Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6350 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קובי צר לי

אבל לפי התקנון שאתה מפרסם

גם חמאדה וגם הרכב שלי יכולים להיות בקאפ :idea:

חמאדה לא צריך שום שינוי ברכב

אני צריך להחליף קליפרים

אלבג יבוא עם הרכב שלי לשעבר או יחליף תיבת הילוכים לפרודרייב

ורמי יתחרה נגד עצמו כי גוני כבר מזמן לא מגיע "בפתוחה"

איפה אני טועה

יובל

 

נ.ב האם תוכל להסביר איך מתקינים "פלומבה" בניהול מנוע ?

יובל מלמד

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יובל, נקודה מעניינת!

 

קובי, מה קורה אם אתה מחליף למנוע של GT בלי רסטריקטור?

 

לדעתי תוכל להכנס לקאפ של הGT ויהיה לך~ 220 כ"ס... לא כל כך רחוק ממה שאתה מדבר עליו.

 

נדב

 

נ.ב. שמעתי פעם על קטגוריות של רכבים ישנים - נאמר 4X4 שיוצרו לפני שנה XXXX.

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

נדב בקאפ GT יש רסטריקטור ואין 220 כ"ס

הקטגוריה מוגבלת ל:

200 כ"ס

30 קג"מ

1 בר ( גדישה בטורבו )

 

ובהחלט יותר הגיוני להחליף מנוע מSTI ל GT ולרדת קטגוריה

יובל מלמד

פורסם

אני אומר בוא נשלח את האתיופים לאתיופיה,את הרוסים לרוסיה,את התימנים לתימן,את המרוקאים למרוקו,את האשכנזים לאירופה,את הגרוזנים(טוב אין מי שייקח:)) ואז יהיה טוב ליהודים.

עדיין לא מבין מה התועלת לפתוח עוד קטגוריה ועוד אמצעית...מי שנמצא באמצע וזה מציק לו או שיוריד את הרכב לקטגוריה נמוכה או ייעלה.

יודעים מה בעצם.... תעשו מה שאתם רוצים!אני אשמח מאוד לבוא ולהגיד "אמרתי לכם"!

קבוצת ראלי גמליאל GRT

פורסם

מצטער

לא מסכים,לא מקבל את התזה שהומצאה

המכוניות כולן הן גרופ N

בוורסייה כזו או אחרת

קטגוריה פתוחה היא המתכון הכי רע למירוץ חימוש

חוץ מארה"ב אין בעולם בראלי קטגוריות פתוחות לאליפות מדינה.

אני מסכים שחלק מהמכוניות הנמצאות בארץ אינן גרופ N

'קלסיות, אבל זה כרגע לא משנה מכיוון שהחוק לא חוק,אין תקנות והכל פרטצ'

אני גם לא רואה אף אחד פה במערכת שהוא בוחן ברמה כזו שיזכה לשיתוף פעולה מהמתחרים למשל לפרק מנוע של מתחרה בפקודה. מי יבדוק מערכת ניהול מנוע?.מי יודע כל כך טוב על משקל גלגל תנופה,משקל בוכנות,משקל טלטלים,תזמון משתנה באיזה מודל זה קיים? ישנם אולי 2 אנשים שמבינים זאת והם נהגי מירוצים,נראה הגיוני?

לכן בבואי לסכם את מה שאני חושב

אני מתנגד בתוקף להצעות של קובי כהן

מירוצי מכוניות

פורסם

מעניין למה?

 

הוסיפו נהגים הוסיפו קטגוריות,תדריכו את הצעירים.

 

דור המדבר יעבור,אז תראו את הספורט האמיתי, בכמותו ואיכותו.

 

בהצלחה לצעירים. אל פחד.

פורסם

אתה כנראה ממש לא מבין במה מדובר... רד כבר מהמנטרה של דור המדבר...

לעניין זה - זה ממש לא קשור.

 

לא מדובר על להוסיף נהגים!

לא מדובר על להוסיף רכבים!

מדובר על חלוקה מחודשת של הרכבים הקיימים.

אין לזה תרומה אמיתית בפיתוח נהגים חדשים.

יש לזה תרומה לתחרותיות.

אני מבין את קובי עם רכב של כ - 220 כ"ס לא נעים להתחרות ברכב של 280 כ"ס.

