Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5142 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

הפיוז של המפוח הפנימי 25A מתחמם מאוד בהפעלת המפוח.

ויודגש: מתחמם אך לא נשרף.

עקפתי את בית הפיוזים הישן וחיברתי את המפוח דרך בית פיוז + פיוז חדשים. לא עזר.

 

  1. האם הפיוז הזה אמור להתחמם? (בעלי ה-240, אם אינכם יודעים בוודאות - אשמח אם תוכלו לעשות בדיקה קטנה).
  2. אם לא - אשמח לרעיונות.

שבת שלום

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

פורסם

לגבי הבעיה שהצגת - יכולות להיות 3 סיבות:

 

1. יתכן שנוצר חופש בציר המרכזי של המפוח לכן התנגדות הסיבוב גדלה וגורמת להתחממות של הפיוז.

 

2. חיוט דק מדי ( אם אינו מקורי)

 

3. אם אין לך ממסר של 30 אמפר שמעביר את המתח למנוע מומלץ להתקין.

 

בהצלחה!

 

יורם

פורסם
שלום חברים,

הפיוז של המפוח הפנימי 25A מתחמם מאוד בהפעלת המפוח.

ויודגש: מתחמם אך לא נשרף.

עקפתי את בית הפיוזים הישן וחיברתי את המפוח דרך בית פיוז + פיוז חדשים. לא עזר.

  1. האם הפיוז הזה אמור להתחמם? (בעלי ה-240, אם אינכם יודעים בוודאות - אשמח אם תוכלו לעשות בדיקה קטנה).
  2. אם לא - אשמח לרעיונות.

שבת שלום

כנראה שצריכת החשמל גבוהה במנוע הפן כתוצאה מבליי גבוהה

יתכן והחיבורים לפן רופפים תעבור על כל החיבורים

eran lanski

חבר מס- 14084

פורסם
לגבי הבעיה שהצגת - יכולות להיות 3 סיבות:

 

1. יתכן שנוצר חופש בציר המרכזי של המפוח לכן התנגדות הסיבוב גדלה וגורמת להתחממות של הפיוז.

 

 

בדיאגרמה המקורית של היינס לא מופיע שיש שם רליי. האם אתה ממליץ להוסיף בכ"ז? (בלי קשר, אשמח אם תוכל לרשום בכמה מילים מה תפקיד הממסר באופן כללי).

 

מחר אפרק את היחידה ואבדוק את החיווט ואת המנוע עצמו.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

פורסם

תפקידו של הממסר הוא להעביר מתח ממקור מתח ראשי למקור מתח של הצרכן. למעשה במהלך זה הוא מונע מפלי מתח וגם מוריד עומס ממתח ההפעלה.

(מתג ההפעלה של הצרכן הוא זה שמפעיל את הממסר שצורך כאמפר אחד ולכן לא נגרם עומס על כל מתג ההפעלה.)

פורסם

הערכה שלי שהמנוע של המפוח מעט תפוס, מה שמקשה על הסיבוב שלו וגורם להיתחממות החיוט,

זה מיקרה שהיה אצלי באוטו,

נסה להגיע למפוח ולסובב אותו ידנית, הוא אמור "לרוץ", אם לא אז תצטרך לשמן מעט את הציר המרכזי שבטח תפס לכלוך.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם
הערכה שלי שהמנוע של המפוח מעט תפוס, מה שמקשה על הסיבוב שלו וגורם להיתחממות החיוט,

זה מיקרה שהיה אצלי באוטו,

נסה להגיע למפוח ולסובב אותו ידנית, הוא אמור "לרוץ", אם לא אז תצטרך לשמן מעט את הציר המרכזי שבטח תפס לכלוך.

נשמע הכי הגיוני, התופעה מוכרת וידועה.

הגעה למנוע המאוורר דורש פירוק יסודי למדי של לוח החוונים, ומומלץ להיעזר בספר היינס או לתת לבעל מקצוע לבצע זאת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

 

3. אם אין לך ממסר של 30 אמפר שמעביר את המתח למנוע מומלץ להתקין.

 

יורם

 

ב-244 אין ממסר למפוח (לא במקור ולא כעת).

עשיתי מחקר בפורום ובאינטרנט כדי ללמוד על תפקיד הממסר, ואני מבין שהתקנת ממסר היא בד"כ פתרון מעשי ופשוט

לעקוף חיווט בלוי ושגורם למפלי מתח מיותרים.

