Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7954 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תראה לכול בנאדם יש דעות ואני אוהב לשמוע את הדעות של כולם...

אבל אני לא אוהב אנשים שמתווכחים עם עובדות...

עובדות?? של מי? יש גם כאלה, שאינם מבחינים בהבדלים בין כבלים.

אז מה ? זה אומר שאין הבדל??

 

תמיר, חבר משותף שלנו, כבר יודע עד כמה השמיעה שלי חדה..

בוא אחי, אל תשתפן, ותיווכח.

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מזמין אותך בכיף

לצרוב על דיסק MP3 מקודד היטב ולהעבירו ל WAVE

(ע"מ שה CD שלי יוכל לקרוא אותו)

ותבוא אלי הביתה ותשמע אחלה הבדלים...

 

שלומי

איזו מין שטות זאת ?

 

אבד כבד מידע בזמן שהקובץ עבר קידוד ל MP3 אי אפשר להחזירו למצבו שהיה מקודם כקובץ WAVE PCM מקורי.

 

אני יכול להעיד ולהראות לך ואפילו גם לשלוח לך שירים שקודדו ב MP3 ישירות מדיסק ברמה הגבוהה ביותר שקיימת היום ואני לא בטוח שתרגיש בהבדלים.

 

מה שכן אני מוכן שאפילו תנסה את הפורמט OGG VORBIS...

 

יש עוד כמה פורמטים מאוד חזקים באיכותם ודי גדולים אבל פחות מ WAVE מקורי שאני בטוח שלא תשמע הבדל כלל וכלל כמו APE זה שם הפורמט.

 

בכל אופן אם תרצה בכיף אשלח לך כמה..

פורסם

חחחח, אני מוכן להשים סוף לזה, וזה יהיה דיי פשוט

אני אגיע כניראה למפגש של התחרות, עם הלאפטופ שלי, ואז אתם תבחרו את המערכת שאתם רוצים לשמוע דרכה

ואתם תבחרו מה אתם רוצים לשמוע דרכה

ואני מוכן להשים כסף, שכל החירטוט הזה על "בא להקיא" וכדומה, זה בולשיט.

אולי אודיופילים שומעים משהו, וגם פה זה בספק מה הם שומעים.

אבל לבוא ולהגיד שזה נשמע לגמרי אחרת , לאוזן , זה פשוט מגוחך.

 

אם היה לי שקל, כל פעם שעשיתי מבחן עיוור לאנשים, זה פשוט היה מעלה בי גיחוך.

 

יש לי חבר דיגי, הוא כל הזמן אומר לי, מהזה כל השירים שלך זה MP3, זה לא שווה כלום, אצלי כל הדיסקים מקוריים, אחרת שומעים ממש מגעיל .

 

לקחתי את אחד הדיסקים שלו. הכנסתי ללאפטופ. הימרתי אותו לMP3 128BITRATE, עם המקודד של LAME.

 

צרבתי את הדיסק לדיסק מוזיקה. הכנסתי אותו לרכב. השענתי לו את המשענת אחורה. שמתי לו דיסק.

שאלתי אותו מה אתה שומע, הוא אמר, "את הדיסק שלי זה ברור מאליו" אמרתי לו סבבה.

"החלפתי דיסק" שמתי את הדיסק שלו עוד פעם, שאלתי אותו איזה דיסק אתה שומע. הוא אמר שהנה. שומעים את הבאס מרוח, וההיי פשוט צווח, ובעצם היה מדובר באותו הדיסק.

 

בקיצור, פסיכולוגיה בגרוש,

זה אכן עובדה שיש שינויים, לרגע שאף אחד לא יקפוץ בראש ויגיד שאין שינויים,

האם אנחנו שומעים אותם ? והאם הם מפריעים לנו ? , זה מבחן עיוור שיתן לכם את התשובה, שהיא כמובן שלא.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

מיקמיק לגבי מה שעשית אכן שומעים בבירור את ההבדלים...ואני מדבר מניסיון עשיר בתחום הזה של MP3 צריבות וכו'.

 

ברגע שהקובץ קודד מדיסק מקורי ל 192BPS הסיכוי לאוזן רגילה הוא מאוד קטן לרגש,ברגע שהקובץ עבר ל קידוד ב 256KBPS אין כמעט אודיופילים שהיו מסוגלים להבדיל ואני די בטוח בכך..

