Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיוון פרונט. מי זה? מה זה? ואיך תחסכו קצת כסף.


BMW_525_89
שימו לב! השרשור הזה בן 1959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

bmw 525 - עצות מועילות.

תודה על ההשקעה.

אחליף בין הגלגלים הקדמיים , הימני והשמאלי, ואכתוב לך.

תודה

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כמה תיקונים קריטיים.

 

. אם יש שחיקה צידית פנימי או חיצוני או כל שחיקה שהיא אינה לחץ אויר גבוה או נמוך מידי, או התהגות כביש לא תקינה, כמו משיכה, חזרה לא תקינה של מסרק הגה למרכז, קושי בסיבוב הגה וכו. כנסו לכוון פרונט מלא ולא רק לכוון גלגלים.

 

כוון גלגלגים לקוי נגרם עקב בלאי, חופש, פגיעה במתלה או פירוק חלקי מתלה והיגוי ותמיד יש יותר מזווית אחת של המתלה שאינה תקינה ולכן יש לבדוק את כולן כולל מתלה אחורי שהו נקודת היחוס של כל זוויות מתלה.

 

בקיצור כוון גלגלים בלבד הוא צעד חובבני ולא מומלץ ואל תחסכו כסף על זה, אלא אם כן הוחלפו ברכב חלקי מערכת היגוי בלבד כמו מסרק הגה, תפוח הגה ואין שום שחיקה חריגה בצמיגים או שתהנגות כביש לא תקינה לפני התיקון.

 

לגבי רעידות בהגה ובכל מהירות, דבר ראשון בודקים צמיגים וחישוקים ובמצעים איזון. חופשי מתלה יגרמו לתופעות של שיוט רכב, נקידות והתנגות היגוי לא תקינה ורק במקרים מאוד נדירים לרעידות בהגה.

 

אגב למי ששאל, זוויות היגוי לא תקינות מגבירות את תצרוכת הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח אם מישהו יצליח לפתור את התעלומה שיש לי עם הפורנט ברכב.

 

החלפתי צמיגים ועשיתי כיוון פרונט כי הרכב משך מעט לאחד הצצדים. המכון פרונטים סידיר את המשיכה אבל מאז התחיל משהו מוזר.

כאשר אני מסובב את ההגה עד הסוף שמאלה ומחזיר לאמצע ההגהה ממורכז ורכב נוסע ישר.

אבל! כאשר אני מוסבב את ההגה עד הסוף ימינה ומחזיר לאמצע, כאשר ההגה ממורכז הרכב סוטה שמאלה, בעצם כדי שהרכב יסע ישר ההגה צריך להיות עם זווית מסויימת ימינה.

מישהו יודע מה קורה אצלי עם הפורנט וההגה?

 

(הצמיגים תקינים, לחץ אוויר תקין)

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים שלום,

כל הכבוד לפותח השרשור- למדתי כמה דברים חדשים !

 

יש לי שאלה-

האם חשוב שהגלגלים הקדמיים יהיו זהים (מאותו דגם) ? במידה והם לא זהים הדבר עשוי לגרום למשיכה לצד מסוים?

(כמובן שעדיף שכל הגלגלים יהיו מאותו דגם ויוחלפו בפרק זמן זהה, כמו גם רצוי לבצע החלפה בין הקדמיים לאחוריים כל 10K ק"מ) .

 

בהחלפת 2 צמיגים בלבד האם עדיף למקם אותם מקדימה ואת הקדמיים להעביר לאחור או למקם את הצמיגים החדשים מאחור?

 

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

מידי שנה אומרים לי בפנצ'ריה שאני צריכה ללכת לעשות כיוון פרונט. האם זה נורמאלי שרכב דורש כיוון פרונט פעם בשנה או שזה מצב לא בריא וצריך לחפש מה הסיבה לכך?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פונקציה של איך הכבישים ואופי הנהיגה, אם פגעת בבור עמוק במיוחד או עלית על מדרכה במהירות לא סבירה. בכל אופן, רצוי לעשות כיוון פרונט (אני מעדיף להשתמש בתרגום כיול מתלים) מדי פעם.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי מוסך שדורש על כיוון פחות מ 150 ש''ח מזלזל במקצוע וגם בעבודה.

 

מה הקשר בין עלות ואיכות? אם בעל עסק החליט שהוא רוצה לשבור את השוק ולקחת 100 ש"ח אז בערך הוא גרוע? אם כבר, זה שהגענו למצב שעלות המקצוע היא סביב 200-250 ש"ח מעידה על מצב גרוע. אין תחרות בשוק וכולם מעלים מחירים. איפה הימים שאותה עבדה עלתה פחות מ-150 ש"ח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור יש קשר בין עלות לאיכות וזה נכון לכל תחום עיסוק.

למוסך יש עליות תפעול מסויימות שאותם עליו לגלם במחיר עבודה, אם המחיר זול בצורה חריגה אז משהו כאן לא כשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
רוט מתמחים בכל הקשור לכיווני פרונט "רגילים". ברגע שנכנסים לכיוון שונים ומשונים מהמקור - הם לא המקום לפנות אליו.

 

ה"מעבדה" מתמחים בכל, בעיקר בכיווני פרונט שונים / משונים ורחוקים מה"סטנדרטי". בהחלט ה-מכון פרונט :-)

 

 

נסעתי למוסך רוט בבניברק לאחר שלא ענו לי טלפונית, מתברר שככל הנראה סגר את העסק.

מבקש המלצות לכיוון גלגלים באזור תל אביב.

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שנים מאוחר יותר...

מקפיץ כי:

 

1. תוכן איכותי ששווה להרים מהמתים גם 5 שנים אחרי.

2. צריך המלצה למקום מקצועי לכיוון פרונט באזור חיפה קריות והסביבה, מישהו מכיר משהו ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתן המלצה לבעל מקצוע נדיר במחזותינו - אלי קרמן בבני ברק. מכיר אישית אנשים שבאים אליו מבאר שבע אבל בטח יש כאלה גם ממקומות רחוקים יותר, הוא נותן גם שנה אחריות על הכיוון פרונט גם אם החלטתם להחליף חלקים סתם ככה במהלך השנה , ובכלל רמת הידע , המכשירים המקצוענות והשאיפה למושלמות אצלו יוצאת מן הכלל. במיוחד אם מדובר ברכב ספורטיבי.

עוד המלצה למקום לא רע- פרונט ארביב בחולון.

וחוסר המלצה למקום שמומלץ לעתים קרובות - המעבדה בחולון, מאמין שפעם הם היו יותר טובים אבל אני מעדיף להמנע מלפרט על דברים שקרו לי איתם בעבר.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...