Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4673 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

בשבוע שעבר נסעתי לצפון עם הספייס החדשה שלי. ממש נהנתי מהנהיגה פעם ראשונה שאני נוסע איתה נסיעות ארוכות כאלה. אני גר ברמלה.

אחרי שלוש שעות בערך של נסיעה עם מזגן החום מנוע עלה כמעט עד ה 3/4. יש לציין שלפני כן המזגן החל לקרר טיפה פחות טוב.

כמובן שעצרתי בצד ואחרי כעשרים דקות בדקתי אם חסר מים וכו' (בדקתי גם שבוע קודם אבל ליתר ביטחון) ולא היה חסר כלום. המים הגיעו עד שיא גובה המיכל ויצא מעט הדים. ומעט הדים ממיכל צינור בדיקת שמן.

קרה לי בנסיעה ארוכה ביום חם עם מזגן שהחום עלה קו או שניים ואחרי כמה דקות חזר לאמצע.

אחרי עשרים דקות פתחתי סוויץ' החום היה על שני קווים מעל האמצע. הנעתי המאוורר התחיל לעבוד טיפה מהר יותר ירד קו אחרי רגע שום מהר יותר ירד עוד קו.

ברכב יש מים ירוקים ולא פרפלו אדום. אמרו לי לא להתעסק עם זה האוטו בכל מקרה נכנס לטיפול 80 אלף עוד אלף ק"מ.

לפי הבנתי אם המאוור עבד וקירר את המנוע עמידה כנראה שהבעיה היא לא ברדיאטור.

מאותו רגע המשכנו לנסוע (פחות עם מזגן) והאוטו לא התחמם בכלל.

בנסיעות רגילות במרכז האוטו לא מתחמם.

השאלה שלי היא האם הבעיה היא הנוזל קירור או שהמעבה של המזגן גרם לזה.

אני יודע שזה נושא חרוש אבל לא מצאתי משהו דומה לזה.

בתודה מראש לכל העוזרים

פורסם

סימפטומים קלאסיים של בעייה ברדיאטור

 

אם המאורר קירר את המים כשהרכב בעצירה, הבעייה קרוב לוודאי כן ברדיאטור, יכול להיות שהוא סתום ויכול להיות שהוא רקוב.

ההסבר פשוט, רדיאטור סתום חלקית לא מצליח לקרר את הנוזל שזורם דרכו מהר יותר כשהמנוע מתאמץ בנסיעה. כשהרכב עומד, המנוע לא מתאמץ, משאבה המים מסתובבת לאט והנוזל זורם לאט יותר דרך הרדיאטור ומספיק להתקרר.

והבעייה הזו מתגלה בדיוק בימים החמים ביותר בקיץ.

 

 

יש גם אפשרות שהטרמוסטט שלך תקוע על מצב של חצי פתוח

 

גש כבר עכשיו למכון רדיאטורים שיאבחנו איפה הבעייה, בשום אופן אל תיסע עוד 1000 קילומטר במצב כזה.

פורסם
ע"פ מה אתה אומר שהטרמוסטט תקוע אם יש שינוי בטמפ'?

 

 

יכול להיות שהוא נפתח חלקית ופוגע בזרימת המים דרכו, לזה התכוונתי

 

מתי הוחלף טרמוסטט ברכב?

פורסם
אין מושג.

אני יודע שבמרץ הוא עבר טיימינג (אצל הבעלים הקודם) בשמשון יהוד. נראה לי שאז.

 

אתה צריך לבדוק קודם כל את הטרמוסטט ואת הרדיאטור - כי ברור שיש לך בעיית התחממות.

 

אל תזלזל בזה כי התחממות של המנוע יכולה להרוס על הדרך עוד דברים כמו תיבת הילוכים אוטומטית למשל.

 

גש למכון לרדיאטורים, לא למוסך, שיבדקו את הגורם להתחממות

 

הם יפרקו את הרדיאטור, יבדקו את הצלעות החיצוניות שהם לא רקובות, יפתחו אותו ויראו אם הוא סתום או לא.

כנ"ל לגבי הטרמוסטט

פורסם
מישהו מכיר מכון לרדיאטורים טוב באיזור רמלה?

 

(כשאני קורה את זה, זה נשמע מצחיק)

 

יש מכון באיזור תחנת הרכבת בלוד (יוספטל) לא ביקרתי שם מעולם, אבל שמעתי שהוא בסדר .

יש את בני רדיאטורים בראשון (ר"ח פריימן) אצלו הייתי אבל אני ממש לא יכול להמליץ עליו. המחירים שהוא לוקח הם בסדר אבל הם נוטים לזלזל שם בעבודה עצמה וזה חבל, הייתי צריך לחזור לשם 3 פעמים אחרי שהוא החליף לי רדיאטור בגלל כל מיני נזילות, דברים שהוא יכול היה למצא עוד בביקור הראשון אם הם היו טורחים לבדוק.

אני אשים בקרוב חוות דעת שלילית באשכול של ההמלצות.

פורסם

ממי שמעת שהם טובים אם אפשר לשאול?

השאלה שלי עד כמה דחופה הבעיה הזו? האם זה יכול חכות כמה זמן?

כי כרגע אין לי זמן להגיע עם האוטו לשום מוסך.

פורסם
ממי שמעת שהם טובים אם אפשר לשאול?