 

מי שמכיר ויודע ש MP3 VBR עם קודד עם LAME מדיסק מקורי פשוט נשמע נהדר!

 

 

אני חוזר ומדגיש,באינטרנט יש הרבה ג'אנק המקור של השיר יכול להגיע מTV,RADIO STREAM וכד' אם המקור הגיע מדיסק מקורי בלבד! הMP3 נשמע מדהים ואין ביכלל הבדל ואני מדבר כעת על VBR MP3.

פורסם
המכשירים מהסדרות הגבוהות של בלאופונקט, נשמעים טוב יותר מהמקבילים להם (במחיר)

בפיוניר. ושל קלריון ופנסוניק אף טוב יותר.

 

איך לעזאזל אתה משווה בלאופונקט לפנסוניק ופיוניר? אם כל הכבוד , בלאופונקט טובה מהם משמעותית.

לבלאופונקט יש מכשירים מצויינים.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

גבר , לא שאלתי אותך אם אתה שומע או לא,

תגיע למפגש, ואז נדע אם אתה תשמע - בעתיד, או לא.

עזבו מה שמעתם מה השוותם בעבר, כמו שכרגע תיארת, יש אלף סיבות למה צוחקים על layer mpeg 3

והאינטרנט, הוא האשמה היחידה

 

דרך אגב, רק בשביל שתדע, שתוכנות מקצועיות, (אלה שעולות הרבה כסף באולפנים)

עושות סדר עדיפויות ככה:

96K BITRATE = POOR QUALITY

112K BITRATE = ALMOST CD AUDIO QUALITY

128 = CD AUDIO QUALITY

 

בכל אופן, אני לא אוהב להתווכח על תיאוריה כשמדובר במבחן עיוור

נגיע למבחן האמיתי, ואז נראה את כל הגיבורים ששמעים את השיר בצורה כל כך "מגעילה שבא להקיא"...

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

lame = mpeg layer 3 codec

תחפש תוכנות רציניות

כמו

SONY SOUND FORGE 7

תוכנת סאונד אמיתית. בוא תעשה איתה המרה, ונראה את התגובה שלך :)

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

והאינטרנט, הוא האשמה היחידה

 

דרך אגב, רק בשביל שתדע, שתוכנות מקצועיות, (אלה שעולות הרבה כסף באולפנים)

עושות סדר עדיפויות ככה:

96K BITRATE = POOR QUALITY

112K BITRATE = ALMOST CD AUDIO QUALITY

128 = CD AUDIO QUALITY

 

בכל אופן, אני לא אוהב להתווכח על תיאוריה כשמדובר במבחן עיוור

נגיע למבחן האמיתי, ואז נראה את כל הגיבורים ששמעים את השיר בצורה כל כך "מגעילה שבא להקיא"...

BULLSHIT!

הביטרייטים שאתה מציג פה מגוחכים ולא איכותיים ביכלל,למפגש של ר"ת אני לא אגיע...

אבל להסביר לי על MP3 זה די מצחיק...אני מתעסק בזה המון בוא נגיד שטחנתי כבר את כל הקטע הזה עד דק...ומי שמבין ומקושר קצת ידע על מה אני מדבר בקשר ל MP3.

 

mister audio

lame encoder

חפש בגוגל.

 

מיקמיק אתה רוצה שנעשה השוואה מול הפורום עם סקר + קישור ל 2 שירים? אחד ב 128 ואחד ב VBR...

?

אין לי בעיה,כבר עשיתי מבחנים עיוורים בנושא...ואני מדבר על מצב בו המערכת ללא תוספות באס טרבל הכל על 0. שני שירים קידוד נמוך וקידוד גבוהה.

פורסם

התגובה שלי שאין שום הבדל באוזן, אני יודע שיש כלשהו הבדל טכני ושWAV יותר "נקי" מMP3 אבל באוזן אין לי שום הבדל.

 

גם בלי להוריד אף תוכנה.

כללי החתימה מופיעים בדביק בפורום האודיו ובפורום האוף טופיק.

קרא אותם.

פורסם

אחי, אני מדבר איתך מניסיון, מה טחנת, לא טחנת, אני לא יודע :)

מה שאני יודע, שכל בן אדם שעשיתי לו מבחן עיוור, שגם הוא "טחן את הנושא" וגם הוא "יודע" וגם הוא

"שומע" לא עבר את המבחן בהצלחה.

