Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5394 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אפרופו - אתה יכול להעלות קישור למחשב שהעלית בתמונה? סתם ככה מעניין אותי...



B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

המחיר של הדבר הזה הוא מאוד יקר - יוצא כמעט 6K ש"ח ביחד עם מיסים ולא כולל המשלוח.



 

היום אפשר לקנות מארז דאבל דין מוכן ולהרכיב לתוכו חלקי מחשב - מוזיל עלויות כמעט בחצי...

 

יבגני - אני מדבר על הכל :-P

 

בגלל זה אתה צריך לקחת מספר בשביל לעמוד בתור של האנשים שרוצים להרוג אותי 8)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

דווקא לא נראה לי שיוזיל עלויות יותר מדי

מארז - 58$

לוח אם + מעבד - 300$

מסך - 700$

עוד כמה צעצועים (ספק כח? זיכרון?) והמחיר בערך אותו דבר.

the london underground is not a political movement

פורסם

מאיפה אתה מביא את המחירים האלה.



 

מסך אפשר לקנות משהו טוב גם באלפייה - לא חייבים מסך נגד שמש ועדיין יש מסכים שאפשר לראות בהם טוב.

 

אני הבאתי EBY701 של ליליפוט עם מסך מבריק שרואים בו טוב וכמעט בכל מצב באלף שקלים ועוד בתוך תושבת דאבל דין.

 

הלוח אם 560 המעבד 300 והזכרון 300 - בסה"כ קרוב ל1200 שקלים וזה היה בזמנו - אני בטוח שהיום אפשר להשיג זול יותר, מה גם שלוח האם שלי כלל יציאה אופטית והוא היה יקר יותר מהרגילים (אבל אז הייתי צריך כרטיס קול חיצוני).

 

אתה הולך על רכיבים מאוד יקרים וזה פשוט מיותר בשביל לבנות CARPC שיענה לך על צרכים שכאלה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

ההבדל במחירי הלוח הוא ה-form factor - מימדי הלוח. כדי להכנס ב-double din אני צריך לוח nano-itx.

אם אני שם את המחשב בתא המטען\מתחת למושבים אותו המפרט יעלה 180$ במקום 300$ כי אני יכול לקנות לוח mini-itx.

לגבי המסך - אתה צודק. אני לא יודע מה קרה לי - המסך עולה ~260$.

 

אז אנחנו באיזור ה-700$ לפני מע"מ מיסים משלוח ושאר ירקות - אתה צודק.

 

אם אני שם אותו בתא המטען אני יכול לשים מעבד 4 ליבות מהיר יותר וכרטיס תלת מימד :-)

the london underground is not a political movement

פורסם

מה לכל הרוחות אתה מתכוון לעשות עם תלת מימד ברכב... מיותר.



 

תיקח בחשבון שגם דונגלים כמו GPS אתה לא חייב להביא דווקא את הBU535 (או שזה 353) מקורי. אתה יכול להביא כל דונגל GPS שעובד על צ'יפ של sirf star III שעולה חצי מחיר ואתה תקבל את אותה התוצאה.

 

אני קניתי את המקלט GPS ומקלט רדיו שלי מ http://www.usb.brando.com וסה"כ אני מרוצה - מהGPS מאוד מרוצה, רדיו FM עדיף כבר להשקיע ולקנות HQCT או DAB+ - אמנם יקר אבל אם רדיו חשוב לך (לי לא וגם יש לי אייפון עם אינטרנט ללא הגבלה מהעבודה) זה שווה את ההשקעה.

 

הדברים הקשים בפרוייקט הזה הוא לדעת לשמור על הסדר ולדעת מה התחבר למה כי USB בסופו של דבר מסתמך על מיפוי של שקעי COM פיסיים - יש דרייברים שזוכרים דווקא את המיפוי הפיזי של שקע הUSB ולכן כשתעביר לרכב אתה צריך לזכור לחבר אותם בדיוק לאותו שקע שהם התחברו אליו במקור (כמו למשל מסך המגע לכל הרוחות... :-D וגם הGPS)

 

---------------------

 

אני למשל לא משתמש בשום יישום של ווידאו בCARPC שלי - מצטער, החיים חשובים לי.

 

ואני גם לא משתמש בו כדיבורית BT (היות ואייפון לא מסתנכרן עם BT אלא רק עם דיבוריות ייעודיות...) הבאתי לשם כך דיבורית חיצונית ואחת טובה מאוד.

 

-------------------------

 

מה אני כן עושה עם הCARPC?

