Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאסר בפועל על עבירת מהירות


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4906 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני בעד לכלוא הולכי רגל שחוצים את הכביש באור אדום וגורמים לתאונות כדוגמת אלה שהתרחשו השבוע בציר ז'בוטינסקי בפ"ת. אנשים כאלה מזלזלים במופגן בחוק ובחיי אדם והסטטיסטיקה מלמדת שתאונות מהסוג שהם גורמים להן מתרחשות הרבה יותר מתאונות שנגרמות ממהירות העולה על המותר, ואף מספר הנפגעים בנפש בהן גדול בהרבה לעומת תאונות שנגרמות כתוצאה מעבירת מהירות.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אלעד, יש כאן ציטוטים מפסק הדין שמלמדים על זה שלבחור יש עבר של עברות תנועה.

אנחנו לא יודעם מאיזה סוג, ואני אפילו יכול רק לשם הויכוח להניח שהוא מעולם לא עבר באדום, מעולם לא עבר נתיב בלי לאותת ותמיד עצר בעצור, ושהדבר היחיד שהוא תמיד נתפס עליו זו מהירות מופרזת.

 

אני מסכים שמהירות מופזרת לא שקולה לשאר העברות שפרטנו כאן, או לעברות אחרות, עד גבול מסויים. גם אני אוהב לנסוע מהר, ושוב אני יכול להפנות אותך לכל המקומות פה בהם התווכחתי לטובת העלאת המהירות המותרת בישראל וכנגד האכיפה המופרזת של זה, רק כי זה קל. גם אני מרגיש בטוח עם נהגים מסויימים שנוסעים יותר מהר ממה שהחוק מאפשר, יותר ממה שאני מרגיש בטוח עם מכר ממוצע שלי, שלא מאמין בזה שצריך להשתמש במראות בזמן המעבר בין נתיבים.

זה לא העניין, העניין הוא שלא כל מי שנוסע במהירות הגבוה מן המותר בחוק הוא צדיק. לא כל מי שנוסע כל כך מהר גם בהכרח יודע מה הוא עושה.

כשמישהו נוסע בהפרשים כל כך גבוהים ממה שמותר ומהמהירות הממוצעת סביבו, זה כבר לא חריגה בגבול הטעם הטוב. כמה מקומות בעולם אתה מכיר בהם אפשר לנסוע ב195 קמש וזה יהיה חוקי? אפשר להתווכח על זה ש110 זו מגבלה לא הגיונית וגם 120 וגם 130. אבל שוב, גם בגרמניה, שאנחנו כל כך נהנהים להלל את הכבישים שלה, כשנסעתי על 195 הייית חד משמעית יותה מהיר מהאנשים סביבי, ויתר מזה - לא הרגשתי בטוח, בשלב מסויים, שאני גם אדע להגיב בהתאם למהירות, ואני כן מאלו שמקפידים לקחת קורסים של נהיגה מתקדמת, ומשתדל לשפר את יכולות הנהיגה שלי עד כמה שאני יכול. חוץ מזה, גם גרמניה לא מורכבת כולה מאוטובאנים, ולא כל כביש באופן אוטומטי מתאים למהירויות כאלו.

 

אז שוב, נכון, מהירות הפכה לעבירה היחידה שמתנ"א מתייחסים אליה. נכון, המגבלות בארץ הן לא הגיוניות. עדיין, 195 קמש, כמספר אבסולוטי, זה מאוד גבוהה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

פסק הדין הזה בעייתי מכמה סיבות - לא היתה התיחסות לעברו התעבורתי של הנאשם. הרי לא הגיוני שיכניסו לכלא כל אחד שנשפט על מהירות מעל המותר. הרי מה ההבדל בין 160 ל 195?! התוצאות והנזק יהיו דומים וגם ב-130 תאונה היא הרסנית וקטלנית. אז כמה מעל המהירות המותרת צריך להכניס לכלא?! ב195 זה מאסר וב 190 לא?! וב-180?! מה הקריטריון?!

