתו, רוני פיטרסון, הוא בין הגיטריסטים הטובים בישראל לדעתי) וגם לא את משינה וגם לא אסף אבידן, ומתקשה למצוא משהו מקורי ולא משעמם ביצירה של מישהו מהם. לדעתי לפחות חלק מהיוצרים הישראלים, שלא מהז'אנר המזרחי, מקבלים קרדיט ללא סיבה ראויה ובמדינה אחרת (אנגליה או ארה"ב) לא היו מצליחים אפילו סלגור חוזה הקלטות.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אני לא יודע האם ניתן לתייג מוזיקה צפון אפריקאית בתור מוזיקה מזרחית. אם כן, השיר ״מנהאר לי משיתי״ של שמעון בוסקילה, שהתפרסם במסגרת הפרוייקט של עידן רייכל, הוא משב רוח מרענן בז׳אנר לאחר בצורת ארוכה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

אני אוהב את המקור. לא הצלחתי למצוא אותו בשום מקום חוץ מבדיסק אצל המפקד שלי מהצבא.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

המוזיקה הזו נקראת מוזיקה אתנית. יש מרוקאית, תימנית, אירופאית, אפריקאית וכהנה וכהנה.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

http://www.youtube.com/watch?v=XVaA2b86hV0 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

איפה הם אותם לילות

את הותרת רק זכרונות

את הלכת ולא אמרת

שככה זה נגמר

.......

וליבי אינו עוצר

את העבר הוא משחזר

איך עלים נשרו בסתיו

ולחשנו כך נאהב

.......

היידה זוהר8):wink:

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם
תגדיר לי איכות. אני לא שומע מוסיקה מזרחית, אבל מעניין אותי לדעת איך אתה מגדיר איכות, ואיך אתה קובע מה איכותי או לא?

 

לא חושב שאפשר להגדיר איכות. בעצם, לא חושב שאני יודע איך להגדיר איכות. אולי מישהו אחר יצליח.

 

מה שכן, לפחות בכל הנוגע למוזיקה, עבורי צריך שילוב של משהו שנכתב, הולחן, נוגן, הושר והופק ברמה גבוהה. אפשר שחלק מהדברים הללו לא יתקיימו ועדיין השיר יהיה מוצלח, אבל גם להפך. אני משוכנע שההפקה של ג'סטין ביבר היא ברמה גבוהה ואולי הוא אפילו יותר לשיר אבל כל השאר...

 

בנוגע למוזיקה מזרחית - בגלל שאני לא מקשיב לה (כי אני פשוט לא אוהב), אני לא רוצה לשפוט לגבי הזמרים ה"נחשבים". מה שכן, לא נראה לי שמישהו באמת חושב ששירים בסגנון "בלבלי אותו" הם לא זבל.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

מה שכן, לפחות בכל הנוגע למוזיקה, עבורי צריך שילוב של משהו שנכתב, הולחן, נוגן, הושר והופק ברמה גבוהה. אפשר שחלק מהדברים הללו לא יתקיימו ועדיין השיר יהיה מוצלח, אבל גם להפך. אני משוכנע שההפקה של ג'סטין ביבר היא ברמה גבוהה ואולי הוא אפילו יותר לשיר אבל כל השאר...

דבר איכותי בהגדרתו הוא דבר שהקפידו לעשותו בצורה הטובה ביותר, על כל רובדיו. "איכות הינה רמת המושלמות המיוחסת למוצר או תהליך."

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%AA

בהקשר המוסיקלי, כפי שכתבת - האיכות באה לידי ביטוי במילים, לחן, מנגינה וביצוע שראויים להיקרא יצירת אומנות.

כשחלק ממאפייני השיר מוקפדים ברמה גבוהה אך השאר לא, הוא לא יהיה ראוי להיקרא איכותי... (למרות שבאומנות מכל סוג אפשר להתפלסף על כך... הרי על טעם ועל ריח אין להתווכח, ומה שראוי להיקרא איכותי בעיניי ובעיניך - לאו דווקא יהיה איכותי בעיני מישהו אחר, וכן להפך)

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם

ההגדרה שהבאת, Blavie, הזכירה לי את המיצג הזה ממוזיאון Moma שבניו יורק.

מדובר בפסל של ארנב, העשוי (עד כמה שאני מבין) מחרא של ארנבים. מסתבר שבעיניי המבקרים, גם זה ראוי להקרא אומנות.

כנראה שעל טעם וריח באמת אין מה להתווכח..