 

MP3 בראש ובראשונה - מאגר מאוד מאוד נוח לתפעול ולתחזוקה.

רדיו FM

חיבור OBDII עם סורק ELM בכדי לקרוא תקלות מנוע ולקבל חיוויים כמו מתח שהם חשובים במערכות סטריאו.

מצלמת רוורס - פחות שימושי אבל נחמד שיש

 

שליטה מרחוק ובאופן כללי שליטה שליטה שליטה - לעבוד מהמסך מאוד לא בטיחותי לכן השקעתי גם בשלט אוניברסלי שעשיתי לו התאמה לRR וגם השקעתי בהטמעת גלגלת powermate של חברת גריפין בתור גלגל ווליום ולחצן פליי\פאוז ומעבר בין שירים.

 

------------------------

 

דברים שאני מתכוון לעשות בעתיד עם הCARPC -

 

מערכת TPMS (מערכת מדידת לחץ אוויר בצמיגים) - לקראת החלפת הצמיגים הבאה אני מראש אתכונן לפרוייקט שכזה עם פלאגין לRR.

 

מקלט רדיו DAB+ שגם קולט בצורה איכותית FM

 

JOYCON - אני מתכוון להביא להגה שלי את יחידת השליטה ברדיו ולחבר אותה לJOYCON שבעצם יגרום לCARPC לשלוט בפעולות בסיסיות ישירות מגלגל ההגה (אני רוצה להעיף את השלט רחוק - הוא מושך תשומת לב ולא אמין במיוחד וגם מסתיר לי את נורות התקלה של הרכב - מאוד מרגיז אותי הנושא הזה).

 

-------------------------

 

דברים שכן כדאי להשקיע בהם כסף

 

ספק כוח חזק יותר - M4

 

שווה כל גרוש ואני מצטער שלא עשיתי זאת - הוא גם ניתן לניהול.

 

כונן קשיח מסוג SSD - הצפי לכשל הרבה יותר נמוך בייחוד מהסיבה שאין לו מחט וסביבת העבודה היא סביבת רכב.

 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

התלוצצתי לגבי התלת מימד. התחלתי לחשוב בכיוון של מחשב כי אוסף המוזיקה שלי מאוד גדול וכולל כל מני קבצים שיעשו ל-HU סטנדרטיים קילקול קיבה - ogg, flac, ape, dts

לאחר מכן הוספתי GPS לרשימת הדרישות (ממילא צריך מסך) ולבסוף דיבורית (נשמע שימושי) - וכאן בינתים זה גם עוצר.

the london underground is not a political movement

פורסם

אתה ממש לא צריך מחשב חזק בשביל זה בייחוד אם אין לך צורך לעשות עיבוד צליל.



B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

לא ציינת, אז אשאל. האם השארת אפשרות לאייפון לספק אינטרנט ל CARPC? בכך בעצם נפתחות אפשרויות מבוססות סטרים, כמו יוטיוב, או אפילו גישה לכל המוסיקה שלך במחשב בבית (סגנון MeCanto).

 

ביחס לעובדה שאינך משתמש במסך המגע יותר מידי (בשל סכנה וקושי לתפעול וינדוס על מסכי מגע, ועוד בקטן), לא ברור לי למה המאמץ. זה לא שאני לא שוקל, אך אם אלך על CARPC, דבר ראשון שיהיה חייב להיות שם זה אינטרנט (דרך האייפון).

 

אגב, ראיתי פעם סרטון של מישהו שהתקין אייפד ברכב. זה כבר נשמע לי יותר מתאים.

פורסם

אז כך,

 

יש בפורום המון אינפ' על CarPC, הודות ותודות למס' חברים שהשקיעו לא מעט מזמנם בפרוייקטים הללו.

אך חשוב ביותר שתדע לקראת מה אתה הולך.

 

אתה הולך לקראת פרוייקט שהמרחק בין התיאוריות על הנייר לבין הפרקטיקה רחוק.

זה ממש לא פלאג אנד פליי. גם אם אתה מחבר ומקנפג הכל בבית, כשאתה בפועל מרכיב זאת ברכב, לעולם יהיו לך הפתעות שיגרמו לך במקרה הטוב לגרד את הראש ובמקרה הרע לשבור אותו.

 

מחר בבוקר, יום רביעי, אני מכניס את הרכב שלי לסדנת ECA של יוסי כדי לפרק בכאב ובעצב את הבניה המהממת שהוא עשה לי למסך הגדול בקונסולה ולביצוע של בניה חדשה שתכיל בתוכה את האלפיין W520 החדש שלי.

