Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5031 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

וואו, הזוי פשוט הזוי לשמוע כאלו דעות מוזרות ממישהו שהוא מכונאי רכב ומופיע לו "בעל מקצוע מומחה".

 

 

 

הייתה בצוות התיכנון של יונדאי? מאיפה אתה יודע שהם תיכננו אותו רק לתוך העיר?

לגבי מנועים חלשים שאתה מדבר, חשבת על זה שאולי I10 שוקלת רק טון? (1030 אם להיות מדוייק), 300 קילו פחות ממשפחתית ממוצעת, הספק זה לא הכל בחיים השאלה הנשאלת היא כמה משקל הוא אמור לסחוב. משפחתית שוקלת רבע טון + יותר ממכונית מיני כמו I10 שלא נדבר על יחסי העברה קצרים יותר וכו'. או בקיצור שמעת פעם על יחס כ"ס למשקל?

 

מאיפה הקביעה הזאת שכל מי שנוסע מחוץ לעיר צריך מנוע 1600, מי ישמע כמה זה כבר עוצמתי? כולה 1600 וגם שוקל 300 קילו יותר ממש חורכות אספלט המשפחתיות האלה תאמין לי.

 

נסיעה בעיר - המאמץ הכי גדול לרכב זה בלימות וההאצות, זה גם מה ששורף הכי הרבה דלק, זה מה שיוצר פיח במנוע שלא נדבר על הגיר שנדרש לעבוד בלי סוף בתוך העיר. הקירור פחות יעיל כי עומדים הרבה במקום ואם יש עומס יתר זה על מערכת הקירור.

 

מחוץ לעיר - יש קירור יותר אידאלי, המנוע עובד בסל"ד גבוה יותר נכון אבל כל עוד זה לא בקו האדום או מנתק ההצתה אז אין בעיה זה טווח העבודה היעיל של המנוע, המנוע מקבל שימון וקירור בכמות גדולה יותר ויחד עם זאת בסל"ד כזה לא נוצר פיח כמעט והבלאי מינימלי.

 

כן ברור שעדיף לנסוע רק בתוך העיר, רכב קטן מה לא ככה? :roll:

 

עוד שאלה קטנה אליך, בכמה I10 שעברו 150 אלף ק"מ טיפלת או פתחת מנוע? הרכב קיים פה מ-09 סך הכל ואני מניח שבטח לא יצא לך לראות I10 עם כזה ק"מ אז איך אתה יודע שהיא תצרוך שמן? או איך אתה יודע כמה ק"מ המנוע יחזיק? יש לך כדור בדולח ביד או שיכולות הנבואה באות עם מקצוע המכונאות יחדיו? אה נכון טיפלת בדייהטסו סיריון עם מנוע 1000, אה רגע תזכיר לי מה בדיוק הקשר בין המנוע בסיריון 1000 לבין I10 או למנוע 2 פעימות של טוסטוס?

 

לגבי לקוחות שבאו אליך עם סיריון לעשות מנוע לפני 150 אלף ק"מ, טוב יכול להיות שהם באמת הקשיבו לעצות שלך ונסעו רק בתוך העיר אחרי הכל מה זה רכב קטן איך אפשר לנסוע איתו מחוץ לעיר, שלא נדבר על ההעליות ההיסטריות לירושלים.

 

בקיצור פותח השירשור, חלאס עם הפניאקה המיותרת כל הנוסע הנדוש הזה של יכול לנסוע מחוץ לעיר מקומות אי שם לפני 20-30 שנה ובטח שלא רלוונטי ברכב מודרני ובטח ברכב חדש עם אחריות, מה אכפת לך אם המנוע יגיע ל350 אלף או ל-300 אלף? אתה הולך להחזיק את הרכב יותר מ-10 שנים? חוץ מזה שהמחשבה הישראלית הטיפוסית הזאת כמה המנוע יחזיק, את מי זה מעניין מה רכב מורכב רק ממנוע?

  • תגובות 85
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אין קשר ישיר בין צריכת דלק למאמץ על המנוע. צריכת דלק נמדדת בקילומטרים לליטר וברור שבנסיעה בין עירונית צריכת הדלק תהיה נמוכה יותר כי המהירות גבוהה יותר ובכל יחידת זמן אתה עובר יותר מרחק. לשם דוגמא, בעמידה בסרק עם מזגן כבוי צריכת הדלק שלך היא בערך 70000 קילומטרים לליטר אבל המנוע לא מתאמץ.

