Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5878 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אפשר לשאול בן כמה אתה ידידי ?

 

נסיון לתכנון 10 שנים קדימה נראה לי קצת לא ריאלי,וזה בלשון המעטה.

 

המון דברים משתנים ב-10 שנים.

 

אתה יודע אם תיהיה פה עוד 10 שנים ? (חו"ח לא מאחל שיקרה לך כלום,שואל רק מבחינה ריאלית).

 

אתה יודע אם הרכב שלך ישרוד 10 שנים קדימה ? (אתה נהג 10,מתחזק את הרכב מצויין,מישהו עצר את הוונדורה שלו על הפגוש האחורי שלך,אתה יצאת בשלום,הרכב יצא ב"להתראות").

 

אתה יודע אם בעוד 10 שנים תחיה בארץ ?

 

אתה מודע לזה שיש דברים בלתי מתוכננים שקורים בחיים ולוקחים אותך למחוזות שלא דמיינת ?

 

 

קצת מנותק לנסות לתכנן פרטים בחיים שלך לטווח כזה ארוך.

 

על פי התכנון שלי הייתי אמור להיות היום (בגיל 28 סמג"ד בחטיבת חי"ר,ככל הנראה רווק עם מחשבות על חתונה.

במקום זה אני כבר כמעט 4 שנים חיי בחו"ל,מתוכן כבר מעל שנה וחצי נשוי,עם ילד בדרך.

 

מבין כמה התכנון רחוק מהמציאות ?

 

דברים קורים ולוקחים אותך למקומות אחרים ממה שדמיינת,וגם עם רכב זה יכול לקרות.

 

זו אני מניח הסיבה שמישהו כתב לך "תתחיל קודם עם שנתיים ואז תראה מה קורה".

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

השאלה שלי מצטמצמת ליכולת של הרכב לשרוד בכבוד 10 שנים קדימה, ומה המשמעות של שימורו לתקופה הזו, בבחינת ceteris paribus, לא מעבר לכך.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

אכן, ידידי, אכן, השאלה באיזה אופן ובמשך כמה זמן, לשם אני מנסה לכוון... :wink:

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
השאלה שלי מצטמצמת ליכולת של הרכב לשרוד בכבוד 10 שנים קדימה, ומה המשמעות של שימורו לתקופה הזו, בבחינת ceteris paribus, לא מעבר לכך.

 

אני לא רואה היגיון בלשפץ סטרטר או אלטרנטור כתחזוקה מונעת, כי מכלולים מקוריים מחזיקים לפעמים עשרות שנים, בזמן שאורך חיים של מכלול משופץ בדרך כלל קצר בהרבה.

 

לדעתי אפשר בסעיף הזה להמר, ולטפל בבעיה אם וכאשר היא תגיע.

 

 

מעבר לך, רכב זה לא רק מכלולים מכאניים.

 

אני לא יודע, אם יש לך חניה מקורה, אני לא יודע אם אתה מכסה את הרכב עם כיסוי, אני לא יודע מה מידת השימוש שלך ברכב (כלומר 5000 קילומטר בשנה או 30-40 אלף.)

 

אם אין חניה מקרוה - יהיה לך קשה מאוד עד בילתי אפשרי לשמור את כל הפלסטיקה הפנימית במצב תקין ורענן לאורך 17 שנים, אני רואה שכבר היום, אחרי 5-6 שנים על הכביש תא הנוסעים של C5 סובל מנזקי השמש.

 

חוץ מזה - הכל אפשרי. יש אנשים שמחזיקים מכוניות סיטרואן עתיקות כמו DS או CX.

 

הכל שאלה של כמה אתה מוכן להשקיע (לא רק כסף, אלא גם ובעיקר זמן )

 

 

אבל תזכור, מה אני ואנשים אחרים אומרים לך כאן : בעוד כמה שנים תרצה להתקדם לרכב אחר, חדש יותר. לכל מוצר, טוב ככל שיהיה, יש את התקופה שלו. אחר כך הוא מתיישן והופך להיות לא רלוונטי.

 

 

פורסם

בוקי אתה צודק; אני לא מחפש להתחכם או מצפה שהרכב יצעיר במקום להזדקן. סביר להניח שאכן אחליף אותו לרכב חדש הרבה יותר בשנים הקרובות.

 

אני חושב שאני יכול למקד יותר את השאלה המקורית שלי: בהנחה ויקרה מקרה בו אצטרך להחליף מכלול יקר במהלך השנתיים שלוש הקרובות, ולהשקיע הרבה כסף בדבר, הרי שכנראה אעדיף למשוך עוד זמן עם הרכב המתוקן.

 

השאלה שלי היא כמה זמן אפשר לעשות את זה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

השאלה היא מה זה ישרוד, בוודאי שבמשך 10 השנים אתה תחליף חלקים כך שמן הסתם החלקים המקוריים לא ישרדו.

אלטרנטור,מדחס מזגן, גיר משאבת דלק, מזרקים, חלקי פרונט הם חלקים שעובדים ללא הפסקה והבלאי הולך וגדל

במשך 10 שנים אתה תחליף את רוב החלקים הללו העלות תהיה לפחות כמו חצי רכב חדש רק שלאורך 10 שנים זה פחות מורגש.

