Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5695 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מדוע הנסיעה שהמנוע לא מתאמץ עומד הרבה ומאיץ ומאט כל הזמן גורמת לשחיקה ובלאי מואצים של המנוע מאשר בנסיעה מהירה ושיוט?

פורסם

אולי... כי המטרה העיקרית של המתכננים (וחלק מהקונים) היא שהאוטו יסע. זה לפני כל תוספות הפוזה והאיבזור שעושה לנו חיים טובים יותר והנאה, בנוסף להנעה.

 

נסה עם עצמך: במקום ללכת במהירות קבועה, רוץ מהר 20 מטר ועצור. רוץ 30 מטר ועצור, לא! תן ספרינט. תעשה את זה 100 פעמים ברבע שעה. אחר כך תן את הקטע ליד קהל בקניון, ובפארק הגדול הראשון שאתה רואה.

איפה אתה מרגיש טוב יותר? טיבעי יותר?

ככה גם האוטו.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

קודם כל, גם בנסיעה במהירות שיוט המנוע לא מתאמץ.

 

לגבי השאלה - נניח, אנו מדברים על בלאי פר 100 קילומטר של נסיעה.

 

בשיוט בינעירוני הרכב יעבור את ה 100 קילומטר בשעה אחת, המנוע פועל בסל"ד קבוע ובמאמץ מינימלי.

 

בנסיעה בתוך העיר הרכב יעובוא את אותם 100 קילומטרים ב 4-5 שעות.

 

כך שיוצא שבנסיעה עירונית המנוע עבד פי 4 יותר זמן, ולכן הבלאי גדול יותר.

 

 

פורסם
קודם כל, גם בנסיעה במהירות שיוט המנוע לא מתאמץ.

 

לגבי השאלה - נניח, אנו מדברים על בלאי פר 100 קילומטר של נסיעה.

 

בשיוט בינעירוני הרכב יעבור את ה 100 קילומטר בשעה אחת, המנוע פועל בסל"ד קבוע ובמאמץ מינימלי.

 

בנסיעה בתוך העיר הרכב יעובוא את אותם 100 קילומטרים ב 4-5 שעות.

 

כך שיוצא שבנסיעה עירונית המנוע עבד פי 4 יותר זמן, ולכן הבלאי גדול יותר.

 

 

תודה עכשיו אני הבנתי

פורסם

גם מבחינת החלקים שמתבלים, בנסיעה בינעירוניות הברקסים והגיר כמעט לא עובדים וסל"ד המנוע נמוך יחסית ודיי קבוע. בעיר הברקסים עובדים כל הזמן, הגיר מעלה ומוריד הילוכים והמנוע מעלה ומוריד סל"ד כל הזמן.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
מדוע הנסיעה שהמנוע לא מתאמץ עומד הרבה ומאיץ ומאט כל הזמן גורמת לשחיקה ובלאי מואצים של המנוע מאשר בנסיעה מהירה ושיוט?

 

לא יודע אם שחיקה אבל .. גוף נייח דורש השקעת יתר באנרגיה על מנת להזיזו , להזיזו פרושו עומס רגעי או יותר , שפרושו יתר דלק , יתר פיח , יתר פעולת מנופי הפעלה ,יתר חום , ועוד הרבה יותר יתר.

 

נסיעה רציפה מנצלת את כוח ההתמדה שיש כבר לגוף הנ"ל ומורידה עומסים שהזכרתי למעלה.

 

שחיקות יתר בעיר מתמקדות גם , בדיפראנציאל , בחלקי גיר אוטומטי , בקרדנים , בסבובי מנגנון ההגה , בגיר רגיל , ובמצמד.

 

ולא נשכח את המפלט.

×
×
  • תוכן חדש...