בעיה שניה היא הגזענות של בתי המשפט בישראל. כשאני רואה פסק דין מחמיר אני לא צריך לקרוא הלאה כדי להניח במידת סבירות גבוהה שמדובר בבן מיעוטים. אי אפשר לחשוד בי שאני שמאלני, אבל לשופטים הפחדנים בישראל, קל להפעיל עונשים כבדים על בני מיעוטים למען יראו ויראו. זאת עובדה שהם מחמירים בעונשים עם ערבים ואין לי בעיה עם זה שמחמירים בעונשים של עבריינים אבל כשאין דין שווה זה אומר שאו שבאמת המהירות לא מסוכנת ומה שקובע זה רק המוצא האתני או שיכניסו לכלא כל מי שעובר את המהירות המותרת החל מ"רף כניסה" מסוים. לפני שנה בערך נתפס צלם של אחד ממגזיני הרכב על 200 קמ"ש בכביש 1. זה פורסם בכל מקום אפשרי שהוא אמר לשוטרים שהוא בחן את הרכב. האם גם אותו ישלחו לכמה חודשים מאסר ? אני מניח שלא. היד של השופטים בארץ קלה על ההדק כשהם נתקלים באוכלוסיות חלשות ולדעתי צריך שייקבעו רף ענישה אחיד ולא לפי מצב הרוח של השופט באותו יום.

פורסם

1. אנחנו לא יודעים מה העבר של הנהג.

2. לדעתי מאסר בפועל הוא לא לעניין עבור כל עבירת תנועה למעט נהיגה בשלילה.

אני אסביר:

אם יהיה ידוע שעל נהיגה בשלילה מקבלים בפעם הראשונה עבודות שירות+החרמת הרכב,

ובפעם השניה מאסר בפועל,

אז יהיו הרבה פחות שיעיזו לנהוג בשלילה.

ואז על עבירות רגילות, כולל מהירות או ז"ק או שכרות או כל דבר אחר יענישו בשלילה, וכמעט אף אחד לא יעז לנהוג בשלילה ולגן העונש אפקטיבי.

3. בכביש הנ"ל 195 זה די מוגזם. זה לא כביש שש ולא 431 ולא האוטובאן.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
פסק הדין הזה בעייתי מכמה סיבות - לא היתה התיחסות לעברו התעבורתי של הנאשם. הרי לא הגיוני שיכניסו לכלא כל אחד שנשפט על מהירות מעל המותר. הרי מה ההבדל בין 160 ל 195?! התוצאות והנזק יהיו דומים וגם ב-130 תאונה היא הרסנית וקטלנית. אז כמה מעל המהירות המותרת צריך להכניס לכלא?! ב195 זה מאסר וב 190 לא?! וב-180?! מה הקריטריון?!

בעיה שניה היא הגזענות של בתי המשפט בישראל. כשאני רואה פסק דין מחמיר אני לא צריך לקרוא הלאה כדי להניח במידת סבירות גבוהה שמדובר בבן מיעוטים. אי אפשר לחשוד בי שאני שמאלני, אבל לשופטים הפחדנים בישראל, קל להפעיל עונשים כבדים על בני מיעוטים למען יראו ויראו. זאת עובדה שהם מחמירים בעונשים עם ערבים ואין לי בעיה עם זה שמחמירים בעונשים של עבריינים אבל כשאין דין שווה זה אומר שאו שבאמת המהירות לא מסוכנת ומה שקובע זה רק המוצא האתני או שיכניסו לכלא כל מי שעובר את המהירות המותרת החל מ"רף כניסה" מסוים. לפני שנה בערך נתפס צלם של אחד ממגזיני הרכב על 200 קמ"ש בכביש 1. זה פורסם בכל מקום אפשרי שהוא אמר לשוטרים שהוא בחן את הרכב. האם גם אותו ישלחו לכמה חודשים מאסר ? אני מניח שלא. היד של השופטים בארץ קלה על ההדק כשהם נתקלים באוכלוסיות חלשות ולדעתי צריך שייקבעו רף ענישה אחיד ולא לפי מצב הרוח של השופט באותו יום.

 

 

איזה שטויות.

העולם הצר שאתה רואה, אינו משקף את העולם כולו.

אתה מכיר את זה שאתה בחיפושים אחרי רכב יש שניה, פתאום אתה רואה שיש המון רכבים מהדגם הזה על הכביש, ניראה כאילו הארץ מלאה ברכבים כאלו שעד היום לא ראיתה.

זה בדיוק מה שקורה לך.

אגב, מתי נסעת בכבישי הדרום בפעם האחרונה.

בכל מקרה, לדיון פוליטי אני לא אגרר.

הדיונים איתך על צ'מפיון VW מספיקים לי.