 

בוודאי שיש קשר ישיר. בהחלט בהקשר של השרשור הזה.

תנטרל מצבים של חוסר תנועה או נסיעה בירידה.

מכיוון שאין שעון של שעות מנוע, אילו היה שעון של צריכת דלק מצטברת מתחילת חייו של המנוע, זה יכל לתת אינדיקציה לא רעה בשילוב הקילומטראג' על ההיסטוריה של המנוע. ככל שצריכת הדלק הממוצעת לק"מ הייתה נמוכה יותר - המנוע עבד פחות קשה! אני מהמר שהמהירות החסכונית ביותר היא בטווח של 60-70 קמ"ש, אז אתה יכול לסוע עם ההילוך הגבוה ביותר כאשר התנגדות האוויר עדיין אינה משמעותית.

לא הבנתי את החישוב שלך לסרק. איך הגעת לתוצאה כזו? צריכת דלק בסרק היא בין 0.7 ל 2.0 ליטר לשעה. אין תנועה...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
^זאת השאלה שדני-דין צריך להשיב עליה.

 

יותר מכך, אם דני דין מדבר על מאמץ, האם צריכת הדלק אינה פרמטר טוב למאמץ? היכן הרכב חסכוני יותר בעיר או מחוצה לו?

 

אתם מתווכחים פה על 2 דברים שונים: כאילו שיש לפותח השרשור, אפשרות לבחור בין עבודה בתוך העיר + אוטו קטן לבין עבודה רחוקה מהעיר+ אוטו גדול.

האיש חייב לעשות 70 ק"מ ביום, על זה אין ויכוח. וברור שעדיף לעשות את זה מבחינת נוחות (וגם בלאי במנוע-ללא ספק) עם מרצדס Sקלאס. אבל זו לא אופציה אמיתית.

מתווכחים פה האם 70 ק"מ בין עירוני ביום יוצרים יותר בלאי מ70 ק"מ בעיר ביום? ברור ש70 ק"מ מחוץ לעיר זה פחות בלאי (לא חוזר על הנימוקים שנתנו פה- רובם נכונים). אבל איזה אדם פרטי עושה 70 ק"מ ביום בתוך העיר?

השאלה הנכונה היא האם לקנות רכב עם מנוע קטן אבל חדש (כנראה מודרני יותר ובאחריות עדיין) או לקחת רכב שנתיים עד חמש אחורה בנפח מנוע גדול יותר?

אם אתה רוצה להתפנק בנסיעה ולא אכפת לך מתצרוכת דלק- לך על מודל ישן ו"יותר אוטו". אם חשובה לך צריכת דלק והכביש שאתה נוסע בו הוא נח, לך על הרכב הקטן והחדש יותר.

זה תלוי כמובן גם ברכב עצמו בעיקר במתלים ומאד ביחסי ההעברה מנוע- גיר)

אני נוסע כל יום 60 ק"מ מחוץ לעיר עם 107. אני חייב לומר שהנסיעה נוחה מאד (אני נוסע ת"א-רחובות- ת"א, אז הכביש ממש סבבה. ואני גם לא מפונק או שלא התרגלתי לטוב יותר- יכול להיות חלק מהעניין). אני מגיע רגוע ו"טרי" לעבודה, תנוחת הנהיגה נוחה לי (אני 1.85) וכיף לי לנהוג על הרכב. הגיר הידני סבבה בבינעירוני ואני לא עובר את ה3000 סל"ד (זה 110 ק"מש על השעון/ 95-100 קמ"ש אמיתיים) ואם אין תנועה מאחורי ואני לא ממהר אז אני על 2600-2800 סל"ד (בערך 90 קמ"ש לטובת חיסכון בדלק ושמירה על המנוע).

אני זוכר שביונדאי 1000 בשביל לנסע ככה צריך לשחק יותר בין הילוך רביעי לחמישי ולהיות מעל 3000 סל"ד אז אולי זה באמת פחות נח.

