Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5431 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לא משתלם כן משתלם... הבעיה בארץ שאנשים לא יודעים דיזל . בגלל זה הם אומרים כל מיני שטויות על קילומטרים .

 

ובעיקר לא יודעים לתקן אותו ולטפל בו .

 

לא יודע איזה טיפולים ותיקונים מיוחדים צריך לעשות לדיזל לעומת הבנזין ... יש רק את העיניין של המשאבה שאם מתקלקלת זה עיניין יקר בדיזל, אבל שוב אם מטפלים בזמן ובחלקים טובים אין סיבה שזה יקרה.

 

רק שתיהיה בעיניינים בחו"ל אנשים מעדיפים טורבו דיזל + ידני .

 

אני לא רואה שום יתרון לבנזין בימינו .

 

סתם דוגמה - כשהיתי עם אוטו בנזין היתי עובר באיזור ה 450 - 500 ק"מ למיכל מלא . היום אני עובר בין 900 - 950 ק"מ על מיכל . (אותו גודל מיכל)

 

באמת ראיתי הרבה מכוניות בנזין שמתיימרות להיות חסכוניות, וזה לא ככה ... במצב הטוב מגיעים לצריכה של 1:15 . לעומת זאת בדיזל בלי להתאמץ אתה מגיע לצריכה כזאת.

 

ומה לגבי ארה"ב ? הדיזל היחיד שתמצא שם זה וין דיזל, מה שאתה אומר היה נכון לפני 10 שנים כשמחיר הסולר היה בסביבות השקל, כיום לא כך הדבר ואם תרצה או לא תמיד רכבי הבנזין יהיו מועדפים ורבים יותר מכל הבחינות החל בתיקונים וכלה ביכולות וביצועי הרכב.. אין כמו מנועי הבנזין..

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ובנוסף, אין לך מה לבוא בטענות כלפי היצרנים.

 

בכל פירסום כתוב בפירוש שצריכת דלק נמדדה בתנאי מעבדה, וזה לא ממש דומה לתנאים האמיתיים.

 

אם תנהג באותם תנאים שהתקיימו במהלך הבדיקות של היצרן תגיע לצריכת דלק מוצהרת.

 

 

זאת כל הבעיה !!!

למה הבדיקות הן בתנאי מעבדה ?

כמו שכבר ציין מישהו, אני לא נוסע לעבודה בתנאי מעבדה ! הבדיקות צריכות להעשות בתנאי קיצון מקסימאלים, שיקחו את הרכב, יכניסו לתוכו 5 אנשים במשקל ממוצע + עוד משקל לתא המטען (מקס שהרכב מותר לו) ,יפעילו מזגן על מקס' וינסו לעלות את האלפים על 110

ואחרי זה שיפרסמו את הצריכה המקס, ואז הנאשים יכולו להחליט אם הצריכה הזאת מתאימה להם או לא, אבל לכתוב שהרכב עושה 1:22 בבין עירוני, כאשר בפועל בתנאים הכי אופטימאלים לא עוברים את 1:18 זאת פשוט חוצפה

פורסם
זאת כל הבעיה !!!

למה הבדיקות הן בתנאי מעבדה ?

כמו שכבר ציין מישהו, אני לא נוסע לעבודה בתנאי מעבדה ! הבדיקות צריכות להעשות בתנאי קיצון מקסימאלים, שיקחו את הרכב, יכניסו לתוכו 5 אנשים במשקל ממוצע + עוד משקל לתא המטען (מקס שהרכב מותר לו) ,יפעילו מזגן על מקס' וינסו לעלות את האלפים על 110

ואחרי זה שיפרסמו את הצריכה המקס, ואז הנאשים יכולו להחליט אם הצריכה הזאת מתאימה להם או לא, אבל לכתוב שהרכב עושה 1:22 בבין עירוני, כאשר בפועל בתנאים הכי אופטימאלים לא עוברים את 1:18 זאת פשוט חוצפה

 

לפי השיטה הזאת כל העולם יעבור לאופניים... בסופו של דבר היצרן גם צריך לשווק ולמכור את המוצרים שלו .

פורסם
ומה לגבי ארה"ב ? הדיזל היחיד שתמצא שם זה וין דיזל, מה שאתה אומר היה נכון לפני 10 שנים כשמחיר הסולר היה בסביבות השקל, כיום לא כך הדבר ואם תרצה או לא תמיד רכבי הבנזין יהיו מועדפים ורבים יותר מכל הבחינות החל בתיקונים וכלה ביכולות וביצועי הרכב.. אין כמו מנועי הבנזין..

