Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5737 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איתמר

תשמע, עברתי על השרשור המקורי שפרסמת על ההוצאה של RCA. מצאתי DATASHEET של צ'יפ ההגברה (דומה)

תנסה להיזכר בבקשה מאיזה רגל הוצאתם את המינוס של RCA

העניין הוא שבצ'יפים מהסוג הזה יש שתי נקודות הארקה. הארקה של SUBSTRATE (אספקת מתח) והיא "מלוכלכת" בד"כ, והארקה של הסיגנל. אם מוציאים את המינוס של RCA מהארקה של SUBSTRATE, יש מצב שיהיו רעשים. לעומת זאת, אם מוציאים מינוס מהארקה של הסיגנל, סביר להניח שלא יהיו רעשים. אני מניח שאם חיברתם מינוס (אחד אפילו) מהSUBSTRATE GROUND, הרעש מגיע למגבר והרעש עובר להארקה הנקייה של המגבר והבלאגן מתחיל. לפי הDATASHEET, רגל 20 של הצ'יפ היא ההארקה של הסיגנל וחייבים להוציא את המינוס דווקא ממנה. אפשר לנסות ולחבר את המינוס של RCA גם לרגליים הבאות: 2, 6, 14, 8. אבל ההעדפה היא על רגל 20. לפי מעגל לדוגמה בDATASHEET רגל של SUBSTRATE GROUND מחוברת להארקה של סיגנל דרך נגד 10 קילואוהם וקבל 1 מיקרו במקביל לנגד, מה שמחזק את טענתי.

מצד שני הDATASHEET שמצאתי הוא של צ'יפ דומה וייתכן ותפקידים של רגליים 23 ו-20 הפוכים, אבל אני בספק.

 

אגב, שמי בוריס, נעים מאוד

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

עדכונים רבותי, עדכונים:

 

ביום שישי נפגשתי עם אדי הפולני הגאה והוא בטוב ליבו נתן לי 4 משתיקים, שני NOISE FILTER שמתיישבים על אספקת המתח ל HU ושני GROUND LOOP ISOLATOR שיושבים על ה RCA בין ה HU למגבר.

למרות שהייתי בטוח שה noise filter יפתרו את הבעייה (כי מי שעקב אחרי השרשור זוכר שהם משמשים כמו ripple filter שהיה בצ'יפ ההגברה) הם לא שינו מאומה, לא הגבירו או החלישו את השריקה.

דווקא ה ground loop isolator החלישו משמעותית את השריקה (אבל לא העלים אותה לגמריי), בתוספת חיתוך יפה של התדרים הגבוהים (כי למעשה מדובר בסליל שמשמש סוג של HP FILTER) :?

אחרי שכל המשחקים האלה לא הועילו חבר שלי ואני עברנו לחיפוש הארקות חדשות ונאדא - הרעשים בשלהם.

לאחר מכן העברנו RCA חדש ואיכותי והחזקנו אותו ואת הרדיו באוויר וזה לא שינה שום דבר.

בודדנו את ההארקה מה RCA שהולך מה HU לליין דרייבר (ז"א הולכנו סיגנל בלבד ללא בידוד, חשבנו שאולי הרעשים מתלבשים עליה) אבל הרעשים הוחמרו בצורה משמעותית.

פתחנו את הרדיו ובדקנו שוב שההארקה מחוברת ל SIGNAL GROUND ולא ל POWER GROUND ואכן זה המצב.

החלפנו את ה RCA במכשיר ל RCA איכותי יותר וזה לא עזר.

 

אחרי 6 שעות חיפושים וניסויים אנחנו מיואשים. מדובר בשריקה בתדר גבוה ואין לנו מושג מאיפה היא מגיעה.

בגדול אפשר לחיות עם השריקה הזאת, היא מורגשת בעיקר בעת נסיעה עם חלונות סגורים או במעבר בין שירים, הווליום שלה נשאר קבוע ולא תלוי בווליום של המערכת. כרגע נראה שמדובר באופצייה היחידה לפני החזרת הצ'יפ ומעבר להגברה עם מנחת.

אם למישהו יש עוד רעיון שלא ניסינו אני יותר מאשמח לשמוע.

 

צירפתי חלק מהסכמה של ה HU, ההלחמות מחוברות לרגליים 19 17 ו 20. אם מישהו חושב שהפתרון טמון במקום אחר ב HU אני יכול לשלוח את כל הסכמות במייל.

 

איתמר.

chip.jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מערכת AFTER MARKET אינעל דינאק :-D

 

ותנסה את הגראונד-לופ ביחד עם המסנן לפלוס של החשמל - או שכבר ניסית את שניהם יחד...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

ניסיתי גם את שניהם ביחד.

