Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5577 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה שמסקרנת אותי הרבה זמן ולא מצאתי תשובה לגביה.

 

נניח שיש לנו רכב כלשהו לא משנה הדגם או נפח מנוע, לרכב יש גגונים וגם וו גרירה.

נניח שהעמסנו על הגגונים 500 קילו של מטען, או אחרת, רתמנו לרכב נגררת והעמסנו על הנגררת 500 קילו של מטען.

 

השאלה:

איזה מבין הדרכים תגרום לרכב להתאמץ פחות, או תקל על הרכב בנסיעה?

יש לי 205 סיבות לאהוב אותה :silly:

פורסם

רוב הגגונים מוגבלים אפילו פחות ממאה קילו. אתה גם לא רוצה לנסוע ברכב שמרכז הכובד שלו גבוה במטר מרכב רגיל!

 

בקיצור - בנגררר אפשרי, על גגון: לא!

אז אין בכלל שאלה!

פורסם

אז תתפלאו, אבל כשאתם עובדים בנגריה ומזמינים ממכם ארון באיכות מאוד מאוד גבוהה אז המשקל מאוד גדול. והמטען לא כזה גבוהה.

גם על הגגון שמרותך לגג הקנגו, וגם על נגררת שהיתה ברשותנו העמסנו מטען כזה.

רציתי לדעת מה יגרום לרכב להתאמץ פחות.

 

סתם למקרה שתהיתם המטען הוא המון פלטות עץ.

יש לי 205 סיבות לאהוב אותה :silly:

פורסם

משקל מותר על הגגון בקנגו הוא 100 קילו. וזה כללל המשקל של הגגון עצמו.

 

איזה הסבר אתה מבקש ?

 

 

פורסם
משקל מותר על הגגון בקנגו הוא 100 קילו. וזה כללל המשקל של הגגון עצמו.

 

איזה הסבר אתה מבקש ?

 

אחי יש לי בוס משוגע...

הוא ריתך איזה גגון מאולתר לגג, לא יודע איך זה עובר טסט כל פעם.

הוא מעמיס בשקט 200 קילו ומעלה על הגג כל הובלה,ולא לא אכפת לו שאני אומר לו על זה.

ההסבר שאני מבקש הוא: באיזו דרך קל יותר לרכב לנוע? שהמשקל על הגג או כשהמשקל על נגררת?.

יש לי 205 סיבות לאהוב אותה :silly:

פורסם

התשובה פשוטה: ברכב שכזה המועמס בצורה שכזו על הגג -200 ק"ג, יהיה קל הרבה יותר להתהפך או לגרום למטען להיעקר מהגג עם הגגון או בלעדיו, בבלימת חירום (שלא לדבר על תאונה).

פורסם

ההבדל בין 500 ק"ג ל-200 ק"ג הוא הבדל תהומי!

 

לענייננו: אם אפשר - עדיף להעמיס את הכל ברכב רק לא בצורה שתסכן את הנוסעים! לרכבים סטיישן ובכלל זה קנגו יש "רשת מטען" שמונעת תזוזה של המטען בזמן נסיעה ופגיעה בנוסעים מלפנים כולל הנהג בזמן עצירה פתאומית - לא רק תאונה.

 

עד 100 ק"ג - אפשר בגגון, זה גם פחות מסורבל מנגרר. ובלבד שאין חריגה מעל המותר מעבר לקווי הרכב!

מעל 100 ק"ג ועד 500 ק"ג - רק נגרר.

 

אם הנסיעות תכופות, לדעתי עדיף כבר שתחליפו את הקאנגו בדוקאטו או משאית קטנה דומה.

פורסם

לשאלה המקורית:

 

מצד אחד, הנגרר מוסיף את משקלו ולכן מקשה על הרכב. מצד שני העמסת מטען כבד על הגג מערערת את שיווי המשקל של הרכב ולכן מעמיסה יותר את המתלים בשעת פניות.

 

בסופו של דבר, ההבדל - מבחינת העומס - בין שתי האפשרויות אינו גדול. הרי בכל מקרה צריך לסחוב את המטען.

 

האפשרות הטובה ביותר היא כמובן אם אפשר היה להעמיס הכל בתוך הרכב.

 

דני

×
×
  • תוכן חדש...