Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7955 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב

אז איכפת לך להיות שפן הניסיונות הראשון שלנו ?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
טוב

אז איכפת לך להיות שפן הניסיונות הראשון שלנו ?

ברור שאכפת לי, יש לך מושג כמה פעמים כבר עברתי את המבחן הזה? יש לך מושג כמה זה נמאס לי?

בהתחלה לא האמינו לי שאני מסוגל להבדיל בין CD לmp3 128, אחרי שהראיתי מעל לכל ספק סביר שבמוסיקה שאני שומע (רוק מתקדם) ניתן להבחין בהבדלים בקלות ניסו אותי שוב, בזמנו היה פורמט טוב יותר מmp3, וכמו כל דבר טוב יותר - הוא נכחד... שמו היה VQF, וב96kbps הוא היה באיכות דומה מאוד לmp3 ב192kbps.

גם בין VQF לmp3 מיד שמעתי הבדל, במיוחד ב"In the court of the crimson king/King Crimson", אלבום מ1969 עם סאונד מזעזע (אפילו יחסית לתקופה), mp3 באיכות נמוכה לא מצליח לשחזר את הליכלוך המקורי של ההקלטה, מאוד פשוט - יש יותר מדי צבע ופירוט בצליל כך שהencoder חייב לוותר על משהו בשביל להכניס הכל ב128kbps ועל מה mp3 יוותר אם לא על גבוהים? המצילות נשמעות שם יותר כמו גלי ים מאשר מצילות...

 

רק בשביל שתבין - הlame גם כן עבד מאוד קשה בשביל לקודד את האלבום הזה, למעשה - ברצועה הראשונה הדגימה כמעט כולה ב320kbps, הencoder פשוט לא הצליח להכניס פירוט כל כך עשיר בפחות...

פורסם

טוב אם אינך מעוניין לעזור לפורום להגיע לתוצאות, חבל מאוד....

רק שתדע שהפורום הזה בנוי מאנשים שמעוניינים לעזור, למרות שטחנו את הנושא 1000 פעמים....

(אני רק מקווה שאני לא עושה לך מצפון בנושא...)

אבל איך אומרים ...יצאת נשנש :)

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם
טוב אם אינך מעוניין לעזור לפורום להגיע לתוצאות, חבל מאוד....

רק שתדע שהפורום הזה בנוי מאנשים שמעוניינים לעזור, למרות שטחנו את הנושא 1000 פעמים....

(אני רק מקווה שאני לא עושה לך מצפון בנושא...)

אבל איך אומרים ...יצאת נשנש :)

איזה מבחן?

 

זה ברור שmp3 עם שיר מלא פרטים וצבע ישמע מחורבן ב128k, אם אתה לא שומע את זה - זה עדיין לא אומר שזה לא כך,

אם לא הבנת אני די בצד שלך בכל הוויכוח הזה... לדעתי audio-feel קצת מגזים וmp3 באיכות גבוהה מספיק איכותי כדי שהוא ואני לא נשים לב להבדל.

 

לגבי המצפון - אין לי מצפון, אני נוסע ברכב גרמני ;)

פורסם

לגבי המצפון - אין לי מצפון, אני נוסע ברכב גרמני ;)

וואלה, יצאת גבר.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

כמה תגובות:

 

1: במע' ברכב המכוונת ל SPL בכיווני FLAT הכוללת סאב, יהיה קשה להבחין ב-MP3

 

2.עם הנסיון שיש לי עם בלאופונקט, פיוניר, רוקפורד, אלפיין, פנסוניק וקלריון,

 

הקלריון והפנסוניק עושים בי"ס לכולם. (כשהאלפיין לא הרבה אחריהם)

3. לגבי איכות הסאונד בתקליט, עדיין בוויכוח...

 

לגבי סטריאו בבית עם אותו הדיסק, ההבדלים יישמעו.

ואכן, במוסיקת רוק קל יותר להבחין בהבדלים

 

הסט-אפ הביתי שלי:

 

EXPOSURE SUPER XV INTEGREATED AMPLIFIER

SONY CDP X55ES CD PLAYER

ProAc STUDIO 125 SPEAKERS

SONY DIRECT DRIVE PHONO

DENON DRS 810 TAPE DECK

PIONEER 464 DVD

MARANTZ SR 4300 HOME CINEMA RECEIVER

 

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם

מבחינה טכנית התקליט, למרות כל טענות ה"אודיופילים", נחות.