 

ארה"ב יוצאים דופן. הם גם אוהבים אוטומט אז מה ? ובנזין עלה שם פעם פחות מ 1 שקל לליטר, בגלל זה למכוניות שלהם היו קרבורטורים בגודל של הבית שלך .

 

בקיצור ארה"ב זה לא מדד ודוגמה לחיסכון . (תראה באיזה מצב הם עכשיו)

 

וממתי ביימינו דיזל נופל בביצועים מבנזין ? אין פה מה להתווכח בכלל . ט.דיזל ידני לוקח כל אוטו משפחתי מבחינת זמינות כוח ומומנט מה שהכי חשוב בנסיעה שבין ה 90-120 קמ"ש .

 

סתם דוגמה - בשביל לבצע עקיפה ממהירות של 90 קמש ל 120 במנוע בנזין אתה צריך לדפוק קיק ולהוריד הילוך או 2 ולעלות את המנוע ל 4000 טורים וצפונה. בט.דיזל אתה פשוט לוחץ וכבר ב 2000 סל"ד מקבל הרבה כוח ... בלי רעש בלי מאמץ בלי לשרוף דלק.

 

מה לעשות שהיום כל מה שמסובך יותר מיפנית שנות ה 90 המוסכניקים שלנו לא יודעים לתקן ... זה לא אומר שהתיקון מסובך יותר, צריך פשוט לדעת.

פורסם
בבינעירוני בכביש מישורי,האוטו המיני יסעו כמעט כמו הרכב 1.6אוטומט.

צריכה דומה ל 1.6? מתי פעם אחרונה 1.6 עשתה קרוב ל 18 קמ ללליטר??

 

 

אולי הפיאט אכן עושה 18.

 

ומה בנוגע לכל השאר?

על זה בעצם נפתח האשכול.

 

הרבה מקטרים שהמיני שלהם עושה 15 לליטר, כל משפחתית 1.6 בנסיעה רגועה , תגיע ל13 לליטר.

פורסם

איזה כיף לכם....אני עם הT6 עושה 1 ל 6 בעיר ללא לחיצות.

 

מחוץ לעיר בין 1 ל9 או 11 תלוי ברגל......:lol:

If you're a DJ, whether you're a local DJ or a superstar, if you pull a crowd and you give people a great night with your music then you're #1 anyway. Armin van Buuren

פורסם

לכל מי שיש בעיות עם מחירי הדלק, הפיתרון הוא פשוט, להתקין מערכת גז. אם הרכב שלכם מתאים (התקנתי שבוע שעבר וכמו שהבנתי יש רק מספר מסויים של יצרנים שהרכבים שלהם לא מתאימים וגם זה עומד להשתנות בכאלה שמיוצרות בשנה-שנתיים האחרונות) זה שווה, גם אם תחלקו את מחיר המערכת לתשלומים כמו שאני עשיתי, אם אתם נוסעים מספיק אתם תחסכו מהיום הראשון כשאפשר להעביר את המערכת לרכב עתידי בלי בעיה במחיר של פירוק והרכבה בלבד. שווה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
לכל מי שיש בעיות עם מחירי הדלק, הפיתרון הוא פשוט, להתקין מערכת גז. אם הרכב שלכם מתאים (התקנתי שבוע שעבר וכמו שהבנתי יש רק מספר מסויים של יצרנים שהרכבים שלהם לא מתאימים וגם זה עומד להשתנות בכאלה שמיוצרות בשנה-שנתיים האחרונות) זה שווה, גם אם תחלקו את מחיר המערכת לתשלומים כמו שאני עשיתי, אם אתם נוסעים מספיק אתם תחסכו מהיום הראשון כשאפשר להעביר את המערכת לרכב עתידי בלי בעיה במחיר של פירוק והרכבה בלבד. שווה.

 

באמריקאיות זה אכן שווה.

 

יש פה עוד אחד שעשה לקוואליר שלו, ואין בעיות כמעט, ממלא ונוסע.

 

באמריקאיות זה נחמד וטוב כי זה מוריד קצת כוח, למנוע שיש לו הרבה (200 כ"ס), אבל למכוניות משפחתיות, עם מנוע 1.6L לדוגמא, זה מוריד יותר מידי כוח, כבר לא נסבל ליסוע ברכב כזה. (וגם יש יותר בעיות.)

 

וגם במנועים אמריקאים ששותים 1\6 בעיר, זה משתלם!

