Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5878 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברים שלום,

 

חשבתי לעצמי שאם אני כל כך מרוצה ואוהב את הרכב, מדוע להחליף עוד שנתיים, כפי שתכננתי; אולי עוד 5 שנים? ואז עלה הרעיון - לשמור על הרכב לתקופה ארוכה עוד יותר..

 

מה המשמעות המעשית של להחזיק רכב כמו שלי נניח עד שנת 2020 מבחינת בטיחות (תקפות כ"א למשל), תחזוקה מונעת ושיפורים (לא בהכרח הספק אלא סיליקון במקום גומי אם אפשר, חשמליה וכדומה)?

 

האם זה ניתן לביצוע בתיקצוב סביר כל שנה?

 

שאלה חצי תיאורתית בשלב זה, אבל בכל זאת - מה דעתכם?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לגבי כריות אוויר- יש להן תאריך תפוגה, או תאריך שאחריו עלייך לנסוע למוסך על מנת שיחליפו לך אותן. אינני יודע מהי העלות של ההחלפה.

לגבי שאר הדברים אינני יודע אבל שיהיה בהצלחה!

פורסם

יש שני נתונים שונים באשר לתקפות הכריות - 10 או 15 שנה, מה המדוייק?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

איפה כתוב 10 ואיפה 15? אולי לכריות שונות תאריך תפוגה אחר.

הכי קל ואתה תיהיה בטוח ב-100% שהמידע נכון- תתקשר לאחד המוסכים של לובינסקי ותשאל אותם. אל תשכח לעדכן בפורום.

פורסם

בעוד מספר שנים תחזוקה מונעת לא תספיק כדי לשמור על הרכב.

לחלקי רכב יש בלאי טבעי והכדאיות הכלכלית של שמירתו תהיה תלויה בסוג התקלות ובעלות חלקי החילוף.

כמובן שאפשר לשמור רכב למשך עשרות שנים אך זה מחייב השקעה ומחוייבות (והרבה TLC).

פורסם

בספר רכב שלי כתוב מפורש תוקף מסוים של הכריות אויר, לא זוכר כמה כמדומני 12, כתוב שם שאחרי הזמן הזה צריך לגשת למוסך בשביל לחדש אותה.

פיאג'ו 2020, MP3 500

יונדאי סנטפה, 2014

פורסם

אל תיקח את זה באופן לא נכון אבל - למה שתרצה להחזיק את האוטו הזה עוד 10 שנים?

למה שעוד 9 שנים תרצה לנהוג באוטו בן 16 שנה?

 

אם זה היה אוטו עם ערך אספני כלשהו (נגיד איזה מאסל אמריקאי או מכונית שהיא מיוחדת באופן כלשהו) או מרגשת במיוחד (רכב ספורטיבי מיוחד) אז הייתי מבין - אבל למה להחזיק סיטרואן כזאת כ"כ הרבה זמן?

אם זה משיקולי תקציב הייתי מבין, מן הסתם, אבל כתבת שתכננת להחליף עוד שנתיים, כלומר כנראה יש לך את האמצעים לעשות את זה.

Auto Emoción

פורסם

לפי דעתי,קודם כל, תחזיק את הרכב שנתיים ואח"כ תשאל שוב את השאלה הזאת.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם
אל תיקח את זה באופן לא נכון אבל - למה שתרצה להחזיק את האוטו הזה עוד 10 שנים?

למה שעוד 9 שנים תרצה לנהוג באוטו בן 16 שנה?

 

אם זה היה אוטו עם ערך אספני כלשהו (נגיד איזה מאסל אמריקאי או מכונית שהיא מיוחדת באופן כלשהו) או מרגשת במיוחד (רכב ספורטיבי מיוחד) אז הייתי מבין - אבל למה להחזיק סיטרואן כזאת כ"כ הרבה זמן?

אם זה משיקולי תקציב הייתי מבין, מן הסתם, אבל כתבת שתכננת להחליף עוד שנתיים, כלומר כנראה יש לך את האמצעים לעשות את זה.

