Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6338 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בדיוק מה שרציתי להגיד.

הסאב הזה נראה מאוד פשוט ולא איכותי ופה כנראה טמונה הבעיה.

אני מאמים שעם סאב איכותי יותר תשמע יותר טוב.

 

בהצלחה, אני מת על אנשים כמוך שהולכים ובונים הכל לבד.

 

אמיר

!!!205rallye -->206XS -->clio172-->fiat bravo tjet 1.4t --> Ford Focus ST

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
+1 לאליקו.

 

תנסה לרכוש רמקולים מהמקור הבא למשל www.madisound.com

 

ולפני כן - תריץ כאן חיפוש לגבי איך בונים תיבה לסאבוופר ומה הנתונים החשובים.

איזו תיבה אתה בונה והאם היא מתאימה לסאב וופר וכו'

שימוש בתוכנה כגון WINSID לבניית תיבות עלול לעניין אותך קצת.

 

במקביל אם תוכל לשפוך קצת יותר אור בנושא - יש לך איזושהיא חוברת הוראות לבניית מגבר שכזה? רשימת רכיבים?

לא משנה אם זה עברית או אנגלית.

 

בבקשה תקרא את כללי הפורום - חבל שת'רד כזה מעניין ינעל.

סליחה אם עברתי על החוקים,זה לא היתה המטרה. וקראתי את חוקי הפורום לפני פתיחת האשכול,שוב מצטער עם עברתי על חוק כלשהו.

חוברת בנייה למגבר לא בידיוק קיימת,צריך פשוט לדעת אלקטרוניקה,בזה אני פחות מבין אבל אני יודע שיש קיטים מוכנים אבל הם יקרים ולא מגיעים לרמה של המעגלים שלי.

יש ספרים רבים לאלקטרוניקה וזה תחום די רחב,כמו כן הרמה של המגבר שלך תיהיה תלוייה בידע שלך באלקט' אז אם אתה רוצה לתכנן מאפס ולא מקיט אז צריך ליהיות לך כמה שיותר ידע באלקט'.

אם תירצו הסבר מפורט על המגבר שלי אין לי בעיה לפתוח דיון עם הרבה יותר מידע,רק תגידו.

 

ובקשר לבעיה שלי:

ניתחתי את זה יותר לעומק,אני לא יכול להגיד שהבעיה היא לא בסאב אבל יש שירים שהוא עובד בהם טוב אז לא ניראה לי שזה הוא.את הקופסא שלו תיכננתי ככה, רק שיתאים למידות של הסאב שלי:

MAW-10_Subwoofer.png

 

תשמעו לדוגמה את candy shop - linking park

שומעים אותו פשוט מצויין,אפילו באיכות של youtube

או את

Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)

או את

The Black Eyed Peas - Don't Lie

שומעים אותם ממש טוב

אבל לדוגמה בשיר

היהודים - אם כבר

או את

oasis - wonderwall

בהם הסאבים לא טובים,הם נמרחים. יכול ליהיות שזה השיר,אני לא יודע..

פורסם

אהה אם אני לא טועה זה השירים במקרה הזה - היהודים אם כבר הבאס הוא אכן מתמשך לאורך השיר עד כמה שזכור לי.

 

אני באמת לא יודע מה הטיב של הסאב הזה ובכל זאת הייתי ממליץ לך לנסות גם להגביר סאב אחר שאתה יודע שהוא טוב.

 

אשמח אם תוכל להרחיב קצת לגבי המגבר שלך - לגבי מה הם התפקידים של כל הלוחות השונים, לפי מה שנראה כל לוח אצלך מופרד לחלוטין מהאחר, לכל לוח כמעט שמתי לב שיש היט סינק משלו - נראה כמו מגבר שתוכנן בצורה יפה.

 

אבל אני לא יודע מה טיב הרכיבים שהשתמשת בהם.

 

אני לא יודע שום דבר שקשור לאלקטרוניקה מהבחינה הזו - אם תהיה מוכן לספק תרשימים של כל לוח ולוח והתפקיד שלו זה יהיה מדהים.

 

אני לא חושב שצריך לפתוח לשם כך ת'רד נוסף אם כי אתה תמיד מוזמן לכתוב ת'רד - מגבר בבניה עצמית.

 

האם אתה מסוגל לספק מידע לגבי בניה של ספק מתח DC-DC למגבר הזה? ואם כן האם אתה מסוגל להעריך במתח שנע בין 12 ל14.2 וולט מה תהיה צריכת הזרם שלו? מה יהיה ההספק?

