Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם עדיף לתדלק בבוקר כשהדלק בתחנה קר?


נהג מתחיל
שימו לב! השרשור הזה בן 5121 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שמעתי היום מישהו שאומר שעדיף לתדלק בבוקר, אחרי שהדלק במיכלי התחנה התקרר במהלך הלילה.

 

אותו בחור הסביר שבנזין שמתחמם במהלך היום מתפשט, ולכן אם תמלא בסוף היום, על כל ליטר שהמשאבה סופרת שלכאורה מילאת תקבל פחות דלק נציל.

 

האם זה נכון?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כדאי לתדלק רק בחורף.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי היום מישהו שאומר שעדיף לתדלק בבוקר, אחרי שהדלק במיכלי התחנה התקרר במהלך הלילה.

 

אותו בחור הסביר שבנזין שמתחמם במהלך היום מתפשט, ולכן אם תמלא בסוף היום, על כל ליטר שהמשאבה סופרת שלכאורה מילאת תקבל פחות דלק נציל.

 

האם זה נכון?

 

אכן,אתה צודק.ומדוע?

ככלל,עדיף לתדלק בשעות הלילה משעה 10 ואילך עד שש בבוקר.ההסבר פשוט.

דלק,כמו כל נוזל מתחמם ונהייה נדיף יותר כאשר הטמפרטורות עולות.מכיוון שמכלי הדלק קבורים באדמה (אמנם יש בטון מסביבם אבל עדיין קיימת הולכת חום והאדמה והבטון סופגים חום במהלך כל היום) הדלק יהיה נדיף יותר ויתפשט יותר בצורה של אדים.(מי שמתדלק בצהריים יכול להסתכל על האדים שעולים ליד כל תחנת דלק וגם כאשר הוא מוציא את פיית הדלק מהמיכל כשהוא מסיים לתדלק).

כאשר קר,הדלק נהייה יותר סמיך ודחיסותו עולה.

ועכשיו הCATCH:כשאתה מתדלק,משאבת הדלק מודדת לך כמות של דלק-דהיינו הכמות שנשאבת בתוך המשאבה עצמה.מה שלא שמים לב אליו הוא שהמשאבה לא מודדת את דחיסות הנוזל שנשאב אלא רק את נפחו.

יוצא,שאם אתה מתדלק בשעות חמות-אתה מפסיק בין ליטר לחצי ליטר דלק שנהפך לאדים.

אם אתה מתדלק בשעות הקרות אתה מרוויח בין ליטר-לחצי ליטר של דלק.לא חבל על הכסף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוצא,שאם אתה מתדלק בשעות חמות-אתה מפסיק בין ליטר לחצי ליטר דלק שנהפך לאדים.

 

בין חצי לליטר ? תמיד ? גם אם מלאתי 3 ליטרים בלבד ? גם אם מלאתי 70 ליטר ?

 

כשחם, הנוזל מתפשט. בכל ליטר יש פחות מולקולות של דלק. זה נכון.

טכנית, באמת כדאי לתדלק רק בחורף.

באמת כדאי לצאת לשתות בבאר בזריחה.

 

ועוד משהו, matanfr, אנא כתוב עם רווח אחרי הפסיק או הנקודה. תודה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי razmel,לא בי האשמה-המקלדת שלי הגיעה לסוף חייה והרווח עובד מתי שבא לו. פטיש 5 קילו יפתור את העניין.. :lol:

ובנוגע לחישוב הכמויות שעשית -אדייק ואומר שהכמות יכולה להתחיל מ300 סמ"ק ולעלות עד כמעט ליטר. גם אם מילאת 3 ליטר או 70 ליטר. דלק הוא נוזל מאד נדיף,בטמפ' שהוא מגיע מהמיכלים התת-קרקעיים למשאבה.

זו הסיבה שלפעמים ביום חם כשמגיעים לתדלק ופותחים את מכסה טנק הדלק,שומעים "פפסססס" של ירידת לחץ עקב ואקום שנוצר בתוך טנק הדלק שלך (שהתחמם בשמש).

ועוד דבר-טכנית, כדאי לתדלק בחורף. לשתות בבאר בזריחה זה לא מומלץ-לא מוצאים את הדרך לעבודה כשהשמש עולה :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי razmel,לא בי האשמה-המקלדת שלי הגיעה לסוף חייה והרווח עובד מתי שבא לו.

אם מקש הרווח עובד בין המילים, הוא אמור לעבוד גם אחרי הפסיק. תודה.

 

ובנוגע לחישוב הכמויות שעשית -אדייק ואומר שהכמות יכולה להתחיל מ300 סמ"ק ולעלות עד כמעט ליטר. גם אם מילאת 3 ליטר או 70 ליטר.

מעניין אותי איך הגעת לכמויות שחישבת.

תקן את מקש הרווח ופרסם את תשובתך, אשמח לדעת איך אין הבדל משמעותי באובדן דלק, בין תדלוק של 3 ליטר, לתדלוק של 70.

דלק הוא נוזל מאד נדיף,בטמפ' שהוא מגיע מהמיכלים התת-קרקעיים למשאבה.

 

בין המיכלים התת קרקעיים למשאבה הוא לא מתנדף.

בין המכלים התת קרקעים למשאבה, גם אם הוא היה מתנדף, זה לא על חשבונך.

האובדן היחידי הוא אידוי של דלק מפיית המיכל של הרכב, בזמן המילוי. זה זניח. וגם אז יש הבדל בין תדלוק של 3 שניות, לתדלוק של 3 דקות.

