Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5885 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כדאי לתדלק רק בחורף.

 

כמובן, וגם אז - רק עד 100 שקל, כדי לא לצאת פרייאר...

 

8)

 

אוקיי, נראה לי שכמו שחשבתי, זה דיון אקדמי בלבד מכיוון ש"אובדן יכולת ההינע הפוטנציאלית עקב תדלוק במסת דלק נמוכה יותר עקב חימומו במיכלי התחנה" הוא זניח.

 

מה שכן, אם להיות צייקן עד הסוף - לא חישבתם כמה זמן לוקח למיכלי הדלק בתחנה להתקרר עד לטמפרטורה המינימלית שלהם ביממה, ואז יהיה כדאי לכולנו לצאת כאיש אחד לתדלק.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
כמות האנרגיה הנדרשת כדי להקפיא בנזין, לא משתלמת. עדיף לנסוע לתדלק בעוספיא, בחורף.

 

טעות !

 

עדיף במג'דל שמס (יותר גבוה) כמובן בחורף :twisted:

(אני מקווה שלא פתחתי תיבת פנדורה נוספת, האם כדאי לתדלק במקום גבוה יותר. יחד עם זאת - איני מתכוון לפתוח שרשור כזה...)

alfa 156 2.5.

פורסם
רק אני רואה את הצד העסקי של זה?

 

בקרוב אפתח תחנת דלק במתחם החרמון, בואו בהמוניכם בחורף, זה כדאי !

 

צריך אייקון של ג. יפית..

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
אני יכול להגיע לירושלים במקום? שם הרי גם קר בקיץ...

 

(אני מצטער, זה פשוט משעשע אותי על העניין של חיסכון של דלק בבוקר או בערב...)

ירושלים? קר? בקיץ? הלוואי.

פורסם

חברים, צחוק צחוק- אבל אם בארצות הברית בקנזס עשו מחקר (אמנם על ידי עיתון ולא על ידי מכון מחקר מקצועי או אוניברסיטאי ) על משאבות הדלק במזג אוויר חם וראו שזה יחסוך כ450 מיליון דולר, אני חושב שיש ממש בטענה של "תמורה עבור הכסף".

כשרכשתי את הרכב ניתן לי עלון בסוכנות של טויוטה שרשום במפורש שמומלץ למלא דלק בשעות הקרות של הלילה.

 

חיפשתי בגוגל על הנושא, ונתקלתי בעוד קישור שמסביר די טוב את התופעה של התרחבות דלק במזג אוויר חם:

 

http://www.sciencebuzz.org/blog/gas_pains_higher_temperatures_lower_your_fill_up

 

מסתבר שבהוואי וקנדה יש משאבות מיוחדות לדלק שמזרימות דלק בהתאם לטמפרטורה על ידי חיישנים מיוחדים. רוב חברות הדלק בארצות הברית (מסיבותיהן שלהן) מסרבות להתקין משאבות שכאלה ומתנגדות למהלך.

פורסם

מתן.

 

הנושא שהעלית מאוד מעניין ודין פרוטה כדין מאה לכן אין לזלזל בכסף שלנו גם אם כסף קטן הוא מצטבר לכסף גדול.

 

אלפי אנשים מתדלקים כבר לא מדובר בעלות זניחה או בזבוז זניח.

 

המשאבות עוברות כיול ואמורות להיות מדוייקות מה שהעלית שומט את הקרקע תחת הכיול המדוייק בכל הקשור לדיוק המשאבה והאמון שאנו רוכשים לה ולתחנת הדלק.

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

פורסם

ירון שלום,

אכן-דין פרוטה כדין מאה. צודק בהחלט.

אבל אני מפנה את תשומת ליבך למה שרשמת- המשאבות עוברות כיול.

השאלות שצריכות להישאל כאן הן: כיול על ידי מי? לאורך איזו תקופה? מי המכייל והמפקח על העניין? ומי יוצא ברווח?

ישנן למעלה מ150 תחנות דלק בארץ. למשרד התשתיות הלאומית יש חוסר בפקחים (ועל זה דובר לא מעט). כמו כן מצאו שיש תחנות דלק מוהלות. גם התחקיר בכלבוטק לא היטיב עם עניין התדלוק כשנבדקו משאבות 98 לפני כשנה בתוכנית.