 

תודה מראש.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני עדיין אומר שהבעיה שלך היא לא הסאב עצמו, אלא, נקודת החיתוך המוזרה שלך. למה 1KHZ ? כל מיד הכי בסיסי יורד ל 200-300 הרץ בלי לעוות יותר מדי. (מיד-וופר יורד גם ל 60-70 הרץ יפה מאוד..)

 

במיוחד כאשר אתה אומר שאין הבדל ממשי בין ניגון FLAC ל MP3 - משמע זה לא אות המקור ולא ההגברה.

 

בשירים שהבאת, פשוט מתנגנים תדרים בטווחים אחרים שפשוט "מגלים" את אותה הטעות בבחירת נקודת החיתוך.

 

תנסה להוריד נקודת חיתוך, מה כבר יכול להיות ?

...CASKA for life

פורסם

הוא ציין גם שיש חיתוך נוסף ביציאה של המחשב - השאלה מה נקודת החיתוך במחשב...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני ינסה להשיג סאב אחר למרות שאני מודה שהסאב די מעפן,בכל זאת עלה 200 שקל בתחנה המרכזית בתל אביב. וכמו שאתה אומר יכול ליהיות שחלק מהבעיה היא השירים.

 

בקשר למגבר,לקח לי בערך חצי שנה לתכנן אותו,עד שאספתי חלקים והכל ועוד כמה חודשים לבנות אותו שאני עובד עליו בערך כמה שעות בודדות ביום.

המגבר מתוכנן בצורה קפדנית,הצלעות קירור נפרדות מפני שיהיה כמה שיותר בידוד בין הרכיבים, המעגלים גם מופרדים זה בגלל שהם לא יקרינו אחד על השני,כל החוטים שמעבירים מתח רגיש מסוככים,כל דבר שנוגע בגוף מבודד,אדמות עם הספק נפרדות לאדמות ריגשות ואני יכול להמשיך עם הטיפים עוד הרבה...

הספק שלי מתוכנן משנאי 300W (בגדול צריך לשים 500 או אפילו יותר אבל אני לא מגיע להספקים האילו) ועוד 150,000 מיקרו של קבלים של CDE. את כל החלקים שאני מדבר עליהם אפשר להשיג מ farnell ויש להם גם יבואן בארץ שקוראים לו לאון אלקטרוניקה.

 

DSCF3257.jpg

 

רוב החלקים בתמונה הזאת הם של הספק:

1)המעגל החום עם העיגולים מתחתיו אילו הקבלים (מתי שיש באסים חזקים הם נותנים את האנרגייה כי חברת חשמל פשוט לא מסוגלת,ככל שיש יותר מהם ככה יותר טוב).

2) הקופסאת מתכת המרובעת מכילה את השנאי,היא חוסמת קרינה שהשנאי פולט.

 

הספק מוציא 27+- וולט.

 

אם אתם רוצים ספק לרכב יש ספקים ממותגים (זה גם מה שעושים במגברים של רכבים בד"כ),הם מחלקים את המתח ל2 ומעלים אותו. הכי מומלץ זה להוסיף עוד 3 מצברים ולחבר אותם לדינמו,זה יחסוך הרבה עבודה :lol:

כמו כן,יש גם רכיבים שעובדים ב14V אבל אני לא מכיר אותם מספיק בשביל להמליץ לך.

 

 

בקשר להגברה:

בניתי 3 מעגלים שכל אחד מהם הוא סטיראו,שמקבל 27+- וגם את האות שמע ומוציא את האות מוגבר.

P1020007.jpg

 

P1020008.jpg

 

http://www.nxp.com/acrobat/datasheets/TDA8920B_2.pdf

(בעמוד 21 יש לכם שרטוט של המעגל)

כמו כן יש בPDF המון מידע,שזה בעצם המגבר שלי.

יש שם את כל ההספקים ואת כל הנתונים. למי שמתעצל:

70W * 2 ב4 אומ

200W בערך ב8 אומ עם מחברים אותו במונו.

כמו שאמרתי מקודם, יצא לא מזמן רכיב חדש שהוא בידיוק אותו דבר רק שהוא מוציא פי 2 יותר הספק,הדגם שלו הוא tda8950

http://www.nxp.com/acrobat/datasheets/TDA8950_1.pdf

תשאלו עם משהו ספציפי,זה יעזור

תהנו

פורסם
הוא ציין גם שיש חיתוך נוסף ביציאה של המחשב - השאלה מה נקודת החיתוך במחשב...