לדעתי הגראונד לופ איזולייטור הוא כמו כוסות רוח למת, הוא אומנם מפחית משמעותית את השריקה, אבל בו זמנית משתק גם את הטוויטרים :|

זה אולי פתרון נוח למתקינים, לא לי :wink:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

איתמר אני אשמח באחד המפגשים אם תוכל להביא את המשתיק של אדי לבדיקה אצלי..

אני גם ניסיתי כמה דרכים כבר ורעש מהרמקולים לא נעלם לי,מקסימום יש אחריות על המכשיר אז נחליף.

יש סיכוי שתוכל להביא אותם למפגש?

Scan Speak

פורסם

במפגש הקרוב אני מזדכה על הציוד אצל אדי, דבר איתו.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

בכיף ואין לי בעיה הציוד הזה מבחינתי הוא למסירה גם ככה - אין לי שום תועלת בלאמץ גבה אפילו בכדי למכור אותו.

 

איתמר - תנסה בכל זאת לפתוח את הגראונד לופ איזולייטור ולראות שהכל בו תקין ושאין הלחמות רופפות - זה בכל זאת ציוד ישן שגם היה בשימוש בתוך רכב נוסע...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

זה הדבר הראשון שעשיתי, הכל יושב במקום. גם המבודד של רד סאונד וגם של סטינגר הם בדיוק אותו דבר, שניהם השפיעו על הצליל באותו האופן.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

יש לך אפשרות לגלות באיזה תדר נכנס לפעולה הריפל פילטר בצ'יפ המקורי?

 

אתה יכול לחבר איכשהו את הגראונד לופ איזולייטור ישירות לתושבות של הצ'יפ? במקום לRCA? וגם את הGND שלו לSIGNAL GND בלוח של המערכת???

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

גם אם לא יצא לנו להפגש - אתה מוזמן לקחת אותם גם ישירות מאיתמר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

איתמר,

 

אתה מנסה לפתור את הבעיה בצורה של

ניסוי וטעייה או ניסוי ותהייה לפעמים זה מצליח ולפעמים לא.

 

אני אישית הייתי מתחיל בניטור הרעשים בעזרת סקופ בכדי לדעת במדוייק באיזה תדרים הרעשים מופיעים ומה המשרעת שלהם ומנסה לנתח מהיכן הרעשים נובעים.

 

בעזרת סקופ אתה מסוגל בקלות רבה לגלות האם הרעשים נובעים בגלל אלטרנטור תקול (דיודות יישור או קבל לא תקין לדוגמא).

 

האם יש בידך פלוק מסוג TRUE RMS ? בעזרת פלוק במצב AC אתה יכול לגלות Ripple voltage קרי מתח AC שמצביע על דיודה או דיודת שרופות.

 

האם ניסית להתקין פילטר 'פיי' במקביל לקו אספקת המתח ?

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק - מה הקשר בין חשמל לשינובי??? (הסמלון שלך :-D)

 

מה שקורה אצל איתמר זה שהוא לקח יחידת ראש מקורית של הרכב שלו (טויוטה יאריס) והוציא ממנה את המגבר הפנימי שכולל בתוך הצ'יפ שלו גם ריפל פילטר.

 

אני לא בטוח שמדובר באלטרנטור לא תקין אם כי זו לא השאלה שרציתי לשאול אותך -

 

אם איתמר יתן לך את הדגם של הצ'יפ הגברה שהוא הוציא מהמערכת שלו ( הוא ניתב את שלב הקדם מגבר שלו ישירות ליציאות RCA) אתה תוכל לזהות איזה תחום תדר הוא מסנן?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

היי מרק ותודה על התגובה.

אני לא מאמין שמדובר באלטרנטור תקול, וגם חברי די שולל את האופצייה הזאת.

הרעשים מגיעים רק מהרדיו, רעשים כאלה לא נכנסים לא מהליין דרייבר ולא מהמגבר, גם כאשר הגיינים פתוחים עד הסוף עם כניסות מקוצרות. יכול להיות שזה בגלל שמדובר במוצרים איכותיים, אבל אני מאמין שגם המגבר הכי טוב בעולם לא יהיה מסוגל לפלטר רעשים כאלה ב 100%.

 

כמו שאדי אמר, הוצאנו את הצ'יפ המקורי שכלל ריפל פילטר ואני נוטה להאמין שאת הרעשים האלה בדיוק הוא סינן. השאלה היא מה עושים במצב הנוכחי כדי להעלים אותם.

כמו כן לצערי אין לי כל ציוד מדידה או בדיקה משוכלל יותר מאשר וולטמטר. מה זה "פיי" פילטר?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

איתמר,

 

יש לך את הפרטים של הצ'יפ?

 

יצרן, קוד דגם

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...