Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5228 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

ועכשיו אשמח לחזור לנושא.

איך בודקים כלב לפני קנייה?

איך נקבע תמחור נכון לכלבים?

 

כל אינפורמציה חיונית בכל הקשור לנושא שלפני הבעלות תועיל, תודה.

 

8)

 

שני הסנט שלי:

1. אם ברצונך לקנות כלב גזעי פנה לאגודה לכלבים זעירים שם ידריכו אותך אצל מי ניתן לרכוש פומרניין, אם בכלל.

2. אם חשקה נפשך ביורקי פנה ליולנדה מנהלת חוג היורקשרים.

3. כלב בודקים לפני הקניה על פי ההורים שלו, תעודת היוחסין וכן מנהלי החוג והוטרינר שלך ידריכו ויפקחו. יש מקרים של פגמים שבלתי ניתן לדעת עליהם כמו בכל יצור חי.

4. המחירים של הכלבים הגזעיים בארץ הם יחסית גבוהים (כמו בכל דבר בארץ), אם יש לך קשרים תוכל למצוא באירופה המערבית יופי של כלבים גזעיים ואין לך בעיה של שילוח (מדובר בגור קטן).

5. לידיעתך, פומרניין הם כלבים עקשניים שדורשים משמעת, והרבה. קח בחשבון. בכל כלב באשר הוא אתה חייב להשקיע,חינוך, משמעת והרבה הרבה אהבה.

בלי שום קשר לגזעי /לא גזעי - קח כלב, תאהב אותו והוא יאהב אותך שבעתיים, בהחלט החבר הכי טוב לחיים.

בהצלחה.

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה שילוח? זה כלב לא פאקינג משלוח שאפשר לארוז ולשלוח. להעביר כלב במטוס זו חוויה ממש לא נעימה.

אני מציע לפותח השרשור לא לחשוב לכיוון אפילו של 'להזמין' כלב מחו"ל. אנשים שעושים דברים כאלו הם אנשים שלוקחים כלב כ'מותג' ואלה אנשים מגעילים שאסור להם להחזיק כלב.

פורסם
E.L ממליץ לך לקרוא את תקנון הגידול של ההי"ל לפני שאתה מתחיל להפיץ שמועות.

 

לא מפיץ שמועות,תקרא מה שכתבתי. כתבתי שאני מסתמך על סיפורים אמיתיים שקרו,לא על פיקציה ולא על שמועות.

פורסם
כן, אוקיי. לצורך העיניין, הייתה בבעלותי חתולה שאספתי מהרחוב וחיה אצלי כ-10 שנים.

במהלך חייה המליטה כ-20 גורים פרוותיים מתוקים שכולם נמסרו לחברים ושכנים אוהבים.

 

חבל מאוד.

אין סיבה לייצר עוד חתולים. יש מספיק...

 

ועכשיו אשמח לחזור לנושא.

איך בודקים כלב לפני קנייה?

איך נקבע תמחור נכון לכלבים?

 

קודם כל תחליט איזה כלב אתה רוצה.

אח"כ תקרא על הגזע כמה שיותר.

שלב שני, פונים לרכז הגזע. במקביל אפשר לבדוק אפשרות לייבוא מחו"ל (שזו כבר השקעה).

 

מה שילוח? זה כלב לא פאקינג משלוח שאפשר לארוז ולשלוח. להעביר כלב במטוס זו חוויה ממש לא נעימה.

אני מציע לפותח השרשור לא לחשוב לכיוון אפילו של 'להזמין' כלב מחו"ל. אנשים שעושים דברים כאלו הם אנשים שלוקחים כלב כ'מותג' ואלה אנשים מגעילים שאסור להם להחזיק כלב.

 

תפסיק לכתוב שטויות!

 

מגדלים רציניים מייבאים כלבים מחו"ל, מסיבות טובות. יש הרבה סיבות ענייניות לקניית כלב גזעי, שהן לא קשורות למיתוג של הבעלים. יש גם סיבות טובות לייבא מחו"ל, בייחוד אם מצב הגזע בארץ לא מהמשובחים, מבחינת מגוון וזמינות. אבל תהיה בטוח, אף מגדל רציני לא שולח כלב כאילו הוא חבילה...

