Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוטוס סופר 7 החיפאית עושה עליה למרכז וזוכה לבעלים חדשים


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איך ניתן לראות את זה על המשאבה ?

אם מחר אני קונה משאבה איך אני יודע אם היא לעבודה קשה ?

 

למה אני שואל ?

יש לי שתי משאבות מים ספייר של הקפרי עם פרופלור שונה בניהם,

אחד עם פרופלור מפח עבה מכופף והשני עשוי מיציקה של ברזל, ותמיד עניין אותי מה הסיפור שלהם מעבר להיותם מיצרנים שונים,

אגב המשאבה עם הפרופלור מיציקה יותר כבדה משמעותית.

 

למשקל המשאבה לאו דווקא יש קשר ישיר לספיקתה , בכל מקרה בד"כ יצרנית המשאבה "דואגת" להדגיש את היות המשאבה ,מיוחדת ...כמו כן יש להדגיש כי אם אין לך כוונות להגדיל את הספק המנוע בצורה משמעותית, משאבת מים סטנדרטית תעשה את העבודה מצויין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 924
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היכן שופצה תיבת ההילוכים?

 

אגב גיר...לוטוס נהגה בזמנו לחסוך בעלויות פיתוח ע"י שימוש במכלולים קיימים של חברות אחרות. במקרה של הלוטוס 7 S4, נעשה שימוש בגיר מדגם 4 הילוכים של פורד קורסייר. דגם גיר 2821E

מצ"ב תמונות הגיר:

scan0003.jpg

scan0005.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם שקלת להשתמש בגיר TYPE 9 של סיירה?

 

חוזר על השאלה - היכן שופצה תיבת ההילוכים?

בהחלט שקלתי את נושא החלפת הגיר ,אך שמירת המקוריות וזמינות החלקים לגיר המקורי הכריעו את הכף לטובת המקור כמו כן עפ"י הספרות החלפת הגיר לטייפ 9 אפשרית אך דורשת עבודת התאמה לא מבוטלת.

נ.ב הגיר שופץ אצל יניב את ספי מאיזור התעשיה סגולה פ"ת .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לזכור גם כי הלוטוס אינה משתתפת בפורמלה אחת אלה אמורה להיות זריזה

ומהנה לנהיגה, בסיבובים מפותלים והכביש טכני יש יתרון להילוך עם יותר כוח ופחות

יחס העברה למהירות,

 

נסה לדמיין עליה לכיוון נס הרים, ההילוך הנחמד לנהיגה יהיה שלישי ולפעמים שני

ופחות רבעי .... חמישי כמעט אף פעם לא.

 

הילוך חמישי טוב לכביש ארוך ומשעמם דוגמת כביש 6

אבל זה לא המגרש הטיבעי של הלוטוס, מה גם שבגלל המשקל שלה, ובגלל

המבנה הפתוח והנמוך במהירויות גבוהות היא מפחידה לנהיגה.

 

במשקלה הקל מביא גם הגיר הפשוט את נוהג המכונית למהירויות חוקיות ++

וצריכת הדלק (נתון לא משמעותי במכונית זו) בגדר הסביר גם.

 

אין צורך בגיר אחר - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו, הגיע הרגע! מתחילים להרכיב את המכונית בחזרה.

ראשית - המנוע. זה האחרון עבר חריטת צילינדרים, החלפת מיסבי גל זיזים, חריטת גל ארכובה והחלפת בוקסות של הטלטלים (על ראש המנוע - בהמשך). במקביל, קובי רכש את כל האביזרים/חלקים/אטמים וספרות טכנית שרק אפשר, אז כל שנותר הוא להתחיל להרכיב.

 

ניסינו לתעד ולצלם כל שלב ושלב בהרכבת המנוע וננסה להעלות את הדברים בסדר ההרכבה - כפי שהיו, מלווים בתמונות והסברים.

 

אז נתחיל? נתחיל!

 

1. אחרי שלב החריטה, המנוע כולו מלא שבבים וצריך לנקות אותו היטב. תחילה, באמבטיית הניקוי, ואז עם פיסטולט ובנזין, הרבה אוויר ועוד מסיר שומנים. ולבסוף - הרבה אוויר.

2-3. הבלוק אחרי הניקוי.

4. עכשיו הגיע תור פקקי המים. את הפקקים הצדיים נחליף אחרי צביעת הבלוק (שיראה יפה), את הפקק אחורי אפשר להחליף עכשיו. חובה להחליף את הפקקים בעת שיפוץ המנוע! לא שווה לקחת את הסיכון שהם יחלידו וינזלו.

5. בעזרת פטיש ומברג מחלצים את הפקק ממקומו ומנקים את המשטח מסביב (ולא יזיק גם קצת מבפנים).

6. הפקקים החדשים.

7. וככה הם נראים - חדש ליד ישן.