 

לקחתי חישוב כמותי מאתר אינטרנט אמריקאי שבדק את התופעה, ותרגמתי אותו כאן לכמויות ולגדלים כאן בישראל. להלן החישוב:

בסטנדרט האמריקאי המקובל (עוד משנות ה60) טמפרטורת הדלק היא 60 פרנהייט שהיא 15.56 צלזיוס.בטמפרטורה זו, גלון של דלק (שהוא 3.785 ליטר) מספק אנרגיה קלורית של כמה BTU (יחידות אנרגיה).

 

לדוגמה, רכב שעושה 6 מייל לגלון (25.508 קילומטר לליטר) תצרוכת ממוצעת. עבור 200 גלון בטמפ' של 98 פרנהייט (שהם 36.67 צלזיוס) הרכב הנ"ל יעשה 36 מייל פחות (57 קילומטר) פחות מרכב בעל אותם נתונים שמילא אותה כמות דלק בטמפ' של 15.56 צלזיוס.

 

57 קילומטר פחות. בתצרוכת ממוצעת של ליטר ל15 בנהיגה ממוצעת, כמה ליטרים זה? קצת יותר מ3 ליטר. קצת יותר מ18 שקל במחיר של היום.

 

18 שקל נוספים בארנק פר תדלוק בגלל מילוי בשעות חמות. 2 תדלוקים בחודש, ואפילו יותר.

 

אני אתן למספרים לעשות את העבודה.

חג שמח.

פורסם

יותר נכון לתדלק בחורף ולנסוע בחורף (כי אז גם האויר שנכנס לסעפת היניקה צפוף יותר ומניב תפקוד טוב יותר לבעירת התערובת)

 

אז בעצם:

לתדלק ולנסוע רק בחורף.

בקיץ- לשבת בבית עם מזגן דולק ולנסוע באופניים.

 

:-P

פורסם

אכן עדיף לסוע בחורף.

בחורף, ככל שקר יותר, בכל נפח אויר נתון הנכנס לבוכנה יש יותר מולקולות חמצן, בצפיפות גבוהה יותר, מאשר בקיץ.

 

תדלקו בחורף, סעו בחורף, והשאירו את הכבישים פנויים החל ממחר. תודה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

matanfr

החישוב שלך לא נכון ולא הגיוני.

"לדוגמה, רכב שעושה 6 מייל לגלון (25.508 קילומטר לליטר) תצרוכת ממוצעת"

 

6 מייל= 9.6 ק"מ

9.6\3.7=2.5 ק"מ לליטר (עיגלתי את העשרוני).

הרכב עצמו לא חסכוני.

משמע- תחליף רכב.:lol:

פורסם
matanfr

החישוב שלך לא נכון ולא הגיוני.

"לדוגמה, רכב שעושה 6 מייל לגלון (25.508 קילומטר לליטר) תצרוכת ממוצעת"

 

6 מייל= 9.6 ק"מ

9.6\3.7=2.5 ק"מ לליטר (עיגלתי את העשרוני).

הרכב עצמו לא חסכוני.

משמע- תחליף רכב.:lol:

 

אכן, טעות בחישוב וזה יוצא 2.5 ק"מ לליטר (בבדיקה נוספת שלי הנתונים לא נרשמו תקין ב google converter).

תרגום היחידות שלי לא יצא תקין, מתנצל ומודה בטעותי.

להלן ציטוט המקורי:

The phrase “hot fuel” refers to expanded diesel fuel or gasoline that is sold at retail pumps at temperatures higher than the century-old government standard of 60 degrees. That is the temperature/volume used in the petro-chemical industry to measure all petroleum liquids.

At the 60-degree standard, a gallon of fuel delivers a certain amount of measurable energy, or BTU. But when expanded by higher temperatures, that same amount of fuel actually delivers less energy.

The warmer the fuel, the less BTU and fewer miles to the gallons a vehicle will receive. Consequently, if a vehicle averages six miles per gallon, 200 gallons of 98-degree fuel is going to take a truck 36 fewer miles than 60-degree fuel.

פורסם

משאבות הדלק אולי עוברות כיול, אבל קודם לעניין של האם עדיף לתדלק ביום חם / קר, שהמשאבות הללו יוציאו מפייתן דלק למין השניה הראשונה שבה שעון השקלים מחייב אותנו.

alfa 156 2.5.


×
×
  • תוכן חדש...