Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הנהיגה ב ZX 1.6 זהה לZX וולקן?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8107 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום יצא לי לנהוג על סיטרואן ZX 1.6 מודל 94 ומאוד נהנתי מהנסיעה בה...

עכשיו השאלה היא האם בוולקן הנסיעה דומה מבחינת נוחות נסיעה והגה?

פורסם

מן הסתם לא. נוחות הנסיעה בוודאי פחות טובה בוולקן (אם כי גם בה יש נוחות סבירה) וההיגוי וההתנהגות עדיפים בה בעקבות מערכת מתלים וצמיגים עדיפים. (וכמובן יש את המנוע)

 

אם אני זוכר נכון גם ההגה מעט שונה (לפחות בין וולקן ל-16V אני יכול להגיד את זה בוודאות - הגה 2.5 סיבובים ב-16V במקום 2.8 בוולקן)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
מן הסתם לא. נוחות הנסיעה בוודאי פחות טובה בוולקן (אם כי גם בה יש נוחות סבירה) וההיגוי וההתנהגות עדיפים בה בעקבות מערכת מתלים וצמיגים עדיפים. (וכמובן יש את המנוע)

 

אם אני זוכר נכון גם ההגה מעט שונה (לפחות בין וולקן ל-16V אני יכול להגיד את זה בוודאות - הגה 2.5 סיבובים ב-16V במקום 2.8 בוולקן)

 

רוני

 

 

2.5 סיבובים ?? אתה בטוח רוני ?

זה ממש קצר!

יצא לי לנהוג בוולקן 2.0

ודווקא ההגה לא היה מרגיש כל כך קצר..

בדגם וולקן יש 8 שסתומים ו16 שסתומים ?

פורסם

ממש קצר זה פחות מ 2

היום רוב המכוניות שיוצרו עם כוונה ספורטיבית יש להם בין 2 ל 2.5

 

במכוניות ראלי בונים מערכות של בין 1 ל 1.5

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
2.5 סיבובים ?? אתה בטוח רוני ?

זה ממש קצר!

יצא לי לנהוג בוולקן 2.0

ודווקא ההגה לא היה מרגיש כל כך קצר..

בדגם וולקן יש 8 שסתומים ו16 שסתומים ?

 

כן , הוא בטוח. 2.5 סיבובים מנעילה לנעילה ב16V ו2.8 בוולקן.

 

יחסית למה ההגה לא הרגיש קצר:?:

 

יחסית ל3.5 סיבובים בסיוויק הוא מאד קצר ,יחסית להגה בGTA הוא לא :twisted:

 

בוולקן יש רק 8 שסתומים. (1.9 או 2.0).

פורסם

2.5 סיבובים זה ממש קצר.

 

זה שבאלפא הם השתגעו ותקעו 1.75 סיבובים ב-GTA (אם אני זוכר נכון), זה כבר משהו אחר.

 

יצא לי אפילו לנהוג ב-ZX16V מיד אחרי 306S16 (אותו מנוע). ההבדלים בהיגוי מורגשים מאוד, אבל שניהם כל כך טובים שקשה לבחור...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

2.5 סיבובים זה לא ממש קצר. ב-146 הסטנדרטית שלי (בוקסר) יש 2.63, וההגה כלל לא מרגיש עצבני. מה שקובע יותר הוא יחס ההעברה של ההגה. אמנם ההגאים של שתי ה-GTA קצרצרים (אכן 1.75 סיבובים), אך קוטר הסיבוב שלהן עולה על 12 מ'. גם ה-GTV/ספיידר סדרה 916 וגם ה-145/6 2.0 (2.1 סיבובים) מסתובבות כמו מיכליות נפט, וכך גם הפיאט קופה 20V (אותו מנגנון היגוי). על מנת להפחית את העצבנות, היצרנים מאריכים את יחס ההעברה, ובכך, לדעתי, מחטיאים את המטרה.

הגה שבאמת קצר, לעומת אלה, אפשר למצוא בקייטרהאם - 1.93 סיבובים, לא מתוגבר :twisted:

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

קודם כל, הממוצע הוא כ-3+, כך שאם תרצה או לא, 2.5 זה מעט. אבל בואו נשאל את עצמנו למה הם עושים את זה? אם יחס ההעברה של ההגה דומה לשל מכוניות אחרות, מה שהם עושים בעצם זה "להוריד" את הקצוות? אני חושב שזה יותר מזה. ועובדה שבאלפא 147 ההגה מרגיש קצר וישיר יותר מבהרבה מכוניות אחרות. צריך פחות סיבוב הגה בשביל להוביל לאותה הפנייה של המרכב.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

חלק מהתחושה ב-147 נובע מכך שההגה קל (מדי...), ולכן קל לתת אינפוט מוגזם, ו"להפיל" את האוטו לפנייה. לרוב היצרנים (אלפא, במקרה זה, וגם מיצובישי, עם קוטר סיבוב ענק לאיבו, כשלה 2.1 או 2.4, תלוי איפה מסתכלים, סיבובים בין נעילות) אכן "מורידים את הקצוות", ואפקט ה-turn-in המיידי מושג יותר בחיסול כמעט מוחלט של השטח המת במרכז ההגה. אין ספק שהורדת מס' הסיבובים מקצרת את ההגה, אך יותר להלכה מאשר למעשה. להמחשה דוגמא אישית - בסיוויק של אבא שלי, הארוכה ב-16 ס"מ ובעלת בסיס-גלגלים ארוך ב-8 ס"מ מהאלפא שלי, אני מבצע פרסות בשטח יותר קטן מאשר באלפא, כשלהונדה חצי סיבוב יותר לכל צד. אמנם יחס ההעברה של האלפא קצר יותר, ובד"כ אני נזקק לפחות נעילה, בסדר גודל של רבע סיבוב פחות, אך התמרון עדיין לוקה בחסר, ובפניות 180 מעלות, הרווחות בכבישי הנהיגה האהובים עליי, אני עדיין משתמש ביותר הגה מהרצוי. נכון שבהונדה הייתי משתמש בעוד יותר, אך התמורה היא ביכולת תמרון עדיפה. בפניות מהירות ההבדל זניח.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לידע כללי

בפונטו יש הגה ממש ממש ארוך

משהו כמו 4 וחצי סיבובים...

:shock:

 

לא יודע בנוגע לפונטו הקודמת. לפונטו החדשה (ספייס) יש 2.8 סיבובים בלבד, בעוד שב-HGT החדשה זה קוצר ל-2.5.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

מישהו פעם נהג בפיאט דובלו?יש לה 2.2 סיבובים מנעילה לנעילה!לעומת זאת יש לה קוטר סיבוב של רכבת.קוטר הסיבוב תמיד היה נקודה חזקה במכוניות וולבו,ל240 היה קוטר סיבוב מדהים ממש יחסית לאורך האוטו.הוולבו היחידה שחורגת מהמסורת הזו היא ה S-80 T 6,כנראה בגלל גודל המנוע כפול המגדשים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

×
×
  • תוכן חדש...