Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוגיה: קרסו וטיימינג - מה אתם הייתם עושים?


roiei
שימו לב! השרשור הזה בן 4340 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

או 4 -5 שנים מה שבא קודם :lol:

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

לגביי המייל, שלחתי מייל פניה לרנו העולמית (אין לי מושג לאן זה מגיע), אני מחכה לתשובה.

בכל מקרה אשמח למייל נוסף, לא עולה כסף לשאול.

 

 

לצערי ולצערך כל מייל שתפנה לרנו העולמית הפקידה שיושבת לה איי שם בצרפת עושה FW (כמעט כמו ברמזור פורוד לשרגא) אוטומטי ליבואן כאן בארץ, ואני מדבר על הרבה ניסיות ליצור קשר עם רנו העולמית

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

 

שמי אריה לייב ואני מנהל השרות בקרסו מוטורס.

 

ראיתי את כל הפניות של פותח השרשור אלינו וברור לי מתוכן שלא ממש חשוב מה היינו עונים , תמיד היינו נתפסים ככאילו שמנסים לצמצם שגרת טיפול כדי להרוויח.

 

חשוב לי לומר שזה ממש אינו המצב !

 

רנו אינה היצרן הראשון או היחיד המחליט לשנות שגרת טיפול.

השיגרה משתנה כאשר יצרן משתכנע שמכלול התנאים בהם פועל הרכב מחייבים שיגרה מסויימת על מנת לשמור על תקינותו ואורך חייו של הרכב. זה נכון לגבי מרווח הק"מ או זמן בין טיפולים כמו גם מהות הטיפול עצמו , החלפת רצועת התזמון , מסננים למיניהם ואף נוזלים.

זה בדיוק המצב שהיה כאן - היצרן החליט שהדבר הנכון יהיה להחליף רצועת תזמון כל 4 שנים או 100,000 ק"מ לרכב הזה כדי למנוע מצב בו תיקרע הרצועה ועלול להיווצר נזק כבד יותר. החלטה זו נלקחת כאמור באחריות רבה ותוך שיקול דעת מעמיק.

 

אני מקווה כי הצלחתי להבהיר במעט נקודה זו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה כי הצלחתי להבהיר במעט נקודה זו.

 

לא, לא הצלחת.

 

אם יש להחליף כל 100KKM, למה אמרה נציגתך 90? הרי זו היתה שאלתו של פותח השרשור - מה היא התשובה הנכונה. מאחר שנאמרו על ידכם (כפי שהוא אומר) תשובות סותרות, עליך להתייחס אל כולן.

 

כרגע, אי אפשר לדעת אם אמרת 100 כי זה הנכון, או בהמשך לשרשרת של תשובות סותרות. לכן, לא שיפרת את המצב.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייצרן החליט שמומלץ להחליף רצועה תיזמון במועד אחר מאשר רשום בספר הרכב או בספרות האחזקה אזי צריך להיות מסמך רשמי של הייצרן המגבה זאת.

 

האם קיים או אפילו ניתן להציץ במסמך כזה ?

 

ולמה פותח האשכול קיבל שלוש מועדים שונים להחלפת הרצועה ? נראה לי כאילו אף אחד לא באמת בדק מה הם המלצות הייצרן ושלף מהשרוול או מהזיכרון את הנתונים.

 

לפותח האשכול, תחליף את הרצועה במועד שהייצרן ממליץ ולא לפי המלצות הייבואן בארץ שלפעמים תלושים מהמציאות ומוגבים בכול מיני תאוריות שאין להם שום שחר כול עוד לא תראה מסמך של הייצרן המאשר את דבריי הייבואן בארץ.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה משנה למישהו משהו אז גם אצלי בספר הרכב (גם במקור באנגלית) יש שיגרת טיפולים יחודית לישראל.

 

משום מה היצרנים כנראה חושבים שבישראל יותר חם מבנוודאה או טקסס.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוואדה וטקסס הם בארה"ב ולא באנגליה, ואין לך (או לי) מושג מהי שגרת הטיפולים המפורטת שם, לכן זה לא רלוונטי.

 

האמת היא, שטבלת הטיפולים המצורפת די מבלבלת. רצועת התזמון מסומנת שם ב"ה" להחלפה ב80 אלף ק"מ, אבל ב100 אלף ק"מ מופיעה ההערה שאומרת להחליף כל 100 אלף או 4 שנים. אז מה הנכון- 80 אלף או 100 אלף? רק מהתבוננות בטבלה הזו, כבעלת הרכב, לא היה לי מושג איך לענות...

 

ולגבי ההבדלים בין אנגליה לישראל- התשובה של אריה לגמרי מקובלת.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לי נראה לפי מבט בספר שזה 100K או 4 שנים, פשוט בטבלה ה 4 שנים הופיעו יחד עם 80K ומכאן באה ההערה.

אין לי מושג אם השנה וה 20K הפרש שיש בין האנגלים אלינו מגיעים מהיצרן אך למען הסר ספק הייתי מבצע לאחר 4 שנים (שזה עכשיו) ולא מחכה עוד שנה.

אגב, מהן עלויות ההחלפה ? נשארו מטורפות כמו בדור הקודם עם תמחור שערוריתי לחלפים?

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

 

שמי אריה לייב ואני מנהל השרות בקרסו מוטורס.

 

ראיתי את כל הפניות של פותח השרשור אלינו וברור לי מתוכן שלא ממש חשוב מה היינו עונים , תמיד היינו נתפסים ככאילו שמנסים לצמצם שגרת טיפול כדי להרוויח.

 

 

 

שלום אריה,

 

על פני השטח, לדעתי בלבד זה נראה שאתם מנסים לסחוט לקוחות לבצע טיפולים במועד מוקדם יותר.

