Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5030 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שים לב שלא ניהלתי פה ויכוח על כך שמנועים קטנים מחזיקים כמו מנועים גדולים. הטענה היחידה שלי ושל אחרים כאן היא שבשימוש בינעירוני נורמלי, כלומר תנאי שיוט בעיקר, הבלאי הוא מינימלי - גם במנועים קטנים.

 

ושלחתי אליך ה"פ, מחכה לתגובה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 85
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מה זה מהירות סיבוב מנוע יחסית גבוהה? 3000 סל"ד זה גבוה?

 

ויודע מה, אני אגיד יותר מזה - כמה כבר עולה להחליף מנוע 1.0 של סוזוקי אלטו? אז ב-150000 ק"מ הוא ילך. ביג דיל. עד אז נסעת ברכב שעולה 60-70 אלף שקלים כחדש ועושה 1:18 בממוצע.

מעל זה זה כבר יחסית גבוה, מתחת ל2000 זה כבר יחיסית נמוך ויותצר עומס ובעיות אחרות.

 

לגבי מחירי מנועים, זה כבר הסתכלות קצת אחרת על הנושא, אבל אם תעשה קצת בירורים תראה שמחיר של מנוע כזה מפירוק / יבוא, יפתיע אותך.

פורסם
שים לב שלא ניהלתי פה ויכוח על כך שמנועים קטנים מחזיקים כמו מנועים גדולים. הטענה היחידה שלי ושל אחרים כאן היא שבשימוש בינעירוני נורמלי, כלומר תנאי שיוט בעיקר, הבלאי הוא מינימלי - גם במנועים קטנים.

 

ושלחתי אליך ה"פ, מחכה לתגובה.

הסברתי כאן למה טענה זה היא נכונה אבל לא תמיד. אצלי השיוט הוא 120 קמ"ש ואני רוב הזמן מחוץ לעיר ובלי פקקים, כמה כבר יחזיק מעמד i10 אצלי בידיים?

פורסם

למה שלא יחזיק, אם אתה משייט בדר"כ רגוע ולא נוסע פול גז כל היום? אז המנוע יבלה על 3500 סל"ד די הרבה. ביג דיל.

ואם כך, למה שמנוע ה-1.0 ל' החדש והמוגדש של פורד יחזיק יותר? הרי גם הוא מיועד לחסכון בדלק בשיוט רגוע (זו הרי כל הסיבה לעבור למנוע קטן יותר). ואל תשכח שהוא צריך להניע גם מכונית כבדה כמו המונדיאו.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אני אנסה שוב...

נגיד מנוע של רכב "בין עירוני" משייט על 100 קמ"ש ועומס המנוע שלו הוא 30%

במקביל לו נוסע רכב "עירוני" שמשייט גם הוא על 100 קמ"ש אבל באותו זמן נתון עומס המנוע שלו הוא 50%

 

באיזה מהרכבים לדעתך יתקיים בלאי מואץ יותר למנוע?

 

אגב, ע"ומס מנוע" באחוזים הוא נתון שניתן לדגום עם סורק תקלות בכל כלי הרכב החדשים אז אולי זה שווה ניסוי ובדיקה.

פורסם

יאללה, בדוק. אני מאוד בספק שיהיה הפרש כזה גדול בעומס. אל תשכח ששיוט על 100 קמ"ש מנצל מעט מאוד סוסים וקג"מים, אפילו במנוע קטן.

 

וכעת - לארוחת החג.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

זה לא נכון, יש ניצול הרבה יותר גבוה ממה שנדמה לנו, לא סתם קוראים למצב של שיוט "עומס מנוע בינוני" בג'רגון המיקצועי.

בהזדמנות אם ייצא לי אני אתן מספרים.

פורסם

אני לא יודע באיזה סקנר אתה משתמש אבל חפש נתון שנקרא:

ENGINE LOAD

CALC LOAD

ACT ENG LOAD

יש גם מערכות ניהול מנוע שמציגות מומנט מנוע מחושב, שזה גם נתון נחמד שעוזר להבין מה עובר על המנוע.

פורסם

ידידיי אני קורה את הדיון ולא הולך לקבועה מי צודק אבל...

אני בעלים של ספלאש 2010 נוסעה המון רק בין עירוני (בכול בדרך יש רק 4 רמזורים והשער זה כביש 6 חזרה קצת יותר מרומזר אבל גם יחסית זניח) היום האוטו עם 80K ק"מ האוטו עבר טיפול במוסך מורשה ב 70K בדקתי שמן ב 77K ונדהמתי לראות שירד לי כמות השמן לחצי.

זה דבר שלא היה לי אף פעם תמיד בין הטיפולים המיכל מלאה.

אני לא יודע אם זה נובעה מבלי מוגבר או מסיבה אחרת אבל זות עובדה.

פורסם

בהחלט נסיעה ממושכת בסל"ד גבוה גורמת לצריכת שמן מוגברת.

