Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

אתה כרגיל מתפרץ לדלת פתוחה

ברור יש תקן וברור שלא בכל מדינה מאשרים חיבור לקיר עם כבל חשמל רגיל

במדינות שיש חובה לטעינה מנוהלת כמו צרפת והולנד למשל מציעים ללקוח הרוכב רכב חשמלי לרכוש חבילת חשמל מכמה חברות שנותנות שירות כזה (כמו בטר פלייס) אז מונופול בטח אין שם אבל הקונספט הוא זהה

לדעתי יש גם בארץ חברות שמציעות טעינה לרכב חשמלי מלבד בטר פלייס למשל חברת קרדן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כאשר מישהו כותב דברים לא נכונים אני חייב להתערב.

בצרפת אין חובה לרכוש חבילה מגוף שלישי לשם טעינת המצבר בחיבור בייתי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי לא חובה לגשת לספק כלשהו אבל חובה להתקין קופסת טעינה ולא לחבר לקיר ישירות אבל אני יודע שכן מציעים לך להתחבר לספק כלשהו וזה ראיתי מביקור שלי בסכנות של ניסאן בצרפת שמוכרת ניסאן ליף

חיבור הרכב ישיר לרשת החשמל הביתי מה שנקרא מוד 1 זה משהו שילך ויעלם עם הזמן ועם גדילת שוק הרכב החשמלי בעולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשאני מתקין מכשיר תלת פאזי אני לא חותך את השקע המיוחד, שם שקע ביתי ומחבר לקיר (עזוב רגע את העניין שהמכשיר לא יעבוד), כי ברור לי שבכדי שהמכשיר יעבוד בצורה טובה ובטוחה למכשיר ולבית, דרושה התקנה של שקע ייחודי.

 

תקן שקובע שקע ספציפי שיעמוד בעומסים של טעינת הרכב זה לא דומה בכלום לרכישת חשמל דרך קבלן משנה שמתקין לך עמדת טעינה ואתה משלם לו תשלום שלא בהכרך קשור בשום צורה לתעריף לקוט"ש של חברת חשמל.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי לא חובה לגשת לספק כלשהו אבל חובה להתקין קופסת טעינה ולא לחבר לקיר ישירות אבל אני יודע שכן מציעים לך להתחבר לספק כלשהו וזה ראיתי מביקור שלי בסכנות של ניסאן בצרפת שמוכרת ניסאן ליף

חיבור הרכב ישיר לרשת החשמל הביתי מה שנקרא מוד 1 זה משהו שילך ויעלם עם הזמן ועם גדילת שוק הרכב החשמלי בעולם

מוד 1 לא ממש ייעלם בזמן הקרוב אלא מקבל שדרוג למוד 2 לטעינה ביתיית עם טכניקות הגנה אחרות בפני צריכת זרם גבוהה או קצר בהתאם לדרישות התקן. כאשר מוד 3 וגם מוד 4 מאפשרות טעינה מהירה יותר עם שקע יעודי המותקן בבית הלקוח בהתאם לתקן/מדינה ללא שום גוף מתווך הגוזר קופון.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי לא חובה לגשת לספק כלשהו אבל חובה להתקין קופסת טעינה ולא לחבר לקיר ישירות אבל אני יודע שכן מציעים לך להתחבר לספק כלשהו וזה ראיתי מביקור שלי בסכנות של ניסאן בצרפת שמוכרת ניסאן ליף

חיבור הרכב ישיר לרשת החשמל הביתי מה שנקרא מוד 1 זה משהו שילך ויעלם עם הזמן ועם גדילת שוק הרכב החשמלי בעולם

 

קצת סדר ב'מודים'.

 

מוד 1 זו טעינה איטית למדי עם כבל שמתחבר לשקע חשמל ביתי רגיל לחלוטין ללא התקנה קבועה.

הגעת לבקר את סבתא? חבר את הכבל לשקע בחצר והרכב נטען.

 

מוד 2 זו טעינה יותר מהירה, יש טווח רחב של הספקים שנחשבים מוד 2.

זה כעיקרון מחייב קופסה ייעודית שמותקנת על הקיר באופן קבוע ומחווטת ישירות לרשת החשמל הביתית, אפשר להגיע עד 60 אמפר (ב230 וולט) ואולי גם יותר.

המטען הפנימי של הפלואנס הוא רק 16 אמפר אגב.

בשום מדינה נורמלית אין דרישה לטעינה מנוהלת.

רק נדרש שחשמלאי מורשה יתקין את העמדה בהתאם לתקנות הקיימות ואין שום צורך לדווח לאח הגדול או שהעמדה תהיה בעלת תקשורת למוקד כלשהו או כל טמטום אחר.

 

מוד 3 זו טעינת DC סופר-מהירה עם כבל מיוחד כאשר המטען הוא בתחנת הטעינה ולא משתמשים במטען הפנימי של הרכב.

זה לחלוטין לא רלוונטי לשימוש ביתי, אלא לתחנות טעינה בלבד. מדובר במטענים שעולים הרבה אלפי דולרים ובחיבור חשמל כמו של חברת סטארטאפ בינונית.

הפלואנס של ב.פ. בכלל לא תומכת במוד 3, אין לה שקע לזה אפילו.