לא אמרתי שכך הדבר, אמרתי שכך זה נראה בעיניים שלי.

 

יש לי הרבה ניסיון עם קרסו, כאמור זה לא הרכב רנו הראשון שלי.

נכון יש שיפור ניכר בחשיבה ובאופן הפעולה שלכם לעומת שנים קודמות אבל לפעמים נתקלים באטימות מוחלטת, בכל המיילים האלו ששלחתי ממש הרגשתי כאילו אני מדבר עם איזה רובוט שרק הדריכו אותו: אומרים לך X תענה Y.

אפילו במייל הראשון רשמתי שזאת בדיוק תהיה הטענה שלכם: מזג אוויר, הרי זה תירוץ טוב.

 

השאלה היא למה בקליאו ספורט 2001 המזג אוויר היה מתאים לשגרת טיפולים שונה ופתאום שינו נהלים?

כמו שמרק10 רשם, אשמח לראות מסמך של היצרן שמאשר את דבריכם (ואם אפשר לפרסם אותו על גביי הפורום לטובת הקהל הרחב)

 

תוכלו לעשות את זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת לא מבין את ההגיון פה. להחליף טיימינג זול יותר מלטפל בראש מנוע שהלך?, אם לא, איך זה מתישב עם האינטרס של היבואן. אם היבואן היה אומר להחליף טיימינג כל שנתיים או 50 אלף, הייתי יכול להבין את ההתרעמות, אבל ההפרשים המדוברים זניחים והגיוניים. לא יקרה כלום אם תעלו קצת את רמת האמון. היבואן יכל היה לומר , אלה הוראות היצרן ושילכו לכם ראשי מנועים ותחנקו, היה יותר טוב?

נהג מנוסה
:roll:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת לא מבין את ההגיון פה. להחליף טיימינג זול יותר מלטפל בראש מנוע שהלך?, אם לא, איך זה מתישב עם האינטרס של היבואן. אם היבואן היה אומר להחליף טיימינג כל שנתיים או 50 אלף, הייתי יכול להבין את ההתרעמות, אבל ההפרשים המדוברים זניחים והגיוניים. לא יקרה כלום אם תעלו קצת את רמת האמון. היבואן יכל היה לומר , אלה הוראות היצרן ושילכו לכם ראשי מנועים ותחנקו, היה יותר טוב?

 

בן אדם עם ראש קצת יותר גדול מנסה להבין מה ההיגיון לשנות את מרווח הטיפולים לרכב לעומת מדינות אחרות.

 

לא ידועה אף בעיה עם מרווחי הטיפול שהיו בקליאו הקודמות, ובהחלט תמוהה קיצוץ מרווח הטיפולים.

 

אני אישית לא שמעתי על בעייה עם מרווח הטיפולים בקליאו הקודמת (זכור לי אולי מקרה אחד אולי).

 

אני לא מאמין שהיבואן מכיר יותר מאיתנו את המכוניות הללו - בעיקר כי רובנו לא מטפלים אצלו.

מגאן 265

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לי נראה לפי מבט בספר שזה 100K או 4 שנים, פשוט בטבלה ה 4 שנים הופיעו יחד עם 80K ומכאן באה ההערה.

 

וואלה. מבלבל משהו, אבל אתה צודק :)

 

ואם להתייחס לשאלה המקורית שבכותרת: מכיוון שהנסועה שלי היא סביב ה90-95 אלף ק"מ ב-4 שנים, הייתי מחליפה אחרי 4 שנים. אם בריטי נדיב היה מתנדב לשלם עבור נזקים מרצועת טיימינג קרועה, לקחת לי את הרכב למוסך ולתת לי רכב חלופי למשך הזמן הזה, הייתי נוסעת לפי חוברת ההוראות של האנגלים.

 

גם הפג'ו שלי מגיעה עם הוראות יצרן לטיפולים כל 30 אלף ק"מ, ואני מכניסה אותה לטיפול כל 15. למה? כי היצרן מסייג ומקטין את מרווח הטיפולים כשמדובר ב"תנאי דרך קשים". נהיגה בארץ מתאפיינת (לרוב הרכבים) בנהיגה בחום, צפיפות ואבק- ואלה תנאים קשים.

יכול להיות שהמרווח המקורי לא הוכיח את עצמו, לאו דוקא בארץ אלא בארצות חמות באופן כללי, ולכן ההוראות שונות לכל המדינות בעלות האופי המדברי.

 

להגיד שמנסים לסחוט לקוחות לבצע טיפולים מוקדם? נשמע על גבול הפראנויה, שהרי אף אחד לא מכריח אותך לבצע כלום ברכב שלך, מה גם שרוב אם לא כל בעלי הקליאו ספורט כאן בכלל לא מטפלים במוסך יבואן. סע איתו גם 200 אלף ק"מ ואל תיכנס בכלל למוסך, אם זה מה שנראה ראוי בעיניך. רוצה לעשות טיימינג כל 120 אלף ק"מ? תעשה ב120 אלף, אף אחד לא עוצר אותך. זה ממש טפשי רק אם הרכב באחריות. אם לא- אתה אדון לעצמך.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי רועי,

 

תוכל לפרט כמה עולה הטיפול והחלים לטיפול?

 

אהלן,

 

אני מצרף תמונה.

שימו לב שזה כולל החלפת רפידות קדמיות.

timing-belt.gif

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מה זה נוזל קירור משודרג ?

2. מה זה תכשיר מסיר פיח חדשני שעולה 83 שקלים ? בשוק החופשי ניתן לרכוש מסיר פיח סופר חדשני במחיר של 40-50 שקלים וגם בפחות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4340 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...