בקיצור- תחפש 107 בת שנה ידנית (לא יודע אם אנשים מוכרים, אולי מליסינג) ועוד אפצייה שראיתי שרבים בפורום ממליצים עליה: סיטרואן דיזל. זה ממש "אוטו". נמכר במחיר נמוך ודיי אמין כנראה. יפנק אותך בכביש ויכול להיות שבחישוב הכולל של איבוד ערך (אם תמצא שמור ובזול) ואחזקה תקבל עלות כמו הרכב החדש והקטן (+ נוחות)

פורסם
אתם מתווכחים פה על 2 דברים שונים: כאילו שיש לפותח השרשור, אפשרות לבחור בין עבודה בתוך העיר + אוטו קטן לבין עבודה רחוקה מהעיר+ אוטו גדול.

 

אתה טועה.

קיימת פה טענה כאלו יש מכוניות שמתוכננות לנסיעה עירונית וכאלה לנסיעה בינעירונית. התזה שלו טוענת ששימוש ברכב שלא תוכנן לבינעירוני יסיים את חייו מהר מהמתוכנן.

 

הטענה שלי ושל אחרים שאין דבר כזה. גם רכב קטן יהנה מחיים ארוכים יותר בנסיעה בינעירונית.

 

ואגב ה 107 שלך... אוכלת שמן? בלאי מואץ? כמה ק"מ עד כה?:wink:

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

אני לא מבין איפה בדיוק הקושי ? ברכבים עם המנועים קטנים ובעלי הספק נמוך, המנוע לא ישרוד הרבה בנסיעות ארוכות ובמרובות.

אני לא מדבר על 70 קמ"ש ודרך בין עירונית פקוקה כמו תל אביב - חדרה וחזרה בשעות שיא, אלא על רכב שמבלה רוב הזמן במהירות 100-120 וצפונה ומשייט לו בכבישים פתוחים בלי הפרעה.

 

אם האחרון זהו תמהיל הנסיעה, כדאי בחום לשקול רכב חזק יותר, אפשר רכב קטן בעל מנוע קטן אבל שיהיה מוגדש.

 

אגב, לענין תצורת הדלק אין שום משמעות ואם כבר היא הפוכה, מנועים קטנים וחסכוניים מתוכננים לעבוד עם יחסי תעבורת דלק/אויר גבוהים (תערובת דלק מאוד דלה). יש לזה מחיר - חום רב יותר ---> חיכוך ---> בלאי.

פורסם
בתיאוריה הכל נכון וכל הנתונים שאתם מביאים נורא יפים אבל בפועל מנועים קטנים גומרים את הקריירה שלהם יותר מהר.

 

הסיריון 1000 זו דוגמא מצוינת וגם הסוזוקי האלטו נראה לי תקח את מקומה

לרוב בעלי המקצוע אין את הידע והכלים הדרושים בכדי לקבוע חד משמעית שהמנועים האלה סיימו את חיים מוקדם מהצפוי לעומת רכבים שרוב הנסיעות שלו היו מחוץ לעיר.

 

לא חסר לי דוגמאות אישיות מרכבים בעלי מנוע קטן ודל הספק כמו FIAT127 מנוע 903CC ופורד פיאסטה מנוע 1.0 ליטר שנסעו 90 אחוז מהזמן בנסיעה מחוץ לעיר במהירות של 100-110 קמ"ש (חולון-תל-נוף) במשך כמה שנים והמנועים החזיקו יופי טופי גם אחרי 120K.

איזה כייף לי :)

פורסם
אני לא מבין איפה בדיוק הקושי ? ברכבים עם המנועים קטנים ובעלי הספק נמוך, המנוע לא ישרוד הרבה בנסיעות ארוכות ובמרובות.

אני לא מדבר על 70 קמ"ש ודרך בין עירונית פקוקה כמו תל אביב - חדרה וחזרה בשעות שיא, אלא על רכב שמבלה רוב הזמן במהירות 100-120 וצפונה ומשייט לו בכבישים פתוחים בלי הפרעה.

 

אם האחרון זהו תמהיל הנסיעה, כדאי בחום לשקול רכב חזק יותר, אפשר רכב קטן בעל מנוע קטן אבל שיהיה מוגדש.