אני סבלתי מזה כשהתחריתי עם ה 205ראלי1.3 מול רכב נניח כמו ZX2000 או ה 106 של סרוגו או של ניר בורנשטיין.

אבל - כשהייתי בקטגוריה נפרדת (יחד עם ישראל ועוד נהג אחד שלא הגיע כמעט לאף מירוץ) סיימתי את העונה כ"אלוף ישראל"...

 

חה... חה...

 

לא רוצה להגיד לך איפה אני מחביא את הגביע הזה.

 

אני חושב - שאולי פתרון טוב יותר יהיה להגביל קטגוריות בהספק. נראה לי שקבוצת ה GT נתנה פתח לצעירים לעבור מ 2X4 ל 4X4. מעניין באמת, מה נהוג בעולם?

 

דני,

האם יש בגרופ N תתי קטגוריות או רק גרופ N וגרופ A?

 

ולסיום, אולי היוזמה של קובי בינתיים לא תופסת תאוצה, אבל אין ספק שלכשתקום ההתאחדות ויהיו מירוצים חוקיים יהיה צריך לתת את הדעת לקביעת מסגרות תחרותיות עם שיוויון תנאים (ככל שניתן). אני מחזק אותך, קובי - הכוונה טובה - אבל כנראה שהדרך ליישום צריכה להיות אחרת.

 

דני, יובל, זלמן,

אשמח לשמוע מניסיונכם בחו"ל - מה קורה למשל בקפריסין? בצרפת? בירדן?

 

אלון

פורסם

שלום לכולם

 

אנסה להבהיר כמה נקודות כך שיהיה ברור יותר, במידה ואני לא טועה עד 2003 או 2004 גרופ N כולם נסעו באותו המתכון ובאתה תיבת הילוכים, בשנת 2004 התחילו לבנות את הגרופN עם תיבת דוג ובאותו הזמן אלו שלא היו בהן תיבות שכאלו קיבלו אישור להכניס תיבת דוג, דרך אגב תיבת דוג לSTI לא חייבת שינוי היא מתאימה בלי בעיות, כמובן שגם המכוניות החדישות יותר הגיעו עם שיפורים שלא היו במכוניות הישנות יותר ושוב ניתנה להם אפשרות לשפר אותן כמובן שפה נכנסו הוצאות. מה שעשו במקום לבנות קבוצה חדשה ניתנה אפשרות לכל המכוניות בנות 5 שנים ומטה להיות שותפים בקבוצה נישונל שהיא בדרך כלל הקבוצה הגדולה בכל תחרות ושם אין כמעט הגבלות במה שאתה עושה לאוטו. דבר נוסף וזו דעתי ההבדלים בין המכוניות מתבטאים יותר בראלי ספרינט גם בגלל היצאיה המהירה יותר שלהן וגם שהמירוץ קצר, בראלי הארוך יותר ראלי ראלי פה יש אלמנטים אחרים שעוזרים למכוניות הפחות טובות, כמו נווטים, שגיאות נהג נווט ואבוד זמנים מכל סיבה שהיא, ואמינות האוטו. ( ולדוגמא ראינו במירוץ הארוך של מועדון מירוצי ישראל כמה הגיעו לסיומו?? ).

 

שבת שלום והמשיכו לנהוג בזהירות המטיףף

פורסם

מסכים עם זלמן

אלון מאיפה שאבת 220 מול 280 כ"ס? אתה באמת חושב שבראלי ארוך עם הרמה והנסיון של רוב הנהגים בארץ זה משנה?

בספרינט ללא נווט תעשו מה שאתם רוצים ,בראלי לא.

אין בעולם "תתי" קטגוריה לגרופ N, ישנם קטגוריות משניות בנפחי מנוע.

בקפריסין אליפות הספרינט נקבעת לפי קטגוריות נפח מנוע לרכבים ישנים (אגב תחת אותם הומולוגציות האחרונות שהיו בתוקף)

בראלי יש רק גרופ N או A

צרפת כנ"ל,אנגליה כנ"ל,איטליה כנ"ל,ירדן אסורה השתתפות גרופ A ,קנדה וארה"ב ישנן קטגוריות פתוחות (המדינות הנ"ל כידוע אינן מאריות מירוצי הראלי בעולם)

בשנת 2010 רוב המכוניות בארץ ייצאו מהומולוגצייה אולי אז תהיה כבר התאחדות,אולי אז יישבו אנשים וישקדו על הדרך העתידית של המירוצים (לא נהגים).

