Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5879 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם תצליח-מה טוב. אולי היא תהייה הC5 לאספנים הראשונה בישראל? :wink:

 

אני דווקא מאמין בזה שיכול להיות רכב שיכול לשמש אותך בנאמנות לאורך שנים, מה שנקרא "רכב לכל החיים". הכל שאלה של איך מטפלים ואיך מתייחסים לרכב.

 

חג שמח.

 

לאהבה לרכב בוודאי שיש השפעה. עם או בלי קשר אני מתכוון לתחזק אותו כמיטב יכולתי, שוב, במגבלות התקציב.

 

ברשותי C5 PK 2003 ואני מזדהה איתך. הגיר זקוק לשיפוץ, החלון הימני לא עבד, קליפר אחד היה תפוס וידית פנימית נשברה.

שבוע שעבר שבק המזגן וזה היה הקש ששבר את גב הגמל. כבר הייתי בדרך למגרש טרייד אין.

אבל אחרי שנרגעתי החלטתי יחד עם אישתי לתקן הכל ולהחזיק את הרכב לפחות עוד שנה. את כל הדברים חוץ מהגיר תיקנתי כבר והשבוע אכניס את הרכב למוסך לתיקון הגיר.

זאת ההשקעה המסיבית השניה שלי ברכב, הקודמת היתה שיפוץ כל המערכת ההדרהולית במוסך מורשה בעלות של 4000 ש"ח

אז עלה והצלח.

 

אז למה למכור עוד שנה? מקבץ תיקונים כזה אמור לתת לך שקט ליותר זמן, לא? זה למעשה הטעון המרכזי מאחורי התיאוריה של "להחזיק את הרכב זמן רב מאד"... כמה עולה כל הסיפור הזה?

 

עזוב מתכנונים.

 

כעיקרון לרכב אין בעייה לשרוד עם תחזוקה נכונה (שכוללת גם החלפות מתוכננות לפי הוראות יצרן וכמובבן גם תיקון תקלות שיופיעו עם הגיל) אבל בשלב מסויים יגיע תיקון שכבר יעלה כמו הרכב כולו ואז יהיה כלכלי יותר להשבית אותו.

 

תחזיק כל זמן שהוא משרת אותך בעלויות נמוכות יותר מההחלפה.

 

שי - לזה בדיוק התכוונתי.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני חדש פה... ברוך הבא.

הכל תלוי באהבה שלך לרכב. כמה שאתה אוהב את הרכב יותר, זה שווה יותר. אבל...

 

הצרה עם יצרני הרכב היא שהיום עלויות של החלפת רכיבים הן רבות מאד יחסית לשנים עברו. למשל, הזכירו פה 405. אם הייתי צריך להחזיק אחד כזה היום ולהחליף חלקים, זה היה עולה לי הרבה פחות מאשר להחזיק את ה-C5 לטווח ארוך, כי החלפים יקרים הרבה יותר. ואם הייתי מחזיק רכב שיוצר בשנות ה-70 זה היה אפילו פחות. זה כי עבר על היצרנים (וזה בכולם, לא רק PSA) המהלך של להחליף יחידה שלמה בעלת מכלולים קטנים מאשר את המכלולים עצמם.

 

אתן לך דוגמא: לפני כשנתיים הייתי בעלים של פיג'ו 206. החיישן של מנעול הדלת אחורית-שמאלית התקלקל, מה שאומר שהיא לא ננעלה עם שאר הדלתות בנעילה המרכזית. מישהו אחר היה אומר: "טוב, אז אנעל ידנית". אבל לי הפריע. אתה יודע מה אמרו לי במוסך? שהחיישן שנדפק יושב בתוך כל יחידת הנעילה (ה"בריח") וצריך להחליף אותה בעלות של 470 ש"ח. תבין, זה היה מחיר החלק, ללא עבודה או מע"מ! ובכן, השגתי חבר וספרי חידוש מעגלים חשמליים, פירקנו את דיפוני הדלת ואת יחידת הנעילה- אכן מדובר ביחידה שלמה. פירקנו אותה, ריססנו איפוא שצריך, ועד שמכרתי את הרכב לא היו לי בעיות יותר משם. וחסכתי 500 ש"ח לפחות.

אבל קח דוגמא למשהו מקולקל שנשאר מקולקל: יש לי חבר עם פוקוס 2001 שהחלונות האחוריים שלו "נפלו" כמו בגולף, ובגלל שלא היה לו איך הוא פשוט סידר אותם כך שאי אפשר להוריד או להעלות את החלונות. לטעמי זה לא מקובל, אבל זו היתה הפשרה שהוא עשה בגלל חוסר כסף.

 

אז אני חושב שבנוסף לאהבה לרכב, במחירים של היום רצוי שתהיה לך היכולת (הבנה טכנית, חברים עם רצון טוב וכד') לבצע דברים בעצמך. אני כמובן לא מתייחס להחלפת מנועים/ גיר, אלא לדברים קטנים שהעלויות שלהם מצטברות לעיתים לאלפי שקלים.

פורסם

מסכים לגמרי יוחאי.

 

מה שכן, אני עושה כרגע רק את צעדי הראשונים בתחום - ניקיתי לבד מתז שמשות סתום! 8)

 

אני מאמין שעם הזמן אוכל לתקן בעיות נוספות, אני גם די אוהב להתעסק עם זה...

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
מסכים לגמרי יוחאי.

 

מה שכן, אני עושה כרגע רק את צעדי הראשונים בתחום - ניקיתי לבד מתז שמשות סתום! 8)

 

אני מאמין שעם הזמן אוכל לתקן בעיות נוספות, אני גם די אוהב להתעסק עם זה...

 

ובכן, זו התחלה... :wink:

פורסם

אי אפשר לדעת מה ילד יום. תחיה את הרגע ותהנה מהרכב (עד כמה שאפשר, יש לך הרבה שרשורים בפורום הטכני)

גם אני חשבתי שאני הולך להתחתן עם הרכב הקודם... אבל אחרי תקופה של 3 שנים התחיל לדגדג לי להחליף אותו.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אייל, כאילו כדי להצדיק את מה שאתה אומר, פתחתי עוד שרשור בנושא נזילת שמן...

 

אגב, רוב השרשורים שלי מקורם בנוירוטיות של מישהו שרגיל לרכבים חדשים מהניילון ושכל פיפס מטופל על ידי חברת הליסינג..

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -


×
×
  • תוכן חדש...