Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5850 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

בעת לחיצה על דוושת המצמד, אני שומע רעש חיכוך של גומי/פלסטיק.

 

חשוב לי לציין כמה עובדות כדי למנוע תיאוריות לא רלוונטיות:

1. הרעש מתרחש אך ורק כשהרכב בתנועה.

2. כשאני מרפה מהדוושה הרעש פוסק לחלוטין.

3. המצמד אינו מחליק, ההילוכים אינם "נכנסים" בקושי, ואין רעש בעת הכנסת הילוכים.

4. הרעש מתרחש אך ורק כאשר הרכב בתנועה כלשהי (אולם ניתן להבחין ברעש בבירור כאשר הנסיעה איטית במיוחד), וכאשר הדוושה לחוצה ולו במעט.

 

אני מנחש שהבעיה נובעת כתוצאה מנגיעה של כבל הקלאץ' בציר/מיסב או כל חלק שנע בעת שהרכב נע, משום שכאמור, כשהרכב עומד, אין שום רעש של חיכוך כלשהו.

 

הצצתי מתחת לרכב, ובתא המנוע, וכן זיהיתי מקום שבו אני רואה פוטנציאל מגע (ואכן כאשר לוחצים על דוושת המצמד אני מזהה תנועה של הכבל לכיוון הציר, אולם קצת קשה לאמת את זה כשהרכב בעמידה מוחלטת).

 

תמונות מצורפות.

התמונות באיכות לא מזהירה, נלקחו באמצעות הסלולרי, ובשעות החושך... אם ידרשו תמונות באיכות גבוהה יותר, אשמח להעלות!

 

האם אכן אמור להיות שם מגע? אני רואה על ציר הגלגל סוג של "מגרעת", וכן על הכבל מצמד עצמו יש סוג של בידוד עבה יותר בנקודת המגע הפוטנציאלית.

 

האם יש דרך להשתיק את הרעש? בידוד פלסטי אחר? גריז?

 

תודה לעוזרים!

 

עודד

IMG_20100620_210700.jpg

IMG_20100620_210712.jpg

IMG_20100620_210739.jpg

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

פורסם

נסה משהו פשוט:

תן למישהו ללחוץ על הקלאץ' כשהרכב בעמידה ושים לב אם הכבל שעובר שם מתחת לקרדן והצירייה מיתרומם לכיוונם ואף נוגע בהם. במידה וכן זה דיי ברור שבנסיעה אתה תשמע את החיכוך מכיוון הכבל שנוגע בקרדן בעת שהם מיסתובבים. אתה יכול לנסות זאת גם כאשר הגלגל השמאלי באויר וללחוץ על הקלאצ' ואז עם היד לסובב את הגלגל כאשר הוא באויר ולשמוע את אותו חיכוך רק באיטיות. חזור לעדכן..

:)
פורסם

אכן ביקשתי ממישהו ללחוץ על המצמד בזמן שאני משקיף מלמעלה ומלמטה.

אני אכן מזהה תנועה (מתיחה) של הכבל, שככל הנראה גורמת לכבל לגעת בקרדן (? :idea:)

 

בכל מקרה, אם אכן זו הבעיה, השאלה היא מהו המצב הטבעי? כיצד באופן "נורמלי" מונעים את החיכוך הזה?

אני לא מזהה שום תושבת, או "זיז" שאמור/ה לתפוס את כבל המצמד למקום אחר כך שתימנע הנגיעה הזו.

ויתר על כן, אני כן מזהה על הקרדן (? שוב :shock:) סוג של "שקע" שבו הכבל "נח" באופן שנראה טבעי (לי, בכל אופן).

 

השקע עליו אני מדבר הוא החלק השחור הבולט על המוט (קרדן?! :roll:), שככל הנראה "נקי" יותר משאר האזורים כתוצאה מהנגיעה של הכבל בו, ובנקודת המגע הזו, אני ככל הנראה שומע את הרעש המעיק.

 

שוב תודה.