לגבי DOG BOX, נכון הדבר שיש יתרון למכוניות עם סוג התיבה הזו גם בראלי,אז מה ? רוצים לעצור את הקידמה?

קובי כהן אם הדבר חשוב לו שירכיב גיר כזה,לסרוגו זה היה חשוב אז הוא הרכיב.

לי לא היה חשוב, לא הרכבתי,זה אומר שאני צריך בגלל זה להוריד את רמת המכוניות? מותר? תרכיבו,לא רוצים? תמשיכו להתחרות כך.

לסיום דוגמא לניהול מירוץ

בשנת 1994 הגיע רמי שוכטוביץ' לקפריסין למירוץ ספרינט עם האלפא רומיאו (מאשקלון),אנחנו התחרינו אז עם הוויזה 4X4

לכולם היה ברור שלויזה יש יתרון מכריע ( הוויכוחים מימי אשקלון ) רמי התלונן על ה"אי איזון" (זו היתה אותה קטגוריה)

תשובת הקפריסאים היתה חדה ומיידית : אלה החוקים שלנו נקודה.

כך צריך לנהוג ,כך זה נהוג,רק בישראל עם 8 מכוניות מחפשים אימפרוביזציות לאימפרזות.

שבת שלום

מירוצי מכוניות

פורסם
קובי צר לי

אבל לפי התקנון שאתה מפרסם

גם חמאדה וגם הרכב שלי יכולים להיות בקאפ :idea:

חמאדה לא צריך שום שינוי ברכב

אני צריך להחליף קליפרים

אלבג יבוא עם הרכב שלי לשעבר או יחליף תיבת הילוכים לפרודרייב

ורמי יתחרה נגד עצמו כי גוני כבר מזמן לא מגיע "בפתוחה"

איפה אני טועה

יובל

 

נ.ב האם תוכל להסביר איך מתקינים "פלומבה" בניהול מנוע ?

 

1.יובל אני לא יודע מה יש לך ברכב...זה סודי,לא?אני רק יודע שהושקעה ברכב רבה עבודה והרבה כסף ולא סתם, כנראה המכלולים ברכב שלך ברמה הכי גבוהה שיש!!!השאלה אם התחרות צריכה להיות הרכב הכי טוב או הנהג\צוות הכי טוב?אגב הכוונה הייתה לנהילת המחשב אחרי כוון ולא פלומבה.

2.לפי מה שהבנתי לחמדה יש רכב כמעט ברמה של הפרו דרייב של אלבג.

3.יש לאלבג עוד STI אם היא עומדת בתקנון של הקאפ' אז ברוך הבא.

4.לרמי יש רכב נוסף, איוו 2

5.שפתחו קאפ' GT\WRX לא חשבו על קובי או אהוד לביא...

 

על פי התקנון שלי (STI קאפ' סטנדרט)

 

1.יש לך סובארו אמפרזה STI ?שלדה,מנוע,בלמים,טורבו,דריפנצילים ,וגיר סטנדטים(יצרן) ורק תוספת של מחשב ניהול מנוע חיצוני(הספק וקג"מ פחותים מהוראות יצרן סובארו בגלל הריסטריקטור) ואתה מתדלק אוקטן 95\98 בלבד הרכב שלך מתאים לקטגורית הקאפ.

 

 

2. יש לך סובארו אמפרזה STI ? שלדה(שונה מהמקור),מנוע משופר או בנפח גדול יותר(ראשי מנוע וחלקים פנמיים משופרים) ,טורבו משופר או גדול יותר ,גיר דוג או מסדנת שיפורים,דריפנצילים (אלקטרוניים או משופרים),בלמים משופרים,דלק מיוחד הרכב שלך בקטגוריה פתוחה.

 

לגבי מעבר לקאפ' GT\WRX ורעיונות אחרים,הם נשקלים ע"י הקבוצה שלנו שבראשה עומד זלמן דגן שאני סומך על נסיונו.