 

למה שארצה להחזיק את האוטו כל כך הרבה זמן? לא יודע, עוד לא החלטתי לעשות את זה, אני רק בודק כיוונים, כמו שבדקתי אפשרות להחליף גיר, למשל. אני נהנה מאד מהאוטו ולא חושב שאם אחליף אותו עוד 2-3 שנים אשתדרג מבחינת חווית נהיגה, אלא רק מבחינה תחזוקתית ובטיחותית, ואת זה רציתי לבדוק בדיון.

 

לפי דעתי,קודם כל, תחזיק את הרכב שנתיים ואח"כ תשאל שוב את השאלה הזאת.

 

מדוע?

 

בעוד מספר שנים תחזוקה מונעת לא תספיק כדי לשמור על הרכב.

לחלקי רכב יש בלאי טבעי והכדאיות הכלכלית של שמירתו תהיה תלויה בסוג התקלות ובעלות חלקי החילוף.

כמובן שאפשר לשמור רכב למשך עשרות שנים אך זה מחייב השקעה ומחוייבות (והרבה TLC).

 

אני מניח שעלות חלקי החילוף תהיה גבוהה יחסית, בעיקר למכלולים מרכזיים כמו מערכת הידראולית, גיר ומנוע. אני גם לא יודע מה תוחלת החיים של המחשבים הרבים ברכב, וזה נראה לי יקר.

 

בכל אופן, החישוב המאד ראשוני הוא שגם אם אחליף את כל הנ"ל במהלך 10 השנים הבאות זה עדיין יהיה זול יותר משדרוג הרכב כולו, אבל אולי אני טועה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

בעוד 10 שנים יהיו מכוניות מגניבות, מפוארות, ומתוחכמות פי כמה מ C5.

 

תשאל את עצמך היים היית רוצה לנסוע היום בסיטרואן BX או בפיזו 405 ? אני מניח שלא, כי הן כבר לא עומדות בסטנדרטים של היום, משום בחינה. אבל לפני 15 שנה אלו היו מכוניות מתקדמות ומצויינות, וכולם התלהבו מהן.

 

אותו דבר בדיוק יהיה גם עם ה C5 בשנת 2020. הית תזדקן מוראלית, אתה תסע בה, ותראה מסביבך מכוניות מודרניות, ובטוח תרצה להתקדם לדור שלישי או רביעי של C5, אולי היא כבר תיהיה חשמלית, שלא תצרוך דלק, יהיו בה הרבה יותר גאג'טים, וכו', וכו'.

 

ה C5 שלך תיראה לידה בדיוק כמו שנראית ה BX היום.

 

 

פורסם
בעוד 10 שנים יהיו מכוניות מגניבות, מפוארות, ומתוחכמות פי כמה מ C5.

 

תשאל את עצמך היים היית רוצה לנסוע היום בסיטרואן BX או בפיזו 405 ? אני מניח שלא, כי הן כבר לא עומדות בסטנדרטים של היום, משום בחינה. אבל לפני 15 שנה אלו היו מכוניות מתקדמות ומצויינות, וכולם התלהבו מהן.

 

אותו דבר בדיוק יהיה גם עם ה C5 בשנת 2020. הית תזדקן מוראלית, אתה תסע בה, ותראה מסביבך מכוניות מודרניות, ובטוח תרצה להתקדם לדור שלישי או רביעי של C5, אולי היא כבר תיהיה חשמלית, שלא תצרוך דלק, יהיו בה הרבה יותר גאג'טים, וכו', וכו'.

 

ה C5 שלך תיראה לידה בדיוק כמו שנראית ה BX היום.

 

"בעוד 10 שנים יהיו מכוניות מגניבות, מפוארות, ומתוחכמות יותר"?!

זה אוטו בן 7, כבר היום כל רכב ממוצע עדיף על הC5 הזאת, אז עוד 10 שנים זה בכלל יהיה גרוטאה.

Auto Emoción

פורסם

יש דבר אחד שאני מרגיש באופן ברור - גם עוד 10 שנים ל C5 שלי יהיה יותר קלאסה בקצה הכנף שלה מאשר להרבה "מכוניות עדר" מודל 2020 שתצפנה את הכבישים...

 

באופן ענייני יותר, תראו, הרעיון הוא רעיון היתכנות, כלומר - אני עושה ניסוי מחשבתי, לא יותר מזה.