לניסאן ליף יש תמיכה בזה ואפשר לטעון מאפס ל80% בחצי שעה (זה כמובן לא עושה טוב לסוללה)

 

לא חושב שיש דבר כזה מוד 4.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואי ואי כמה כתבת ואיזה בלגן עשית שלושת המודים זה טעינה איטית ומציינים פשוט איפה ממוקמת קופסת בקרה/הגנה של הטעינה

1- הקופסה ברכב ואתה מחבר לשקע רגיל בקיר

2- הוקפסה היא על הכבל

3- הקופסה היא על הקיר ויש שקע מיוחד שנועד לחיבור לקופסה וכמובן ניהול של הטעינה

מוד 3 זה הפלואנס למשל וכל רכב חשמלי אחר שיש פה בארץ וזה למעשה התקן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת סדר ב'מודים'.

 

עשית באלגן ולא סדר. בהחלט קיים מוד 4 כפי שכתבתי קודם לכן.

ראה קישור שהוסיף חיים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן עשיתי בלגן ואני מתנצל. קורה.

התבלבלתי עם Level 1,2,3:

http://en.wikipedia.org/wiki/Level_1,_2,_and_3_charging#US_Charging_Standards

 

טענת הטעינה של בטר פלייס היא אכן מוד 3.

 

בכל מקרה השאלה של התקנה קבועה (מוד 3) או שקע רגיל (מוד 1 או 2) היא הפחות קריטית.

 

הנקודה החשובה היא שבכל מדינה נורמלית אתה קונה את הציוד ב"הום סנטר" או חנות בסגנון או מזמין מאמזון:

http://www.amazon.com/Siemens-VC30BLKB-VersiCharge-Electric-Vehicle/dp/B0083ZZFEA/

 

מזמין את החשמלאי הפרטי החביב עליך שיחווט את העמדה בכבל בעובי התקני ללוח החשמל הביתי שלך ואתה מסודר.

 

וכמובן יש גם כבל טעינה נייד מוד 2 למקרים שאתה רוצה לטעון באופן מזדמן כשנסעת לבקר יזיזה בצפון נניח:

http://www.amazon.com/Plug--Charger--Portable-Cord--Europe/dp/B00DUE721I

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז למה במדינה שלנו זה לא מתאפשר ?

 

המוצר באמזון נראה פיתרון מעניין. לפי התגובות למוצר אנשים מתקינים את שקע הטעינה בעצמם ללא עזרת חשמלאי מוסמך.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי בקנוניה של בטר פלייס+המדינה העבירו תקנות שדורשות מערכת טעינה מנוהלת.

 

האינטרס של בטר פלייס ז"ל - להקשות על המתחרים (עבור ב.פ ממילא צריך מערכת מנוהלת כי הם מחייבים גלובלי ולא לפי kWh כי ככה המודל העסקי שהיה להם)

 

האינטרס של המדינה - לשלוט בכל תשתית הטעינה כדי שתהיה אפשרות בעתיד להטיל מס על חשמל לטעינת מכוניות בלי להטיל מס על חשמל לצריכה ביתית אחרת.

 

כל התירוצים של "למנוע מחסור בחשמל" הם די עלובים,

1. ממילא רוב הטעינה תבוצע בלילה כשאין שום מחסור

2. ניתן להתמודד עם הנושא ע"י תמחור החשמל בתעריף תעו"ז שמתמרץ את הצרכנים להסיט צריכה לשעות המתות (ורכב חשמלי הוא קליינט אידיאלי לתעריף הזה, את הרוב המוחלט של הטעינה אפשר לבצע אחרי 22:00 בתעריף הכי זול)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל התירוצים של "למנוע מחסור בחשמל" הם די עלובים,

1. ממילא רוב הטעינה תבוצע בלילה כשאין שום מחסור

2. ניתן להתמודד עם הנושא ע"י תמחור החשמל בתעריף תעו"ז שמתמרץ את הצרכנים להסיט צריכה לשעות המתות (ורכב חשמלי הוא קליינט אידיאלי לתעריף הזה, את הרוב המוחלט של הטעינה אפשר לבצע אחרי 22:00 בתעריף הכי זול)

 

3. בקרוב אנחנו הולכים אשכרה למכור חשמל למדינות נכשלות באירופה אז אולי במקום להגדיל את הזיהום בארץ שלנו עבור מדינה אחרת כדאי שיחשבו קודם איך ניתן/כדאי לפצות על הזיהום המוגבר שיווצר פה (שמתים ממנו עשרות אנשים בשנה).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למכור חשמל?

לא מכיר תוכנית כזו.

גם לא הגיוני כי אין רצף יבשתי שאפשר למתוח עליו קווי מתח גבוה.

אנחנו יכולים מעשית למכור חשמל מקסימום לירדן וגם את זה לא עושים.

 

אם התכוונת למכור גז אז מה זה קשור בכלל?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון, במילה "חסכונית" אני מתכוון לעלות הכוללת האמיתית (ללא סובסידיות למינהן) של רכב חשמלי בהשוואה לרכב בנזין דומה.

אם הסוללה החשמלית היתה בעלת קיבולת מספיקה, אז היו מייצרים מכוניות חשמליות בכמויות גדולות, והמחיר היה יורד בהרבה.

 

מה שאתה אומר מאשר בעצם את דברי אבל מתוך זווית אחרת.

 

אני חוזר ואומר: המכשול המהותי הוא קיבולת הסוללה. זה הופך את כל הענין ללא כדאי מראש.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...