 

אבל עדיין אני רואה מקום ל STI קאפ', גם במירוצי אשקלון היו 3 קטגוריות .

 

 

נ.ב.

אלון, הפרגון הדדי באמת מכל הלב :wink:

 

 

קובי

פורסם

דני,

220 כ"ס מול 280 הבאתי כדוגמא...

אני מעריך שהאסתי של קובי היא סביב ההספק הזה בעוד רכבים כמו של יובל, רמי, גוני וכדומה יותר קרובים לאיזור ה 280 - בטח הפרודרייב של אלבג.

בלי קשר או עם קשר - אלבג (שהוא אחד מהנהגים הכי טובים שנהגו פה לאחרונה - לפחות לדעתי האישית) אמר לי בעצמו במירוץ האחרון שיש לו כוונה להתחרות בשנה הבאה גם עם רכב אחר מהפרו-דרייב כדיי לייצר תחרותיות אמיתית יותר.

ד"א - אני מאמין שגם ככה יהיה קשה מאוד להתמודד מולו.

בכל מקרה, אני דיי משתכנע מההסברים שנתת - אבל חושב שהבעייה שקובי מציג - מצריכה התייחסות. יכול להיות שצריך באמת להפריד מכוניות שהן לא גרופ N (אם אכן יש כאלו בארץ - ואני, מבין קטן באימפרזות ואבו-אים) ולשים אותן בקטגוריה נפרדת.

אלון

פורסם

אלון

קובי כותב מהגיגי ליבו ולא כפי שהוא ציין בעזרת זלמן.

אין שילדה שונה מהמקור מאיפה זה בא?

המכונית של קובי כהן (להזכירך היתה שלי) איננה חלשה יותר משום רכב אחר מאותה שנה.

היא STI מושלמת

קטגוריה חופשית היא פתח למירוץ חימוש הכי מטורף שיש (מכוניות דראג עם כלוב למשל)

לכן אני שולל זאת מכל וכל ולא אוסיף.

מתחילת דברי אמרתי אולי קצת בציניות שהמעצמה הגדולה בספורט מוטורי ונציגה מנסים להשריש פה תורה חדשה

מבלי לפגוע באף אחד אנחנו פה בארץ זבי חוטם בספורט מוטורי מול העולם ולכן עדיף שנלמד מטובים מאיתנו במקום להחליט לרמי שוכטוביץ' למשל לנסוע עם האיוו 1 שלו.

אגב אם מישהו חושב שלרדת מSTI לGT זה ממשי? הוא פשוט לא יודע על מה הוא שח.

צריך להחליף למעט השילדה את כל, אבל כל המכלולים.

זו תהיה הטעות הכי גדולה למי שמשתעשע ברעיון ואני חושב שהוא חולם.

גם קובי כהן אפילו אם היה משתגע ומחליט לרדת לGT עם המכונית שלו אני כבר אומר וזו סתם דוגמא

1. אין ולא היה ביצור GT 2 דלתות

2. משקל הרכב 2 דלתות כבד יותר מ4 דלתות

עדיף להתחרות עם מה שיש ולהשתפץ לתקופה העתידית של ליגה אמיתית (עם ביטוח:-))

מירוצי מכוניות

פורסם

ועוד דבר

במירוצי אשקלון שזה להזכירכם במאה הקודמת,היו 3 קטגוריות של נפחים בלבד (ניפחי מנוע, קובי)

חוץ מזה ראלי קרוס חוקיו ותקנותיו שונים לחלוטין מראלי.

לא ניתן לנעול מחשב, הוא תמיד פתוח וניתן לכוון (GEMS, MOTEC ,ועוד)

אף אחד מהמתחרים פה לא משתמש בדלק רגיל אלא עם תוסף (כולם יודעים איזה ותפסיקו להיות לי תמימים)

חלקם עם דלק מיוחד.

ושוב אני חוזר לנקודה ההתחלתית מי בודק?,מי יבדוק?, מי יסכים? ישנם 2 או 3 מומחים לתקנים,תקנות,הומולוגציה כולם נהגים פעילים, קובי ייתן להם לבדוק את הרכב שלו? הוא גם יסכים להשעייה במידה וימצא ע"י קולגה נהג חריגה?

תהיו רציניים באמת!

מירוצי מכוניות


×
×
  • תוכן חדש...