 

לגבי המהירות, כן יש הבדל בין 130, לבין 200 .

שאדם נוסע בכביש שמותר לנסוע 110\120 ולא שם לב למספר רגעים שהוא הגיעה ל 130 זה דבר שקורה.

אבל אדם לא יכול להגעיה ל 200 בטעות מבלי לשים לב.

וזאת בדיוק הנקודה.

 

וכלן יש הבדל בכמה נסעת מעל המותר.

שזה ביודעין שמיצידי שיקבל גם 10 שנים בפנים, כן גם הם הוא יהודי\ישראלי\נוצרי\גרמני (ממיסדי VW) או כל דבר אחר שעולה לך בראש.

פורסם
פסק הדין הזה בעייתי מכמה סיבות - לא היתה התיחסות לעברו התעבורתי של הנאשם. הרי לא הגיוני שיכניסו לכלא כל אחד שנשפט על מהירות מעל המותר. הרי מה ההבדל בין 160 ל 195?! התוצאות והנזק יהיו דומים וגם ב-130 תאונה היא הרסנית וקטלנית. אז כמה מעל המהירות המותרת צריך להכניס לכלא?! ב195 זה מאסר וב 190 לא?! וב-180?! מה הקריטריון?!

בעיה שניה היא הגזענות של בתי המשפט בישראל. כשאני רואה פסק דין מחמיר אני לא צריך לקרוא הלאה כדי להניח במידת סבירות גבוהה שמדובר בבן מיעוטים. אי אפשר לחשוד בי שאני שמאלני, אבל לשופטים הפחדנים בישראל, קל להפעיל עונשים כבדים על בני מיעוטים למען יראו ויראו. זאת עובדה שהם מחמירים בעונשים עם ערבים ואין לי בעיה עם זה שמחמירים בעונשים של עבריינים אבל כשאין דין שווה זה אומר שאו שבאמת המהירות לא מסוכנת ומה שקובע זה רק המוצא האתני או שיכניסו לכלא כל מי שעובר את המהירות המותרת החל מ"רף כניסה" מסוים. לפני שנה בערך נתפס צלם של אחד ממגזיני הרכב על 200 קמ"ש בכביש 1. זה פורסם בכל מקום אפשרי שהוא אמר לשוטרים שהוא בחן את הרכב. האם גם אותו ישלחו לכמה חודשים מאסר ? אני מניח שלא. היד של השופטים בארץ קלה על ההדק כשהם נתקלים באוכלוסיות חלשות ולדעתי צריך שייקבעו רף ענישה אחיד ולא לפי מצב הרוח של השופט באותו יום.

 

כמה שטויות בהודעה אחת.

 

1. זהו לא פס"ד, זוהי כתבה שמצטטים בה חלקים מפס"ד, ומשכך, לא הייתה התייחסות מפורטת לעברו של הנאשם בכלל, ואני בטוח שאף הוחמצו חלקים חשובים שהכרעת הדין נבעה מהם, בפרט.

2. איך "המסקנה" שלך מסתדרת עם העובדה שאחד משופטי ההרכב (שהסכים עם הכרעת הדין) הוא ערבי?

 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%9C%D7%99%D7%9D_%D7%92'%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%90%D7%9F

 

לפני שאתה מקשקש תעשה קצת בדק.

פורסם

תבדקו פסקי דין בעייתים בנושאים שהם לא בקונצנזוס כמו רצח-אונס-שוד וכו' ותראו שכשזה מגיע לבני מיעוטים העונשים כבדים בהרבה. אין כאן דיון פוליטי, אני לחלוטין לא שמאלני אבל אני רואה בבירור שאין דין שווה לכולם.

לזה ששאל מתי נסעתי בכבישי הדרום פעם אחרונה - אתמול, שבוע שעבר וכו'. אני בעיקר נמצא על הכבישים, רוב הכבישים, רוב הזמן. הקילומטרז' השבועי שלי הוא מה שאתה עושה בשנה בערך. אני מכיר היטב את אופי הנהיגה של המקומיים בנגב ולעובדה שהיה שופט ערבי אין משמעות, "רוח המפקד" במערכת המשפט היא להחמיר איפה שאפשר ולנצל מקרים של אוכלוסיות חלשות כדי לתקוע פסקי דין שאחרי זה יוכלו לשמש את המערכת בטיעונים כגון "הנה הכנסו עבריין מהירות לכלא". מצדי שיכניסו את כל עברייני התנועה לכלא, אבל לפי חומרת העבירה ולא שיקולים אחרים לא רלוונטים.

