Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריתוך סדק בג'נט?


TShavit
שימו לב! השרשור הזה בן 5224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

התגלה אצלי סדק זעיר בג'נט (אלומיניום), דרכו יש דליפת אוויר איטית. מישהו מכיר רתך טוב שיכול לסדר את זה?

 

תודה

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התגלה אצלי סדק זעיר בג'נט (אלומיניום), דרכו יש דליפת אוויר איטית. מישהו מכיר רתך טוב שיכול לסדר את זה?

 

תודה

טל

 

שלום!

אסור לרתך ג'נטים וכל דבר בטיחותי.

סתם לא קרה לו סדק .או ממכה שהוא קיבל או התעייפות החומר .עכשיו לרתך ?מי יודע מה מידת חום דרושה על מנת לא להחליש את החומר ומי יודע את כל ה סודות הריתוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תוכל להבטיח שזה יעשה בצורה טובה ובטח שלא לבדוק את זה ברמה בטיחותית שתניח את הדעת. לדעתי תחליף ותחסוך את הסיכון המיותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום!

מי יודע מה מידת חום דרושה על מנת לא להחליש את החומר ומי יודע את כל ה סודות הריתוך.

בעל מקצוע טוב, זה מי שאמור לדעת בדיוק את הדברים האלו. אחד כזה אני מחפש...

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעל מקצוע טוב, זה מי שאמור לדעת בדיוק את הדברים האלו. אחד כזה אני מחפש...

 

עוד לא שמעתי על ג'נט אלומיניום אולי הכוונה למגנזיום...?!

 

בכל אופן שתי הסגסוגות האלו הם חומרים רכים כך שאם אחד הג'נטים ניסדק עדיף להחליפו

 

ולא לנסות לשפץ אלה אם כן אתה חובב סיכונים. :shock:

 

בהצלחה.

סובארו אימפרזה 1999 1.6 אוטו' + קיה סול 2011 1.6. אוטו'. :wave:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שטויות אתם מדברים זה לא יאומן..

אין ג'נטים ממגנזיום טהור הם כולם מסגסוגת של אלומניום ומגנזיום ופחיות קולה :lol:

יש בתל אביב איזה בחור שפעם ריתך לי ג'נט של בורבט בצורה מדהימה שלא שמו לב לתיקון אחר כך,אני אמצא את המספר שלו ואחזיר לך תשובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

A.B כתב:

 

כמה שטויות אתם מדברים זה לא יאומן..

 

מר AB היקר, האם היית קונה רכב שריתכו לו ג'אנט סגסוגת?

 

והאם היית רוצה שיגידו לך את המידע הזה או לא כשאתה קונה אותו?

 

ואם תגיד שלא היית דואג מזה, אז זה שקר...

 

אל תרתך את הג'אנט, כי AB יכול להגיד הרבה דברים, אבל אם תמצא את עצמך בתעלה ליד איזה כביש מהיר אז לAB לא יהיה מה לומר...

 

אל תתעסק עם זה, תקנה אחד חדש..

המורה שלי ביסודי תמיד אהבה לומר "ואם כולם מהגג תקפוץ גם", אז למקרים כאלו היא התכוונה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד לא שמעתי על ג'נט אלומיניום אולי הכוונה למגנזיום...?!

:-D אני מניח שבחיים לא ראית ג'נט מגנזיום, וכנראה גם לא תראה.

הכינוי "ג'נטים מגנזיום" כל כך נפוץ אצלנו שאנשים פשוט לא יודעים שהג'נטים שלהם עשויים סגסוגת אלומיניום (שמהווה יותר מ-95% מהחומר). גלגלים שבאמת עשויים מסגסוגת מגנזיום כמעט לא קיימים - מדובר אמנם בחומר קל מאד אבל דליק, וגם ברוב סוגי המירוצים הם אסורים.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:-D אני מניח שבחיים לא ראית ג'נט מגנזיום, וכנראה גם לא תראה.

הכינוי "ג'נטים מגנזיום" כל כך נפוץ אצלנו שאנשים פשוט לא יודעים שהג'נטים שלהם עשויים סגסוגת אלומיניום (שמהווה יותר מ-95% מהחומר). גלגלים שבאמת עשויים מסגסוגת מגנזיום כמעט לא קיימים - מדובר אמנם בחומר קל מאד אבל דליק, וגם ברוב סוגי המירוצים הם אסורים.

 

טל

 

שפו על הידע טל ממש מומחה לגלגלי מגנזיום.

 

מה שאני מנסה להגיד לך ולא צריך להיות מומחה בנושא, כל רתך מתלמד יגיד לך שכל ריתוך חלש ב- 50% מהחומר המקורי.

 

אז תעשה את החישוב לבד מתכת רכה + 50% = אסון. :brickwall:

סובארו אימפרזה 1999 1.6 אוטו' + קיה סול 2011 1.6. אוטו'. :wave:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצעה די הזויה לרתך ג'אנט. למה לסוע לחוצים אם אפשר לשלם 2000-3000 שקל לסט חדש שאתה יכול להיות בטוח שאין איתו שום בעיה ? אתה לא מעריך את החיים שלך ?