פורסם

למה לא מורידים את המחירים של הדלק? 300 אלף אנשים בחוץ, צועקים צדק חברתי. אבל תכלס לא מבקשים כלום. למה לא לבקש דברים פשוטים שמהחודש הבא יורידו לנו את החשבון? למה לא להוריד את המחיר דלק ל5 שקל לליטר לפחות? להוריד את המחירים של המוצרי צריכה החלב והלחם בעשרות אחוזים??

אני אישית עם הבאלנו הגעתי לצריכה של 1 ל12.5 -13 עם נסיעה רגועה , אם הרבה לחיצות ועקיפות יורד ל1 ל11.5 משולב עם עירוני וכביש מהיר. ככה שזה סביר לפי מה שעולה פה.

I never thought it could happen, but love hit me like an elephant and I was thrown into a jungle of dreams.

פורסם
באמריקאיות זה אכן שווה.

 

יש פה עוד אחד שעשה לקוואליר שלו, ואין בעיות כמעט, ממלא ונוסע.

 

באמריקאיות זה נחמד וטוב כי זה מוריד קצת כוח, למנוע שיש לו הרבה (200 כ"ס), אבל למכוניות משפחתיות, עם מנוע 1.6L לדוגמא, זה מוריד יותר מידי כוח, כבר לא נסבל ליסוע ברכב כזה. (וגם יש יותר בעיות.)

 

וגם במנועים אמריקאים ששותים 1\6 בעיר, זה משתלם!

 

יש משהו בזה אבל זה לא בדיוק כמו שאתה חושב. לי יש את הרכב כבר כמעט 11 חודשים ובהתחלה כשרציתי לעשות הסבה לגז מיד קיבלתי מנורות אדומות מאנשים שמבינים ברכב (למשל קרוב משפחה שלי שהוא בעל מכון בדיקות מהמובילים באזור ב"ש). אז ירדתי מזה, דיון נוסף שהיה פה לגבי רכישה של רכב כמו שלי פתח לי שוב את המחשבה בענין, מישהו זרק שם שלמעשה הוא בירר עם מנהל מוסך UMI באזור המרכז והוא אמר לו שהמנועים האמריקאיים האלו דווקא סובלים גז בצורה מעולה. אחרי שבועיים בערך הלכתי למתוח את ה Hand-Brake במוסך בגלל שהוא לא עבר טסט, במקרה היה שם בחור עם שברולט מאליבו מודל 99 מוסבת לגז, יצא לנו לקשקש ומתברר שהרכב עשה כבר המון ק"מ על גז בלי שום תקלה, הוא המליץ לי על מקום שהוא התקין בו ואמר שהחבר'ה שם באמת אמינים מאוד ומתקינים בצורה מקצועית. מפה לשם הלכתי לברר ובאמת מדיבור עם בעל הביתהוא הסביר לי מפורשות שהוא לא מתקין בכל רכב כי יש מנועים (יותר נכון שסתומי פליטה) שלא מתאימים (למשל מאזדה או טויוטה ויש עוד, רק בדגמים החדשים גם היצרנים האלו התחילו להתאים את שסתומי הפליטה לגז. למה האמנתי לו? בעיקר בגלל שהתברר לי שאבא שלי היה אצלו חצי שנה לפני עם קורולה ושאל לגבי הסבה לגז והוא אמר לו שבשום פנים הוא לא מתקין על קורולה בגלל שהיא לא מתאימה).

 

בקיצור אחרי בירורים שעשיתי מפה לשם, קראתי באינטרנט והחלטתי להתקין. אח שלי גם כן בירר אצלו על סונטה 2001 והוא אמר לו שגם ליונדאי אין בכלל בעיות עם גז. בזמן ההתקנה יצא לי להיות שם כמה שעות וראיתי שם רכבים מכל הסוגים והמינים, צרפתיות (סיטרואן, רנו, פיג'ו), יונדאי (טוסון, סונטות, טרג'ט והרבה הרבה גטס!), פורד פוקוס\מונדיאו, המון אמריקאיות כמובן, מיצובישי לנסר, אימפרזות\B4, דייהולטים למיניהם ועוד (טבעי שאני לא זוכר את כולן).