 

אגב, לענין תצורת הדלק אין שום משמעות ואם כבר היא הפוכה, מנועים קטנים וחסכוניים מתוכננים לעבוד עם יחסי תעבורת דלק/אויר גבוהים (תערובת דלק מאוד דלה). יש לזה מחיר - חום רב יותר ---> חיכוך ---> בלאי.

 

עשית סלט רציני!

איפה בדיוק בארץ מותר לסוע 120 וצפונה? כן אני בהחלט מסכים שרכב כזה שיבלה הרבה על 130 ישחק מהר. אבל זה באמת לא הקייס.

ואם מדברים על 90-100?

ולגבי צריכת הדלק הכוונה כפי שהיית אמור להבין היא לא השוואה בין רכבים שונים אלא לאותו הרכב בתנאים משתנים. כשאותו הרכב מציג תוצאה חסכונית בדרך כלל הוא התאמץ פחות מנסיעה אחרת בה הציג תוצאה בזבזנית.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

אני גם לא חושב שבשיוט במהירויות 80-100, כל שכן ב-70 קמ"ש, ייגרם בלאי משמעותי. אני מוכן לקבל שבמהירות גבוהה יותר (או בסל"ד גבוה על ידי ביטול הילוך היתר העליון) בסביבות 130 קמ"ש ויותר, כבר תיגרם שחיקה.

 

גם כאן לדעתי לא מדובר בשחיקה מאוד משמעותית עם שימוש בשמן המתאים והחלפתו בזמן, וכן בתנאים שאינם כוללים חום חיצוני גבוה או אבק.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
בתיאוריה הכל נכון וכל הנתונים שאתם מביאים נורא יפים אבל בפועל מנועים קטנים גומרים את הקריירה שלהם יותר מהר.

 

הסיריון 1000 זו דוגמא מצוינת וגם הסוזוקי האלטו נראה לי תקח את מקומה

האלטו לא תיקח את מקומה, תאמין לי שבמקום העבודה שלי היו כמה אלטו, הן היו עושות בינעירוני נונסטופ, תחשוב שלפחות 2-3 פעמים בשבוע היו נוסעים עם הרכב מינימום למרכז, ולרוב חלק מהנסיעות היו גם לצפון או לאילת (מבאר שבע מדובר בנסיעות ארוכות, עם אלטו זה גם די מייגע), אבל הרכב שורד יפה ולא מראה סימני עייפות דווקא, אם הוא שורד ככה בתור רכב חברה, אין שום בעיה שישרוד טוב בתור רכב פרטי. ועוד היה מדובר באוטומט האומלל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
אני גם לא חושב שבשיוט במהירויות 80-100, כל שכן ב-70 קמ"ש, ייגרם בלאי משמעותי. אני מוכן לקבל שבמהירות גבוהה יותר (או בסל"ד גבוה על ידי ביטול הילוך היתר העליון) בסביבות 130 קמ"ש ויותר, כבר תיגרם שחיקה.

 

גם כאן לדעתי לא מדובר בשחיקה מאוד משמעותית עם שימוש בשמן המתאים והחלפתו בזמן, וכן בתנאים שאינם כוללים חום חיצוני גבוה או אבק.

אנחנו מדברים על שחיקה גבולית שיש במנוע, השמן הכי טוב בעולם אולי יעכב אותה, אך לא ימנע אותה ולכן יש לכל מנוע אורך חיים מוגבל.

מה שמאיץ שחיקה הוא חום ולחץ, החום הוא חום דפנות הצלינדרים, וטבעות הבוכנה והלחץ הוא הלחץ של הטבעות הבוכנה על הצלינדרים - לחץ זה מושפע מהעומס הנתון על המנוע.

מנועים בעלי הספק נמוך שמריצים אותם קבוע בגבולות הספק הגבוה שלהם מייצרים את השחיקה הכי גבוהה על דפנות הצלינדרים, נתון שני שמשפיע הוא מהירות המנוע, מהירות מנוע גבוהה מגבירה חום לכן מגבירה שחיקה.

 

המצבים הכי שוחקים של מנוע היא מהירות שיוט גבוהה לאורך זמן, ככל שהמנוע חלש יותר כך נקודת השחיקה הגבוהה תקדים להופיע במהירות שיוט נמוכה יותר.