צריך לבוא, לראות, לבחור וכו'.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

faluo צר לי אבל אתה מדבר לפי דעתי שטויות . אם תישב מול הרועה גרמני שלי (חסר התעודות שנקנה מזוג ארגנטינאים מהצפון )

 

אני שם איתך מיליון שקל , שאתה לא מוצא אפילו שערה אחת לא גזעית בכלב הזה , אם הייתה יודע כמה אנשים פונים אליי ברחוב בשאלות אם זה כלב משטרה , עוקץ וכו' הייתה מבין

 

אני מוכן לעלות תמונות שתבין כמה הוא גזעי גם בלי תעודות . לקנות בבתי מגדלים זה נכון כמו לרכוש רכב מהחברה אבל נחש מה זה עולה פי 3 מהמחיר של גור מאנשים פרטיים אני שילמתי על שון 800 שקל בלי תעודות , עם תעודות שון ממגדל פרטי יעלה 1500 ומבית גידול מרכזי בארץ זה יכול להגיע רועה גרמני ל3500 שקל

 

לי אין כאלה סכומים להוציא על כלב וגם אין צורך אנחנו לא קונים מכונית קונים נשמה

אני נגד קניית כלבים הסיבה היחידה שקניתי את שון זה בגלל שאני רציתי גור רועה גרמני וזה אין בעמותות לצער בעלי חיים

 

 

אני אישית חושב שלקחת כלב באמצע החיים זה לא הכי בריא , ונאמנות של גור שהריח אותך מהחודש הראשון שהוא חי זה משהו שלא ניתן להשיג עם כלב בוגר וזר

פורסם
faluo צר לי אבל אתה מדבר לפי דעתי שטויות . אם תישב מול הרועה גרמני שלי (חסר התעודות שנקנה מזוג ארגנטינאים מהצפון )

 

אני שם איתך מיליון שקל , שאתה לא מוצא אפילו שערה אחת לא גזעית בכלב הזה , אם הייתה יודע כמה אנשים פונים אליי ברחוב בשאלות אם זה כלב משטרה , עוקץ וכו' הייתה מבין

 

לקנות רועה גרמני, גזע שסובל קשות מבעיות אגן (בדיוק בגלל הרבעות פירטיות ולא אחראיות) בלי לדעת שההורים עברו בדיקות אגן ואושרו להרבעה, זו טיפשות לשמה (לא שבדיקות כאלו מבטיחות משהו, אבל זה מאוד מקטין את הסיכוי). חיסכון מהסוג הזה יכול לעלות מאוד ביוקר.

 

תעודות זה לא חתיכת נייר, זה אומר שההרבעה מוסדרת ומבוקרת.

 

אם כבר קונים גזעי, כדאי להבין מה קונים ואיך, בגלל שכלב זה נשמה ולא חפץ.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
faluo

 

אני אישית חושב שלקחת כלב באמצע החיים זה לא הכי בריא , ונאמנות של גור שהריח אותך מהחודש הראשון שהוא חי זה משהו שלא ניתן להשיג עם כלב בוגר וזר

 

אתה בטוח? יש לי תחושה שברגע שתיקח כלב צעיר, לא חובה גור, אחרי שעבר מה שעבר ותעניק לו אהבה, בית חם ופינה משלו הוא יעניק לך, לדעתי, לא פחות מאשר גור מגיל 0.

 

נצל"ש-falou, איזה כלב, לא מחייב גזעי, הוא כלב בגודל בינוני-גדול שאפשר לגדל בתנאים של דירה אך אנרגטי מספיק על מנת להצטרף, בהדרגה, לריצות עם בעליו?

 

אני מחפש כלב, לאימוץ עתידי, ואני לא סגור על הסוג. אני מחפש כלב שמח, אנרגטי, וחזק. אני עוד בתהליכים של למידה, אשמח לדעות.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
faluo אני אישית חושב שלקחת כלב באמצע החיים זה לא הכי בריא , ונאמנות של גור שהריח אותך מהחודש הראשון שהוא חי זה משהו שלא ניתן להשיג עם כלב בוגר וזר

 

מה זה "לא בריא"?