 

בקיצור הנקודה שלי היא שזה לא רק אמריקאיות ולמעשה אם תברר באמת תיווכח שיש המון המון סוגי רכבים שמתאימים וזה בעצם תלוי בשסתומים ואם היצרן התאים אותם לעבודה עם גז. מכאן לדעתי החיסרון הוא בעיקר המקום בתא המטען וחניונים תת-קרקעיים. לגבי בעיות אמינות שוב אם מישהו התקין במאזדה 3 רק כדי להרוויח על המערכת אז הוא לא בסדר כי מאזדה 3 למשל לא מתאימה לגז וסביר ששסתומי פליטה יילכו אחרי 30-40K ק"מ, מה שיחייב פתיחת מנוע. כמו כן קח בחשבון שמתוך בערך 16K רכבים שמותקנת בהן מערכת גז בארץ בערך ב 3500 מותקנות התקנות לא מורשות! דייהנו חאפרים נטו בלי אישורים ובלי נעליים, תוסיף לכך את העובדה שחלק מהאנשים מתדלקים גז בישול בכלל (כמו חבר שלי שהייתה לו C5 והוא היה מתדלק באופן קבוע ב 3 ש"ח אצל איזה בדואי גז בישול, פשוט כי לא היה אכפת לו וזה היה זול) ותקבל שהגיוני שתשמע פה שום על בעיות אמינות. ממה שיצא לי לדבר החבר'ה שמתקינים את המערכת אמרו לי שכל עוד מקפידים על הכללים יש מעט מאוד תקלות ויש רכבים שעשו יותר מ 400K על גז בלי בעיה בכלל (מיצובישי לנסר למשל...). בקיצור מה שאני אומר זה שתמיד יש גם סיכוי שהמנוע ייהרס אבל גם יש סיכוי תאורטי להדרס על המדרכה או שמחר יקום חיידק טורף שיחריב את האנושות. :)

 

לגבי ההבדלים בכוח אז אני לא חושב שמדובר בירידה בכוח, לפחות ברכב שלי יצא לי כבר לעשות נסיעה בינעירונית שאני עושה באופן קבוע על מהירות קבועה (109-110 בשיוט) ומכיר כל ציוץ של הרכב בנסיעה הזו עד כדי כך שאני יכול לומר לך בדיוק באיזה עליות הבקר "דוחף" גז כדי לשמור על מהירות קבועה. אני אומר את זה בגלל שלפני כן מעולם לא קרה לי בנסיעה הזו שהירידות היו תלולות עד כדי כך שהמהירות בפועל עברה את המהירות הקבועה בשיוט, פעם ראשונה שזה קרה לי היום בבוקר, נסיעה ראשונה כזו על גז, שמתי לב שבאחת הירידות המהירות הגיעה ל 115, ז"א שבלי גז בכלל מהבקר המהירות עברה את מהירות השיוט, מה שלא קרה לי מעולם על בנזין! לא יודע אם זה ממש אומר משהו אבל זה חריג (אני אחד ששם לב לפרטים קטנים מעין אלו), אולי זה בגלל שדווקא המנוע נוסע יותר נקי על גז לא יודע בוודאות.

אם רכבים אחרים מאבדים כוח באופן משמעותי אז אולי זה לא תקין, איפה שאני התקנתי הם ישבו על הרכב לפחות חצי שעה או 40 דקות וכיוונו את המערכת כיוונים שונים עד שהגיעו למצב אופטימלי ככה שקשה מאוד אצלי לשים לב כשמתבצעת החלפה בין גז לבנזין ולהיפך. משתי פתיחות עצבניות שנתתי ברמזורים התגובה על גז נראית אותו הדבר כמו על בנזין ואולי אפילו טובה יותר.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

גיל, ביצועי הדלק בסופו של דבר הם קצה הקרחון.

זאת אומרת שבין מה שמגדיר היצרן לבין מה שאתה מקבל אלה שתי עולמות שונים.

רק שתבין, הפרשים בלחץ אוויר או מחסור בצמיגים יכול לשנות לך את צריכת הדלק בצורה משמעותית , כנל משקל או הרגלי נהיגה שונים.

 

באופן טבעי בתנאי מעבדה רכב יאכל קצת פחות מאשר במציאות.

אם מחירי הדלק כואבים לך , אני יכול להמליץ לך להתקין מערכת גז ברכב.

יש לי חבר שהתקין את זה והוא חוסך אלפי שקלים.

רק שתבין , הוא משלם על ליטר גז משהו כמו 3.5 שקל (!) והרכב אוכל לו אותו הדבר...

זה פשוט שווה

סיאט מי - בציר 2014

----------------

הבלוג שלי

פורסם

הבעיה שלא בכול תחנה יש עמדת גז,ולנסוע לאנשהו במיוחד בשביל זה לא שווה,אולי במרכז זה שונה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
הבעיה שלא בכול תחנה יש עמדת גז,ולנסוע לאנשהו במיוחד בשביל זה לא שווה,אולי במרכז זה שונה.

 

יש היום תחנות כמעט בכל מקום. תעשה חיפוש ברשת ותראה לבד.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5431 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...