Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6369 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לנסר 93 , התחמם , השמיע רעשים , אחרי כיבוי המנוע והמתנה של כ 40 דקות היה ניסיון התנעה והמתנע מסותבב במהירות - נשמע כאילו אין שום התנגדות במנוע - אין קומפרסיה בכלל.

האם ייתכן שעקב אטם ראש שנשרף לא תהייה כלל קומפרסיה או שמא אני צריך להתכונן להחלפת מנוע קומפלט?

תודה.

פורסם

שלום רב !

בסבירות גבוהה,שאין קומפרסייה, יתכן וחגורת הטיימינג גם נקרעה.ויש להתכונן להחלפת מנוע.

מדוע נתת למנוע להתחמם, עד למצבו הנוכחי?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
שלום רב !

בסבירות גבוהה,שאין קומפרסייה, יתכן וחגורת הטיימינג גם נקרעה.ויש להתכונן להחלפת מנוע.

מדוע נתת למנוע להתחמם, עד למצבו הנוכחי?

בברכה

צביקה

 

הפקק של הראדיאטור היה לא תקין וקפץ בזמן נסיעה -> המים התאדו והמנוע התחמם, המנוע לא נכבה לבד אלא הנהג כיבה אותו ככה שלא מדובר בטיימינג...

דבר נוסף... יצאתי היום לאחד המוסכים, המכונאי טוען שמנוע שעבר 300 אלף קילומטר והתחמם גם לאחר שיפוץ ראש והחלפת פאקונג לא יתפקד בצורה טובה , האם יש אמת בדבר?

יש לציין שהמנוע היה מעולה לפני ההתחממות!

פורסם
הפקק של הראדיאטור היה לא תקין וקפץ בזמן נסיעה -> המים התאדו והמנוע התחמם, המנוע לא נכבה לבד אלא הנהג כיבה אותו ככה שלא מדובר בטיימינג...

דבר נוסף... יצאתי היום לאחד המוסכים, המכונאי טוען שמנוע שעבר 300 אלף קילומטר והתחמם גם לאחר שיפוץ ראש והחלפת פאקונג לא יתפקד בצורה טובה , האם יש אמת בדבר?

יש לציין שהמנוע היה מעולה לפני ההתחממות!

שלום רב!

במקרה זה אני מסכים עם המכונאי.

אם לאחר שהמנוע התקרר, ותוסיף מים, והרכב לא יתניע, בגלל דחיסה חלשה, והקומפרסייה שתימדד , תתגלה כנמוכה עד אפסית, הדבר יחייב פירוק ראש מנוע, מה שיחייב בהוצאה של בין 2000- עד כ3000 שקל, במידה ויתגלה שההשקעה בשיפוץ ראש בלבד, לא כדאית, תשלם על פירוק הראש כ 500 שקל לפחות.

במצב כזה עדיף ללכת על מנוע מיובא.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
שלום רב!

במקרה זה אני מסכים עם המכונאי.

אם לאחר שהמנוע התקרר, ותוסיף מים, והרכב לא יתניע, בגלל דחיסה חלשה, והקומפרסייה שתימדד , תתגלה כנמוכה עד אפסית, הדבר יחייב פירוק ראש מנוע, מה שיחייב בהוצאה של בין 2000- עד כ3000 שקל, במידה ויתגלה שההשקעה בשיפוץ ראש בלבד, לא כדאית, תשלם על פירוק הראש כ 500 שקל לפחות.

במצב כזה עדיף ללכת על מנוע מיובא.

בברכה

צביקה

 

אני לא מבין את התשובה שלך , אני אשמח אם תסביר את עצמך אחרת...

שוב פעם אני אומר, לדעתי הקומפרסיה אפסית כי הלך פאקונג ראש ואין אטימה בין הראש לבלוק, כשאני ממלא מים ומנסה להניע יש קומפרסיה במים.

אני מתכוון לעשות ראש לבד, השאלה היא אם שיפוץ ראש והחלפת אטם מספיקים?

אשמח לעוד תגובות.

פורסם
אני לא מבין את התשובה שלך , אני אשמח אם תסביר את עצמך אחרת...

שוב פעם אני אומר, לדעתי הקומפרסיה אפסית כי הלך פאקונג ראש ואין אטימה בין הראש לבלוק, כשאני ממלא מים ומנסה להניע יש קומפרסיה במים.