 

להבנתי, הרעיון הוא כזה:

  1. להשתמש בחיווט הקיים רק בכדי להפעיל את הריליי (כלומר כפיקוד אל רגליים מס' 85,86) ומאחר שנדרש פה זרם נמוך, הדבר לא ייגרום להתחממות הפיוז (למרות שאולי קיימת בעייה בחיווט בנוכחי).
  2. להשתמש ביציאות הכוח (87,30) כמקור המתח שיפעיל את המפוח.

אם כך - הפיקוד לממסר יגיע מבורר המצבים של המפוח, ויציאות הכוח שלו יחוברו למצבר ולמפוח עצמו.

 

הבעיה שתווצר כעת היא שהמפוח יעבוד רק על מצב מהירות אחד (כנראה מקסימאלי). איך מתגברים על זה?

 

 

 

אשמח לקבל משוב על מה שכתבתי כאן - האם הבנתי נכון?

כל הערה, הבהרה ועצה יתקבלו בברכה.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

פורסם

ראיתי את ההודעות של xofirx וחן פרחי רק אחרי פרסום ההודעה הקודמת.

אא"ט ניתן להגיע למנוע ע"י פירוק הקונסולה המרכזית. אנסה לעשות זאת מחר.

יש לי גם מנוע נוסף אצל התורמת.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

פורסם

שלום,

אני מקווה שהבעיה נפתרה היום בסיועו של חבר טוב. להלן סיכום.

הממצאים:

פיוז מפוח פנימי מתחמם בהפעלת המזגן.

בפתיחת הקונסולה המרכזית נראו סימני התחממות על החוט והקונקטור שיוצאים מבורר המצבים הרביעי (מקס') של מפסק המאורר והולכים אל המפוח.

בבדיקה מול מצבי מהירות מאוורר חלשים יותר - לא נצפתה התחממות בפיוז ולא נראו סימני התחממות בבדיקה חזותית.

 

הפתרון:

הותקן ריליי על באופן כזה: מקבל פיקוד מהמוליך הנ"ל (שיוצא מהבורר במצב מקס'), מקבל מתח מהמוליך הראשי של הבורר מהפיוז מוציא מתח 12V אל המפוח. כאמור, הריליי הותקן רק עבור מצב מהירות 4 מקס'.

 

בבדיקה אחרי ההתקנה לא נצפתה התחממות.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

פורסם

אני עדיין חושב שכדאי לתנקה את הציר של המפוח.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

בהזדמנות. להגיע לשם ב-240 יקח לי יומיים עבודה.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

פורסם

לפני שאתה מפרק חצי רכב, אני מציע לך לוודא שהמגעים בקצה החוט חזקים ותקינים. כדאי גם למעוך את המחבר בעדינות עם פלייר.

 

בעקרון, צריכת זרם מוגזמת תגרום לשריפת הנתיך ולא להתחממותו. התחממות של הנתיך מעידה על מגע גרוע בנקודה שקרובה אליו.

 

וגם אם לא מצאת כלום, אני מציע לך למדוד את צריכת הזרם אל מנוע המפוח לפני שתפרק הכל - כי הפירוק הזה לא פשוט בכלל (מנסיון).

 

דני

פורסם

דני תודה,

אני יודע כמה מסובך להגיע למנוע בוולוו, לכן איני רץ לעשות את זה.

כמו כשכתבתי למעלה - נמצאו סימני התחממות (פלסטיק מעוות) באזור היציאה מבורר המצבים של המאוורר ע"ג

המוליך של המצב המקס' (4) (אגב, זה לא כ"כ קרוב לפיוז, אבל אני מקווה שזו היתה הבעיה).

אי לכך, בוצע מעקף לקטע הבעייתי ע"י ריליי. בבדיקה לא היתה התחממות.

אני מניח שבימים הקרובים, תוך בדיקה ברטוב בנסיעה ארוכה, אדע בדיוק האם מה שעשינו עזר.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

פורסם
לפני שאתה מפרק חצי רכב, אני מציע לך לוודא שהמגעים בקצה החוט חזקים ותקינים. כדאי גם למעוך את המחבר בעדינות עם פלייר.

 

בעקרון, צריכת זרם מוגזמת תגרום לשריפת הנתיך ולא להתחממותו. התחממות של הנתיך מעידה על מגע גרוע בנקודה שקרובה אליו.

 

וגם אם לא מצאת כלום, אני מציע לך למדוד את צריכת הזרם אל מנוע המפוח לפני שתפרק הכל - כי הפירוק הזה לא פשוט בכלל (מנסיון).

 

דני

BRAVO!!!

eran lanski

חבר מס- 14084

×
×
  • תוכן חדש...