 

לא שזה ממש קשור לויכוח על מוזיקה, אבל סתם, נותן עוד פרספקטיבה עד כמה לעיתים ההגדרה של אנשים (אפילו כאלו שבהחלט מבינים בתחום מסויים) לאיכותי יכולה להיות לא קונבנציונאלית.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

גם על המשפט "על טעם ועל ריח אין להתווכח" אפשר להתווכח :lol:

 

הנה הצעה שלי לדרך כיצד להעריך איכותו של שיר: נניח שאדם א' ינסה להסביר לאדם ב' (שנקבע לצורך הדיון שהוא אינטיליגנטי) מדוע שיר מסוים הוא איכותי, ואדם ב' יהיה מסוגל להסביר בצורה פשוטה מדוע השיר אינו איכותי - אז כנראה שמדובר בזבל.

עכשיו צריך לבחון את ההצעה על מגוון שירים. מישהו מתנדב? :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

היה פה ויכוח לפני שנתיים נראה לי על איכות בפנים הרכב ואיך מגדירים אותה.

 

הויכוח היה כעקרון על חברות כמו סובארו והדשבורד כמדד לאיכות.

 

היו את אלו שאמרו שאם זה נעים למגע ונראה טוב, זה איכותי, למרות שזה לא ישרוד ממש טוב אחרי כמה שנים.

אחרים אמרו שגם אם משהו לא נראה ממש טוב אבל הוא שורד עד גיל 20 בלי להתפרק ובלי סדקים, הוא איכותי.

 

במוזיקה יש את הצורה המתמטית לבדוק איכות, והיא פירוק של הצלילים ובדיקה אובייקטיבית של העומק של הצלילים. זה תוך התעלמות מהמילים. מוזיקה טהורה.

אם עושים את זה ככה, השירים המזרחים הישנים הם הרבה יותר איכותיים מהרפש המודרני שכל הפרצים למיניהם מפליצים.

 

המילים אולי השתנו עם השנים (אני לא יודע, אני ממש לא אוהב במוזיקה מזרחית וסולד ממנה) אבל אם מדברים על איכות מוזיקלית, התדרדרנו מאוד.

 

במקרה למשל של זוהר ארגוב, המוזיקה שלו היא כמו דשבורד של סובארו לגאסי: אולי לא הכי מתאימה לכולם אבל שרדה את מבחן הזמן ויותר איכותית מאשר דשבורד של מאזדה 3 (אייל גולן- רכב שהרבה אוהבים בלי סיבה טובה ונמאס ממנו כבר) או של סוזוקי אלטו (אבי ביטר - זול, זוועתי, איטי ומלא סימני מתיחה).

פורסם

הנה מחרוזת יפייפיה, אתם מוזמנים לקרוא את המילים שורה שורה :

 

עדים לנו כוכבי מרום, לאהבה שהיא חלום

האל תמיד יהיה העד, שלעולם לא ניפרד

עומד אני על הבמה, ושר לכם מהנשמה

האל תמיד יהיה העד שלעולם לא ניפרד....

 

כל המצב רוח, שפתאום עולה

כל המצב רוח בגלל הצינגלה

שאכטה ועוד שאכטה לפתע מתגלה,

מן עולם חדש בגלל הצינגלה

נפגשנו בשכונה כל החברים

מוציאים סיגריה ואז מגלגלים

רציתי לבלות לצחוק ולהנות

חזרתי הבייתה התחילו צעקות

תפסיק להסתובב, תפסיק להסתובב

עם כל החברים תפסיק להסתובב

תפסיק כבר לעשן, תפסיק כבר לעשן

אספר מחר לאבא תפסיק כבר לעשן

 

נשבע לך לא בוגד בחייאת עיוני לא בוגד X2

גבר לא בוגד, יעיוני לא בוגד

נשבע לך לא בוגד בחייאת עיוני לא בוגדX2

יורד לבר לשתות כוסית, ימינה שמאלה לא מביט

מסביב כבר המולה, פתאם מרגיש בתהילה

נשבע לא בוגד בחיית עיוני לא בוגד

נשבע לך לא בוגד בחייאת עיוני לא בוגד X2

 

מכל שטות את עושה מהומה

את אישה מטרפת

לו ידעת כמה את מגזימה, כשאת מתרגזת

מחפשת רע שבטוב, לא מנסה לאהובX2

אישה בונה, אישה הורסת

למה שוב את כועסת?

