Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5028 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפי הסימנים של כתמים סגולים על המסך עד שנהיה שחור, לדעתי זו פשוט התחממות של הכרטיס עד שהוא נשרף.

 

האם אי פעם, בחייו של המחשב, בוצע ניקוי יסודי הכולל הוצאת גושי אבק מפתחי האוורור?

אם לא, אז אקסטרה עבודה, או על משטח שהוא לא פתוח לאוויר (שלי תמיד על משטח קירור או על ספר עבה שלא נוגע בפתחי אוורור) + אי ניקוי פנים המחשב יגרום לך להתחממות יתר של המערכת.

 

אצלי אגב זה כבר קרה פעם אחת, HP PAV DV6 1330, עם כרטיס מסך חזק יחסית שמתחמם המון כי הוא מריץ המון משחקים וגרפיקה, גם כשישב על ספר נכבה לי לאחר עבודה ממושכת, המעבד הגיע ל 80 מעלות עד שנכבה אוטומטית.

אגב לקחתי פן פתחתי את המחשב (למי שיודע להתעסק עם זה למי שלא לא מומלץ) ופשוט הוצאתי גושי אבק.

הטמ"פ השתפרה פלאים לכ 10-15 מעלות פחות.

 

כרגע אני לא חושב שזה יעזור לך עם המחשב הנ"ל, אבל להבא תדע את זה.

Opel Adam S 2017

פורסם

הצייד 88, יחזיק כמה שיחזיק, מקסימום אני כבר מומחה בלפרק את הנייד שלי ואכניס אותו שוב לתנור אם אהיה לחוץ על כסף.

ליאב 12, המחשב הנייד הזה בן 4/5 שנים שמרתי עליו טוב מאוד כולל ניקוי האבק מפתחי האוורור. בסופו של דבר הוא חי כבר פי 2 מהממוצע של ניידים.

פורסם
כבעלים של גיגהבייט 566n שבחודשים האחרונים מפורק לחתיכות באחד המגירות בעבודה בגלל בעיה דומה והכרות טובה עם הדגמים האלה הרשה לי לבשר לך על מותו של המעבד הגרפי שלך, באופן יותר מדויק כנראה שהמעבד עצמו לא התקלקל אלה ההלחמות של המעבד ללוח נסדקו. אחד השיטות לתקן זאת זה באמצעות reflow למעבד שמבצעים באמצעות חימום נקודתי של המעבד הגרפי לטמפ׳ התכת ההלחמות כדי לאחות את הסדקים, במקרים קיצוניים יותר שולפים את המעבד, מסירים את כדוריות הבדיל ומלחימים את המעבד באמצעות כדוריות חדשות או מחליפים לגמרי את המעבד במידה והוא תקול.

עלות תיקון כזה במעבדה (reflow) בסביבות ה600 ש״ח מההכירות שלי עם הנושא. אחריות לתיקון קצרה מאד 3-6 חודש.

אם יש לך התקציב והמצב רוח, שקול כבר לשדרג לנייד חדש.

שלי במגירה כי כבר השלמתי עם מותו והשגתי נייד חדש במקומו, מנטלית עדיין קשה לי להשליך אותו למחזור אלקטרוני..

תודה לכל החברים כאן על הפרגון!

 

איציק, חלקי חילוף לניידי gigabyte קשים להשגה.

 

רשמתי למקרה הצורך....

אני גם מחזיק במחשב נייד של ג'יגהבייט, בינתיים אני מרוצה חוץ מהסוללה שכבר שבקה...

היתה תקופה שהוא היה נכבה בלי אזהרה מוקדמת גם בחיבור לחשמל ואז הבנתי שזה בגלל שהוא מתחמם.

הפיתרון היה לפתוח אותו ואז גילית שערה כרוכה על הציר של המאוורר שלא נתנה לו להסתובב, הוצאתי אותה בזהירות, בשלמותה, עם פינצטה, וזהו, המחשב חזר לחיים.

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
פורסם

יפה מאוד על האילתור של חימום הכרטיס בתנור, שמעתי על זה כמה פעמים אני אישית לא ביצעתי הליך כזה על רכיב שלי :p

בכל מקרה אומרים שזה עובד טוב, ואם זה תיקן לך את הבעיה אז למה לא, רק שים לב גם ייתכן כי הבעיה תחזור שוב

Opel Adam S 2017

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

יאללה, תגבה את הכול וקנה חדש, חבל על החשמל שזולל התנור. :-)

5 שנים זה מעולה, תודה רבה, ביי ביי (עם כל הצער שבדבר).

 

אנקדוטה:

עדיין מסתובב אצלי בבית מחשב נייד בן 9, איזה NEC עתיק.

עובד, תקין לחלוטין.

אבל מה? כל סמארטפון דפוק עוקף אותו בהליכה, מכל בחינה שהיא -

זיכרון, גלישה, מסך, גרפיקה, מה לא. עצוב.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

גם לי יש מחשב נייד ישן, , COMPAQ עם פנטיום 2 ו 6 GB דיסק קשיח, תקין לגמרי :lol:

אי אפשר לעשות איתו שום דבר, אולי לשים דיסק לשמיעה.

נתתי אותו לילדים למשחק.

 

אולי יום אחד אתרום את המחשב למוזיאון (אם יהיה כזה)

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

עדיין מסתובב אצלי בבית מחשב נייד בן 9, איזה NEC עתיק.

עובד, תקין לחלוטין.

אבל מה? כל סמארטפון דפוק עוקף אותו בהליכה, מכל בחינה שהיא -

זיכרון, גלישה, מסך, גרפיקה, מה לא. עצוב.

 

גם לי יש מחשב נייד ישן, , COMPAQ עם פנטיום 2 ו 6 GB דיסק קשיח, תקין לגמרי :lol:

אי אפשר לעשות איתו שום דבר,

 

תתקינו Puppy Linux

logo.png

התקנה פשוטה וקלה. עולה מCD או USB DRIVE

"טס" גם במחשבים עתיקים.

נהדר

 

יהודה

פורסם

זאת אופציה, הבעיה היא שחטיבת הניידים של NEC כבר לא קיימת,

ואין להשיג דרייברים למחשב (זאת אומרת, יש לינקים, אבל הם לא מובילים לשום מקום).

אתה יודע, בא לי להשתמש בעכבר וכיו"ב, כן? :wink:

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
זאת אופציה, הבעיה היא שחטיבת הניידים של NEC כבר לא קיימת,

ואין להשיג דרייברים למחשב (זאת אומרת, יש לינקים, אבל הם לא מובילים לשום מקום).

אתה יודע, בא לי להשתמש בעכבר וכיו"ב, כן? :wink:

 

אל תדאג. תתקין והכל יפעל. (בהנחה שלמחשב יש כונן CD )

אצלי פאפי לינוקס פעל פעם על מחשב נייח שלוח האם שלו מסוף שנות ה90 .

 

יהודה

×
×
  • תוכן חדש...