 

אני יכול לומר שבאירופה למשל רכב כזה היה נתקל בבעיות בשנת 2020 מכיוון שלא היה מסוגל להתחבר לרשת אלחוטית כלשהי שבוודאי תנהל את התנועה או תנטר את הכבישים. בישראל מן הסתם רשת ממוחשבת כזו תקום יומיים אחרי הרכבת הקלה בירושלים או התחתית בתל אביב, כלומר לעולם לא.

 

ברור לי שיהיו רכבים מפוארים יותר, ויותר חשוב - בטיחותיים יותר. אבל יחד עם זאת, אני רואה אנשים נורמלים לגמרי עם יכולות כלכליות סבירות פלוס שממשיכים מבחירה לנהוג במכוניות מודל תחילת התשעים - וולבו בעיקר, ונהנים מכל רגע. המכוניות עצמן נראות ונשמעות סבבה לחלוטין.

 

עכשיו, מכיוון שאני לא מתכוון לתת למדינה שקל יותר ממה שאני חייב על פי חוק, אני לא מתכוון לרכוש רכב חדש בעתיד הנראה לעין, אלא רק משומש. מכיוון שכך, אני בודק אפשרות להשאר עם השטן שאני מכיר תקופה ארוכה במקום ללכת על רכב משומש צעיר בכ 2-3 שנים ולהמר על מצבו.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
"כבר היום כל רכב ממוצע עדיף על הC5 הזאת

 

נסעת ב C5 פעם? ראית את שלי?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

יש לי סיטרואן רק שנה וחצי (קסנטיה 97) אבל נסיון אם מכוניות ישנות יש לי כבר יותר מ10 שנים.

אין שום דבר רע בליסוע ב405 היום. אוטו כזה שמתוחזק טוב יסע נהדר. זה רכב שקט אם מזגן חזק אך לא מהיר כל כך. מזכיר קצת את הפוקוס של ימינו. בתחזוקה נכונה עובד טוב מאוד ולא נתקע.

כנ"ל לגבי מכוניות ישנות אחרות שיצא לי לקנות ולתחזק - לנצ'יה תמה,405, 309 ו 323 חבוטה שהייתה ללא ספק הקנייה הגרועה ביותר שלי בתחום.

הC5 יכולה לדעתי להחזיק עד גיל 17 ללא בעיות מיוחדות. כך בחשבון החלפה של

צנרת מערכת הידראולית - (בהתבסס על הידע מקסנטיה) המערכת עשויה צינורות גומי שלא חיים לנצח. מומלץ למצא מוסך מומחה לסיטרואן ולהתקין צנרת סילוקון - זה גם זול יותר מהצנרת המקורית וגם טוב יותר לפי שמועות. אני נתקעתי בצפון עם צינור קרוע ולא הייתה לי ברירה אלה להתקין צנרת מקורית.

משאבת שמן - אם היא חלשה (המוסך יכול לומר לך) תחליף לפני שהיא קורסת לך (שוב תקיעה מיותרת)

אלטרנטור וסטרטר - בדר"כ לא מחזיקים 17 שנה. שוב רצוי לפנות איזה יום לפרק (לבד או במוסך) ולקחת לסדנה לשיפוץ מיכלולים חשמליים, ולהרכיב חזרה. זו הדרך הזולה ביותר לתקן אותם והיא חוסכת בוקר מבעס ליכשיבוא יומו של הסטרטר.

תחזוקה שוטפת - כדאי מאוד למצוא מוסך שיודע מכיר ויש לו סבלנות לשטויות של סיטרואן. החוק המנחה הוא להחליף לפני שחלק שובק ולוקח איתו עוד מיכלולים, להשתמש בחלפים טובים (אם כי לא תמיד חייבים מקוריים)

מזגן - לפחות בסיטרואן יש בעיה לתקן את המתג של המפוח. אני בניתי מעקף לבורר חיצוני.