 

להערכתי ברכבים העירוניים הקטנים, הגבול הוא 100 קמ"ש, זה גם הגבול של כיול זיהום האויר, התערובת עדיין ענייה מספיק כדי ליצר חום יחד עם מהירות סיבוב מנוע יחסית גבוהה. קצת מעל 100 קמ"ש מתחילה העשרת דלק כדי לצנן את המנוע (במיוחד את השסתומים) אבל מצד שני מהירות הסיבוב של המנוע גוברת.

פורסם
עובדתית במנועים קטנים שקורעים אותם מתחילה תצרוכת שמן מוקדם מהצפוי. קצת אחרי המאה אלף.

 

הקביעה הנ"ל מעט כוללנית ולא ממש מדוייקת.

 

בשירשור הנוכחי הועלו שמות של מכוניות עם מנועים קטנים כדוגמת סיריון ודהייטסו שרייד - שבהם הותקנו מנועי 3 צילינדרים דומים, ספציפית המנועים הללו סבלו מבעיות של רגישות למי ברז ונטו לסבול מרתיחות. במנוע הנ"ל רתיחה משמעה נזק בלתי הפיך למנוע האלומיניום וצריכת שמן מיידית תלוי בנזק שנגרם.

 

ואולם בשוק היו גם מנועים קטנים ואמינים בהרבה כדוגמת סובארו גסטי וסוזוקי סוויפט.

 

הסוזוקי סוויפט עברו בקלות נסועה של 200K וצפונה ללא צריכת שמן - סה"כ מנוע מוצלח בהרבה משל הדהייטסו ועד לעצם היום הזה נעות בכבישי ארצנו סוויפטים רבות בנות 20 פלוס שעברו נסועה נכבדה גם בעיר ומחוצה לה!!

 

לסיכום - אני לא בטוח שיונדאי I10 לא תצלח במשימה המבוקשת, כאשר ברור שעדיף מנוע גדול וחזק יותר למשימה הכוללת עקיפות, מזגן וציוד בכביש מהיר.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

להערכתי ברכבים העירוניים הקטנים, הגבול הוא 100 קמ"ש, זה גם הגבול של כיול זיהום האויר, התערובת עדיין ענייה מספיק כדי ליצר חום יחד עם מהירות סיבוב מנוע יחסית גבוהה. קצת מעל 100 קמ"ש מתחילה העשרת דלק כדי לצנן את המנוע (במיוחד את השסתומים) אבל מצד שני מהירות הסיבוב של המנוע גוברת.

 

מה זה מהירות סיבוב מנוע יחסית גבוהה? 3000 סל"ד זה גבוה?

 

ויודע מה, אני אגיד יותר מזה - כמה כבר עולה להחליף מנוע 1.0 של סוזוקי אלטו? אז ב-150000 ק"מ הוא ילך. ביג דיל. עד אז נסעת ברכב שעולה 60-70 אלף שקלים כחדש ועושה 1:18 בממוצע.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

מעידים כאן כמה בעלי מקצוע, כולל עבדך הנאמן, שזה המצב עם המנועים הקטנים, אולי אין לנו כלים מדעיים להוכיח זאת אבל התחושות וניסיון המצטבר לאורך השנים מאוששים טענות אלו.

 

גם אני זוכר יותר מקרים של מנועים קטנים מעשנים כחול (תצרוכת שמן מוגברת מאוד) עקב טבעות וצלינדרים שחוקים (ולא גומיות שסתומים) מאשר מנועים קצת יותר גדולים גדולים.

דוגמה שאני מכיר מפעם, הסובארו 1300 שהייתה מתחילה לצרוך שמן בחצי מהקילומטראז' הפוטנציאלי של מנוע 1600.

 

יכול להיות שהמצב היום יהיה יותר טוב בגלל שמנים טובים יותר, חומרים ושיטות עיבוד שבבי מדוייקות יותר, כבישים פקוקים יותר.

מצד שני יכול להיות שמצב יהיה יותר חמור, בגלל תקנות הזיהום אויר, תחזוקת מינימליסטית של חברות רכב ועוד.

 

ימים יגידו אם, כמו שאמרו פה קודם, אין חדש תחת השמן, סליחה בוב ספוג, השמש.


×
×
  • תוכן חדש...