 

עודד

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

פורסם

אם אתה לא רואה סימני שיפשוף חריגים על הגומי שמגן על הכבל קלאץ' אז סביר להניח

שהוא לא משתפשף בכוסית של הצרייה

 

מה שכן יכול להיות

זה נשמע כמו מיסב לחץ

בכדי להחליפו צריך להוריד גיר

ועל הדרך כבר כדאי לעשות קלאץ'

פורסם

עוד קצת פרטים על התופעה:

 

1. כאשר הרכב בתנועה, ואני לוחץ על דוושת המצמד, בנוסף לרעש החיכוך, אני מרגיש בדוושה רעידות, או תזוזות, שתואמות לרעש שאני שומע. הרעש הוא של חיכוך "סיבובי" - עולה ויורד בתלות במהירות התנועה של הרכב.

 

2. ביצעתי את הניסוי הבא:

א. הרכב דורדר באופן איטי בירידה.

ב. המצמד כל העת לחוץ עד הסוף

ג. מרגישים ושומעים את הרעש

ד. בעת העלאת הסל"ד ע"י לחיצה על דוושת הגז (המצמד עדיין לחוץ והרכב לא מאיץ) - אין התגברות של הרעש והרעידות.

כלומר הרעש קשור באופן ישיר למהירות סיבוב הגלגלים, ולא למהירות סיבובי המנוע.

 

האם אכן עדיין יש חשד במיסב לחץ תקול?

 

שוב תודה,

 

עודד

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

פורסם

תנסה להזיז את הכבל קלאץ' מהפחית של הצירייה

צריך להיות שם תופסן שמחזיק אותו

צריך להיות רווח בין הכבל לצרייה

 

במידה וזאת הבעייה

צריך להיות סימני שחיקה על הפחית

ואז הבעייה היא שהיא תשחק עד שיהיה בה חור

ואז יתחיל לנזול לך גריז

 

דרך טובה לבדוק- כנס מתחת לרכב - לא בנסיעה

תסתכל על הכבל בזמן שמישהו לוחץ ועוזב את הקלאץ'

אם הוא נוגע אתה תראה.

פורסם

צרפתי תמונות שצולמו באור יום...

שוב, רואים חלק שחור שנראה שסובל מ"מגע" עם הכבל...

 

האם אתה מזהה תופסן לכבל?

 

עדכון: העליתי עוד 2 תמונות...

אחת מלמעלה.

 

אני מזהה בבירור שיש מגע בין הכבל לציריה, גם כשלא לוחצים על הקלאץ.

בנקודת המגע יש על הכבל שכבה עבה יותר של בידוד, נראה שהכבל מקורי, וזו לא מעטפת חאפרית.

 

האם אמור להיות מגע, ואם כן, כיצד למנוע את הרעש המעיק?

 

תודה

IMG_20100622_190424.jpg

IMG_20100622_190520.jpg

IMG_20100622_192341.jpg

IMG_20100622_192400.jpg

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

פורסם

סימנתי פה את התופסן, שאני חושב שזה זה, כי הוא מתאים בגודל(לפחות בתמונה), והוא גם מתאים למקום שזה צריך להתפס(לפי ההגיון)

 

אתה צריך להחזיר את הכבל ככה: (הכל מנוקדת המבט של התמונה)

לקחת את הכבל שמאלה, להרים אותו למעלה, לקחת ימינה ולהוריד.

IMG_20100622_192341.jpg

פורסם

מעולה!

 

הנה התמונות לאחר תפיסת הכבל על הזיז.

 

זה אולי נראה קרוב בתמונות, בפועל הכבל היה רחוק כ-20 ס"מ מהזיז הזה... ובגלל זה פספסתי אותו.

 

טרם יצאתי לנסיעת מבחן, אולם אני די בטוח שזה היה המקור לצרות.

אשוב לעדכן.

 

שוב תודה!

IMG_20100622_194901.jpg

IMG_20100622_194908.jpg

IMG_20100622_194921.jpg

IMG_20100622_194925.jpg

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

×
×
  • תוכן חדש...