מה עליי לעסוק בלראות אותך רכה ומפוייסת

אישה בונה, אישה הורסת

למה שוב את כועסת?

מה עליי לעסוק כדי לראות אותך רכה ומפוייסת

 

זה שוב אחלה גבר, כשהבית ריק

אני בוכה לא בסתר, הכאב חונק

השארת אותי פה לבד.. הכל מלא כאן אבק

בבדידות נאבק, רחמי עליי....

 

מי המציא את המילה אהבה?

שהיא שורפת לבבות

האין זו דרך אבודה? שלפעמים גם בא לבכות

ביום שאת הלכת, הכל נהיה אפור

אפילו כל השירים, נמוגו לי כחלום

אבל נותרו לי זיכרונות על אהבה והיא איננה עודX2

מי המציא את המילה אהבה?

שהיא שורפת לבבות

האין זו דרך אבודה? שלפעמים גם בא לבכות

 

כל היום, כל היום כל היום הראש חושב עליך

מנסה למצוא חן בעיניך, מתוקה אל תוותרי עלינו

אל תשתיקי את אהבתינו

זר פרחים לך שלחתי אל ביתך באהבה

את שירי לך כתבתי, בליבי יש עוד תקווה

שתביני, שתסכימי, שתתני לי עוד תקווה...

כל היום הראש חושב עליך

מנסה למצוא חן בעיניך, מתוקה אל תוותרי עלינו

אל תשתיקי את אהבתינו

 

היית יפה כמלאך וכשראיתי אותך

שעות יכולתי להביט ביופי שלך

צוחקת ומתוקה, היית כזו מדליקה, אני רציתי פשוט לתת נשיקה

ואת חשבת שאני כזה בחור רציני

נשיקה אחת ממך רציתי... הלכת סיפרת בשכונה שעוד מעט חתונה

איך עשית בלאגן תעני לי?

מה עשית לי תגידי? נשיקה אני רציתי

ממה עשית עניין? סך הכל נשיקה

מה עשית לי תגידי? נשיקה אני רציתי,

ממה עשית עניין? סה"כ נשיקה

הגידי לי נערה רק שאלה נשאלה

על מה הייתה מהומה ודבר לא קרה

את הנשיקה לא נתת באהבה לא נגעת

אך נערה זה חבל שאותי לא הבנת

ואת חשבת שאני כזה בחור רציני

נשיקה אחת ממך רציתי... הלכת סיפרת בשכונה שעוד מעט חתונה

איך עשית בלאגן רק תעני לי?

מה עשית לי תגידי? נשיקה אני רציתי

ממה עשית עניין? סך הכל נשיקה

מה עשית לי תגידי? נשיקה אני רציתי,

ממה עשית עניין? סה"כ נשיקה

 

___________________________________________________________

 

 

איכות? לא לטעמי.

____________________________________________________

 

אבל אם ניקח את זה :

 

אכזרית האהבה

אין בה נחמה

כמו לשחק באש

דרך ללא מוצא

נשארתי עם עצמי

עם טעם מר של אהבה

אומרים שמתגברים

והכאב עובר

אחריה מה נשאר

בחדר מסתגר

יכול להשתגע

כשאתה לבד עם עצמך.

 

נשארתי מחפש בחושך

שבור בלי יום של אושר

למה זה קרה?

נשארתי מחפש בחושך

שבור בלי יום של אושר

אין בה אמונה...

אם תטעמו את סם האהבה

אין בה טיפה שלנחמה

בוגדנית האהבה

הפכה אותי למשוגע

אם תטעמו את סם האהבה

אין אדם שבו היא לא נגעה.

 

קשה להיות איתך

לך היא משאירה רק צער וכאב

לה לא איכפת ממך

אותך היא מתישהו

את כולך היא מחליאה

בתוך דפי הזמן שמעה היא מכתב

שמישהו אחר לא מתאהב

ולא יתן עצמו ידע סודו

אל לב אוהב.

 

נשארתי מחפש בחושך

שבור בלי יום של אושר

למה זה קרה?

נשארתי מחפש בחושך

שבור בלי יום של אושר

אין בה אמונה...

אם תטעמו את סם האהבה

אין בה טיפה של נחמה

בוגדנית האהבה

הפכה אותי למשוגע

אם תטעמו את סם האהבה

אין אדם שבו היא לא נגעה.

 

__________________________

 

שיר דיכאון אבל המילים כתובות לא רע.

haters will hate


×
×
  • תוכן חדש...