הכרטיס קול חותך ב50 HZ לפי מה שהוא אומר,צירפתי תמונה.

אני ניסתי לשחק עם זה הרבה,לא עזר.

אני מעלה את התדר,שומעים את הגבוהים גם,מוריד את התדר לא שומעים את הגבוהים.

(מצטער על הדאבל)

Untitled.jpg

פורסם

גם אני חושב שנק' החיתוך שלך היא לא נכונה.

ובגלל זה חלק מהבאסים שעולים גבוהה יותר נשמעים על הפנים.

 

לא הצלחתי למצוא נתונים על הסאב שלך אך בחרתי סאב אקראי ,

תחום התדרים שלו הוא 25HZ-500HZ.

ואצלך הסאב חתוך 1KHZ, על כמה הוא חתוך מלמטה?.

 

סטס.

פורסם
גם אני חושב שנק' החיתוך שלך היא לא נכונה.

ובגלל זה חלק מהבאסים שעולים גבוהה יותר נשמעים על הפנים.

 

לא הצלחתי למצוא נתונים על הסאב שלך אך בחרתי סאב אקראי ,

תחום התדרים שלו הוא 25HZ-500HZ.

ואצלך הסאב חתוך 1KHZ, על כמה הוא חתוך מלמטה?.

 

סטס.

מלמטה המגבר לא חותך בכלל,זה כבר תלוי במחשב שניראה לי שגם הוא לא חותך יותר מדי מלמטה כי יש סאבים.

פורסם

קודם כל -תודה רבה על המידע!!!! יש לי מה לקרוא בזמן הקרוב!

 

עכשיו נעזור קצת לך...

 

מצאתי את הבעיה העיקרית שלך לדעתי עם המריחה של הסאב.

 

בתמונה שצירפת נמצאת התשובה -

 

אתה הפעלת את הsub woofer gain והוא מוסיף 15דציבלים לסאב - זה עיוות מטורף!

 

כבה את האופציה הזאת ותדאג שהסאב שלך יקבל יותר הספק במקום - אמרת שהמגבר הזה מסוגל לקרוע אותו נכון?

 

אם כך - תנסה לקרוע את הסאב הזה על אות נקייה - בלי עוותים.

 

תנסה ותאמר לי אם פתאום עלה לך חיוך טפשי על הפרצוף... :-D

 

אני אתן לך עוד עצה שמאוד תעזור לך - תריץ כאן חיפוש בפורום על ערך שנקרא kx project בעיקר על הודעות של עתיד ושל אדגר - אתה תאהב את מה שתמצא שם... רמז רמז... אולי תוכל גם לעשות את דרגת החיתוך של הסאב שלך תלולה יותר (יהיה עוד יותר מדוייק) וגם להפוך לו פאזה אקוסטית... המממ מי יודע :-)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
קודם כל -תודה רבה על המידע!!!! יש לי מה לקרוא בזמן הקרוב!

 

עכשיו נעזור קצת לך...

 

מצאתי את הבעיה העיקרית שלך לדעתי עם המריחה של הסאב.

 

בתמונה שצירפת נמצאת התשובה -

 

אתה הפעלת את הsub woofer gain והוא מוסיף 15דציבלים לסאב - זה עיוות מטורף!

 

כבה את האופציה הזאת ותדאג שהסאב שלך יקבל יותר הספק במקום - אמרת שהמגבר הזה מסוגל לקרוע אותו נכון?

 

אם כך - תנסה לקרוע את הסאב הזה על אות נקייה - בלי עוותים.

 

תנסה ותאמר לי אם פתאום עלה לך חיוך טפשי על הפרצוף... :-D

 

אני אתן לך עוד עצה שמאוד תעזור לך - תריץ כאן חיפוש בפורום על ערך שנקרא kx project בעיקר על הודעות של עתיד ושל אדגר - אתה תאהב את מה שתמצא שם... רמז רמז... אולי תוכל גם לעשות את דרגת החיתוך של הסאב שלך תלולה יותר (יהיה עוד יותר מדוייק) וגם להפוך לו פאזה אקוסטית... המממ מי יודע :-)

תודה רבה לך!

אכן השפיע המון!

אני עכשיו קורא מידע על הפריוקט,מעניין מאוד!

אם יש לכם עוד שאלות על המגבר אני יישמח לענות:-)

פורסם

כן בוודאי!