כלב הוא חיית להקה שתלויה בבני אדם. אין שום בעיה עם הנאמנות של כלב מאומץ. החיסרון המהותי היחיד הוא שכלב שזכה בתנאי גידול טובים יותר מגורות, כולל חברות נכון עם כלבים אחרים, ואולף מגיל צעיר, יש סיכוי לפחות בעיות התנהגות שמקורן בחודשים הראשונים.

 

דרך אגב, אלא אם כן האמא של הגור היא שלך, אסור לקחת גור בחודש הראשון מאמו.

זה עוד משהו שמגדל אחראי לא ייתן לך לעשות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

נצל"ש-falou, איזה כלב, לא מחייב גזעי, הוא כלב בגודל בינוני-גדול שאפשר לגדל בתנאים של דירה אך אנרגטי מספיק על מנת להצטרף, בהדרגה, לריצות עם בעליו?

 

לך לעמותה, כזו שייתייחסו אליך שם יפה (לפעמים יש שם אנשים שיותר נחמדים לכלבים מאשר לבני אדם...), תבקש עזרה בלבחור את הכלב שמתאים לך.

כמו עם אנשי מכירות, אל תלך עיוור על ההמלצה שלהם. יש להם את ההטיות הבסיסיות שלהם (כמו כל בני האדם), אבל הם מכירים את הכלבים שלהם, ויוכלו להמליץ לך על כלב מתאים.

 

לגבי גידול בדירה, אין בעיה, כל זמן שהכלב זוכה למספיק פעילות (אני מגדל רועה אוסטרלית בדירה, אז אפשר כל כלב...). רק תזכור, אי אפשר שבוע כן, שבוע לא. כלב שרגיל להיות פעיל, ייתקשה להוריד רמות פעילות במחי יד.

לי היה וויפט, שהיה מ-אוד נוח ושקט בדירה, ומכונת ריצה בחוץ.

 

וכמובן, כמו עם בני אדם, כושר בונים באופן הדרגתי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

האם תוכלו להפנות אותי לבתי גידול (איך שזה לא נקרא) ספציפיים ורצוי בצפון שבהם אוכל לקנות פומרניאן או קינג צ'ארלס?

 

כמו כן, האם ידועה למישהו מכם פלוס מינוס עלותם של אותם הגזעים אם אחליט לקנות בבית גידול?

 

ראיתי שמוכרים פומרניאנים המלטה ביתית ללא תעודות בין 2500 ל-3500, האם זה משמעותי?

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם
לך לעמותה, כזו שייתייחסו אליך שם יפה (לפעמים יש שם אנשים שיותר נחמדים לכלבים מאשר לבני אדם...), תבקש עזרה בלבחור את הכלב שמתאים לך.

כמו עם אנשי מכירות, אל תלך עיוור על ההמלצה שלהם. יש להם את ההטיות הבסיסיות שלהם (כמו כל בני האדם), אבל הם מכירים את הכלבים שלהם, ויוכלו להמליץ לך על כלב מתאים.

 

לגבי גידול בדירה, אין בעיה, כל זמן שהכלב זוכה למספיק פעילות (אני מגדל רועה אוסטרלית בדירה, אז אפשר כל כלב...). רק תזכור, אי אפשר שבוע כן, שבוע לא. כלב שרגיל להיות פעיל, ייתקשה להוריד רמות פעילות במחי יד.

לי היה וויפט, שהיה מ-אוד נוח ושקט בדירה, ומכונת ריצה בחוץ.

 

וכמובן, כמו עם בני אדם, כושר בונים באופן הדרגתי.

 

 

שמתי עיניי בעיקר על רועה גרמני, גולדן רטריבר, לברדור רטריבר, פוינטר אנגלי ובוקסר. מי מהם יותר מתאים לפעילות גופנית ושהייה בבית ריק(בלי להרוס את כולו)?

