Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5775 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי דייהטסו שרייד 93' אוטומט, 1.3

במוצ"ש נכנסתי לאוטו במטרה לנסוע לאנשהו, בהנעה נדלקה נורת השמן ונעילת הדלתות התחילה לקפוץ והמנוע התחיל "לתקתק".

כבר קרה לי בעבר שנעילת הדלתות קפצה והמנוע עשה רעשים כאלו - אז החלפתי מצבר, אבל במוצ"ש, כאמור, נדלקה גם נורת השמן.

עקב העובדה שהמצבר שירת אותנו 5 שנים, החלפתי מצבר והאוטו הניע כמו שצריך, זה החזיק מעמד יום וחצי.

 

היום בבוקר שוב נדלקה נורת השמן בלוח המכוונים וכל מה שקרה בפעם הקודמת חזר על עצמו. :shock:

 

איך אפשר לסדר את זה? (חוץ מלתת את האוטו לפירוקיה ולקבל עליו 3000 שקל)

- מוכר?

- לא

- כמה? כמה אתה רוצה עליו?

:?

פורסם

כאשר נדלקת מנורת לחץ שמן לא ממשיכים לנסוע- גוררים למוסך.

בדיקה בסיסית-לבדוק שלא חסר שמן במנוע ואח"כ בסדר מהקל אל הכבד:יוניט לחץ שמן לא מזייף (עניין פעוט יחסית).

או עניין יותר רציני- משאבת שמן/רשתית משאבת שמן לא סתומה.

אם המנוע ידפוק-אתה מסכן אותו עד החלפתו (יתכן שהדפיקות הן ממיסבי הקראנק).

אם יתברר,שיש להחליף מנוע יתכן ו-3000 מפירוקיה תמורת הרכב עדיפים אם כי ממש לא נראה לי שתקבל כזה סכום.(הם נותנים בד"כ 10% משווי הרכב,נניח =5,000 תקבל מקסימום 500).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

שלום רב !

למה לתת לפירוקיה , מתנה ב3000 שקל?!

על סמך מה החלפת מצבר?

האם בדקת טעינה, אצל חשמלאי, קודם להחלפת המצבר, או החלפת מצבר, מכיוון שהוא התרוקן, ועשה את הסימנים שכתבת?

יש לי יסוד סביר להניח, שאתה נוסע ללא טעינה, וזאת הסיבה , להדלקת נורת השמן, ולהתרוקנות מצבר?

האם כאשר הבטרייה בשלט של הטלוויזיה, נגמרת אתה מחליף את השלט, או את הטלוויזיה?:!

מוגש כחומר למחשבה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

שמן היה באוטו (עדיין יש) בכמות נורמלית, בתחום, קרוב מאוד ל-F.

 

האוטו הניע בסדר ולפי מה שאשתי אמרה, הוא הגיע עד המוסך :?

במוסך אמרו שה"תקע של היוניט שמן היה רופף" - אז הידקו אותו.

כיוון שהחלפתי מצבר ביקשתי שיעברו עליו גם, לוודא שלא טעיתי במשהו בהרכבה, אמרו שהפלוס לא היה מהודק לגמרי (סידרו את זה עם בורג ראש קודח שתקעו בין החיבור לצ'ופצ'יק של הפלוס)

 

אמרו - אמרו.

 

לקחתי את האוטו אחה"צ, שלושה רמזורים אחרי המוסך, רמזור אדום - אני שומע שהטורים יורדים.

רמזור הבא מתחלף לירוק והמנוע נכבה איך שאני נכנס לצומת.

(אמרו שסידרו, לא?)

האוטו נגרר למוסך כלאחר כבוד ואני המשכתי ברגל הביתה.

 

הגרריסט אמר שלפי התאור שלי מדובר בתקלה באלטרנטור, זה לא משהו שהיה צריך לבדוק במוסך? אחרי שאמרתי להם שהחלפתי מצבר?

- מוכר?

- לא

- כמה? כמה אתה רוצה עליו?

:?

פורסם
שלום רב !

למה לתת לפירוקיה , מתנה ב3000 שקל?!

על סמך מה החלפת מצבר?

האם בדקת טעינה, אצל חשמלאי, קודם להחלפת המצבר, או החלפת מצבר, מכיוון שהוא התרוקן, ועשה את הסימנים שכתבת?

יש לי יסוד סביר להניח, שאתה נוסע ללא טעינה, וזאת הסיבה , להדלקת נורת השמן, ולהתרוקנות מצבר!

האם כאשר הבטרייה בשלט של הטלוויזיה, נגמרת אתה מחליף את השלט, או את הטלוויזיה?:!

מוגש כחומר למחשבה.

בברכה

צביקה

 

שלום רב !

קרא שוב את מה שהדגשתי באדום,נסה לענות ולפרט בהרחבה, על שאלתי, מי החליף מצבר ולמה, והאם נבדקה טעינה, טרם החלפת המצבר?

מי חיזק את עוגני קטבי המצבר?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

(צודק, סליחה)

 

אין לי ציוד לבדוק אם המצבר תקין (טעון, מוטען, איך-שלא-קוראים-לזה).