 

בקשר לMP3, גם אני חושב שיהיה קשה עד בלתי אפשרי להבדיל בין CD לבין MP3 שקודד עם LAME ב192KBPS. עשיתי את המבחן בעצמי ולחברים. עד 192KBPS קל יחסית להבדיל (כמובן שתלוי גם במוסיקה, יש מוסיקה שאיתה יהיה קשה להבדיל).

 

בקשר להבדלים בין כבלים, אין לי אפילו כח להיכנס לנושא. אני כבר מותש מהוויכוחים בעניין.

פורסם
מבחינה טכנית התקליט, למרות כל טענות ה"אודיופילים", נחות.

 

בקשר לMP3, גם אני חושב שיהיה קשה עד בלתי אפשרי להבדיל בין CD לבין MP3 שקודד עם LAME ב192KBPS. עשיתי את המבחן בעצמי ולחברים. עד 192KBPS קל יחסית להבדיל (כמובן שתלוי גם במוסיקה, יש מוסיקה שאיתה יהיה קשה להבדיל).

 

בקשר להבדלים בין כבלים, אין לי אפילו כח להיכנס לנושא. אני כבר מותש מהוויכוחים בעניין.

 

בצדק.

 

יש כאלו ששומעים, ויש שלא.

ולך תתווכח עם מי שלא שומע...

 

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם

ועוד משהו, איל, למה הכוונה ב " למרות טענות "האודיופילים" מחינה טכנית התקליט

נחות"?

 

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם

ידוע שהרבה אודיופילים אוהבים תקליטים. לתקליט יש רצפת רעש גבוהה, תחום דינמי נמוך (מCD) וגם טווח הענות קטן יותר.

 

לגבי השומעים לא שומעים, אם אתה שומע אז חייב להיות הבדל שניתן למדוד אותו. אם לא ניתן למדוד הבדל אז אתה לא שומע, כמו כן מכשיר מדידה אם נרצה או לא, מדוייק יותר מהאוזן שלנו ככה שיש גם הרבה מקרים שניתן למדוד, אך לא לשמוע.

גם לי יש חייזר קטן שמתחבא מתחת למיטה. אתה טוען שלא? אני טוען שיש אתה פשוט לא רואה אותו (מבחינתי זו אותה הטענה). בינתיים בכל מבחן עיוור פומבי שנעשה (אם בעולם או בארץ) אנשים נכשלו בזיהוי כבלים, זו עובדה. אם אתה טוען אחרת אז אפשר לארגן אולי מבחן עיוור (הנה בכל זאת נסחפתי לויכוח :) ). אני בכל מקרה אומר, אם אתה חושב שאתה שומע הבדל וזה עושה לך טוב, אז תשקיע על כבל יקר אבל זה עדיין לא נותן זכות לצאת בהצהרות שמנוגדות לעובדות שבשטח (וכוללות את כל האנשים בעלי אוזני הזהב), זו דעתי.

פורסם

אכן התקליט הוא בעצם יותר "חי" ביגלל האנלוגיות שלו שנותנת למוזיקה גוון שונה מדיסק...מדיה דיגיטלית נקרא לזה.

 

ההבדלים בין 192KBPS ל 256 KBPS מאוד קטנים.. וכי נראה שבלתי ניתן להבדיל.

 

אבל בין 192 ל MP3 VBR או על CBR! ההבדלים גדלים...

 

ומי ששמע CBR פעם לא ירצה לחזור ל 192.. ברוב השירים שלא מלאים בפרטים פשוט אין הבדל.

 

 

בקיצור למשתמש הרגיל מספיק 192...שזה יפה מאוד.

 

למתקדמים VBR למשייגנע CBR.

פורסם

האנגלים קוראים לסאונד של תקליט "חמים" חחחח...

ובאותה הנשימה גם לימאהה ....

 

אין לי בעיה עם מבחן עיוור בכבלים, כמובן על הסט אפ שלי

(כבר נבחנתי בו)

 

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם

...

אבל בין 192 ל MP3 VBR או על CBR! ההבדלים גדלים...

 

ומי ששמע CBR פעם לא ירצה לחזור ל 192.. ברוב השירים שלא מלאים בפרטים פשוט אין הבדל.

 

 

בקיצור למשתמש הרגיל מספיק 192...שזה יפה מאוד.

 

למתקדמים VBR למשייגנע CBR.

כנראה שלא הבנת מה זה CBR.

