Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'יפ מול רכב פרטי עד 4 טון


איתי 07
שימו לב! השרשור הזה בן 5968 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמה שטויות שרשור אחד,רואים שלא הייתה להרבה מכם נגיעה לג'יפים.

 

רוב הג'יפים הם בעליי מנוע חזק והחדישים זריזים ויכולים לחמוק מכל דבר ויכולים לבלום מהר מאוד בעזרת 4 בלמיי דיסק גדולים וחזקים.

הג'יפים החדשים מצויידים בכל כך הרבה מערכות מערכות בקרה ואנטי החלקה ושליטה שהם הרבה יותר בטוחים ויציבים מרכב פרטי.ג'יפ הרבה יותר יציב ובטוח על הכביש.

תשאילו סיבוב מחבר/תקחו נסיעת מבחן תבינו בעצמכם.

 

נהיגה בג'יפ זו תחושה שאני לא יכול לתאר.אין מצב שאחזור לרכב פרטי אי פעם ובגלל זה היה לי נורא מצחיק שאחד מחבריי הפורום אמר שהוא מוכן לוותר על הג'יפ טאורג שלו בשביל סיריון פיצפונית ונמוכה.

 

 

אני מניח שהחסרת כמה שיעורי פיזיקה אשר מפריכים כל אחת מהסברות שלך אחת לאחת.

רכב משפחתי מודרני מתנהג, בולם ויציב על הכביש יותר מכול גייפ מודרני, שילוב של משקל עצמי נמוך יותר, ומרכז גובהה נמוך יותר אשר מקנה לו יתרונות עצומים כלפי גייפ מגודל.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ג'אנט גדול = דיסק גדול

 

את זה אני מבין (מה גם שזה לא בהכרח נכון), אבל התכוונתי לזה:

 

בנוסף הג'יפ (לא הג'יפון) לרוב כבד מפרייבט ומצויד בג'אנטים ענקיים מה שאומר מרחק בלימה עצום ביחס לפרייבט הממוצע.

 

אני אחדד את השאלה: איך ג'אנטים ענקיים מאריכים את מרחק הבלימה? מה הקשר בכלל?

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו בספר הרכב של איסוזו מצויין שלרכב מרכז משקל גבוה, ושיש לנהוג בזהירות יחסית לרכב פרטי.

 

אופרס, באמת יש לך שם בעיית משתנה בנוסחה, העיקר הכוונה.:wink:

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכל הקשור לבטיחות, ג'יפ לא בהכרח בטוח יותר מאשר מכונית פרטית,

ראה הניסוי המפורסם של פיפת'-גיר.

http://www.youtube.com/watch?v=GEBC9PbjPv4

 

בבקשה, ג'יפ גדול ומגודל מול מיניוואן קטן.

מי ימות/ייפצע קשה בתאונה? נהג הג'יפ.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הג'יפים הם בעליי מנוע חזק והחדישים זריזים ויכולים לחמוק מכל דבר ויכולים לבלום מהר מאוד בעזרת 4 בלמיי דיסק גדולים וחזקים.

הג'יפים החדשים מצויידים בכל כך הרבה מערכות מערכות בקרה ואנטי החלקה ושליטה שהם הרבה יותר בטוחים ויציבים מרכב

ידידי , נניח , חס וחלילה לא עלינו , שהיית נקלע למצב בו אתה משייט במהירות של כביש מהיר ו-"פתאום" (נניח שחושייך כל כך מחודדים שלא מדובר במקרה השכיח של חוסר תשומת לב , נניח שמדובר במכונית או יותר גרוע באדם שבאופן אקראי הגיעו לנתיב ההתקדמות שלך - זה קורה) נקלע לפנייך מכשול , כל כך פתאום שלא תספיק לבלום ואין לך כל ברירה מלבד לסטות מהנתיב על מנת לחמוק מהמכשול - אתה מודע לכך שג'יפ יאבד שליטה או אף יתהפך בקלות גבוהה בהרבה מזו של מכונית פרטית? למעשה , יתכנו מקרים בהם המכונית יכלה לבלום ולא היה לה כל צורך לבצע סטייה מהנתיב , לעומתך .