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שפו על הידע טל ממש מומחה לגלגלי מגנזיום.

 

מה שאני מנסה להגיד לך ולא צריך להיות מומחה בנושא, כל רתך מתלמד יגיד לך שכל ריתוך חלש ב- 50% מהחומר המקורי.

 

אז תעשה את החישוב לבד מתכת רכה + 50% = אסון. :brickwall:

מתברר שאולי כן צריך להיות מומחה. מה שכתבת פשוט לא נכון - לא בהכרח, על כל פנים, וכמו בהרבה מקרים תלוי ברמת העבודה. תן מבט בשלדות של אופנועי ספורט ומוטוקרוס, למשל, שעומדות בעומסים קשים, ותראה היכן וכמה הן מרותכות בדיוק באזורים הקריטיים. אגב, אין שום קשר בין הרכות של המתכת לקשיחות המבנית שלה. שאל את אודי.

 

הצעה די הזויה לרתך ג'אנט. למה לסוע לחוצים אם אפשר לשלם 2000-3000 שקל לסט חדש שאתה יכול להיות בטוח שאין איתו שום בעיה ? אתה לא מעריך את החיים שלך ?

אני בהחלט מעריך את הדאגה שלך לחיים שלי, אבל אני לא ילד קטן, ואין לי שום תכניות להיות לחוץ במכונית שלי (שאין לה, אגב, אפילו בדל של כרית-אוויר וגם לא ABS, שלא לדבר על ESP - סיבות הרבה יותר רציניות להיות לחוץ). אפשר בבקשה מכאן ואילך להפסיק עם ההטפות? מי שיש לו המלצה על איש מקצוע - אודה לו.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, טל צודק, חישוקי סגסוקת קלה מכילים בעיקר אלומיניום, אך מכילים גם כמות קטנה של מגנזיום לצורכי חיזוק מבני.

המושג חישוקי מגנזיום השתרש בגלל הפנצ'ריות שמכרו חישוקים אלו וחשבו, בצדק כנראה, שמילה מגנזיום קליטה יותר מאלומיניום.

 

כידוע מגנזיום הוא חומר די דליק מה שיקשה מאוד את תהליך הריתוך ולכן לדעתי זה לא אפשרי ואולי גם מסוכן.

 

עקרונית וזה לפי יצרני החישוקים, לא מבצעים תיקוני ריתוך בחישוק סגסוגת קלה.

 

למרות האמור, אם מיקום הסדק לא יאפשר התרחבות ואני בספק לגבי זה, ניתן לשקול אפשרות הדבקה אפוקסי או אלומית בלבד. אולי זה יעצור את דליפת האויר אך בטוח שיגרום לבעיות באיזון הגלגל.

התיקון המומלץ והבטיחותי הוא החלפת חישוק מושלם בחדש או משומש במצב תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באמת מעריך את הדאגה שלכם לשלומי, אבל אין לי דרך אחרת לומר את זה - אתם פשוט טועים. ריתוך סגסוגות אלומיניום, כולל כאלו שיש בהן מגנזיום, נפוץ מאד ואינו בעייתי. תעשו חיפוש על Alloy Wheel Repair ותראו כמה חברות תמצאו שמתפרנסות קבל עם ועדה אך ורק מתיקון ג'נטים, כולל ריתוכים וכולל נזקים שהם גדולים בהרבה מסתם סדק שקשה לראות בעין בלתי מזויינת. את החברות הללו תוכלו למצוא אפילו בארה"ב, שם אם היתה בעיה בטיחותית או חוקית עם זה אף אחד לא היה מעיז לגעת בג'נטים מחשש לתביעות...



בכל מקרה באמת שוב על הנסיונות הכנים לעזור.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור לי שאתה רוצה מאד לבצע את זה והאמת, אם לומר זאת בגסות (לא מתוך כוונה רעה, אנא מתוך ישירות), שלומך לא מעניין אותי. שלומי מעניין אותי. כשהריתוך יסדק לך על הכביש וכל הגלגל יתפרק, אני מקווה לא להיות ליד.

 

אני מציע לך לקרוא את ההסבר הבא, שים לב מיהו הכותב:

http://www.niksula.hut.fi/~mdobruck/siililand/mini/diy/8/weldwhel.htm

 

החברות שמבצעות תיקונים כאלו מציינות "ולעיתים אפילו להציל גלגל סדוק". אם לפרש בין השורות- לרוב לא עושים את זה.

בנושא הריתוך אתה טועה בגדול. תיקון יצקת אלומניום בריתוך בעייתית מאד ולא נהוג לבצעה במקרים של חלקים בטיחותיים. יכול להיות שיש מקרים יוצאי דופן מיוחדים מאד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...