Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'יפ מול רכב פרטי עד 4 טון


איתי 07
שימו לב! השרשור הזה בן 5960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רוב התגובות של שרשור זה באות מחוסר ניסיון/הסתכלות על הג'יפ כאל מדע ופיזיקה ולא תכל'ס מה קורה בפועל.

 

ואתה מניח שאין מיתאם בין הפיזיקה למה שקורה בפועל?

 

אתה כותב אלינו ממאדים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

וואלה. אין מצב שמישהו פשוט אוהב לטייל בשטח?
ברור שיש וסברתי שבמילה "סוג" כיסיתי את התשובה לשאלה שלך. אין בזה, לפחות לדעתי, כדי להכשיר את ההרס השיטתי של הטבע שמבצעים אלו המעדיפים נסיעה במדבר יהודה, בדרכים לא מסומנות, על עמידה עם שני גלגלים על המדרכה ליד ה"מקיאטו".
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, לא כיסית. אותו אחד שהיום נוסע בCJ או היילקס (או רכבים אחרים שאינם "מובילי אגו" לשיטתך) לטיול, יהיה מחר עם משפחה יותר מפונקת ויעדיף לטייל עם לנד-קרוזר או רנג'-רובר. הוא עדיין יתמודד בכביש ובשטח מול אותן בעיות פיזיקליות. להכפיש אנשים על בסיס המידע על סוג הרכב שלהם זו גישה לא כל כך חכמה.

 

ומה הקשר עכשיו להרס השטח? חארות יש לנו בארץ הקודש, תודה לאל, מכל שכבות העם הנבחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכולנו יכולים להסכים על הנקודות הבאות:

  • כלי רכב שונים מתוכננים למטרות שונות.
  • כלי רכב שמתוכנן לנוע בשטח, יתאפיין, בין היתר, במרכז כובד גבוה ומהלך מתלים ארוך ביחס לרכב שמתוכנן לנוע על כביש.
  • למרכז כובד גבוה ומהלך מתלים ארוך יש חסרונות אינהרנטיים כאשר מדובר בשינויי כיוון מהירים (כדוגמת "תמרון התחמקות").

למען הסר ספק אני מדבר על תכונות אינהרנטיות שנובעות מפיזיקה בסיסית.

כולנו זוכרים את ה - A CLASS הראשונה. מכונית כביש טהורה מיצרן מכובד שהתהפכה בתמרון התהפכות כתוצאה מתכנון לא ממש מוצלח.

 

ונקודה נוספת למחשבה - איך מתפקדים צמיגי שטח ראויים בכביש?

 

בקיצור - נהג צריך להכיר את ריכבו ולנהוג בצורה אחראית.

כמו שלא אצטרף לנמרוד33 (שגר לא רחוק ממני) לטיול שטח עם ה 106GTI, אני מניח שלא תפגשו את נמרוד עם ה- CJ בנס הרים.

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן שירשור מבולבל. אנסה להסדיר קצת סדר בפיזיקה.

 

משקל כפול זה אכן אנרגיה כפולה, אבל גם חיכוך כפול - אם תקח שני כלי רכב שאחד שוקל כפול מהשני, עם צמיגים באייכות דומה ובוסטר בלימה מספיק גדול שיכול לנעול גלגלים בכל מהירות תגלה כי שניהם בולמים בדיוק באותה המהירות ובאותו המרחק. לפי המון ניסיונות שביצעתי ההשפעה הגדולה ביותר באחיזה ובבלימה היא הצמיגים, בדרך כלל למכוניות יהיו צמיגים טובים יותר, גם בשל העובדה שלגיפים יש צמיגים שנועדו גם לשטח (אפילו אם 90% כביש), וגם עקב העובדה שכיום חלק גדול מהמכוניות מגיע עם צמיגים קטני חתך וטובים. אפילו שהכמות האדירה של רכבי ליסינג די מורידים את אייכות הצמיגים, עדיין יש יתרון באחיזה לרכבים הפרטיים ועקב כך בבלימה ובתימרון.

 

מסקנה - לרוב יהיה יתרון לרכב פרטי על הגיפ, אם הגיפ מצוייד בצמיגי 100% מסוג אייכותי ואוחז - לא יהיה הבדל מהותי ביכולת הבלימה.

 

יציבות - כמו שאמרו פה, תמיד מרכז הכובד של הפרטיות יהיה נמוך יותר משל הגיפים, המשקל עצמו נמוך יותר וכאמור למעלה - בדרך כלל צמיגים טובים יותר. ככלל אצבע רכבים פרטיים יהיו יציבים יותר על הכביש ויוכלו להתחמק או לקחת סיבובים מהר יותר, היוצאים מהכלל זה רכבי גיפ כביש כמו הקייאן שלבושים בצמיגי אולטרה הי פרפורמנס, אבל אותן ניתן להשוות לדגמי הספורט של החברה, אז הם נופלים בהשוואה. אומנם נכון שעם כל המערכות יציבות הרכב פחות ינטה לאבד אחיזה, אבל זה לא מוסיף לו יציבות אלא פשוט מפחית את הסקנה לאיבוד אחיזה. הרכב לא יוכל לבצע סיבוב מהר יותר מאשר רכב פרטי וסכנת ההתהפכות היא עדיין הרבה יותר גדולה בגיפ.

 

מסקנה - הגיפים יהיה פחות יציבים מרכבים פרטיים ויותר ינטו להתהפך.

 

עכשיו לדבר החשוב ביותר - הבטיחות!

 

אם תקח גיפ ותכניס אותו לתוך רכב פרטי תקבל תוצאות גרועות לרכב, ללא ספק. עניין של משקל כפול. עדיין רוב התאונות מתרחשות בין רכב לגדר ההפרדה, לקירות, לשוליים ובסך הכל בין רכב לסביבה שלו. במצב כזה נהג הגיפ יהיה במצב גרוע יותר מאשר נהג הרכב הפרטי - עקב סיכויים להתהפך.

 

בסך הכל, לגיפ יתרון בתאונות עם רכבים אחרים, חיסרון בתאונות עם עצמו.

 

זהו להבוקר :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן היקר!

 

רוב התגובות של שרשור זה באות מחוסר ניסיון/הסתכלות על הג'יפ כאל מדע ופיזיקה ולא תכל'ס מה קורה בפועל.

וחלקן מקנאות.בקיצור חבל על הזמן שלך אין למי ואין למה...

 

חברים יקרים קחו נסיעת מבחן לפחות ותבינו שלפחות חלק מהעובדות שציינתי יתממשו לכם כבר בנסיעה הקצרה.

 

 

לא יודע אם מדובר בקנאה. אבל חוסר הידע של כמה מפה מסביר הכל.

Pajero, Clio

And my spectacular Megane:king:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...