אני בטוח שניחשת כבר בתגובתך שלא התכוונו להתחמקות ממכשול באמצעות האצה , אלא באמצעות סטייה מהנתיב .

 

באופן כללי , כן , התנהגות הכביש של מכונית פרטית טובה מזו של ג'יפ (בגלל משקלים , בגללת מרכז כובד , בגלל זויות גלגול) .

אך כל מקרה לגופו , יתכנו ג'יפים שעולים בהתנהגות הכביש שלהם על מכוניות פרטיות (ואפילו שבעלי הג'יפים שהגיבו כאן בעלי ג'יפים שרובנו נחלום עליהם , הכוונה לג'יפים יותר רציניים , למשל מניסיון - הקאיין) .

 

בברכה ,

גלעד מאנע .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיפים הרבה יותר "משייטים" - פשוט ביגלל מרכז כובד גבוהה ביחס למיפרק רגליים!

לגבי מרחק בלימה - אין קשר ישיר מבחינת המסה! ככול שהמסה גדלה כך גם הכוח שמצמיד את הרכב לקרקע.

אבל יש יחס עקיף - ביגלל הכוחות הגדולים ביחס למישטח המגע של הצמיגים, הצמיג מגיע יותר מהר לרתיחה, כלומר מחליק הרבה קודם, אבל ABS משפר טיפה את האיזון.

 

 

אני נוהג בעיקר בטראנו, אבל גם בפריבט ליסינג של אישתי, אין מה להשוות ביניהם, פשוט דברים שונים. זה כמו להשוות רכב קארטינג לפריבט.

אחד, שתיים לבדיקה, שומעים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיפים הרבה יותר "משייטים" - פשוט ביגלל מרכז כובד גבוהה ביחס למיפרק רגליים! מה?:shock:

ככול שהמסה גדלה כך גם הכוח שמצמיד את הרכב לקרקע. מה הקשר להצמדה לקרקע?

אבל יש יחס עקיף - ביגלל הכוחות הגדולים ביחס למישטח המגע של הצמיגים, הצמיג מגיע יותר מהר לרתיחה, מה?:shock:

כלומר מחליק הרבה קודם מחליק? אז תחליף צמיגים, צמיג לא מחליק כי מגיע לרתיחה :shock:

 

אני נוהג בעיקר בטראנו, אבל גם בפריבט ליסינג של אישתי, אין מה להשוות ביניהם, פשוט דברים שונים. זה כמו להשוות רכב קארטינג לפריבט.

 

1.מי הקארטינג מי הפרייבט?

 

2. מפרק רגליים? התבלבלת במונח?

 

לא הבנתי את עניין ההצמדה לקרקע.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גובה ה GC, כלומר גובה המרכז הכובד, לבד, לא קובע אם רכב יציב או לא. נכון, ככול שהוא נמוך יותר, אזי המירכב יציב יותר, אבל גם מיפתח הרגליים, כלומר מרחק בין הגלגלים מהווה פרמטר חשוב באותו המידה.

 

בסיבובים- קארטינג לפרייבט כ פרייבט לגיפ.

 

לגבי ההצמדה לקרקע, היו פה כאלה שחשבו שהגדלת ההמסה מגדילה רק את ההתמד ולא את כוח הבלימה שהוא ביחס ישר למסה של הרכב.

 

לגבי רתיחת צמיג - צמיג שמחליק - מחליק על שיכבה מאוד דקה של הצמיג עצמו שנימצא ברתיחה.

 

עוד הסברים?? איפא היתה בשיעורי הפיזיקה???? האמת שרוב הידע שלי מאתר מיתחרה ג'יפולוג...

 

 

1.מי הקארטינג מי הפרייבט?

 

2. מפרק רגליים? התבלבלת במונח?

 

לא הבנתי את עניין ההצמדה לקרקע.

אחד, שתיים לבדיקה, שומעים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניכנס סתם לדקויות וסימנטיקה אבל:

1. "מיפרק רגליים" הוא ביטוי שלא מוכר לי, יש רוחב סרנים יש מפתח סרנים. רגליים ומיפרקים זה אולי משהוא שקשור לאורטופדיה? אני לא מכיר. :wink:

 

2. צמיג שנוסע על שכבה דקה של צמיג ברתיחה הוא צמיג שנוהגים בו בצורה לא נכונה . יש נהג מרוצים שגומר סט במרוץ ויש נהג שגומר 3 סטים במרוץ. גמירת צמיגים שכזאת הן סימן הכר בד"כ לנהג טירון. בנהיגה מנהלתית נורמלית זה פשוט לא קורה.

