Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5020 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שבוע טוב......

ברשותי מאזדה לאנטיס שנת 2002 מנוע 2.0, הרכב עבר 150,000 ק"מ והגיע הזמן לעשות טיפול.

איה שמן מנוע אתם ממליצים לקנות? אמרו לי שמתאים 10W40 סינטטי מלא של חברה מכורת וטובה.

האם זו הדרגת צמיגות שמנוע צריך?

 

כי אני פשוט לא מבין בכל המסרים האלה של דרגות השמן, חוץ מיזה המספר לפני הW מסמן את הטמפרטורה.

 

אשמח לעזרה...

בתודה מתן.:lol: :lol:

 

יש לציין שהמנוע לא שותה בכלל שמן בין טיפול לטיפול (אני עושה כל 10,000)

אבל מה שכן המנוע נשמע שהוא קצת מצלצל בזמן האחרון יותר מפעם, אולי זה מרמז שהגיע הזמן להחליף את השמן?כי פשוט עברה שנה אבל עדיין לא עשיתי במהלך השנה הזאת 10,000 ק"מ.

פורסם

פשוט מאוד, האות W מייצגת את המילה WINTER, כלומר את צמיגות השמן כאשר הוא קר כלומר שהמנוע קר. המספר השני מייצג את צמיגות השמן כאשר המנוע נמצא בטמ"פ עבודה.

לגבי איזה אתה צריך אז הכי טוב לבדוק בספר הרכב שקיבלת. לשים בהכרח 10W-40 אומנם יספק לך הגנה אבל מה אם אתה צריך 5W-30 כמו למשל בטיוטה קורלה ואחרות?

אתה מבין, לשמן יש צמיגות כמו כל נוזל. שמן צמיג במיוחד יהיה כמו דבש ודליל במיוחד יהיה כמו מים (רק לשם המחשה, במציאות זה לא ממש ככה). אם אתה שם 10W-30 כאשר המנוע שלך זקוק ל 5W-30 המנוע, משאבת השמן ושאר הרכיבים יצטרכו להתמודד עם יותר חיכוך, כלומר נוזל יותר צמיג. דבר זה "יעלה" לך בצריכת דלק יותר גדולה (אם כי לא ממש בצורה דראסטית) ואף באיבוד הספק.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

תודה רבה על התשובה...

הסתכלתי בספר רכב, שם נמצאת טבלה אשר אומרת לבחור שמן על פי התרשים שמצוי שם.

אז הבנתי שאני צריך לשים שמן 10W אבל באיזו צמיגות?

האם לשים 10W30 מה שרשום בספר רכב?

או האם לשים 10W40 ההמלצה שניתנה לי?

 

מישהו יכול לעזור לקבל על החלטה נכונה על נושא הצמיגות, כי אני כבר ממש מבולבל מכל זה.

 

תודה רבה...

מתן:lol: :lol: :lol:

פורסם

שום פעם, אל תינעל אוטומטית על צמיגות 10W-XX. יתכן שהרכב שלך צריך בכלל 5W-30. למען האמת כפי שידוע לי מאזדה משתמשים בשמן של מוטוקראפ שהיא חברה שמייצרת חלפים בלעדית לפורד. השמן הוא חצי סינטטי 5W-30 כפי שידוע לי.

כאמור רוב רובו של חום המנוע (80 אחוזים אם אינני טועה) מפונה על ידי שמן המנוע. לפיכך, יצרן הרכב ממליץ על שימוש בשמן תוך כדי התייחסות למערכת הקירור ברכב ויכולת השמן לקרר את המנוע. נובע מכך, שיצרן יכול להמליץ על שמן 5W-20 למרות ששמן 5W-40 יתן הגנה יותר טובה. זאת למה, מפני ששמן 5W-20 הוא יותר דליל משמן 5W-40 לפיכך המנוע בטמפ העבודה שלו עובד עם שמן בעל פחות חיכוך. דבר שחוסך דלק, הספק וכיוצא בזה. המספר השני מייצג את צמיגות השמן בטמפ עבודה. ההיגיון אומר ששמן 5W-40 ייתן הגנה יותר טובה משמן 5W-20. אבל כאמור היצרן ממליץ על צמיגות השמן תוך כדי התייחסות למערכת הקירור וגם לקירור המנוע על ידי השמן. לפיכך, אם אפשר לעבוד על שמן 20 והמנוע יתפקד היטב אז זה עדיף על פני שמן 40 שהוא יותר סמיך ויותר קשה לתנועה.

לא תמיד יותר טוב לשים שמן יותר גבוה בכדי לקבל יותר הגנה. לדוגמא, שמן 20W-50 הוא "כבד" ביותר ונמצא היום בשימוש במכוניות בודדות.

 

ישנו וויכוח לא קטן בפורום שככל שיורדים במספר הראשון זה יותר עדיף, לעומת זאת, אין "להתעסק" עם המספר השני. כלומר, אם היצרן מבקש 5W-30 אפשר ואפילו מומלץ לרדת ל 0W-30 אבל ממש לא מומלץ לרדת על דעת עצמך ל 5W-20.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

הרעיון וההמלצות כוונתם טובה , אבל לא בכל מצב .

