Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5404 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נכון שהכביש באיכות טובה יחסית אבל נהיגה במנהרה עם התאורה המעצבנת שלה שונה מנהיגה בכביש פתוח. לדעתי 80 קמ"ש זו מהירות סבירה לכל נהג שם ובאמת שאין סיבה ממשית להעלות אותה כשמדובר בקטע קטן כל כך.

 

אל תשכחו שתאונה בתוך מנהרה שונה לחלוטין מתאונה בכביש פתוח ולכן יש מקום למקדמי הבטיחות הגדולים יותר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה כמובן נכון ששוטר שמציב את עצמו באופן כזה עושה יותר נזק מתועלת, אבל זה ממחיש את הבעייתיות של נהיגה מהירה בקטע הזה: מנהרה היא קטע כביש עם ראות נמוכה, שדורשת הסתגלות של העין במעבר מאור לחושך בכניסה, וחזרה לאור ביציאה. היא גם מתאפיינת ברעש, ובהצרה של הכביש שלא מאפשרת לנהג לשמור לעצמו "נתיב מילוט" ראוי. לפני מנהרה קיימת חובת האטה וכן ישנו איסור מעבר נתיבים בתוך המנהרה. בנוסף יש קשיים לוגיסטיים בפינוי של אנשים או רכבים מתוך מנהרה.

 

אני, כמו כל חובב נהיגה אחר, מבין את הבעייתיות של מגבלות המהירות הנמוכות בחלק מן הכבישים הבינעירוניים בארץ ובאכיפה הדרקונית של המהירות בכבישים אלו. אבל זה לא אומר שאני שולל לחלוטין כל צורה של אכיפת מהירות! במקרה המסוים הזה אני מאמין שיש הצדקה לאכיפת מהירות ושהכביש באמת לא מתאים לנהיגה במהירות גבוהה מכך.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
10:38 בבוקר. מקטע בין גרנד קניון לצ'ק פוסט, אכן ירידה חדה ואתה לא שם לב למהירות הנסיעה שלך כי כולם טסים.

 

 

 

נכון שהכביש באיכות טובה יחסית אבל נהיגה במנהרה עם התאורה המעצבנת שלה שונה מנהיגה בכביש פתוח. לדעתי 80 קמ"ש זו מהירות סבירה לכל נהג שם ובאמת שאין סיבה ממשית להעלות אותה כשמדובר בקטע קטן כל כך.

 

אל תשכחו שתאונה בתוך מנהרה שונה לחלוטין מתאונה בכביש פתוח ולכן יש מקום למקדמי הבטיחות הגדולים יותר.

 

 

מנהרה 3. אם המארב היה מוצב שם הבוקר ב-7:30 היינו שומעים על תאונת שרשרת שמעורבות בה עשרות מכוניות - כיון שמדובר במנהרה מתעקלת (כלומר שדה ראיה מוגבל) עם תנועה כבדה ומהירה (להערכתי - מהירות ממוצעת 110 קמ"ש), ורכב שיעצר בה או אפילו יאט בפתאומיות יגרום לתאונת שרשרת, קרוב לודאי בשני הנתיבים. יתרה מזאת - בד"כ הנהגים מקפידים על נסיעה בנתיב הימני במנהרה - כלומר סביר שהרכב שיעצר יהיה בנתיב השמאלי ויאולץ לחתוך רכב נעקף. בהחלט מחזק את דעתי על הטפשות בהצבת מארב שם.

אם רוצים לאכוף מהירות - שיציבו גאטסו. אבל קרוב לודאי שמרבית הנהגים שם קבועים ויכירו אותה, וההשקעה לא תשתלם למשרד האוצר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
נכון שהכביש באיכות טובה יחסית אבל נהיגה במנהרה עם התאורה המעצבנת שלה שונה מנהיגה בכביש פתוח. לדעתי 80 קמ"ש זו מהירות סבירה לכל נהג שם ובאמת שאין סיבה ממשית להעלות אותה כשמדובר בקטע קטן כל כך.

 

אל תשכחו שתאונה בתוך מנהרה שונה לחלוטין מתאונה בכביש פתוח ולכן יש מקום למקדמי הבטיחות הגדולים יותר.

80? אתה יודע שבבית אורן מותר לפי חוק לנסוע 70? ראית פעם את הכביש הזה? בפרויד מותר לנסוע 70!

להזכיר לך מה יש משני צידי הכבישים הללו?

 

אז נראה לך הגיוני שבמנהרה ישרה ומודרנית יהיה מותר לנסוע לכל היותר 80 קמ"ש?

עזוב, זה קיצר מספיק, לדעתי צריך ללכת שם ברגל. הכי בטוח. או לפחות לשים שם באמפרים.

 

כשיהיה מותר לנסוע שם 120 לפי חוק (לכל הפחות 100) אז אין לי בעיה שיציבו שם מצלמות ומה שבא להם.

כמה בכלל מותר שם היום?

פורסם

לא דיברנו על בית אורן ולא על אף כביש אחר. דיברנו על מנהרות הכרמל. 120 ואפילו יותר, זו מהירות סבירה לכביש בינעירוני רחב ופנוי אבל לא למנהרה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
80? אתה יודע שבבית אורן

כמה בכלל מותר שם היום?

בתוך המנהרות יש תמרור הגבלת מהירות כל כמה עשרות מטרים - בקטעים הישרים ההגבלה בד"כ 80 קמ"ש ובעיקולים הורדה ל-60 קמ"ש. נתקלתי כבר בתקופות בהן היתה הגבלה ל-60 קמ"ש לכל אורך מנהרה 3. הזוי לחלוטין ומדובר בתקנה שאין הציבור יכוללעמוד בה.

הדבר ההזוי ביותר הוא ההגבלה הקבועה ל-60 קמ"ש בקטע המחבר בין המנהרות, שבו אפילו התירוץ (תירוץ, לא סיבה) של התאורה לא קיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חוץ מאשר בלילה :wink:

 

 

אני חושב שאם באמת היה כל כך מסוכן להגיע ל100 קמ"ש בכביש הזה, היו מוצאים שיטה יצירתית יותר לכפות את זה עלינו. החל במצלמות מהירות קבועות ומרובות, וכלה בתרגיל שעושים לנו בדרך לאילת - חישוב מהירות נסיעה ממוצעת בקטע הדרך.

אין בעיה לשייט בנינוחות על 100 בתוך המנהרות, בוודאי לא כשהכביש פנוי. 120 זה מיותר לדעתי.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

אני נוסע במנהרות יום יום ולמרות שאני מנסה לא לעבור 120 מדי פעם אני חוטא.

בטח ובטח בירידה לכיוון הצ'ק פוסט.

אף פעם לא ראיתי נייידת למרות שהדרדסים האלא מסוגלים להכל.

מה שכן, אמרו לי פעם ששמי שנוסע מחוף הכרמל עד לצ'ק פוסט מדווח על זמן כניסה וזמן יציאה.

כלומר, ניתן למעשה לחשב את מהירות הנסיעה שלו בפועל ולתת לו דו"ח על סמך זה.

האם הגיוני? (לא החישוב, כי הוא מן הסתם מדוייק- אלה השימוש של המדינה בנתונים)

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

כרגע הגעתי משם.

 

עליתי מחוף הכרמל עד הגרנד קניון (לא יודע איזו מנהרה זו) והמהירות של כולם הייתה 100.

לא היו פקקים, לא היו בלימות.

 

פשוט נסיעה על 100.

 

זו מהירות הגיונית לגמרי למנהרה הזו.


×
×
  • תוכן חדש...