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם

גם המגדלים הגדולים שלנו בבית אורן מוציאים את רוב הגורים שלהם מאותם אמא ואבא , אל תשלה את עצמך המצב בארץ מבחינת איכות הכלבים כמה נורא שזה נשמע הוא נמוך יחסית למה שיש בגרמניה ובאירופה בכלל,

 

 

אני לא קניתי כלב בשביל לעשות בקרת איכות או אגן A או אגן C קניתי את הכלב כי שהחזקתי אותו התאהבתי בו , אפילו לא ראיתי את ההורים וטפו טפו טפו בלי עין הרע האגן עד לעכשיו נראה תקין אין תזוזה מיוחדת והוא לפי דבריהם של אנשי ידע בכלבים שראו את הכלב ציינו שזה רועה גרמני מסוג עבודה , (האגן שלו גבוה הוא לא מנקה את הריצפה ) מאוד איכותי , אז יכול להיות שהתמזל מזלי ואני קיבלתי כלב מדהים ולא שפכתי את הכיס , אני לא ממליץ לאף אחד אבל לאף אחד לרכוש כלב באלפי שקלים באמת שזה מיותר

 

 

לגבי מה שציינתי עם לרכוש גור כלבים או בוגר , תראה faluo חזר אחרי וכמו ששתינו אמרנו כאשר אתה קונה גור אתה אחראי עליו מהרגע שהוא אצלך הוא מתחנך אצלך שאתה קונה כלב בוגר אתה לא יודע מה הבעיות איתו אתה לא יודע אם הוא מפחד מברקים או הורס כרוני או תוקפני לילדים , אז מה תעשה לפני שתקנה אותו תתחיל לעביר אותו סידרת מבחנים ?

 

כך גור הכי כיף לגדל אותו מההתחלה גם אתה הכי נקשר אליו

 

שון הרס אצלנו ככה : ספה עור , קרועה ! מדרגות עץ לחדר שלי אחת אכולה וכולן שרוטות! מצעים למיטה קרועים ... תריסים של הגינה 4 שבורים , זכוכית כניסה סדוקה ... וזהו לבנתיים

 

כלב גדול צריך המון פעילות ! רועה גרמני צריך אילוף אין אפס לי אין זמן אני סטודנט ותאמין לי שכל יום אני מת שיבוא מאלף לפה

איפה סיזר איפה

פורסם
שמתי עיניי בעיקר על רועה גרמני, גולדן רטריבר, לברדור רטריבר, פוינטר אנגלי ובוקסר. מי מהם יותר מתאים לפעילות גופנית ושהייה בבית ריק(בלי להרוס את כולו)?

 

אף כלב לא מתאים לשהייה בבית ריק, בטח ובטח לא כלב שרגיל לפעילות. כלב משועמם ובית ריק - תקבל הרס.

יש כמובן דרכים לתחם, אבל אם משאירים ליותר מ-8 שעות לבד, רצוי לשקול דוגווקר.

 

בוקסר לא מתאימים לריצות ארוכות, בייחוד לא באקלים חם, בגלל מבנה הפנים (שוב, זה עקרונית).

 

שוב, אם לא נעולים על גזע, אפשר ללכת לבחור אתלט מעמותה. פשוט חבל על הכסף...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
האם תוכלו להפנות אותי לבתי גידול (איך שזה לא נקרא) ספציפיים ורצוי בצפון שבהם אוכל לקנות פומרניאן או קינג צ'ארלס?

 

ראיתי שמוכרים פומרניאנים המלטה ביתית ללא תעודות בין 2500 ל-3500, האם זה משמעותי?

 

לא לקנות מהמלטה ביתית.

תמיד תשאל את עצמך, למה המגדל נמנע מלהוציא תעודות?

למה לא אישרו לו להרביע את הנקבה דרך המועדון?

 

לשים כל כך הרבה כסף אצל חאפר... לא נראה לי.

 

לגבי בתי גידול, אין לי מושג.

כלב קטן, בחיים לא הייתי קונה גזעי. מבחינתי הם חמודים נטו ואת זה כל כלב יכול לעשות, גם אם הוא לא גזעי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בלי להכנס לדיון הגזעיים, אני אתייחס באופן כללי לדברים שכרוכים בגידול כלב למי שזו ההתנסות הראשונה:

 

1. הוצאות שוטפות:

 

* מזון - העלות תלויה רבות בגודל הכלב. פרמטר נוסף הוא איכות המזון. יש הבדלים באיכות התזונה בין בונזו לבין מזון פרימיום, אבל זה לא אומר שאין כלבים שחיים שנים רבות גם עם דוגלי.