 

קודם כל שמתי לב שאלו הם מגברי קלאס D שמיועדים לאפליקציות ביתיות בעיקר, האם ידוע לך על רכיבים אשר מיועדים יותר לתחום הרכב מבחינת תנאי עבודה של מתחים או שאפשר באמת בלי שום בעיה לתאם להם ספק למתח עבודה בסביבת רכב?

 

עברתי קצת על המרשם של המגבר והפירוט של הפינים נראה מאוד ברור, אפילו מסבירים לך איך לבנות מנגנון הפעלה שקט, אמנם לא נראה שלמגבר הזה יש אפשרות למנגנון כיבוי שקט (הגנה דו כוונית על הרמקולים) אבל טכנאי שעשה לי שיפור בדיוק כזה במגבר הישן שלי בטוח יוכל להסביר לי איך בונים את הממסר הזה גם ליציאה של הרמקולים.

 

יש שם הסבר לגבי הOSC איך לשים קבל שיצור תדר נושא של 350 הרץ פחות או יותר - האם מדובר כאן בקרוס אובר? מה אם אני רוצה לעשות גל נושא בסביבות ה50 הרץ?

 

האם יש חומר שמסביר איך לבנות את כל המעגלים הנלווים? באיזה דיודודת, קבלים, סלילים ונגדים וטרנזיסטורים צריך להשתמש?

 

כל מידע שכזה יוסיף המון אור.

 

שמתי לב שהמגברים הנ"ל יודעים להיות מגבר מונו ע"י גישור פנימי - האם זה אומר שבמצב של מונו המגבר לא יכול לרדת מתחת ל4 אוהם? או שכן אפשר לייצב אותו על 2 אוהם ואפילו על אחד אוהם?

 

אשמח אם תוכל לספק קישורים גם למגברים בקלאסים AB או A או T

 

מצטער על ההטרדה אבל הת'רד הזה לדעתי מוסיף פן לפורום הזה שמזמן היה צריך להיות קיים...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
כן בוודאי!

 

קודם כל שמתי לב שאלו הם מגברי קלאס D שמיועדים לאפליקציות ביתיות בעיקר, האם ידוע לך על רכיבים אשר מיועדים יותר לתחום הרכב מבחינת תנאי עבודה של מתחים או שאפשר באמת בלי שום בעיה לתאם להם ספק למתח עבודה בסביבת רכב?

 

עברתי קצת על המרשם של המגבר והפירוט של הפינים נראה מאוד ברור, אפילו מסבירים לך איך לבנות מנגנון הפעלה שקט, אמנם לא נראה שלמגבר הזה יש אפשרות למנגנון כיבוי שקט (הגנה דו כוונית על הרמקולים) אבל טכנאי שעשה לי שיפור בדיוק כזה במגבר הישן שלי בטוח יוכל להסביר לי איך בונים את הממסר הזה גם ליציאה של הרמקולים.

 

יש שם הסבר לגבי הOSC איך לשים קבל שיצור תדר נושא של 350 הרץ פחות או יותר - האם מדובר כאן בקרוס אובר? מה אם אני רוצה לעשות גל נושא בסביבות ה50 הרץ?

 

האם יש חומר שמסביר איך לבנות את כל המעגלים הנלווים? באיזה דיודודת, קבלים, סלילים ונגדים וטרנזיסטורים צריך להשתמש?

 

כל מידע שכזה יוסיף המון אור.

 

שמתי לב שהמגברים הנ"ל יודעים להיות מגבר מונו ע"י גישור פנימי - האם זה אומר שבמצב של מונו המגבר לא יכול לרדת מתחת ל4 אוהם? או שכן אפשר לייצב אותו על 2 אוהם ואפילו על אחד אוהם?

 

אשמח אם תוכל לספק קישורים גם למגברים בקלאסים AB או A או T

 

מצטער על ההטרדה אבל הת'רד הזה לדעתי מוסיף פן לפורום הזה שמזמן היה צריך להיות קיים...

 

מצטער על ההקפצה אבל הפורום פה מאוד פעיל והנושא ביום אחד הספיק לרדת.

מצאתי רכיבים CLASS D שנועדו לרכב אבל אין הרבה הבדל,הם עדיין צריכים שתי מתחים די גבוהים.