8. ואחרי הוספת חומר אטימה - הפקק החדש מוכנס למקומו.

15092011195.jpg

15092011198.jpg

15092011199.jpg

15092011197.jpg

15092011209.jpg

15092011196.jpg

15092011206.jpg

15092011210.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לזכור גם כי הלוטוס אינה משתתפת בפורמלה אחת אלה אמורה להיות זריזה

ומהנה לנהיגה, בסיבובים מפותלים והכביש טכני יש יתרון להילוך עם יותר כוח ופחות

יחס העברה למהירות,

 

נסה לדמיין עליה לכיוון נס הרים, ההילוך הנחמד לנהיגה יהיה שלישי ולפעמים שני

ופחות רבעי .... חמישי כמעט אף פעם לא.

 

הילוך חמישי טוב לכביש ארוך ומשעמם דוגמת כביש 6

אבל זה לא המגרש הטיבעי של הלוטוס, מה גם שבגלל המשקל שלה, ובגלל

המבנה הפתוח והנמוך במהירויות גבוהות היא מפחידה לנהיגה.

 

במשקלה הקל מביא גם הגיר הפשוט את נוהג המכונית למהירויות חוקיות ++

וצריכת הדלק (נתון לא משמעותי במכונית זו) בגדר הסביר גם.

רן .

 

היות ויש הרבה שוטרים שמבקרים בפורום...לא אוכל להתייחס לנושא המהירות אך היות והחוק לא מזכיר מגבלות על נושא התאוצה ,און ואנוכי משקיעים הרבה מאמץ באפיק זה...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השלב הבא: גל הארכובה. כמובן שגם הוא נוקה היטב מלכלוך ושבבים ולא מעט אוויר הועבר בחורי השימון על מנת לוודא שלא נשארו שם שבבים מיותרים.

1. עוד לפני ההרכבה בחזרה למנוע, נזכרנו ששכחנו להוציא ולהחליף את מיסב המחטים הממרכז את ההילוך הישיר של תיבת ההילוכים. אז בעזרת הציוד המתאים, הוצא המיסב ובעזרת המחסנאי של דרך השטח - חדש הוזמן.

2. גלגל השינים של שרשרת הטיימינג.

3. זה האחרון צריך לפנות את מקומו לגלגל שינים חדש, אז בעזרת חולץ הוא מופרד מגל הארכובה.

4. המייסבים עם הקסבות (נדמה לי שכך רושמים את זה) - בתי המייסבים, לפני הרכבה. כמובן שסדר החלקים וכיוונם נשמר, לפי הוראות היצרן

5. המייסבים מותקנים למקומם ולפני הרכבת גל הארכובה הם מקבלים סיכוך מיוחד של משחה ייעודית להרכבה של מנוע.

6. גל הארכובה חוזר למקומו, הקסבות ( או איך שלא קוראים להן) מוחזרות למקומן והברגים מחוזקים למומנט הרצוי.

7. גלגל השיניים הכפול שמחליף את זה הבודד מורכב למקומו.

8. עכשיו מגיע תורו של מחזיר השמן האחורי לתפוס את מקומו בתוך הבית שלו וזה האחרון מורכב בחזרה למנוע, לא לפני ששכבת סילקון הולמת תנסה למנוע נזילות שמן בעתיד. (אופטימי...).

15092011200.jpg

15092011201.jpg

15092011202.jpg

15092011203.jpg

15092011204.jpg

15092011205.jpg

15092011208.jpg

15092011211.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שסיימנו עם גל הארכובה, התחילו חילוקי הדעות בין הר היינס לביני. האורים והתומים, היינס, רוצה שארכיב בשלב הזה את הבוכנות. אני החלטתי להתמרד וללכת דווקא על הרכבת גל הזיזים. מדוע? כי כל פריט מוסיף משקל ומקשה על סיבוב או הפיכת המנוע - אם צריך, וכי הייתי מעדיף לוודא בעת ההרכבת גל הזיזים שהכל מסתובב חלק וכמו שצריך (החלטה שהוכיחה את עצמה, בדיעבד). חוץ מזה, בהנחה שמנוע היה משופץ חלקית והבוכנות מוסרות ממנו, כל מכלול גל הזיזים נשאר במקומו, אז אין כאן סתירה בין הדברים.

 

אז מתחילים!

 

1. בשלב הראשון מרכיבים את הכוסיות החדשות. אותן "כוסות" שמצד אחד נחות על גל הזיזים ומהצד השני מניעות את הדחיפים. כמובן שחלקים אלו משומנים היטב עוד לפני ההרכבה במקום.

2. גל הזיזים אינו זה שנפרד מהמנוע בעת הפירוק, אלא אחד אחר, חדש. הבוקסות, כאמור, הוחלפו, אז הכל מותאם וכל שנותר הוא לשמן היטב את הגל החדש ולהכניסו למקומו.