 

* טיפול רפואי - חיסון כלבת חובה על פי חוק כל שנה. חיסון משושה כל שנה יגן על הכלב ממחלות קטלניות נפוצות. חיסון נגד תולעת הפארק כל מספר חודשים (תלוי באיזור המגורים והמלצת הוטרינר). מדובר על הוצאה שנתית של כ-400 ש"ח (מחירי וטרינרים תלויים מאוד באיזור המגורים). אם לוקחים גור, להביא בחשבון שבחודשים הראשונים יש מקבץ חיסונים גדול יותר והמלצה לעיקור/סירוס בגיל חצי שנה (עיקור יכול להגיע לכ-800 ש"ח, תלוי בגודל הכלבה ואיזור המיגורים. סירוס עולה הרבה פחות).

 

2. טיפול שוטף:

 

* טיולים - 3 פעמים ביום, כולל לפחות טיול אחד ארוך של לפחות 20 דקות, וחשוב לא פחות מפגשים עם כלבים אחרים.

 

* טיפוח - אין צורך לרחוץ כלב לצורך בריאותו. מי שרוצה שירחץ בשבילו אחת לכמה חודשים או אם הכלב החליט להתפלש במשהו. אבל יש גזעיים וכלבים מעורבים בגזעים שמצריכים טיפוח שוטף. אצל חלק צריך הברשה יומיומית (כמו אצל פומרניאן למשל) כדי למנוע קשרים, אצל חלק יש צורך במריטת שיער מהאוזניים אחת למספר שבועות. ויש גזעים מסויימים שאין ברירה אלא לספר אחת לתקופה. כלב שלא מטייל על משטחים קשים ולא משייף ציפורניים באופן טבעי צריך גם גזירת צפרניים. יש כאלה שעושים לבד, אחרים אצל הוטרינר או אצל הספר.

 

הוצאות וטיפולים לא שוטפים:

 

*אילוף - מי שלוקח כלב לראשונה חייב להעזר לפחות בהתחלה במאלף מקצועי כדי לא לבצע טעויות בסיסיות שביאו ליצירת כלב שלא ניתן לחיות במחיצתו. זה נכון גם לגורים וגם לכלב בוגר שאומץ ממכלאה וגם אם אינו סובל מטראומות צריך להתאקלם. יש אנשים שחשים אינטואיטיבת איך לפעול מול כלב, אבל כמעט כולם ירוויחו מהנחיה ראשונית לגבי התמודדות עם התנהגות לא רצויה ואילוף למשמעת בסיסית. גם פה, טוח המחירים רחב ותלוי בצרכים שלכם.

 

* טיפולים רפואיים יכולים לנחות במפתיע. החל מקלקול כיבה שמצריך קצת אינטיביוטיקה ועד לבעיות כרוניות שמצריכות מזון מיוחד, אישפוזים, ניתוחים וכו'. כל אלה יכולים לעלות לא מעט כסף. ביקור חירום אצל וטרינר אחרי שהכלב מתחיל להקיא בשבת בגלל שאכל משהו בטיול יעלה מאות שקלים. בדיקת דם שאנחנו רגילים לעשות בקופ"ח בלי למצמץ יכולה לעלות 200 ש"ח אצל הוטרינר. בעיות כרוניות ייקרו את ההוצאה השוטפת לשארית חייו של הכלב ויכולים כמובן לדרוש גם תשומת לב נוספת והשקעה של זמן מצד הבעלים.

 

זה לא מידע שנועד לעודד אנשים לא להחזיק כלב, הוא נועד למנוע מצב שבו כלב נזרק מהבית אחרי חודשיים כי בורח לו פיפי כשהבעלים לא חוזר הביתה בזמן סביר להוריד אותו, או כי הזניחו את הפרווה שלו עד שנגרמו לו קשרים שפצעו את העור בצורה שחייבה טיפול וטרינרי יקר.


×
×
  • תוכן חדש...