השאלה שלי עד כמה דחופה הבעיה הזו? האם זה יכול חכות כמה זמן?

כי כרגע אין לי זמן להגיע עם האוטו לשום מוסך.

 

שמעתי ממישהו ששמע ממישהו .. לא משהו מבוסס בכלל, לכן אני לא יכול ממש להמליץ.

 

לנסוע ככה עם הרכב , אפשר אבל אתה לוקח סיכון גדול.

אתה צריך להשגיח שלא יתחמם , אל תיתן לו לעבור את החצי, ואם הוא עובר, תעצור בצד.

 

מספיק שלא תשים לב פעם אחת, או שתיתן למישהו אחר לנהוג ברכב והוא לא ישים לב והופה, הלך ראש מנוע אולי גם תיבת הילוכים ,ממיר קטליטי ולך תדע מה עוד ... במצב הכי גרוע אתה יכול להגיע לנזק של עשרות אלפי שקלים.

 

אם זה היה הרכב שלי לא הייתי דוחה את זה.

פורסם

טוב די להפחיד אותי.

כרגע הנסיעות שלי מאוד קצרות ואני מאוד שם לב למד החום.

ברגע שיהיה לי יום פנוי אני אלך ואבדוק את זה.

אנחנו בטוחים שהבעיה היא ברדיאטור ולא בגלל שהנוזל קירור הוא לא פרפלו?

  • שנתיים מאוחר יותר...
פורסם
סימפטומים קלאסיים של בעייה ברדיאטור

 

אם המאורר קירר את המים כשהרכב בעצירה, הבעייה קרוב לוודאי כן ברדיאטור, יכול להיות שהוא סתום ויכול להיות שהוא רקוב.

ההסבר פשוט, רדיאטור סתום חלקית לא מצליח לקרר את הנוזל שזורם דרכו מהר יותר כשהמנוע מתאמץ בנסיעה. כשהרכב עומד, המנוע לא מתאמץ, משאבה המים מסתובבת לאט והנוזל זורם לאט יותר דרך הרדיאטור ומספיק להתקרר.

והבעייה הזו מתגלה בדיוק בימים החמים ביותר בקיץ.

 

 

יש גם אפשרות שהטרמוסטט שלך תקוע על מצב של חצי פתוח

 

גש כבר עכשיו למכון רדיאטורים שיאבחנו איפה הבעייה, בשום אופן אל תיסע עוד 1000 קילומטר במצב כזה.

 

אצלי אותה בעיה בניסאן פרימרה 2005. עשתה 55 אלף ק"מ. לאחרונה מתחממת בנסיעות ארוכות בעליות ביום חם.

בהתחממות המזגן נכבה כהגנה. בירידה או במישור הטמפ' יורדת והמזגן חוזר. לא קורה כלל באיזור המרכז.

צבע מים ברדיאטור השתנה לפני חצי שנה מירוק לצהוב. במוסך לא חשבו שיש בעיה עם זה. לא רואה שיש ירידת מים. אבל ליד מכסה הרדיטור יש סימנים של חומר לבן שהתייבש.

מטפל רק במוסכי ניסאן מורשים ולפי ידיעתי ממלאים נוזל איכותי. לכן לא מבין איך יכולה להיות קורוזיה בפנים??? (במידה ואכן נסתם/נרקב). אשמח לשמוע חוו"ד. תודה

פורסם
אצלי אותה בעיה בניסאן פרימרה 2005. עשתה 55 אלף ק"מ. לאחרונה מתחממת בנסיעות ארוכות בעליות ביום חם.

בהתחממות המזגן נכבה כהגנה. בירידה או במישור הטמפ' יורדת והמזגן חוזר. לא קורה כלל באיזור המרכז.

צבע מים ברדיאטור השתנה לפני חצי שנה מירוק לצהוב. במוסך לא חשבו שיש בעיה עם זה. לא רואה שיש ירידת מים. אבל ליד מכסה הרדיטור יש סימנים של חומר לבן שהתייבש.

מטפל רק במוסכי ניסאן מורשים ולפי ידיעתי ממלאים נוזל איכותי. לכן לא מבין איך יכולה להיות קורוזיה בפנים??? (במידה ואכן נסתם/נרקב). אשמח לשמוע חוו"ד. תודה

 

לא כתבת אם היו חסרים מי קירור ?

קורוזיה יכולה להיות גם מבחוץ על מאות תריסי האלומיניום, בלי קשר בכלל לנוזל ומה שבתוך הצינורות. ויכול להיות גם שהרדיאטור סתום חלקית

העניין כאן הוא כזה, היעילות של הרדיאטור נמוכה יותר בגלל בעייה, בנסיעה קצרה או בעמידה הוא מצליח לקרר את הנוזל. בנסיעות ארוכות כשהמנוע עובד קשה יותר או ביום חם יותר הוא כבר קורס תחת עומס החום של המיים ולא מצליח לעמוד בקירור שלהם.

עוד אפשרות זה פקק הרדיאטור אם הוא לא תקין לא ייוצר מספיק לחץ במערכת, תנקה את החומר הלבן שהתייבש ותוודא שהוא לא מופיע שוב.

 

גש למכון רדיאטורים אמין שיבדקו את הרדיאטור זו ההתמחות שלהם, ולא של המוסכים.

×
×
  • תוכן חדש...