זו מאזדה לנטיס 95-2002 . טכנולוגיית המנועים היא מ 1994 - וטופלו במוסכי היבואן ב 15W-40 מינרלי ללא בעיות .

מעבר ל 5W-30 במנוע הנ"ל לא יתחזק את המנוע יותר או ישפר בו ביצועים - הסיכוי הוא הפוך עם אפשרות לבעיות .

 

המנוע ברכב עם 150,000 ק"מ עבר חיים טובים וארוכים -

יתאים למנוע הנ"ל 10W-40 חצי סינטטי של כל חברה טובה , ברמת מינימום - SL -API .

 

אפשר לנסות לעבור לסינטטי מלא - 5W-40 שוב ברמת API-SL - אבל מחשש לצריכת שמן - אני לא הייתי ממליץ .

 

בקשר לצילצולים - אפשר כי זה פיח ומשקעים במנוע אשר גורם לכך - אפשר להוסיף תוסף דלק של חברה טובה ל חצי מיכל דלק -

הוא ינקה את הפיח ויוריד את הצילצולים .

אם זה תיקטוקים בעת ההנעה - זו בעיית שמן ושימון -

כאשר אתה במוסך לטיפול החלפת השמן השנתי ובדיקה - בקש שיאתרו מה בדיוק הבעיה .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

באוטו דיפו מוכרים עכשיו שמן גרמני של חברת RHEINOL , חצי סינטטי, בצמיגות 10W-40, במחיר של 100 ש"ח ל 5 ליטר.

אם אתה מחליף כל 10 אלפים ק"מ, אתה לא צריך יותר מזה.

http://www.swdrheinol.com/the-company.php

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
הרעיון וההמלצות כוונתם טובה , אבל לא בכל מצב .

זו מאזדה לנטיס 95-2002 . טכנולוגיית המנועים היא מ 1994 - וטופלו במוסכי היבואן ב 15W-40 מינרלי ללא בעיות .

מעבר ל 5W-30 במנוע הנ"ל לא יתחזק את המנוע יותר או ישפר בו ביצועים - הסיכוי הוא הפוך עם אפשרות לבעיות .

 

המנוע ברכב עם 150,000 ק"מ עבר חיים טובים וארוכים -

יתאים למנוע הנ"ל 10W-40 חצי סינטטי של כל חברה טובה , ברמת מינימום - SL -API .

 

אפשר לנסות לעבור לסינטטי מלא - 5W-40 שוב ברמת API-SL - אבל מחשש לצריכת שמן - אני לא הייתי ממליץ .

 

בקשר לצילצולים - אפשר כי זה פיח ומשקעים במנוע אשר גורם לכך - אפשר להוסיף תוסף דלק של חברה טובה ל חצי מיכל דלק -

הוא ינקה את הפיח ויוריד את הצילצולים .

אם זה תיקטוקים בעת ההנעה - זו בעיית שמן ושימון -

כאשר אתה במוסך לטיפול החלפת השמן השנתי ובדיקה - בקש שיאתרו מה בדיוק הבעיה .

 

אייל .

 

בשנת 1994 היצע השמנים לא היה מי יודע מה וגם שמנים סינטטים לא היו נגישים לכל הן מבחינת מחיר ומבחר כמו היום.

אין שום סיבה שמנוע מודרני יעבוד על 15W-40. לחבר שלי יש מיצובישי וההמלצה של היצרן היא 15W-40. הוא כבר שנים על 10W-40 "חצי סינטטי" ואין שום בעיה כלל וכלל. לי יש פיאסטה (לא שאני מחזיק ממנה רכב עם מנו מתקדם) וגם שם רוצים 15W-40, כמובן שבלי לחשוב פעמיים עברתי "לחצי סינטטי" 10W-40.

אם כבר, אם הייתי במקום פותח השירשור הייתי עובר ל 10W-40 חצי סינטטי או אפילו סינטטי מלא אם קיים בצמיגות הזו. מה שאני עדיין לא נעול עליו זה הצמיגות שהיצרן מבקש עבור טמפ עבודה ונראה לי שבמזאדה שמים במוסכים 5W-30 בגלל שהם קשורים לפורד גם. הכי טוב זה לבדוק בספר רכב. בכל מוסך שמכבד את עצמו יש רשימה של הצמיגות המומלצת לכל רכב. בדיוק כמו שבתחנות דלק יש טבלת ניפוח מומלצת לכל יצרן.

אני אבדוק לך מחר ואחזיר לך תשובה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

עכשיו התשובה מכוונת יותר נכון .

 

מיצובישי עד 2007-8 והפיאסטה הישנה , אלה מנועים אשר מתאים להם לעבור גם ל 10W-40 .

כנ"ל מאזדה עד דגמי 3-6 - 2002-2003 .

במאזדה החדשות יש אפשרות ומומלץ 5W-30 , ואם תנאי הנהיגה מאומצים אפשר גם 5W-40 .

 

לכן רשמתי כי 10W-40 הוא הפשרה המתאימה למנוע המאזדה לנטיס של פותח הדיון .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

×
×
  • תוכן חדש...