לסיכום: אם הרכב לא מיוחד וללא ערך סנטימנטלי אין שום הגיון או סיבה להשאר עם רכב למשך 10 שנים.

אלא אם כן הוא עונה לך על כל הדרישות ולא אכפת לך להשקיע מדי פעם הוצאות מיוחדות/ אין לך כסף להתקדם.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם
לסיכום: אם הרכב לא מיוחד וללא ערך סנטימנטלי אין שום הגיון או סיבה להשאר עם רכב למשך 10 שנים. אלא אם כן הוא עונה לך על כל הדרישות ולא אכפת לך להשקיע מדי פעם הוצאות מיוחדות/ אין לך כסף להתקדם.

 

כן, הרכב מיוחד ומוצא חן בעיני מאד ועונה על מרבית הדרישות, ואכן לא אכפת לי להשקיע זמן וכסף, במידת הסביר. כסף תמיד יש ברוך השם, זה רק שאלה של סדרי עדיפויות...

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

אתה לא צריך להגיד לי מה זה, אני מחזיק BX שכבר מס' שנים ואני לא רואה איך אני ירגיש ביום שאחרי, אני אוסף חלקים שאין ומטפל בו כמו שצריך לפי הספר, מעולם הרכב לא איכזב אותי ולא הייתי תקוע בגללו בצד הדרך, כמובן שבמהלך התקופה נאלצתי להחליף גיר (ידני, עבר הסבה מאוטומט) כי הוא לא התאים ונהרס חוצמזה הרכב תענוג ואני לא מוצא לו מחליף.

אין לי שום כוונה להפטר מהרכב והוא יהיה כנראה ה BX אספנות הראשון בישראל.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

לא קראתי את כל השרשור,

אבל מהשאלה שלך - תגיד אתה מסתבלט? :shock:

 

מה צריך על מנת להחזיק את הרכב עוד 10 שנים?

 

לשים דלק, לשלם טסט וביטוח, לעשות טיפולים בזמן ולתקן תקלות.

 

זהו.

 

יש לנו יותר מרכב אחד, הכי "זקן" הוא בן 15. הוא לא זוכה ליחס מיוחד. כמו כל האחרים (אפילו שאותו אני הכי אוהב :oops:)...

והיו לי כמה וכמה רכבים בני 20+... כנ"ל - עובד נוסעים, לא עובד מתקנים ונוסעים - כמו כל רכב.

 

ואני לא מתייחס בכלל לזה שאתה מחליט מעכשיו שאתה הולך להחזיק רכב עוד 10 שנים... אתה מכיר את הפתגם שמסביר איך מצחיקים את אלוקים?

פורסם

אני מבין אותך. יש אנשים שנקשרים למכוניות ברמות שלא יתוארו (והיתה על זה תוכנית בערוץ 8 לפני כמה חודשים).

בסופו של דבר הכל עניין של כסף וזמן. וכפי שאמר Nakamichi ובצדק- "האדם מתכנן ואלוהים צוחק".

 

אם תצליח-מה טוב. אולי היא תהייה הC5 לאספנים הראשונה בישראל? :wink:

 

אני דווקא מאמין בזה שיכול להיות רכב שיכול לשמש אותך בנאמנות לאורך שנים, מה שנקרא "רכב לכל החיים". הכל שאלה של איך מטפלים ואיך מתייחסים לרכב.

 

חג שמח.

פורסם
לא קראתי את כל השרשור,

אבל מהשאלה שלך - תגיד אתה מסתבלט? :shock:

*****

ואני לא מתייחס בכלל לזה שאתה מחליט מעכשיו שאתה הולך להחזיק רכב עוד 10 שנים... אתה מכיר את הפתגם שמסביר איך מצחיקים את אלוקים?

 

מסתלבט? אני לא נוהג להסתלבט. אני מזמין אותך לקרוא את השרשור ולהבין מה שאלתי.

 

אלוהים במקומו מונח, אני, הקטן, בסך הכל שואל שאלות. את התכנונים אני משאיר לאשתי.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

ברשותי C5 PK 2003 ואני מזדהה איתך. הגיר זקוק לשיפוץ, החלון הימני לא עבד, קליפר אחד היה תפוס וידית פנימית נשברה.

שבוע שעבר שבק המזגן וזה היה הקש ששבר את גב הגמל. כבר הייתי בדרך למגרש טרייד אין.

אבל אחרי שנרגעתי החלטתי יחד עם אישתי לתקן הכל ולהחזיק את הרכב לפחות עוד שנה. את כל הדברים חוץ מהגיר תיקנתי כבר והשבוע אכניס את הרכב למוסך לתיקון הגיר.

זאת ההשקעה המסיבית השניה שלי ברכב, הקודמת היתה שיפוץ כל המערכת ההדרהולית במוסך מורשה בעלות של 4000 ש"ח

אז עלה והצלח.

פורסם

עזוב מתכנונים.

 

כעיקרון לרכב אין בעייה לשרוד עם תחזוקה נכונה (שכוללת גם החלפות מתוכננות לפי הוראות יצרן וכמובבן גם תיקון תקלות שיופיעו עם הגיל) אבל בשלב מסויים יגיע תיקון שכבר יעלה כמו הרכב כולו ואז יהיה כלכלי יותר להשבית אותו.

 

תחזיק כל זמן שהוא משרת אותך בעלויות נמוכות יותר מההחלפה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...