Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולקסווגן גולף GTI MARK 1/2


nimikipod
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5003 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שבת שלום חברים,

 

אני בד"כ עסוק בפורומי האודיו והשיפורים כאן באתר ואני מקווה שלא תכעסו עליי על השאלה הבאה.

 

כבר הרבה מאוד זמן שאני מפנטז על רכישת גולף GTI מארק 1/2 והשתלה של מנוע 1.8T 20V מודרני (באישור משרד הרישוי כמובן). ידוע לי בוודאות שפרויקטים כאלו כבר נעשו בעבר בארץ ומשמועות הבנתי שניתן להשיג את אישור משרד התחבורה לכך בדרך זו או אחרת.

 

אודה על כל עזרה ו/או הכוונה בנושא.

 

תודה !

...CASKA for life

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ענין לפורום שיפורים אבל בכל זאת:

 

לא מבין את הרצון והסיבה למנוע כזה. היופי והאיכות של הגולפים מהשנים הללו הן בשתי דברים (מעבר לשלדה הנפלאה): בפשטות היחסית ותגובת המנוע, ובאיכות הייצור המעולה. קח מנוע מודרני גרמני (שאני מודה שאני לא מכיר את הספציפי מקרוב, אבל מבחינת איכות רובם על הפנים) עם שלל הבעיות שלו והמחשבים שלו ולדחוף אותו לרכב כזה? ועוד בהרכבה מקומית?? מודה שחוץ מכוחות סוס נטו אני לא מבין למה.

 

1800 מקורי של ג'י טי איי מגיב מעולה, ויש לו אינספור אופציות לשיפורים - כמו למשל לעבור לקרבורטורים כפולים, שום מנוע מודרני לא יתן לך תחושה כזו, צליל כזה, ותגובת דוושה כזו גם אם יש לו 5000 כ"ס. רוצה ללכת צעד הלאה? מנוע kr 16 שסתומים שגם אותו אפשר לשפר באותה צורה. רוצה עוד הלאה? שיפורי מתלים יתנו לך התנהגות של קרטינג, ושיפורי בלמים יש עד אינסוף.

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע אטמוספרי זה עניין של טעם.. אחרי ניסיון רב עם מנועי טורבו מהקונצרן אני לא מבין את נושא האמינות שעליו אתה מדבר. מנועי הטורבו 20V נהנים מאמינות מעולה וזמינות חלקים אדירה. אין ספק שיבוצעו גם חיזוקי שילדה, מתלים וברקסים. רכיבים משופרים ל GOLF GTI מהשנים האלו הם די זמינים וזה אפילו לא סיפור כל כך יקר ביחס לרכבי אספנות אחרים.

 

הרעיון מאחורי הרצון הוא ליצור רכב "אספנות" ספורטיבי שמסוגל לשמש כרכב ליום-יום (כרכב שני במשפחה) עם עלויות אחזקה סבירות יחסית (מכאן הרצון לשלב מנוע מודרני חזק יחסית, מזגן וכיוב').

 

השאלה הגדולה היא האם השתלה כזאת היא אפשרית במסגרת החוק (הדרך לא ממש משנה לי, העיקר זה שיאושר לי מנוע כזה ברישיון הרכב) מישהו כאן שולט בידע מהסוג הזה ?

...CASKA for life

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו היו מחליפים מנועים של סוברו לנפח יותר גדול, תראה אם אפשר להוצים אישור להגדלת נפח 1.8 ואז תשתולל כאוות נפשך

זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי.

פושעים ניזונים מסלחנותה של החברה הסובלנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שאין כאן הגדלת נפח. נפח המנוע המקורי של הGTI הוא 1781CC. נפח המנוע של מנוע ה טורבו 20V הוא קצת מוזר - בחלק מהמקורות באינטרנט הוא מופיע כ 1781CC (זהה לגמרי !!) ובחלק הוא מופיע כ 1798CC. לא ברור..

 

בכל אופן, בהנחה והוא זהה, האם זה מקל את עניין החלפת המנוע ברישיון ?

 

אגב, יש אפילו הוראות להחלפה:

http://www.conrod.co.uk/20v1.html

...CASKA for life

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבת שלום חברים,

 

אני בד"כ עסוק בפורומי האודיו והשיפורים כאן באתר ואני מקווה שלא תכעסו עליי על השאלה הבאה.

 

כבר הרבה מאוד זמן שאני מפנטז על רכישת גולף GTI מארק 1/2 והשתלה של מנוע 1.8T 20V מודרני (באישור משרד הרישוי כמובן). ידוע לי בוודאות שפרויקטים כאלו כבר נעשו בעבר בארץ ומשמועות הבנתי שניתן להשיג את אישור משרד התחבורה לכך בדרך זו או אחרת.