אני מתכוון לעשות ראש לבד, השאלה היא אם שיפוץ ראש והחלפת אטם מספיקים?

אשמח לעוד תגובות.

 

תמיר שלום רב!

מה לא הבנת מהתשובה שלי, אני הייתי ברור מאד ?

לא קיים דבר כזה קומפרסייה אפסית, אלא אם כל השסתומים עקומים, ולא אוטמים כלל!

בהתחממות מנוע קובנציאלית, ברוב המקרים אטם הראש נשרף במקום מסויים, לרוב באזור שקרוב לאחד הצילנדרים, או קרוב למעבר מים.

במקרה שלך אני מניח שעם פתיחת מכסה הרדיאטור, וניסיון להתניע, פורץ זרנוק של מי קירור מהרדיאטור החוצה, דבר המעיד על חדירת קומפרסייה למים, במקום מסויים במנוע, קרוב לצילנדר אחד או שנים, אך קיימת קומפרסייה מסויימת, בכל הצילנדרים אם כי נמוכה.

סדר עבודה תקין, הוא בדיקת קומפרסייה בשלב ראשון, כדי לאבחן בוודאות באיזה צילנדר פרץ/ נשרף אטם הראש.

הבדיקה הבאה הנדרשת, היא בדחקה יסודית יותר,בדיקת לחץ הפוך, הבאה לאבחן, האם קיימת דליפת קומפרסייה, גם דרך פתח מלוי שמן, דבר היעיד על טבעות שחוקות(מידע חשוב, שחשיבותו תתברר בהמשך), או בריחת קומפרסייה דרך הרדיאטור, אטם ראש שרוף, באזור מעברי מים בראש/ או סדק בראש, ואו בריחת קומפרסייה מהאגזוז, דבר היעיד על שסתום פליטה שרוף, או בריחת קומפרסייה, מהקרבורטור, היעיד על שסתום יניקה של אוטם כראוי.

במידה ותתגלה קומפרסייה נמוכה אך גבולית, בצילנדר מסויים, אך קומפרסייה סבירה בשאר הצילנדרים, יש טעם לפתוח ראש מנוע.

וכאן השיקול הכספי הוא שאמור להנחות אותך:

מכיוון שציינת שאתה מתכוון לעשות זאת בעצמך, ומכיוון שאיני מכיר אותך, ובוודאי לא מודע לידע המקצועי שלך, ואם אניח שאתה

מכונאי חובב, שאת רמת הסיכון, בגלוי נזק בלתי הפיך, מוכן לקחת, פירוק ראש המנוע, אינו אמור להיות סיכון מקצועי, ובוודאי לא סכוי כספי, ההשקעה היחידה היא זמן פנוי, שאני מניח שיש לך.

אם לאחר שיתברר, שאטם הראש נזרף בלבד(אני בספק רב מאד), ראש המנוע לא התעוות(בספק רב), ולא סדוק, וזקוק לישור ומלוי בלבד, והטבעות דחיסה ושמן תקינות. המלצתי להשחזת ראש ומלוי, החלפת גומיות שסתומים, ליטוש שסתומים, או החלפתם לפי הצורך, החלפת חגורת טיימינג, וכל רצועות האביזרים, מחזיר שמן, גל זיזים, החלפת שמן מנוע ומסנן שמן, ומי קירור חדשים, הוא המינימום, שעלייך לעשות, ובשביל המידע הזה, אתה לו זקוק לי.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

כאמירה כללית על סמך הנתונים שציינת נשמע שחבל על הזמן, הכסף והאנרגיה שבשיפוץ מנוע כזה.

אין זה מונע שתבדוק בצורה מקצועית יותר את מצבו הנוכחי ואז תחליט סופית.

פורסם

ובנוסף, לידע כללי, מנועי הלנסר בסביבות ה-300 אלף ק"מ ואף לפני כבר מתחילים לזרוק שמן דרך המדיד,

משמע יש חדירת קומפרסיה דרך הרינגים השחוקים לחלל הארכובה. בד"כ מחליפים מנוע קומפלט.

אבל אם אתה מוריד ראש לבד, תנסה, אין לך יותר מדי מה להפסיד...

×
×
  • תוכן חדש...