Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם גודל המנוע משפיע על אוך החיים שלו ?


martines
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5005 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אני מנסה להבין נקודה כללית ולגבש דעה אם לקנות רכב קטן שנסע קילומטרז גדול.

 

אם ניקח 2 רכבים אחד מנוע 1000 והשני 1400, שניהם בני 3 שנים קרעו אותם ונסעו בהם 150,000 ק"מ

 

האם המנוע הקטן יותר יהיה במצב גרוע יותר מהמנוע הגדול ממנו ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה ששני מנועים בנפחים שונים, שסוחבים אותו רכב ונוסעים באותם תנאים, הקטנים יותר יעבדו בתנאי עומס עצמי גבוה לאורך זמן רב יותר ולכן יחזיקו פחות מאלו עם הנפח הגדול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה ששני מנועים בנפחים שונים, שסוחבים אותו רכב ונוסעים באותם תנאים, הקטנים יותר יעבדו בתנאי עומס עצמי גבוה לאורך זמן רב יותר ולכן יחזיקו פחות מאלו עם הנפח הגדול יותר.

 

כיצד אתה מסביר את העמידות והקשיחות ואורך חיי המנוע של דייהטסו שרייד ? 1000CC

ישנם כאלו שסובבות סביב 300K עם מנוע וגיר ידני מקורי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיון שלי בדיוק הפוך, הרבה מנועים 1 ליטר החלו לגלות תצרוכת שמן חריגה (ולא בגלל גומיות שסתומים) הרבה לפני שמנועי ה 1.3 ליטר החלו לגלות תצרוכת שמן כלל, אפשר לספר אותו סיפור על הסיריון 1, האסקונה 1.3, סובארו 1.3 ועל הג'סטי 1.

 

כמובן שיש חריגים, רכבים עם מנועים קטנים אשר ממש שמרו עליהם או שימשו לרוב ליעודם המקורי, עירוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיון שלי בדיוק הפוך, הרבה מנועים 1 ליטר החלו לגלות תצרוכת שמן חריגה (ולא בגלל גומיות שסתומים) הרבה לפני שמנועי ה 1.3 ליטר החלו לגלות תצרוכת שמן כלל, אפשר לספר אותו סיפור על הסיריון 1, האסקונה 1.3, סובארו 1.3 ועל הג'סטי 1.

 

כמובן שיש חריגים, רכבים עם מנועים קטנים אשר ממש שמרו עליהם או שימשו לרוב ליעודם המקורי, עירוני.

 

+1.

 

קשה לי להאמין ששרייד תעבור 300K ק"מ בלי לגעת בכלל במנוע - עם כי מקרים יוצאים מן הכלל תמיד יש.

כמו שדניאל אמר - הניסיון לאורך שנים אומר שמנועים קטנים יותר (על אותו רכב שמשווק עם מנועים גדולים יותר) לרוב מתבלים מהר יותר ומפתחים צריכת שמן גבוהה וכו'.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1.

 

קשה לי להאמין ששרייד תעבור 300K ק"מ בלי לגעת בכלל במנוע - עם כי מקרים יוצאים מן הכלל תמיד יש.

כמו שדניאל אמר - הניסיון לאורך שנים אומר שמנועים קטנים יותר (על אותו רכב שמשווק עם מנועים גדולים יותר) לרוב מתבלים מהר יותר ומפתחים צריכת שמן גבוהה וכו'.

 

איציק

 

לפני 7 או 8 שנים פגשתי חבר ילדות שהיה ברשותו שרייד 1000 CC גיר רגיל או חצי אוטומט לא זוכר בדיוק.

אבל מה שכן זכור לי בברור שהרכב היה שנת 87 ועל שעון הק"מ היה רשום 410.000 .

לפי דבריו מעולם הוא או אביו שהעביר לו את הרכב לא נפתח ראש מנוע חוץ מטיפולים במוסך.

סובארו אימפרזה 1999 1.6 אוטו' + קיה סול 2011 1.6. אוטו'. :wave:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, ויש מנועי 2.0 ליטר שעשו מיליון קילומטר.