פורסם

אני הייתי מטיל עליו 10 ימי מאסר ואז מאסר על תנאי של חצי שנה על כל עבירה נוספת שהוא יעשה.

 

ברור לי שאני נחשב לאחד מ"שמאלני הפורום" אבל יש הבדל עצום בין האוכלוסיות פה (לאלו שאומרים שדופקים את הערבים בבתי משפט).

כל הנתונים אומרים וגם הניסיון של חלק נכבד של חברי הפורום שגרים מחוץ לגוש דן, שחלק רציני מאוד (לא כולם) מהאוכלוסיה הערבית נוהגים ממש זבל. עוקפים בקו רצוף, לא מאותתים, מתפרעים, עוקפים מימין על השוליים ובכלליות מזלזלים בכל מי שנמצא על הכביש ומצפצפים על החוקים.

 

צריך להבין שזה מקרה חריג ביותר ושהכתבה משקפת אולי רבע מהסיפור.

סביר להניח שבעבר שלו הוא התפרע, סיכן אנשים וגם לא מבין שהוא אידיוט, ולפי זה השופט החליט שראוי שהוא יקבל עונש שהוא יבין.

 

אני בטוח ב99% שאם יתפסו אותי על 200 (ולא יתפסו כי אני לא מתקרב למהירויות האלו) ואני אגיד לשופט "מצטער, זה היה רגע של טמטום מוחלט ולרוב אני נהג נורמטיבי", אני לא אקבל מאסר, בלי קשר לדת או למוצא שלי.

 

הנהג הזה גם משמש דוגמה לעוד אנשים שנוהגים כמוהו בתוך אוכלוסיה בעייתית מבחינת הבנת והפנמת החוקים. אולי המאסר שלו יציל חיים כי הוא לא יהיה על הכביש וגם האנשים שקרובים אליו יחשבו פעמיים אם הם ירצו להתפרע.

 

נכון, מהירות בפני עצמה לא הורגת אבל מבחינה מוסרית ומבחינת כוונות ישנו הבדל עצום בין 130 אצל נהג שלא שם לב לכמה שניות או קצת עבר את המותר, למישהו שנוסע בקצה היכולות של הרכב בכפול מהמהירות המותרת. מדובר כנראה באידיוט רציני שלא אכפת לו מאף אחד והוא מצפצף על כולנו.

פורסם

אני חייב להודות שקראתי את הדברים, היו בי רגשות מעורבים. מצד אחד, זה הרי טמטום שכל נהג

שיסע 180, 200, או 210 ישלח לכלא. "יבגניפ", אני גם נהגתי, ולא מעט בגרמניה, ואני לא נהג איטי בכלל,

ו 150-160 זו מהירות מאוד ממוצעת. היתה נסיעה אחת שממש מיהרנו, ורוב הדרך היינו על 160-180,

והיו מספיק רכבים שעקפו אותנו ונעלמו. הערכה שלי שהם היו על 200-230, ועדיין הכל התנהל בצורה

מופתית, שאכן מעוררת קנאה.

אבל במקרה הזה מדובר בנהג שתוך 3 שנים יש לו 17 עברות, שתיים על מעבר באור אדום, ועוד כמה על

מהירות מופרזת, זו אכן בעיה עבור השופט, והוא אף מציין זאת בפסק הדין, שאין זו דרך השגרה להורות

על מאסר של עברייני תעבורה. ולכן הוא מגיע להכרעה שרק מאסר בפועל הוא משהו שכנראה ירתיע את

אותו נהג.

 

קישור לכתבה בגלובס שתתן לכן תמונה קצת יותר טובה: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000814334

פורסם

אני חושב שאת הנסיעות הממוצעות שלי בגרמניה עשיתי ב-150קמש. אני חושב שזו יכולה להיות מהירות הגיונית גם בכמה כבישים בישראל. מתוך אלו שאני מכיר, כביש 1 מתל אביב ועד תחילת העלייה לירושלים, כביש 5 ובטח עוד מקומות.