 

כי פשוט נמאס לי. אמנם במשך שנה וחצי היה לי יחסית שקט, אך אף פעם זה לא היה ממש הכל חלק. הכל קומבינה על קומבינה על קומבינה. כי כך זה בהכרח מעצם ההגדרה של פרוייקט מקוסטם שכזה לרכב. ולא חסכתי בכלום בהתקנה.

 

איבדתי את הסבלנות ואת העצבים לשבת ולשבור את הראש או לרוץ לאופיר שישבור את הראש.

מערכת ברכב חייבת להיות כזו שאתה נכנס מדליק וזהו. בלי לאכול כאפות מה הבעיה כרגע במחשב ובלי "פתרונות" מיוחדים וטלאים.

 

לסיכומו של דבר, אם יש לך את הידע, אך בעיקר את הסבלנות והעצבים, בבקשה. אם לא, תתרחק!

פורסם

ברכבים אפשר לומר שאני לא מבין כלום, מלבד מה שאני קורא כאן בפורום. אבל אני טכנאי מחשבים בעיסוקי (המעט רחוק) ומחשבים אני מבין קצת. על פניו, נשמע צרה אחת גדולה אם זה לא באופי שלך, החלוציות המיחשובית. בבית, למשל, יש לי סידור שיש למספר אנשים מצומצם בארץ, ואכן צריך סבלנות לחלוציות הזו. אבל ברכב? לא ברור לי למה, במיוחד כשיש אייפון, והקישורים המצויינים שלו לכל המידע במחשב מרוחק (בגלל זה חשבתי שכבר עדיף אייפד על CARPC).

 

בהזדמנות זו, אני מבין שה W520 מומלץ על ידך?

פורסם

אתה צריך לשאול את עצמך מה אתה צריך מהמחשב?

 

GPS?, התוכנות לטלפונים הרבה יותר טובות, יציבות ויש הרבה מבחר מהם.

 

מצלמת רוורס?, אתה יכול לקנות מצלמה ומסך קטן 4" בגרושים ופתרת את זה.

 

סרטים? DVD? אתה באמת רואה סרטים ברכב? קליפים?

 

היה לי מחשב שנה, פעם אחת אפילו לא הפעלתי וידאו.

 

לגבי אפשרויות לא נגמרות של כווני סאונד, זה דורש השקעה גדולה ובכסף הזה עדיף לקנות מכשיר HIGH END ולהנות ברמה אחרת לגמרי בלי כאבי הראש של התפעול השוטף של הPC.

 

לבסוף אני עברתי לP99RS ואני נהנה מכל רגע של שקט נפשי.

 

שאל את עצמך למה אתה צריך את זה? אם יש לך טיעונים חזקים אז לך על זה, אם זה מסתכם במה שרשמתי למעלה, מציע לרדת מהעניין.

פורסם

בפרוייקט CARPC הדבר הכי חשוב הוא שמירה על הסדר.



 

אם אתה מרים את הפרוייקט בבית (לא אם, תרים את הפרוייקט בבית קודם כל) אתה צריך לסמן כל חוט וחוט בדיוק בין אלו שני קצוות הוא היה מחובר - אם לא תעשה את זה, המעבר לרכב יתנקם בך במלוא הכוח :-D

 

מעבר לכך אני הרמתי פרוייקט CARPC בעצם בגלל שרציתי יציאה אופטית עם יכולת שליטה בווליום - זה עדיין דבר שרק CARPC יכול לתת לך אלא אם כן אתה יודע לפרוץ את התוכנה של הHU שלך ולא נראה לי שזה משהו כל כך פשוט, יש כאן אולי רק חבר פורום אחד שבאמת עשה משהו דומה וזה סטס.

 

הסיבה השניה לזה שאני אמשיך להשתמש בCARPC היא היכולת לתכנת\לבנות לעצמי ממשק משתמש משלי אבל אני בטוח שעם יחידות הדאבל דין של היום אפשר להסתדר די בקלות.