ה"עובדות" שאתה מציין, והחישובים שלך לא נכונים.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שעדיף לתדלק בחורף אבל מצד שני איך אפשר לעבור קיץ שלם בלי תדלוק? נשמע לי די הזוי (אפילו יותר מנושא השרשור).

עכשיו ברצינות, אם ידוע שעל כל טיפוס של 100מ' בגובה יש ירידה של מעלה צלזיוס ואני גר בעיר התחתית בחיפה, האם שווה לי לתדלק בעוספיה?

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמות האנרגיה הנדרשת כדי להקפיא בנזין, לא משתלמת. עדיף לנסוע לתדלק בעוספיא, בחורף.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*** תוכן ההודעה נמחק. אם מקש הרווח עובד בין המילים, הוא אמור לעבוד גם אחרי הפסיק. תודה. ***

 

razmel, לצערי,החיים זה לא פיקניק ואין באפשרותי להחליף את המקלדת כרגע, אך אני עושה כל מאמץ לשמור על הגייה נכונה וכתיב נכון.

 

את חישוב הכמויות בדוגמה שנמחקה עשיתי לך עם דוגמה מספרית מהחיים.

בנוגע למה שכתבת שהדלק לא מתנדף מהמיכלים ומהמשאבה, זה אכן נכון. אני מתקן את עצמי, אבל ההבדלים עצמם בכמויות מגיעים מנפח הדלק שמגיע דרך המשאבה מהמיכלים שהם עצמם חמים או קרים.

בדוגמה שנמחקה הבדל הכמויות באותם תנאי נסיעה הגיע ל600 סמ"ק. זה קצת יותר מחצי ליטר. 3.375 שקל לתדלוק. כמה תדלוקים אדם ממוצע עושה בשנה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה תדלוקים אדם ממוצע עושה בשנה?

אחד. בחורף.

 

 

החישובים שלך לא נכונים.

הטיעונים שלך לא נכונים.

 

מה שנכון אלו העובדות הנ"ל:

1. דלק מתאדה מפיית מיכל הדלק של הרכב בזמן התדלוק.

2. ככל שהנוזל יותר חם, הוא פחות צפוף ויש בו פחות מולקולות של דלק.

3. בכתיבה בפורום, ובכלל, יש לשמור על רווח לאחר סימני הפיסוק. אם מקש הרווח תקין בין המילים, הוא אמור להיות תקין גם לאחר הפסיק. אם היתה בעיה במקלדת, היא היתה מופיעה גם בין המילים, לא רק לאחר הפסיק.

 

למרות ששני הטיעונים נכונים מבחינה מדעית, מדובר באובדן זניח.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועכשיו ברצינות.. כשנוזל יותר חם הוא פחות צפוף אבל אין בו פחות מולקולות של דלק מבחינת הכמות. כמות המולקולות לא משתנה. מה שמשתנה פה (ובעזרת זה מרוויחים עם המילוי) זה המרווח בין המולקולות עקב הטמפרטורה. משאבת הדלק מודדת נפח התפשטות נוזל אך לא מודדת דחיסות של נוזל ואת זה אנו מנצלים.

ואני חותם את הויכוח על המקלדת הסוררת ועל סימני הפיסוק שמופיעים או לא,מהסיבה הפשוטה שהתופעה מופיעה אקראית. אני מעוניין לשמור על דיון נינוח, כי מה שהעלה הבחור פה בתחילת השרשור יש בסיס מדעי ומוכח.

לראיה נוספת, כשקיבלתי את הרכב שלי, טויוטה צירפה עלון קטן שבו רשום במפורש שכדי לחסוך בעלויות דלק מומלץ לתדלק בשעות הלילה.

הנה כתבה בנוגע לטמפרטורה ודלק בהקשר הכלכלי:

http://articles.sfgate.com/2007-03-06/business/17236403_1_gas-pumps-gilbarco-veeder-root-tesoro-and-valero

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האובדן אכן זניח (אם כי קיים בכל זאת).

הערות 1+2 של רז נכונות ב-100%.

 

לעניין:

בלילה, אנחנו נמצאים באחוז רוויה גבוה מאוד לעומת זה שבמהלך היום.

אחוזי הרוויה הם למעשה היחס בין הלחץ החלקי של אדי הדלק לבין הלחץ המקס' לקיבול האדים בטמפ' רוויה (שזו הטמפ' שבה אנחנו מתעסקים, טמפ' חמה ביום או קרה יותר בלילה).

 

עבור הפסדים מפיית התדלוק בין יום ללילה:

הלחץ כאמור הוא לחץ איזוברי שווה, כך גם הטמפ'.

הדבר היחיד ששונה הוא הלחות היחסית, שכאמור בלילה טובה לנו הרבה יותר כיוון שפחות אדי דלק יכולים להיווצר בתערובת האויר.

עדיין, אחוזי ההפסד יהיו זניחים יחסית, בעיקר בשל ההפרשים הקטנים בלחץ הסביבה (שנגזר משילוב של לחץ מוחלט עם חיסור של לחץ חלקי).

כמה זניח? לא יודע, לא בדקתי, אבל לטעמי מדובר בכמויות מזעריות כ"כ שלא שוות את הבדיקה המעמיקה.

(ובטח שלא שוות ישיבה מול הקלסרים שלי מהלימודים :-) )

 

עבור ההפרשים בין המיכל למשאבה:

כל עוד לאף אחד אין נתון של אחוזי הלחות בתוך המיכל התת-קרקעי, או הלחץ הנמדד בו, כמו גם הטמפ', לא ניתן להסיק שום דבר!

אפשר רק להעלות השערות, אבל זה דורש הבנה מעמיקה יותר וקצת נתונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5121 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...