 

מה הבונוס - חוסכים ביטוח מקיף, וירידת ערך. זה המון כסף כל שנה ונוסעים באוטו שאוהבים

מה המינוס - תחזוקה שוטפת עולה לרכב בגיל הזה כ 5000 ש"ח בשנה (טסט + טיפולים + חלקים מתקלים כמו צמיגים ומצבר + תיקונים שוטפים + תקלה אחת משעותית בחיי האוטו כמו גיר או ראש מנוע)

 

את הלנצ'יה תחזקתי כפי שתיארתי והיא החזיקה לי 5 שנים עד לגיל 16 (מכובד לרכב לא?) מכרתי אותה בגלל קושי להשיג חלקים

את ה 405 שהיתה במשפחה (לא רכב צמוד שלי) מכרתי סתם ואני מתחרט בדיאבד היה אוטו טוב

את ה 309 וה 323 מכרתי כי לא תיחזקתי אותן טוב והן מתו (מנוע טפוס ב309 ו ראש \ אובראול ב323 )

 

נקודה אחרונה למחשבה - כמה חשובה לך הבטיחות של הרכב? ESP כמות כריות האוויר וכ"ו. צריך לשקול את זה מול האלטרנטיבות.

פורסם
**

הC5 יכולה לדעתי להחזיק עד גיל 17 ללא בעיות מיוחדות. כך בחשבון החלפה של

צנרת מערכת הידראולית - (בהתבסס על הידע מקסנטיה) המערכת עשויה צינורות גומי שלא חיים לנצח. מומלץ למצא מוסך מומחה לסיטרואן ולהתקין צנרת סילוקון - זה גם זול יותר מהצנרת המקורית וגם טוב יותר לפי שמועות. אני נתקעתי בצפון עם צינור קרוע ולא הייתה לי ברירה אלה להתקין צנרת מקורית.

 

אני לוקח בהחלט בחשבון החלפה של המערכת, ואם אני כבר משקיע אז למה למכור את הרכב? אני אחפש מידע על צנרת סיליקון לרכב הזה.

 

משאבת שמן - אם היא חלשה (המוסך יכול לומר לך) תחליף לפני שהיא קורסת לך (שוב תקיעה מיותרת)

 

מה העלות של כזה דבר?

 

אלטרנטור וסטרטר - בדר"כ לא מחזיקים 17 שנה. שוב רצוי לפנות איזה יום לפרק (לבד או במוסך) ולקחת לסדנה לשיפוץ מיכלולים חשמליים, ולהרכיב חזרה. זו הדרך הזולה ביותר לתקן אותם והיא חוסכת בוקר מבעס ליכשיבוא יומו של הסטרטר.

 

אם הרכב בן 7 ועבר 90K ק"מ, מתי כדאי לבצע את זה?

 

תחזוקה שוטפת - כדאי מאוד למצוא מוסך שיודע מכיר ויש לו סבלנות לשטויות של סיטרואן. החוק המנחה הוא להחליף לפני שחלק שובק ולוקח איתו עוד מיכלולים, להשתמש בחלפים טובים (אם כי לא תמיד חייבים מקוריים)

 

מבוצע, במוסך "שאפט" בתל אביב.

 

 

מזגן - לפחות בסיטרואן יש בעיה לתקן את המתג של המפוח. אני בניתי מעקף לבורר חיצוני.

 

אם אני זוכר נכון הוחלף בעבר יוניט חום, זה זה?

 

מה הבונוס - חוסכים ביטוח מקיף, וירידת ערך. זה המון כסף כל שנה ונוסעים באוטו שאוהבים

מה המינוס - תחזוקה שוטפת עולה לרכב בגיל הזה כ 5000 ש"ח בשנה (טסט + טיפולים + חלקים מתקלים כמו צמיגים ומצבר + תיקונים שוטפים + תקלה אחת משעותית בחיי האוטו כמו גיר או ראש מנוע)

 

בדיוק.

 

נקודה אחרונה למחשבה - כמה חשובה לך הבטיחות של הרכב? ESP כמות כריות האוויר וכ"ו. צריך לשקול את זה מול האלטרנטיבות.

 

מאד חשובה, ולכן שמתי דגש על אורך החיים של כריות האוויר. אין ESP ברכב וזה באמת חסרון שלו.

 

תודה על התגובה המושקעת וחג שמח לכולם,

 

אודי

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -


×
×
  • תוכן חדש...