 

בשימוש עדין ומתחשב גם מנוע קטן יכול להחזיק הרבה, באותם תנאים מנוע גדול יותר יחזיק עוד יותר, כך שעיקרון נשאר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי בתנאי הנסיעה וברמת איכות החלפים או הטיפולים.

בחיפושית זה ההפך מנוע 1200 הכי אמין והוא המנוע הכי קטן ...

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא תלוי בתנאי הנסיעה, ולא תלוי באיכות הטיפולים.

 

יוצאים מנקודת הנחה ששני המנועים - הגדול והקטן נוסעים באותם תנאים ומקבלים טיפול זהה.

 

בתנאים אלו מנוע גדול יותר יחזיק זמן רב יותר, הי הוא יעבוד בעומס נמוך יותר.

 

לגבי המצב בחיופושית - בהנחה ומה שאתה אומר נכון - אני מניח שמנוע 1200 מחזיק יותר זמן בגלל שהוא מייצר פחות חום ממנועים גדולים יותר. למייטב ידעתי מערכת קירור בחיפושית זהה בכל נפחי מנוע.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה קשור לעובדה שהמנוע הקטן יותר יעבוד בסל"ד גבוה יותר מאשר המנוע הגדול יותר שמייצר יותר מומנט בסל"ד נמוך יותר.

 

מעניין איך זה ישפיע על כל המוגדשים הקטנים שמגיעים לשיא מומנט ב 1700 סל"ד ומאפשרים לך להעביר הילוך כבר ב 2200 סל"ד.

האם 1.2 TSI ישחק פחות מ 1.6 ליטר רגיל עקב זה שהוא חי בסל"ד נמוך יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח, שחיקת המנוע היא פונקציה של סל"ד אבל גם פונקציה של עומס על מייסבים ראשיים, מייסבי טלטל וטבעות הבוכנה, וכל אלו במנועי טורבו גבוהים יותר לעומת מנועים רגילים.

 

לפחות לפי מה שנראה עד היום מנועי טורבו לא מחזיקים יותר ממנועים אטמוספריים, למורת שהם פועלים בסל"ד נמוך יותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטוח, הסל"ד יותר קריטי.

סל"ד גבוה, גם ללא עומס, גורם לחוסר יכולת של טבעות שמן בבוכנות לווסת את השמן בדפנות הצלינדר ועקב כך גובר החום והחיכוך (זה גם מסביר למה מנועים צורכים יותר שמן בסל"ד גבוה). עומס כמובן מגביר את החום ואת החיכוך.

 

לגבי מיסבים, שם יש סיכה הידרודינאמית ולכן לעומס, כל עוד הוא בתחום התקין, כמעט אין משמעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח, שחיקת המנוע היא פונקציה של סל"ד אבל גם פונקציה של עומס על מייסבים ראשיים, מייסבי טלטל וטבעות הבוכנה, וכל אלו במנועי טורבו גבוהים יותר לעומת מנועים רגילים.

 

לפחות לפי מה שנראה עד היום מנועי טורבו לא מחזיקים יותר ממנועים אטמוספריים, למורת שהם פועלים בסל"ד נמוך יותר.

 

מנועי הטורבו הנפוצים ביותר בשימוש רגיל (לא ספורטיבי) הם מנועי טורבו דיזל. הם אמינים מאוד, אבל אני לא מבין שום דבר במנועי דיזל מעבר לאופי הפעולה הבסיסי שלהם. אולי האמינות באה ממקום אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל כבר נאמר פה נראה לי. מנועים גדולים מחזיקים יותר ובסה״כ זה גם תלוי בטיפולים. תשמור על שיגרת טיפולים סדירה - תשמור על חיי המנוע יותר זמן. לא תטפל כמו שצריך - תאכל אותה במרוצת הזמן... וכמובן לשמור על המנוע ולא להתעלל ברכב ו״לכסח״ אותו ישמרו עליו יופי.

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...