במוצ"ש תכננתי להתחיל נסיעה והופיעו תסמינים של מצבר גמור, ניסיתי גם להניע עם כבלים, האוטו לא הגיב (מה שמביא אותי לשאלה אחרת - האם זה אומר שהכבלים לא תקינים?), על סמך העובדה הזו והסיבה שהמצבר נמצא באוטו כבר 5 שנים - החלטתי להחליף.

לא לקחתי את האוטו לחשמלאי, כי האוטו לא הניע :oops:

פירקתי את המצבר, הגעתי עם מונית (ועם המצבר) לאוטו-סנטר, קניתי מצבר זהה (גודל, כוון קטבים, עוצמה), חזרתי לאוטו והרכבתי את החדש.

לפי מה שאמרו במוסך, לא חיזקתי את הפלוס עד הסוף. כתבתי קודם - הם פתרו את הבעיה הזו עם בורג ראש קודח שימנע מהעוגן לרקוד על הקוטב החיובי (בפירוק המצבר פעם הבאה - צריך מברגה :wink:)

 

מה אתה אומר, יש מצב שהחלפתי מצבר סתם? (הייתה "סכנה" שהמצבר הישן יחזיק מעמד עוד כמה חודשים?)

- מוכר?

- לא

- כמה? כמה אתה רוצה עליו?

:?

פורסם

שלום רב !

הרשה לי להביע את חוות דעתי, מההיבט המקצועי בלבד, מנקודת מבטי בלבד, וכיצד אני הייתי נוהג, ואיני מטיף לך מוסר, כל אחד טוב במקצועו.

אני הייתי במקומך מנסה להשאיל כבלי עזר טובים יותר משכן או חבר טוב.

איכות ועובי כבלי ההצתה, יש להם חשיבות מכרעת, במצב של מצבר מרוקן, והם יכולים להיות בעל משמעות והבדל קריטיים, בין התנעת רכב במקרה חירום כמו שלך, ונסיעתו לחשמלאי ולו רק על מנת לקבל אבחון מקצועי, באם הבעייה במצבר, בנעל כבל רופף, ו/או בחוסר טעינה.

מכיוון שהחלטת על דעת עצמך להחליף מצבר, ובדיעבד, לא הדקת היטב, את אחד מנעלי הכבל, גרמת בדיעבד, לתקלה אצל חשמלאי, וזאת במקרה ואין לך כלים ואמצעים , כמו בדיקת טעינה בעזרת וולט מטר, בריחת זליגה, ומפל מתח בעת התנעה וטעינה בגלל מגע נעל כבל רופף.

 

המלצתי הנוספת, להחליף את הכבל מצבר בנעל כבל חדש, בעל אמצאי הידוק טוב יותר, שידוע כבעייתי בנעלי כבל המקוריים בשרייד ובאפלאוז, הגורמים לאילתור, כמו שביצעו לך במוסך.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אחרי ביקור (נוסף) במוסך, הבינו שהלך האלטרנטור, בגלל זה לא היתה התנעה. :?

 

איך (ואיפה?) אני בודק אם כבל התנעה תקין?

 

ביקשתי שיבדקו את המצבר הישן, אם הוא תקין - אפשר להחזיר אותו לרכב ולהזדכות על החדש? או שעדיף לתת לו קבורה נאותה אחרי 5 שנים ולהמשיך כרגיל בחיי?

- מוכר?

- לא

- כמה? כמה אתה רוצה עליו?

:?

פורסם
האוטו נגרר למוסך כלאחר כבוד ואני המשכתי ברגל הביתה.

 

הגרריסט אמר שלפי התאור שלי מדובר בתקלה באלטרנטור, זה לא משהו שהיה צריך לבדוק במוסך? אחרי שאמרתי להם שהחלפתי מצבר?

 

שלום רב !

בדיעבד מתברר שלאורך כל הדרך צדקתי, והחלפת המצבר היתה מיותרת, והבעייה כצפוי היתה באלטרנטור, מכיוון שגיל המצבר היה מעל 5 שנים, מוטב שתערוך לו קבורה מפוארת.

ברור שבמוסך היה צפוי שיבדקו טעינה, יחליפו נעל כבל, ולא ישלחו אותך הביתה ללא בדיקת טעינה, ואילתור לןנעל הכבל.

גם אם למוסך לא היה ציוד מתאים לבדיקת טעינה, היה מן הצפוי שישלחו אותך לחשמלאי רכב שכן.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה רבה !

(יש סיבה שבגללה אתה בסטטוס שבו אתה נמצא :wink:)

 

במוסך אמרו שיבדקו טעינה למצבר הישן, יחזירו לי תשובה מחר אחה"צ (משהו על זה שצריך להטעין אותו 12 - 14 שעות :|)

 

יש לך איזו המלצה לחשמלאי רכב באיזור ראשון?

- מוכר?

- לא

- כמה? כמה אתה רוצה עליו?

:?

×
×
  • תוכן חדש...