3. וככה זה נראה מהצד הקדמי.

4. נועל גל הזיזים מוכנס למקומו ודיסקת הנעילה מוצמדת לברגים.

5. עכשיו מגיע תור שרשרת התזמון וגלגל השינים. גלגל השינים הזה מיוחד. הוא מאפשר שינוי של תזמון השסתומים בכך שהמגרעת של האומים אינה עגולה, אלא אובלית. לעת עתה הורכב גלגל השיניים הזה במרכז. וכאן שמחתי שעקב כך שאין עדיין בוכנות, החיכוך במנוע נמוך, כך יכולתי מיד להבין שיש בעיה. פתאום קשה עד מאוד להזיז את גל הארכובה. החשודים המיידיים הם שני הברגים שתופסים את גלגל השינים של גל הזיזים למקומו. הם אומנם אלו שיצאו מהמקום הזה, אבל מאחר שהמדובר בגלגל שיניים אחר, החלטנו לבדוק את עובי הגלגל עצמו בנקודות החיבור ואכן ישנו הבדל ניכר: שלושה מ"מ עובי בהשוואה לכמעט שישה מ"מ בגלגל המקורי. אז פותרים את הבעיה הזו, מוודאים שגל הארכובה ביחד עם גל הזיזים מסתובבים כמו שצריך והתזמון נכון, וממשיכים הלאה.

6. כמובן שעוד לפני הרכבת השרשרת באופן סופי, בודקים את את נקודות התזמון. שני הסימונים (האחד על שן הגלגל והשניה בין שני שיניים) צריכים לבוא האחד מול השני.

7. עכשיו, כל שנותר הוא להרכיב את כרית המותחן החדשה (והרחבה), לשים שייבות נעילה חדשות על הברגים של המותחן ולסגור אותם למקומם.

 

ו... נגמר הזמן.

 

בשלב הבא - מחר: מכסה תזמון, משאבת מים, משאבת שמן, בוכנות ורינגים ונראה מה מזה נספיק, או נוסיף.

15092011207.jpg

15092011212.jpg

15092011213.jpg

15092011214.jpg

15092011215.jpg

15092011216.jpg

15092011217.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים במומנטום ובהרכבת המנוע! המטרה שלנו: לסיים עם המנוע עוד השבוע ואולי אפילו את הסרן האחורי.

 

אז מתחילים:

 

1. מיסב המחטים החדש לצד הישן.

2. קצה גל הארכובה - היכן שהמיסב אמור להיכנס.

3. והנה ההוכחה.

4. עוברים לשלב הבא: בוכנות. כן, הן משומשות אבל במצב כמעט חדש.

5. אבל הרינגים התואמים - חדשים.

6. הבוכנה, פין הבוכנה והטלטל. עכשיו צריך לחבר ביניהם.

7. אחרי החיבור, מרכיבים את הנועלים הקפיצים למקומם, על מנת למנוע את תזוזת פין הבוכנה, שההשלכות לזה הרסניות.

8. עכשיו אפשר להרכיב גם את הרינגים החדשים לפי הסדר הנכון והבוכנה הראשונה מוכנה להרכבה. על פעולה זו חוזרים גם בשאר הבוכנות, כמובן.

 

המשך, תיכף, יבוא.

19092011236.jpg

19092011237.jpg

19092011238.jpg

19092011239.jpg

19092011240.jpg

19092011241.jpg

19092011242.jpg

19092011243.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת באיחור, אבל ממשיכים:

 

1. באמצעות מכווץ רינגים (כמובן אחרי ניקוי יסודי של הצילינדרים והבוכנות ושימון כל המכלולים), מוכנסת הבוכנה המתאימה (לפי מספור ולפי הכיוון הנכון) למקומה.

2. עכשיו אפשר להרכיב את הטלטל למקומו על גל הארכובה.

3. את הברגים הנושנים מחליפים ברגים חדשים ומחוזקים.

4. חוזרים על התהליך גם בשאר הבוכנות וככה זה נראה מצד האחד.

5. וככה מצד השני. כמובן שכל הברגים מחוזקים באמצעות מד-מומנט לנתונים הדרושים.

6. עכשיו אפשר להרכיב למקום את מכסה הטיימינג ומשאבת נוזל הקירור, לא לפני שפני השטח מנוקים היטב ונמרחים בשכבת חומר אטימה.

7-8. בשלב האחרון של היום - אגן שמן. שוב, כל תהליך הניקוי ואטימה חוזר על עצמו וכל 18 הברגים מחוזקים לפי סדר והוראות היצרן.

19092011245.jpg

19092011246.jpg

19092011244.jpg

19092011247.jpg

19092011248.jpg

19092011249.jpg

19092011250.jpg

19092011251.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...