Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'יפ מול רכב פרטי עד 4 טון


איתי 07
שימו לב! השרשור הזה בן 5959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לאחרונה התווכחתי עם מכר שלי בנוגע ליציבות של ג'יפ מול רכב פרטי עד 4 טון (כדוגמת MAZDA 3, MAZDA 6, MERCEDES E, FIAT PUNTO...). מכרי טוען כי הג'יפ יציב יותר ובטיחותי יותר ואילו אני טוען ההפך, שהוא פחות יציב ופחות בטיחותי.

 

מה אתם אומרים?

 

 

תודה רבה לכולם, זה מאוד חשוב לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלום!

 

הכל תלוי באיזה ג'יפ מדובר, ובאיזה פרטי.

לרוב הג'יפ יהיה פחות יציב ביגלל שהוא יותר גבוהה,

אז מרכז הכובד שלו יהיה יותר גבוהה גם.

לעומת זאת לאוטו פרטי (כמו MAZDA3) יש מרכז כובד נמוך (נמוך יותר מלכל ג'יפ),

אז היא יותר יציבה בפניות.

 

לגבי בטיחות, גם זה תלוי בהרבה גורמים,

אם יש תאונה בין ג'יפ לרכב פרטי, הג'יפ הרבה יותר בטיחותי,

וגם זה ביגלל שהוא יותר גבוהה.

לגבי תאונה בין פרטי לפרטי, או ג'יפ לג'יפ, זה כבר תלוי בדגם.

I :inlove: MY Mitsubishi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לדעתך יקרה אם ג'יפ יינסה לקחת סיבוב מהר מידי?

באותה מהירות שמכונית פרטית עם נהג ש"משתולל" ייקח את אותו הסיבוב.

 

נראה לי שהג'יפ יתהפך, תקנו אותי אם אני טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה, כמו שכבר אמרו, עקב כך שמרכז הכובד שלו גבוה יותר. בנוסף הג'יפ (לא הג'יפון) לרוב כבד מפרייבט ומצויד בג'אנטים ענקיים מה שאומר מרחק בלימה עצום ביחס לפרייבט הממוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא פחות יציב בסיבובים למרות ששוב, יש ג'יפ ויש ג'יפ ודין ניסאן טראנו אינו כדין טוארג\קאיין\X5

 

בתאונה חזיתית הג'יפ יהיה בטוח יותר כי המאסה שלו והגובה שלו גורמים לו לרמוס את מה שהוא נכנס בו,

בקשר לג'נטים ענקיים : לרוב הג'יפים יש ג'נט 16, זה ממוצע ואפילו קטן ביחס לכל מיני מזדה 6 שמגיעים עם 17

בקשר למרחק בלימה : זה נכון לגבי ג'יפים מיושנים, ג'יפים חדשים מניסיון רב אני יכול להגיד שמרחקי הבלימה סבירים מאוד (זה לא רכב ספורטיבי, אבל בהחלט יעמוד יפה עם כל הקורינאניות\יפניות בסיסיות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו כשעברתי מרכבי כביש נטו לג'יפון קשוח - אין לי ספק שהיציבות של הכלים האלו על הכביש נוטה למחפירה. עם צמיגי שטח או אפילו 50/50 - אין פשוט בסיס להשוואה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

קודם כל זה תלוי באיזה רכב שטח מדובר, דיסקו 3 יהיה הרבה יותר יציב מלנד-קרוזר.

 

לגבי בטיחות- כאשר 'פיפט גיר' ערכו ניסוי הם הראו שאפילו אם יש שתי מכוניות זהות לגמרי, אבל אחת מלאה באנשים ובשניה יש רק נהג המכונית אם הנהג תיפגע פחות (יש הבדל של 5 סנטימטרים בלבד) כך שברור שאם יש לך ג'יפ שיפגע חזיתית ברכב פרטי, הלך קפוט הרכב הפרטי.

 

לגבי מרחקי בלימה- אני בטוח שהג'יפ יגיע יותר רחוק בגלל משקלו הרב (נסו לעצור משהוא כבד- זה יותר קשה).

 

מקווה שעזרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מרחקי בלימה- אני בטוח שהג'יפ יגיע יותר רחוק בגלל משקלו הרב (נסו לעצור משהוא כבד- זה יותר קשה).

 

there is no discernible correlation between vehicle weight and stopping distance

 

מכאן:

 

מצ"ב טבלה עם מרחקי בלימה, כשמצורף גם נתון המשקל:

suv.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו אחד בנוסף למה שכבר אמרו פה

ביגלל שרכב פרטי יותר קל יותר קל לחמוק מתאונה

אז זה מוריד את הסיכוי של הרכב הפרטי להיות מעורב בתאונה

 

כמה שטויות שרשור אחד,רואים שלא הייתה להרבה מכם נגיעה לג'יפים.

 

רוב הג'יפים הם בעליי מנוע חזק והחדישים זריזים ויכולים לחמוק מכל דבר ויכולים לבלום מהר מאוד בעזרת 4 בלמיי דיסק גדולים וחזקים.

הג'יפים החדשים מצויידים בכל כך הרבה מערכות מערכות בקרה ואנטי החלקה ושליטה שהם הרבה יותר בטוחים ויציבים מרכב פרטי.ג'יפ הרבה יותר יציב ובטוח על הכביש.

תשאילו סיבוב מחבר/תקחו נסיעת מבחן תבינו בעצמכם.