 

בספלאש יש מנוע 4 צילינדר 1200 סמ"ק יחסית חזק, ולמרות שגם הוא לא נועד לכיסוי מרחקים ארוכים באוטוסטרדות על בסיס קבוע, הוא יותר מתאים למטרה זו ממנוי 3 צילינדרים 1000 סמ"ק.

 

 

פורסם
מסביר לך שוב כי אולי לא קראת עם צומת לב לקוחות פרטיים שטיפולו במוסכים מורשים וכך גם היה עם השרייד בתקופה שמכרו אותם רק ללקוחות פרטיים, מנועים כמו גרביים היינו מחליפים אחרי כמה שנים

מנועים גודלים יותר כמו ה 1.3 לא היו כמעט בעיות והם שרדו הרבה מאוד קילומטרים באותם תנאים הטיפול כמו המנועי ליטר

 

אתם מתוחכים במרץ עם מה שכל מכונאי עם קצת נסיון יודע

אתה צודק וגם אלה שמתוכחים איתך צודקים.

איך זה?

מנוע קטן שמתוכנן ומיוצר טוב, יחזיק מעמד לא פחות ממנוע גדול. הדוגמא היא סוזוקי סויפט מנוע 1000 שהחזיק מעמד זמן רב.

 

למרות זאת אתה צודק בד"כ וכנראה שהסיבה היא שבמנוע קטן היצרנים מנסים לחסוך יותר מדי במחיר היצור . יתכן שהשימון לא מספיק טוב כי משאבת השמן קטנה, יתכן שהציפוי של הצילינדרים (אם יש) לא מספיק קשה, אולי טבעות הבוכנה מתבלות מהר יותר וכ"ו. למשל בזמנו בפורד קא גל הזיזים (קאמשאפט) התבלה מהר מכיון שחסכו בהקשייה.

 

יהודה

פורסם

yehuda-k סביר מאוד להניח שההסבר שלך נכון.

 

אך אחת השאלות שעולות כאן, היא, האם ניתן להסיק על סמך נפח המנוע או נתון טכני אחר לגבי תוחלת חייו בנסיעה עירונית מול נסיעה בין עירונית בטווח המהירות המותרת בארץ.

זאת אומרת לגבי אותה מכונית ולא השוואה בין מכוניות שונות.

 

(ברור שסביר מאוד להניח שמנוע שנדרשים לו 2,000 סל"ד ל 100 קמ"ש מתבלה פחות ממנוע שנדרשים לו 3,500 סל"ד.)

 

ההגיון שלי, אשר בהחלט סביר להניח שאינו מקובל על כולם, אומר שבגבולות המהירות המותרת בארץ, אני הייתי מעריך שמכונית שבילתה את 100,000 הק"מ שלה מחוץ לעיר תהיה במצב טוב בהרבה מאחותה הזהה שבילתה אותם בעיר. גם אם נפח המנוע שלה הוא 1,000 סמ"ק וההספק שלה 60-70 כ"ס. (כמובן שההערכה תשתנה אם הרכב נדרש למאמצים גבוהים וממושכים באופן תדיר כמו כבישים הררים/תפוסה מלאה וכד')

 

לא מצאתי עד כה שום נימוק מבוסס ששיכנע אותי אחרת.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
אני אנסה שוב...

נגיד מנוע של רכב "בין עירוני" משייט על 100 קמ"ש ועומס המנוע שלו הוא 30%

במקביל לו נוסע רכב "עירוני" שמשייט גם הוא על 100 קמ"ש אבל באותו זמן נתון עומס המנוע שלו הוא 50%

 

באיזה מהרכבים לדעתך יתקיים בלאי מואץ יותר למנוע?

 

אגב, ע"ומס מנוע" באחוזים הוא נתון שניתן לדגום עם סורק תקלות בכל כלי הרכב החדשים אז אולי זה שווה ניסוי ובדיקה.

 

 

שוב...אתה משווה בין 2 מנועים שונים. ואני חותר להבנה של מנוע אחד ב 2 תנאי נסיעה שונים.

אני לא באמת יודע מהו הסולם הזה של "עומס" שאתה משתמש בו. אבל נניח שהוא קורלאטיבי לבלאי. האם אתה מסוגל לקבוע שמנוע של i10 נמצא בעומס גבוה יותר במהירות שיוט 90-110 קמ"ש על ההילוך הגבוה ביותר, מאשר בנסיעה של עצור/סע עירונית. ואם מדברים על תנאים אמיתיים, גם בהתייחס לאקלים הישראלי, כאשר הנסיעה עם מזגן וגם בהתחשב בטמפרטורת העבודה (אשר אני משער שבעיר גבוהה יותר).

 

אם תשפוך קצת אור על סולם "עומס מנוע" בהתייחס לסל"ד זה רק יואיל. האם מדובר בסולם לינארי בצמוד לטווח הסל"ד או משהו אחר? מה המינוח באנגלית מקצועית?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it


×
×
  • תוכן חדש...