Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5614 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מדוע מנוע קר צורך תערובת עשירה בדלק?

ולמה מנוע עובד טוב יותר בטמפרטורה מסויימת?

 

כנראה שהתשובה היא אחת!

 

אם אפשר לפרט, אודה לכם מאוד.

פורסם

שלום רב !

שאלה טובה, תשובה קצרה :

מנוע קר, זקוק להעשרת דלק, העשרת דלק , נכנסת לפעולה במנוע קר, כאשר חיישן טמפרטורת משדר זאת למחשב הרכב, או צוק אוטומטי ברכבי קרבורטור.

בשני המקרים, הדבר תלוטי מאד בחום מי הקירור, ולכן מערכת קירור יעילה תקינה, עם תרמוסטט קיים ותקין, היא ערובה לחיסכון בדלק, ועל קיצור זמן העשרת הדלק.

העשרת דלק לזמן ארוך מהרצוי= לתצרוכת דלק גבוהה, ובלאי מואץ למנוע.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה,

 

השאלה היא בשלב המוקדם יותר

 

מדוע מנוע קר זקוק להעשרת דלק?

שיעבוד קר, ואם יתחמם נקרר אותו. למה יותר נח למנוע לעבוד בטמפרטורה מסויימת כ90 מעלות.

פורסם

כשהרכב כבוי, קשה למנוע להתחיל לעבוד.

כשהמנוע חם אנו שואפים(בפועל זה לא תמיד ככה) ליחס של 14.7 אוויר ל1 דלק.

בהתנעה היחס משתנה וישנו יחס של בערך 1:4.

הסיבה היא שצריך לגרום עוצמת פיצוץ חזקה(מנוע 4 פעימות עובד לפי- יניקה, דחיסה, עבודה(פיצוץ) ופליטה) בצילינדר על מנת שהמנוע יתחיל לעבוד, הבעיה היא רק ההתחלה של התנועה, לאחר מכן הפעולה קלה יותר.

כמו כן המנוע עשוי מסוגי מתכות שונים, המתכות כידוע מתרחבים בטמ' חום.

לכן כשהמנוע קר גם האטימה של המנוע אינה מוחלטת, ולכן נגרמת יותר שחיקה כשהרכב קר.

 

הסיבה שהרכב צריך לעבוד במקום מסויים באמצע(לא חם מידי ולא קר מידי) היא שגם מעל חום מסויים המתכות ימשיכו להתפשט וזה יגרום למנוע להיתפס, ולחלקים מסויימים לההירס עקב החום(למשל ראש המנוע שעשוי אלומיניום יתעוות בטמ' מסויימת).

לכן מותקן תרמוסטט שכל תפקידו ברכב הוא לגרום לעזור למנוע להגיע לטמ' עבודה בזמן הקצר ביותר עקב הקטנת מסלול המים שבמערכת הקירור.

ישנו מעגל קטן שזהו המעגל של המנוע שבו זורמים המים וישנו המעגל הגדול שהוא כולל גם את הרדיאטור וכוד'.

התרמוסטט מורכב בין 2 המעגלים וברגע שהוא מרגיש שהחום במעגל הקטן(של המנוע) הגיע לטמפרטורה הרצוה(אשר מוטבעת על התרמוסטט) הוא נפתח ומגדיל את המסלול של המים גם למעגל הגדול וכן הלאה עד שהחום יוצא דרך הרדיאטור החוצה.

 

מנוע שסובל מקירור יתר יצרוך יותר דלק, לרוב עקב תרמוסטט פתוס במצב פתוח או פתוח חלקית.

קובי

פורסם
כשהרכב כבוי, קשה למנוע להתחיל לעבוד.

כשהמנוע חם אנו שואפים(בפועל זה לא תמיד ככה) ליחס של 14.7 אוויר ל1 דלק.

בהתנעה היחס משתנה וישנו יחס של בערך 1:4.

הסיבה היא שצריך לגרום עוצמת פיצוץ חזקה(מנוע 4 פעימות עובד לפי- יניקה, דחיסה, עבודה(פיצוץ) ופליטה) בצילינדר על מנת שהמנוע יתחיל לעבוד, הבעיה היא רק ההתחלה של התנועה, לאחר מכן הפעולה קלה יותר.

כמו כן המנוע עשוי מסוגי מתכות שונים, המתכות כידוע מתרחבים בטמ' חום.

לכן כשהמנוע קר גם האטימה של המנוע אינה מוחלטת, ולכן נגרמת יותר שחיקה כשהרכב קר.

 

הסיבה שהרכב צריך לעבוד במקום מסויים באמצע(לא חם מידי ולא קר מידי) היא שגם מעל חום מסויים המתכות ימשיכו להתפשט וזה יגרום למנוע להיתפס, ולחלקים מסויימים לההירס עקב החום(למשל ראש המנוע שעשוי אלומיניום יתעוות בטמ' מסויימת).

