Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה טכנית


mat@n
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8574 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני כמעט סגור על זה שזהו יחס הדחיסה של דלק-אויר.

 

11.5 אויר ל-1 דלק.

במנועי דיזל, כמובן שכמות הדלק קטנה יותר.

 

כדאי לך למחוק את השטות הזו (אם אתה לא יודע, אל תענה) לפני שיהיה מאוחר מידי :D

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

ויירון אתה טועה, אין בזה פסול עד שאתה מטעה אחרים, חבל, עדיף לא לענות אם לא יודעים בוודאות.

 

 

 

מנועי "ארבע פעימות" משתמשים בשיטה הנקראת "מחזור אוטו" שהומצאה ע"י ניקולאס אוטו בשנת 1867.

 

שיטה זו היא השיטה הנפוצה ביותר בה משתמשים רוב מנועי המכוניות בעולם כיום ועליה מתבסס כל העיקרון של המנוע המודרני.

 

מחזור אוטו מורכב מארבעה שלבים:

 

1. שלב היניקה.

2. שלב הדחיסה.

3. שלב השריפה.

4. שלב הפליטה.

 

בשלב היניקה הבוכנה בצילינדר "יורדת" למטה ומושכת אוויר לתוך הצילינדר דרך שסתום היניקה, לתוך אוויר זה מוכנס גם דלק, להלן תערובת אוויר/דלק.

בשלב השני הבוכנה דוחסת את תערובת האוויר דלק על מנת ליצור פיצוץ חזק יותר שיתן יותר אנרגיה.

בשלב השלישי כשהבוכנה הגיע לסוף מהלכה נוצר ניצוץ אשר מבעיר את התערובת ומפוצץ אותה, הבוכנה נדחפת מטה.

בשלב הרביעי כשהבוכנה עולה שוב מעלה מוצאים כל גז הפליטה דרך שסתום הפליטה.

 

יחס הדחיסה הוא היחס שבין הנפח שתופסת התערובת בין סוף שלב היניקה כשהבוכנה "למטה" אל הנפח שבו התערובת תופסת לאחר שלב הדחיסה כשהבוכנה בסוף מהלכה.

 

בכלליות ככל שיחס הדחיסה יהיה גבוה יותר המנוע יתן יותר כוח ביחס לנפחו, לעומת זאת דחיסה גבוה של האוויר יכולה לגרום ל"צילצולים", כינוי להצתה מוקדמת של תערובת האוויר והדלק לפני הופעת הניצוץ ע"י דחיסתו. שימוש בדלק בעל אוקטן גבוה יוכל לצמצם את תופעת הצילצולים.

 

אלו היו 60 שניות על מחזור אוטו.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

יחס דחיסה זה היחס בין נפח תא השריפה כשהבוכנה בנ.מ.ע לבין כשהבוכנה בנ.מ.ת.

 

VEYRON, למה שאתה התכוונת זה יחס דלק-אוויר

Ruff Ryders to the death, ride or die nigga we know the oath

פורסם
יחס דחיסה זה היחס בין נפח תא השריפה כשהבוכנה בנ.מ.ע לבין כשהבוכנה בנ.מ.ת.

 

VEYRON, למה שאתה התכוונת זה יחס דלק-אוויר

באמת הסבר מצוין DMX... עכשיו אני בטוח שכולם מבינים! :?

 

נ.מ.ע - נקודה מתה עליונה, הנקודה שבה הבוכנה נמצאת הכי "למעלה", הצילינדר "מלא" בצורה מקסימלית, כמעט ללא נפח כלשהו.

 

נ.מ.ת - נקודה מתה תחתונה, הנקודה שבה הבוכנה נמצאת הכי "למטה", הצילינדר "חלול" בצורה מקסימלית, מקסימום נפח.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

:shock:

 

 

 

 

 

:shock::shock:

 

 

 

 

 

:shock::shock::shock:

 

 

 

 

 

 

אכן הבנת. :D

 

 

 

 

 

 

עכשיו...

 

 

 

 

צייר לי כבשה. :p

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם
היא הנוסחה:

C=יחס דחיסה.

V=נפח הציל'.

v=נפח תא-השריפה.

 

C=V+v

v

 

עמית

תא השריפה הוא לא חלק מהצילינדר (מהנוסחא נובע שלא) ? האם יש לו צורה אחרת, או שזה פשוט החלק שהוא לא צילינדר...

פורסם
היא הנוסחה:

C=יחס דחיסה.

V=נפח הציל'.

v=נפח תא-השריפה.

 

C=V+v

v

 

עמית

תא השריפה הוא לא חלק מהצילינדר (מהנוסחא נובע שלא) ? האם יש לו צורה אחרת, או שזה פשוט החלק שהוא לא צילינדר...

לא.

הצילינדר הינו ה"שרוול" שבתוכו נעה הבוכנה.

תא השריפה נמצא מעליו.

האוויר (תערובת למעשה) נכנס לצילינדר ולתא השריפה כאשר הבוכנה יורדת עד לסוף מהלכה (נ.מ.ת -נק' מתה תתחתונה).

הבוכנה מתחילה לעלות ודוחסת את התערובת (האוויר) לכדי נפח תא השריפה בלבד בשיא מהלכה (נ.מ.ע. - נק' מתה עליונה) . היחס בין נפח התערובת המקסימלי בנ.מ.ת. לנפח המינימלי בנ.מ.ע הוא יחס הדחיסה.

 

אגב ,הנק' נקראת "נק' מתה" כיוון שבאותו חלקיק שנייה בה הבוכנה נמצאת בנק'. היא למעשה נייחת ואינה בתנועה. דבר זה גורם לכך שהבוכנה לא תסובב את גל הארכובה (קראנק) ולמעשה באותו חלקיק שנייה הצילינדר האמור מייצר אפס כח , כלומר ,מבחינת פעולת הבוכנה היא מתה ביחס למנוע.

פורסם
אני כמעט סגור על זה שזהו יחס הדחיסה של דלק-אויר.

 

11.5 אויר ל-1 דלק.

במנועי דיזל, כמובן שכמות הדלק קטנה יותר.

 

ממש לא נכון

 

יופי, אז מה כן נכון? לא חוכמה לרשום ממש לא נכון, תסביר לנו גם מה לא נכון ומה צריך להיות אחרת זו הודעה ריקה מתוכן.

×
×
  • תוכן חדש...