היה איזה רכיב יוצא דופן שעובד על 14V

http://www.nxp.com/acrobat_download/datasheets/TDF8553J_1.pdf

אבל כמו שתיראה הוא מאוד מסובך,זה רכיב שיכול לקבל אנטנה של הרדיו עוד המון דברים והוא אמור ליהיות בגדול המגבר של הרדיו דיסק.

מצאתי רכיב נחמד ב class h (אין לי מושג מזה אומר)

http://www.nxp.com/acrobat_download/datasheets/TDA1562Q_ST_SD_2.pdf

גם לא הבנתי כ"כ מה הולך שם,רשום שזה עובד על 14V אז הבאתי..

אתה יכול להיכנס לNXP.com ולחפש שם דברים שמתאימים לך,ויש עוד המון חברות חוץ מהם.

 

בקשר ל OSC

זה בכלל התדר שהוא עושה בו תמיתוג,זה בסביבות ה250KHZ,לא קשור לקרוס ולא קשור לכלום,לא משהו שאתה אמור להתעסק בו.

 

יש באינטרנט מעגלים של ספקים ו pre amp. זה הכל תלוי באיזה רכיבים תשתמש,כל רכיב צריך מעגל אחר. בקשר לחלקים של המגבר,בשרטוט רשום לך איזה קבלים,דיודות,נגדים וכו' צריך להשתמש.

 

המגבר נועד לתת בין 4 ל 8 אומ אבל הוא יכול לרדת גם ל2 בלי בעיה,אם אתה מחבר אותו במונו אתה צריך שכל יציאה תיתן אחד אום,שזה לא ניראה לי בריא למגבר.

 

לגבי הקלסים,

CLASS D הכי טוב כרגע,נצילות מאוד גבוה עקב כך לא מתחמם,צליל מאוד איכותי,החיסרון היחידי זה ההספקים שבהם CLASS D בכלל לא יכול להתחרות בA.

CLASS T רק בתחילת הדרך,אין רכיבים שבאמת מתחרים במשהו.

CLASS AB - מתחמים כמו גיהנום,אתה רוצה להוציא 30W אתה צריך לקחת 100W,בלי קשר לזה שהם צריכים מתח יחסית גבוה.

CLASS A - מה שיש בAB רק יותר גרוע..

פורסם

הבעיה בקלאס D הוא שאחוז העיוות הוא לרוב גבוה יותר מקלאס AB, כשאתה לוקח מערכת כוללת ומוסיף לכל רכיב את אחוזי העיוות שלו, קל מאוד לעבור את הרמה הבלתי שמיעה בחלק מהמקרים.

 

בכל מקרה התחלתי לקרוא כמה רכיבים ואני חושב שאני אתחיל במגבר פשוט לרמקולים של מחשב השאלה שלי עכשיו היא אם באמת המגברים הנ"ל כוללים בתוכם גם קדם מגבר או שאני חייב לבנות אחד שיתאים למתחי הכניסה שלהם?

 

לבינתיים אומר לך תודה ואני מקווה שתמשיך להיות כאן בפורום - מי יודע, אולי נצליח להדביק אותך בחיידק הזה גם ברכב :-D

 

תרגיש חופשי כמובן להתייעץ בפורום על כל נושא שמעניין אותך בתחום אודיו ומולטימדיה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
הבעיה בקלאס D הוא שאחוז העיוות הוא לרוב גבוה יותר מקלאס AB, כשאתה לוקח מערכת כוללת ומוסיף לכל רכיב את אחוזי העיוות שלו, קל מאוד לעבור את הרמה הבלתי שמיעה בחלק מהמקרים.

 

בכל מקרה התחלתי לקרוא כמה רכיבים ואני חושב שאני אתחיל במגבר פשוט לרמקולים של מחשב השאלה שלי עכשיו היא אם באמת המגברים הנ"ל כוללים בתוכם גם קדם מגבר או שאני חייב לבנות אחד שיתאים למתחי הכניסה שלהם?

 

לבינתיים אומר לך תודה ואני מקווה שתמשיך להיות כאן בפורום - מי יודע, אולי נצליח להדביק אותך בחיידק הזה גם ברכב :-D

 

תרגיש חופשי כמובן להתייעץ בפורום על כל נושא שמעניין אותך בתחום אודיו ומולטימדיה.

 

בהצלחה!:-)

אני ממליץ לך לבנות את המגבר בלי קדם מגבר,אם לא תשמע חזק תבנה.

אם אני לא יהיה בפורום אתה יכול לשלוח אמייל,שם אני זמין.

ושוב בהצלחה!


×
×
  • תוכן חדש...