לכן מותקן תרמוסטט שכל תפקידו ברכב הוא לגרום לעזור למנוע להגיע לטמ' עבודה בזמן הקצר ביותר עקב הקטנת מסלול המים שבמערכת הקירור.

ישנו מעגל קטן שזהו המעגל של המנוע שבו זורמים המים וישנו המעגל הגדול שהוא כולל גם את הרדיאטור וכוד'.

התרמוסטט מורכב בין 2 המעגלים וברגע שהוא מרגיש שהחום במעגל הקטן(של המנוע) הגיע לטמפרטורה הרצוה(אשר מוטבעת על התרמוסטט) הוא נפתח ומגדיל את המסלול של המים גם למעגל הגדול וכן הלאה עד שהחום יוצא דרך הרדיאטור החוצה.

 

מנוע שסובל מקירור יתר יצרוך יותר דלק, לרוב עקב תרמוסטט פתוס במצב פתוח או פתוח חלקית.

קוביק - אתה אדם בהחלט מלומד ובעל יידע בתחום ורואים זאת בתושובתך. בהחלט תשובה ממצה וכייפית לקריאה. אני מאמין שהתשובה הזו סוגרת בצורה הכי מובנת את השירשור. סחטיין! :)

:)
פורסם
מדוע מנוע קר צורך תערובת עשירה בדלק?

 

צביקה ענה על השאלה הזו בצורה מאוד מדויקת אך לא נימק. כשהמנוע קר התערובת עשירה בדלק כדי להגיע לטמפרטורת עבודה

 

 

ולמה מנוע עובד טוב יותר בטמפרטורה מסויימת?

 

בנוסף להסברים המלומדים על איך זה עובד.

מנוע הרכב נקרא גם מנוע בעירה פנימית מהסיבה הפשוטה שלאחר דחיסת תערובת האוויר והדלק בצילינדר, התערובת ניצתת ונוצרת בעירה שגורמת להתפשטות התערובת שניצתה ודחיפת הבוכנה כלפי מטה כח שנוצר כח מניע.

 

לתערובת הזו בצילינדר של הדלק והאוויר יש זמן מוגבל וקצר מאוד בו היא צריכה לבעור ולהתפשט לייצר את הכח המניע (דחיפת הבוכנה כלפי מטה).

 

כדי לקבל בעירה אופטימלית שתפיק את הכח המירבי מהתערובת שנשרפה, צריכים להתקיים מספר תנאים.

אחד התנאים האלה הוא הטמפרטורה מסביב לצילינדר. כשהמנוע קר, שריפת התערובת אינה מושלמת ומפיקה פחות כח (ויותר זיהום אוויר).

כשהמנוע "חם" התערובת נשרפת יותר טוב ולפיכך התוצאה היא שהיא הודפת את הבוכנה יותר חזק.

 

מקווה שעכשיו זה קצת יותר ברור לך

פורסם

ההסברים שנרשמו יפים ומפורטים, אבל לא מדוייקים ו/או לא נכונים.

 

למנוע קר מוסיפים דלק מפני שדלק אינו דליק. או ליתר דיוק, דלק נוזלי אינו דליק. אפשר לזרוק לתוכו גפרור בוער והוא יכבה (לא מומלץ לנסות מפני שיכולים להיות קצת אדים מעל לנוזל). מה שבוער זה אדי דלק. לא סתם קוראים לקרבורטור בעברית - מאייד: תפקידו להפוך את הדלק הנוזלי לאדים.

 

כאשר המנוע קר אחוז מסויים מהדלק אינו מתאדה ונשאר נוזלי, ונצמד לדפנות סעפת היניקה והבוכנות. חלק מדלק זה נשאר נוזלי גם לאחר הבעירה, ויוצא מסעפת הפליטה ללא שנשרף.

 

כדי לחפות על בעיה זו, מוסיפים עוד דלק כאשר המנוע קר ועוד יותר כאשר מניעים, ולכן צריכת הדלק גבוהה יותר.

 

כמו כן, המנוע מתוכנן לפעול בחום קבוע - בערך 90 מעלות. אם המנוע קר יותר חלקיו הפנימיים אינם מתאימים זה לזה בדיוק ולכן יש חיכוך רב יותר. החיכוך מקשה על פעולת המנוע ולכן מצריך שריפת יותר דלק (בנוסף לדלק שלא מתאייד ולכן אינו נשרף). החיכוך גם גורם לשחיקה רבה יותר - עיקר השחיקה במנוע היא בדרך כלל לפני שהתחמם.

 

דני

×
×
  • תוכן חדש...