עקפו אותי שם ב200 ויותר קמש, אבל מה שניסיתי להגיד הוא, שאי הגבלת המהירות במקטעים כאלו, לדעתי מתבססת גם על איזו אחריות אישית והבנה של הנהג מה הוא יכול ומה הוא לא יכול. אני ב200 קמש מחוץ לרינג הרגשתי לא בנח והורדתי את הרגל מהגז. להבין מה המגבלות שלך זה גם חלק מהעניין, ואני ממש לא בטוח שהאיש הזה שהולך לכלא כאן באמת עצר לרגע ושאל את עצמו אם מה שהוא עושה חורג מהמגבלות שלו או לא.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

לסוע על 195 במרצדס אס קלאס זה כמו לסוע 80 ברכב יפני.

 

מאסר על כזה דבר? מטופש

אבל אם יש לו עבר רציני, אז תוך התחשבות בעבר זה מקובל.

 

תראו את ה135 החדשות עם 8 הילוכים, האוטו משייט על 200 ב3200 סלד ואפילו לא שומעים רבע רחש רוח.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

יבגניפ, על זה אין לי ויכוח איתך.

זה גם תמיד תלוי באיזה רכב, איזה כביש, מהם תנאי הדרך.

אני יכול להגיד שברכבים האחרונים שנהגתי, לא הרגשתי בנוח במהירות

שבישראל מאוד קרובה לחוקית, ולכן לא המשכתי ללחוץ, למרות שאפשר.

לעומת זאת, יש רכבים שאתה נוהג על 100 ומרגיש שאתה עומד במקום.

שוב, לגבי המקרה מבית המשפט, אני מבין את ההתלבטות של השופט,

ומסכים חלקית שהנאשם לא ממש הותיר אפשרות אחרת חוץ מעונש מרתיע

מאוד.

פורסם
תבדקו פסקי דין בעייתים בנושאים שהם לא בקונצנזוס כמו רצח-אונס-שוד וכו' ותראו שכשזה מגיע לבני מיעוטים העונשים כבדים בהרבה. אין כאן דיון פוליטי' date=' אני לחלוטין לא שמאלני אבל אני רואה בבירור שאין דין שווה לכולם. בתור אחד שחי ונושם את המקצוע אני תמיד שמח ללמוד דברים חדשים. ומשכך, אכפת לך לגבות את טענותיך בדוגמא בבקשה? ולא בפס"ד אחד, אתה טוען שזו תופעה מגמתית נכון? אוקיי, בוא תן לי רצף של שורת פסקי דין (בהנחה ואין לך גישה למאגר משפטי זה או אחר אסתפק גם בקישור לכתבות) בהם דנו בני מיעוטים לעונש חריג מן המקובל ביחס לעבירה שהם ביצעו, כשמן העבר השני אשמח אם תגבה זאת בשורת פסקי דין שניתנו באותם שנים (שכן לא חל איזשהו תיקון הלכתי/חקיקתי) ביחס לאותן עבירות שנעשו על ידי יהודים כשהעונש נכנס בגדר "הנורמה".

לזה ששאל מתי נסעתי בכבישי הדרום פעם אחרונה - אתמול, שבוע שעבר וכו'. אני בעיקר נמצא על הכבישים, רוב הכבישים, רוב הזמן. הקילומטרז' השבועי שלי הוא מה שאתה עושה בשנה בערך. אני מכיר היטב את אופי הנהיגה של המקומיים בנגב ולעובדה שהיה שופט ערבי אין משמעות, "רוח המפקד" במערכת המשפט היא להחמיר איפה שאפשר ולנצל מקרים של אוכלוסיות חלשות כדי לתקוע פסקי דין שאחרי זה יוכלו לשמש את המערכת בטיעונים כגון "הנה הכנסו עבריין מהירות לכלא". אין לי מושג מאיפה אתה שולף את התאוריות האלו, אבל אין לך מושג קלוש על מה אתה מדבר. מצדי שיכניסו את כל עברייני התנועה לכלא, אבל לפי חומרת העבירה ולא שיקולים אחרים לא רלוונטים.

 

התגובה באדום.

פורסם

אי אפשר לטעון שאין מדובר בפסק דין תקדימי, נדמה לי היה רק עוד אחד שקיבל מאסר בפועל על מהירות, די לא מזמן אפילו.

ולדעתי כששופט דתי, מתנחל, בעל דעות ימניות מכניס גימאטריה לתוך פסק דין תקדימי של נהג ערבי, אי אפשר לטעון שאין פה טעם לפגם.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86


×
×
  • תוכן חדש...