 

אם אין לך שום צורך או רצון לניהול ובקרת מנוע, TPMS, חיבור לבית חכם מרחוק וכו' וכו' אין שום סיבה שHU דאבל דין לא יענה לך על כל הצרכים ומה גם שההבדל בין יציאה אופטית ליציאה אנלוגית טובה הוא מזערי - את זה גיליתי לאחר מעשה כמובן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני רוצה להוריד את רמת ההפחדה שנוצרה פה לגבי מחשב לרכב

נכון , צריך לדעת שנכנסים לפרוייקט

אבל - לא אמורה להיות שום בעייה ברגע שסיימת להגדיר את המערכת כמו שצריך וווידאת שאין בעיות תוכנה/חומרה

 

מחשב לרכב יכול לתפקד כמו מערכת סגורה עם משהו שנקרא EWF/HORM

זה יוצר תמונת Hibernation אחת שהמחשב טוען ממנה כל פעם שהוא עולה בלי לשנות אותה ( HORM = Hibernate Once Resume Many )

זאת אומרת שמחיצת המערכת נעולה לשינויים עד ש"תצרוב" תמונה חדשה

עדיין תוכל לשנות קבצי מולטימדיה וכו' פשוט המערכת תעלה כמו מערכת סגורה וחוץ מבעיות חומרה ( שמאוד נדירות במידה ואתה יודע מה אתה עושה ) לא אמורות להיות תקלות אחרות

 

אני יכול להעיד על עצמי שבסביבות השנה לא נגעתי בשום דבר במחשב , ולא הייתה לי תקלה אחת

בתקופת "ההרצה" היו לי מס' תקלות ולכולן הייתי מודע ויודע גם מה הגורם , אם זה התנגשות חומרה או תוכנה וכולן טופלו

 

אז כן צריך להיות בעל ידע , אבל אם יש לך את הידע שנחוץ אז אין מה לפחד

 

כן הייתי ממליץ על בניית מערכת/קניית מערכת שהורכבה ע"י מישהו אחר , ולא מערכת מוכנה כמו שהראית בפוסט הראשון

רמת הרכיבים ביחס למחיר בדברים האלה לא שווה הרבה

הייתי ממליץ על דבר כזה רק במידה וממש אין לך מקום אחר ברכב

זה לא חייב להיות בבגאז' , אצלי המחשב מותקן מתחת לכסא

 

יש למחשב רכב המון יתרונות מבחינתי כי הוא יכול לספק כל דבר שאתה רוצה בכמעט כלום מחיר

המון דיברו פה על הפונקציות , אתם שוכחים כמה יעלו לכם הפונקציות האלה במכשיר מוכן ואם בכלל זה אפשרי ( ע"ע OBD-II )

 

לגבי IPAD , אני אישית לא חושב שבמצב הנוכחי זה ריאלי להשתמש בIOS לרכב

חוץ מהעניין של "אהה אהה *דופק עם מבוט על הראש* יש לי אייפד באוטו *ממשיך לדפוק עם מבוט על הראש*"

המערכת פשוט לא מיועדת לסביבה הזאת , ואין לך שום יכולת להתאים אותה נכון לעכשיו.

 

אני כרגע מחליף את מחשב הרכב שלי בטאבלט שמריץ Android - שאמנם גם לא מיועדת לרכב , אבל אותה ניתן להתאים ואפילו יש כבר FE די שמיש

 

אם אתה חסיד של PC אז אפשר גם להתנסות עם Windows 8 , ברור שיקח עוד לפחות חצי שנה עד שהיא תהיה שמישה ברכב

אבל שווה לקחת אותה בחשבון כי תצטרך להתאים את המסך בשבילה ( הMetro UI עובד ברזולוציית מינימום של 1024x768 , ושווה לשקול בנוסף פאנל טאצ' Capacitive )

 

אני מסכים איתך לגבי הקישוריות לאינטרנט , הבעייה היא שהFrontEnd הנוכחיים לא בנויים לקבלת מידע מהאינטרנט כמו הטאבלטים/סמארטפונים שלנו היום

כשWindows 8 יתבסס , המצב יהיה שונה

אין כרגע GPS כמו WAZE עם דיווחי תנועה ONLINE

אין "ווידג'טים" שיתנו לך מידע בצורה טובה

יש קוראי RSS אבל לא הצלחתי לקבל מהם באמת משהו נורמלי

אז עד היום לא באמת הרגשתי צורך באינטרנט ברכב , לעומת זאת עם Android זה חובה ( ויש המון פוטנציאל בגלל הייעוד של התוכנה , היא פשוט מיועדת לסביבה ניידת )

 

בקיצור אין מה לפחד מהפרוייקט הזה

יש אנשים שיש להם תקלות כי הם לא יודעים איך לפתור אותן , ולדעתי הם פשוט נכנסו מעל לראש שלהם עם פרוייקט כזה ( סורי צביקה :) הכל באהבה )

היכולת לבצע troubleshooting בפרוייקט כזה היא משהו מאוד מאוד חשוב.

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |


×
×
  • תוכן חדש...