 

נהיגה בג'יפ זו תחושה שאני לא יכול לתאר.אין מצב שאחזור לרכב פרטי אי פעם ובגלל זה היה לי נורא מצחיק שאחד מחבריי הפורום אמר שהוא מוכן לוותר על הג'יפ טאורג שלו בשביל סיריון פיצפונית ונמוכה.

אוטו זה כמו אישה.היית נותן את האישה שלך למישהו אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שטויות שרשור אחד,רואים שלא הייתה להרבה מכם נגיעה לג'יפים.

 

רוב הג'יפים הם בעליי מנוע חזק והחדישים זריזים ויכולים לחמוק מכל דבר זה מדהים ! ויכולים לבלום מהר מאוד בעזרת 4 בלמיי דיסק גדולים וחזקים.

הג'יפים החדשים מצויידים בכל כך הרבה מערכות מערכות בקרה ואנטי החלקה ושליטה שהם הרבה יותר בטוחים ויציבים מרכב פרטי ממשיך להדהים.ג'יפ הרבה יותר יציב ובטוח על הכביש.

תשאילו סיבוב מחבר/תקחו נסיעת מבחן תבינו בעצמכם.אפשר סיבוב?

 

נהיגה בג'יפ זו תחושה שאני לא יכול לתאר "אין מילים בפי להביע תדהמתי" אמרו בגשש. אין מצב שאחזור לרכב פרטי אי פעם ובגלל זה היה לי נורא מצחיק שאחד מחבריי הפורום אמר שהוא מוכן לוותר על הג'יפ טאורג שלו בשביל סיריון פיצפונית ונמוכה.

 

אכן, הרבה שטויות בשרשור אחד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שטויות שרשור אחד,רואים שלא הייתה להרבה מכם נגיעה לג'יפים.

 

רוב הג'יפים הם בעליי מנוע חזק והחדישים זריזים ויכולים לחמוק מכל דבר ויכולים לבלום מהר מאוד בעזרת 4 בלמיי דיסק גדולים וחזקים.

הג'יפים החדשים מצויידים בכל כך הרבה מערכות מערכות בקרה ואנטי החלקה ושליטה שהם הרבה יותר בטוחים ויציבים מרכב פרטי.ג'יפ הרבה יותר יציב ובטוח על הכביש.

תשאילו סיבוב מחבר/תקחו נסיעת מבחן תבינו בעצמכם.

 

נהיגה בג'יפ זו תחושה שאני לא יכול לתאר.אין מצב שאחזור לרכב פרטי אי פעם ובגלל זה היה לי נורא מצחיק שאחד מחבריי הפורום אמר שהוא מוכן לוותר על הג'יפ טאורג שלו בשביל סיריון פיצפונית ונמוכה.

 

קצת פיסיקה

מסה כפול נפח בריבוע חלקי שתיים שווה אנרגיה

זה אומר שאם ניקח שתי קוביות אחת במשקל של 1 טון והשניה במשקל של 2 טון וכל שאר הנתונים כמו נפח, צורה ו 4 בלמיי דיסק גדולים

את שתי הקוביות נביא למהירות של 100 קמ"ש ואז נלחץ על הבלמיים ונפעיל את 4 בלמיי דיסק הגדולים

בגלל שהאנרגיה שהצטברה בקוביה של ה 2 טון גדולה יותר מרחק ההעצירה של של הקוביה הקלה יהיה יותר קטן

וגם לכל מה שקשור לזריזות(האצה ופניות) יהיה לרכב הקל יותר יתרון

משתמע מזה שיש לך פחות סיכוי להכנס בקיר\עץ\רכב שמולך

 

כמובן ואם נשווה גיפ חדש של פורש, BMW, האודי וכו לסוברו פשע שנת 79 עם צמיגים גמורים הגיפ יהיה יותר בטוח ואבל בוא נניח שהתנאים שווים

ובאמת ניראה לך שאת אותם מנועים וכל שאר השכלולים שיש בגיפים אין גם ברכבים אחרים?

 

מצטער על שגיאות כתיב, ככה זה שאתה דיסלקט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על הבורות, אבל מה הקשר בין גודל הג'אנטים למרחק הבלימה?

 

ג'אנט גדול = דיסק גדול

 

קצת פיסיקה

מסה כפול נפח בריבוע חלקי שתיים שווה אנרגיה

זה אומר שאם ניקח שתי קוביות אחת במשקל של 1 טון והשניה במשקל של 2 טון וכל שאר הנתונים כמו נפח, צורה ו 4 בלמיי דיסק גדולים

את שתי הקוביות נביא למהירות של 100 קמ"ש ואז נלחץ על הבלמיים ונפעיל את 4 בלמיי דיסק הגדולים

בגלל שהאנרגיה שהצטברה בקוביה של ה 2 טון גדולה יותר מרחק ההעצירה של של הקוביה הקלה יהיה יותר קטן

:)

 

נו טוב

בחרת להתעלם מעוד כמה נתונים פיזיקלים:

משקל גדול = יותר לחץ של הצמיגים על הכביש = יותר חיכוך (כפול) = יכולת גדולה יותר להוריד כח לכביש = כח בלימה חזק יותר.

כמובן שבתנאי שהדיסקים מסוגלים לספוג את אנרגיית החום הנוספת.

 

למען הסר ספק, ג'יפים רחוקים מלהיות כוס התה שלי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OFERS, אם אתה יודע פיזיקה, ותיכנס לנוסחאות בצורה רצינית אתה תגלה שאתה טועה. אני יכול להיכנס לנוסחאות ולהראות שאתה טועה, אבל אני חושב שגם אתה יכול לגלות את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...