 

אודה על כל עזרה ו/או הכוונה בנושא.

 

תודה !

 

 

פספסתי את ה GTI

זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי.

פושעים ניזונים מסלחנותה של החברה הסובלנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי עוד חומר על ביצוע החלפה שכזו:

 

http://forums.fourtitude.com/showthread.php?4605611-My-20V-1.8T-AWP-MKII-GTI-Swap

 

ת'רד יפה עם עבודה מדהימה. לא ממש שיחזור למקור אבל ביצוע מושלם לדעתי. אפילו עם דשבורד של גולף MK4 :).

 

מכל מה שקראתי עד כה, הבנתי שעדיף לי למצוא איזו TT מושבתת עם גיר 6 הילוכים. כמעט כל הרכיבים מתאימים BOLT-ON כולל הברקסים..

 

האם אפשר ליישם את כל ה"חלום" הזה כאן בארץ, אני מניח שאישור החלפת המנוע הוא הנושא הבעייתי, נכון ? האם יש בעיה עם שידרוג החלפת גיר ? שידרוג למעצורי דיסק ?

...CASKA for life

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב גולף GTI דור ראשון .רק בשנה האחרונה יש מנוע 1.8 ,זה דגם 83 .במקור ,המנוע היה 1.6 .בדור השני 1.8 ושם יש את KR ,שהוא פלטפורמה מעולה לשידרוג ושם היתי שם את הכסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון למשהו כזה ??

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5317576-WTT-1983-MK1-Rabbit-GTi-w-1.8t-swap-for-a-reliable-daily...

 

אני לא מאמין שאפשר לייבא את הרכב במצבו הנוכחי, נכון ? (החלפת המנוע לא בוצעה ברישיונות..)

...CASKA for life

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שלא תקנה סיאט איביזה 20VT פשוט ?

 

אותה שלדה של MK2 GTI והמנוע שאתה רוצה גם בפנים כבר וחוקי מהחברה !

 

אותה שלדה ? אתה בטוח ??

 

בכל אופן, הרעיון הוא רכב אספנות ספורטיבי לשימוש יומ-יומי עם יחס משקל/הספק מטורף ועלויות אחזקה זולות יחסית. בפרוייקטים בחו"ל ישנם רכבים לאחר הסבה ששוקלים טיפה פחות מ 900 ק"ג. אתה יודע כמה כח אפשר להפיק מהמנוע הזה, נכון ? תעשה את החשבון.

 

כמובן ישנה האפשרות של רכישת רכב שכזה לאחר הסבה. מישהו מכיר ?

...CASKA for life

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יהיה לא פשוט למצוא GTI מהשנים ההם בשביל הפרוייקט הזה.

האופצייה הרבה יותר ריאלית תהיה כבר לקנות אחת מוכנה (עם מנוע כזה או אחר).

 

מה שכן, בחרת אחלה רכב. הדגם שהחל מהפכה שלמה בתעשיית הרכב. :-o

 

 

בכל מקרה שיהיה בהצלחה, ואל תשכח לעדכן!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותה שלדה ? אתה בטוח ??

 

בכל אופן, הרעיון הוא רכב אספנות ספורטיבי לשימוש יומ-יומי עם יחס משקל/הספק מטורף ועלויות אחזקה זולות יחסית. בפרוייקטים בחו"ל ישנם רכבים לאחר הסבה ששוקלים טיפה פחות מ 900 ק"ג. אתה יודע כמה כח אפשר להפיק מהמנוע הזה, נכון ? תעשה את החשבון.

 

כמובן ישנה האפשרות של רכישת רכב שכזה לאחר הסבה. מישהו מכיר ?

 

כן בטוח!

 

בכל אופן אם לא תמצא MK2 ממליץ לך לחשוב על איביזה (למרות שאני משוחד קצת)

keep drooling im spooling :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אפשר במסגרת החוק? ובכן...מבחינה חוקית היום אתה צריך אישור של החברה על כל החלפת מנוע ממספר כזה למספר אחר. אם פולקסוואגן יתנו לך אישור ל 8000 סמ"ק טורבו, ברמת העיקרון זה אפשרי (ובכל מקרה תעשה בדיקה עצמאית לפני שאתה מסתמך על הדברים שלי) האם יתנו לך אישור כזה? זו כבר שאלה אחרת.

 

בכל מקרה בהצלחה, אין ספק שזה פרוייקט מענין שאני לא הייתי נכנס אליו מטעמי אהבת העננתיקות ומטעמי עלות (תבדוק טוב טוב!!) אבל אשמח לדעת איך זה יצא...

 

בהצלחה שוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...