 

CBR = Constant Bit Rate, הצורת דחיסה הבסיסית והראשונה של MP3, גודל הקובץ יהיה ידוע מראש, הbitrate יהיה קבוע לכל הקובץ, לקמפרס בCBR-128 אומר שאני מקמפרס ב128kbps קבועים לאורך כל הרצועה, כשמישהו אומר שהוא קימפרס ב192 זה אומר 192 של CBR!

 

ABR = Avarage Bit Rate, קובעים סף מינימאלי של bitrate, סף מקסימאלי ואת הbitrate הרצוי, מה שעושה הencoder זה לדאוג שבסוף, משקל הקובץ יהיה הממוצע שקבעת וכך תוכל לדעת מה יהיה הגודל הסופי, אבל ברגעים המתים הוא יורד לסף הנמוך שקבעת וברגעים העמוסים יותר הוא עולה לסף הגבוה שקבעת, לפני הקידוד הוא עובר על הקובץ ומסמן רמות מידע דרושות ואחרי זה מתחיל לקמפרס לפי מה שקבעת.

 

VBR = Variable Bit Rate, הצורה בה אני מקמפרס - המשתמש נותן סף מינימאלי (בד"כ 32kbps וסף מקסימאלי (בד"כ 320kbps) בנוסף המשתמש מחליט על רמת הקידוד, בין 0 (הכי גבוה) ל 9 (הכי נמוך), מה שזה אומר זה כמה מידע אתה מוכן לאבד, הרי בסופו של דבר - mp3 פועל על פסיכואקוסטיקה ומאבד מידע שאנחנו לא שומעים (חלקנו), בעיקרון אם קובעים רמת קידוד 0 (מה שאני עושה בד"כ) הencoder ישתמש בbitrate המקסימאלי ע"מ לא לאבד מידע, בגלל זה כשאני מנגן שירים שקודדתי - אני רואה במינימום 192kbps, בד"כ 256 והמון פעמים 320... ברגעי שקט הוא ירד לאיזור ה32kbps, ברגעים של מעט מידע (נניח - רק כלי אחד יחסית יבש מבחינת overtones וסאונד) הוא ירד לאיזור ה96/128kbps.

מה שיוצא לי זה קבצים קצת יותר גדולים (בד"כ המשקל הכולל שלהם הוא קצת איזור ה224kbps) אבל האיכות מדהימה ממש, לא אכפת לי מה אנשים יגידו - אם אני כבר לא שומע הבדל, אז אין הבדל (מבחינתי לפחות, אני זה שאמור להקשיב לזה).

אם מישהו אחר כן שומע הבדל - ממש באסה לו כי הוא יצטרך לסחוב איתו ערימות שלCDs באוטו.

פורסם
האנגלים קוראים לסאונד של תקליט "חמים" חחחח...

ובאותה הנשימה גם לימאהה ....

 

אין לי בעיה עם מבחן עיוור בכבלים, כמובן על הסט אפ שלי

(כבר נבחנתי בו)

 

 

שלומי

לא הבנתי - אנשים טוענים שלכבילה אין השפעה?

אפילו אחי הקטן שלא מבין כלום בסאונד שאל מה עשיתי למערכת, איך פתאום שומעים יותר טוב (אחרי שהחלפתי לvan den hul מהvivanco המחורבנים שהיו לי), אמרתי לו ששמתי 3000 ש"ח מאחורה, הוא הסתכל עלי עם עיניים גדולות ולא הבין, "שמתי 3000 ש"ח על כבלים טובים יותר..."

הוא היה בשוק, מצד אחד הוא חשב שאני דפקט ששמתי כל כך הרבה כסף אבל מצד שני הוא אמר שאכן שומעים יותר טוב, הוא לא ידע להסביר איך בדיוק, הוא רק אמר יותר טוב...

פורסם

אנשים יודעים שאין השפעה, אם יש השפעה אז אפשר למדוד אותה. יש כבלים שמכילים בתוכם סוג של אקוליזציה, פילטרים וכו'. איתם ניתן לשמוע הבדל, לדעתי מי שקונה אותם עושה טעות אבל זו דעתי.

בכל מקרה כפי שאמרתי, במחבנים עיוורים (פומביים ולא כאלו שאנשים דיווחו שהם עשו) לא הצליחו הנבחנים להבדיל בין כבלים שונים (כל עוד מדובר בכבל נטו ולא כבר שמשפיע על הסאונד באמצעות דברים שציינתי).


×
×
  • תוכן חדש...