 

3. כמו שאמרת, לגובה יש תפקיד חשוב אבל לא בלעדי, תשלב עם הגובה צמיגי שטח, מהלך מיטלה ארוך, זוית גלגול של ספינת הפירטים מהלונה פארק ותקבל רכב שבשבירת כיוון חדה במהירויות סבירות לחלוטין מתהפך.

נכון, יש את יוצאי הדופן (טוארג,קאיין) אבל סך כל רכבי השטח (כולל דיסקאברי 3 למי שהעיר משהוא עליו) מתהפכים בתמרון שכזה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון נהיגה בשתי העולמות אין ספק בדבר בכלל. רכב משפחתי רגיל שמרכז הכובד שלו נמוך יותר תמיד יהיה יותר יציב.

בעיות תמרון בג'יפ? מרחק בלימה גדול יותר בג'יפ? כבר אין חיה כזאת.

הרכב יותר גדול? יותר כבד? 4 בלמי דיסק הרבה יותר גדולים פותרים את הבעיה.

אין לי בג'יפ ABS כי זו לא ממש תוספת מומלצת לרכב שטח ככה שאני לא מתנדב לעשות את ההשוואה. אבל למרות החוסר ברכיב הבטיחות המשמעותי הזה, לא! אין הבדל מורגש בין בלימה של משפחתית ממוצעת לבין ג'יפ, במקרה שלי לפחות .

 

שבת שלום.

GS300.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נלך על דגמים שממוצבים שווה:

BMW X5 פחות יציב מסדרה 5.

לנד קרוזר פחות יציב האוונסיס, קאמרי או אפילו קורולה.

CAYENE יציב פחות מ911 או אפילו מקאיימן.

טוארג יציב פחות מגולף\פאסאט.

Q7 יציב פחות מA6\A8.

טראנו יציב פחות מאלמרה, זה מנסיון אישי.

 

אני מדבר על יציבות, אחיזת כביש ומרחק בלימה אגב.

בשלושתם הפריווט ינצח.

 

כמובן שקורולה וקאיין טורבו - הם לא ברי השוואה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה שהויכוח בשאלה מה יתנהג טוב וצפוי יותר, האם כלי כבד וגבוה או נמוך וקל, כבר הוכרע מזמן, או לפחות מאותו יום בו המציאו את הפיזיקה. כל העזרים המכניים והאלקטרוניים, שכבודם במקומם, נועדו להתחכם לחוקי הפיזיקה וחלקם עושה זאת בצורה מעולה. השאלה אם מלכתחילה כדאי ליצור כלי רכב שאינו מתמודד היטב עם סטייה בנסיעה במהירות גבוהה, כמו משאית, אוטובוס, טנק, וכיו"ב, היא כבר שאלה חברתית ופונקציונלית. משאית צריך בכדי להוביל משאות, הסיכון בהמצאותה על הכביש, הוא רע הכרחי.

הג'יפ, לפחות מהסוג בו אנו דנים, הוא לכל היותר מוביל אגו. אם בשביל זה צריך להסכים לקיומו על הכביש ולנסות לציידו בכל מיני מערכות יקרות ומורכבות בכדי לנסות ולהתגבר על מגרעותיו המולדות, היא כבר שאלה אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן היקר!

 

רוב התגובות של שרשור זה באות מחוסר ניסיון/הסתכלות על הג'יפ כאל מדע ופיזיקה ולא תכל'ס מה קורה בפועל.

וחלקן מקנאות.בקיצור חבל על הזמן שלך אין למי ואין למה...

 

חברים יקרים קחו נסיעת מבחן לפחות ותבינו שלפחות חלק מהעובדות שציינתי יתממשו לכם כבר בנסיעה הקצרה.

אוטו זה כמו אישה.היית נותן את האישה שלך למישהו אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5968 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...