 

אם אתה יכול לחדש לי פה משהו, אתה מוזמן, בכיף.. אז אתה לא תהייה במפגש, חבל

אני בטוח שיהיו שמה המון אנשים ששומעים הבדלים, אני אשמח להכיר אודיופילים ששומעים הבדלים כל כך מינוריים, שהאנשים שאני בחנתי, לא שמעו, כולל אותי,

(וגם אהייה מעוניין לשמוע על האנשים שפשוט בא להם להקיא מהאיכות, גם זה רצוי)

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם
עובדות?? של מי? יש גם כאלה, שאינם מבחינים בהבדלים בין כבלים.

אז מה ? זה אומר שאין הבדל??

 

תמיר, חבר משותף שלנו, כבר יודע עד כמה השמיעה שלי חדה..

בוא אחי, אל תשתפן, ותיווכח.

 

שלומי

סבבה לגמרי תגיע לתמיר ונעשה לך בדיקה...
פורסם

אני רוצה לעשות השוואה בפורום בשכל אחד יוריד שיר מסויים על קידוד מסויים ואם זה נשמע להם כמו חרא שלא מצדיק שמיעה ושסידי מקורי יותר טוב...שיבושם להם אבל לפחות אני רוצה לשמוע נימוקים שכולם ישמעו את אותו הקובץ..כל הפורום ונעשה סקר..או משהו.

פורסם
חבר'ה, אגיד לכם את האמת, אתם כ"כ מושקעים בסטריאו שלכם,

אוטמים את הדלתות, בונים בפיבר, מתעסקים כ"כ הרבה בכיוונים ומכשירי מדידה וכו'..

 

ובסוף, שומעים MP3 ??

שנשמע אנמי זוועתי, עם גבוהים מסריחים ומיד באס פחוס ומעלה רצון להקיא.

 

ממש לא מבין אתכם.

 

שלומי

טוב, אז אולי במערכות לאוטו אני לא ממש מבין מי נגד מי... אבל במערכות אני כן, גם בסאונד.

מספיק להגיד שיש לי בבית מערכת שעולה כמו חצי מהA3 שלי (רמז - הA3 עולה רבע מליון), החברים שלי צוחקים עלי והאמת בצדק - אני נורא ביקורתי בנוגע לסאונד בקולנוע ביתי ובסטראו בכלל, וזה יקר... אוי זה יקר...

אני כן שומע הבדלים בין mp3 לCD אבל רק אם הmp3 מתחת ל192, מעל זה כבר נהיה ממש קשה עד בלתי אפשרי, ב128K שומעים phasing בגבוהים ובאסים קצת מקומפרסים.

 

אם להיות הוגנים - גם איכות הסאונד של CD היא בכלל לא משהו, איכות של וויניל היא הרבה יותר טובה, רק ב24bit דגימות דיגיטליות מתקרבות לאיכות גבוהה באמת, אבל אם מתפשרים אז מתפשרים...

 

בכל מקרה - הmp3-ים שלי מקודדים עם preset=extreme בlame, מכוון שמדובר בVBR הbitrate משתנה, ברגעים המתים הוא יורד עד 64kbps וכשצריך לפרט - הוא עולה עד 320... הקבצים שיוצאים הם באיכות מדהימה עקב העובדה שבגדול preset=extreme אומר לencoder ללכת לכיוון של איכות ללא התחשבות בגודל, אז רוב הזמן הדגימות נעות בין 192kbps ל 320kbps.

 

 

לגבי המערכת הביתית שלי:

מגברים: Outlaw model 200 monoblock amps (שבעה)

קדם - Outlaw model 950 pre + ICBM

כבלי interconnect של outlaw

(הנ"ל הגיע בהזמנה מיוחדת מארה"ב ועבר התאמה מיוחדת ל220v (הם מייצרים רק 110))

 

כבלים כיוונים לרמקולים של van den hul, מוכספים, OCF וכו'... (180 ש"ח למטר...) מחברים את ההגברה לסט מלא של tannoy saturn dual centronic - S10 fronts, S8C center, S8LR rear, הרמקולים הקדמיים מחוברים בB-amping.

החוליה החלשה - DVD פשוט של toshiba, היה לי כרטיס decoding מיוחד שקיבלתי לבדיקות beta מחבר שעובד בצורן... משהו מטורף אבל נאלצתי להחזירו... עכשיו אני מחפש משהו אחר.


×
×
  • תוכן חדש...