Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צביעת קאליפרים


שימו לב! השרשור הזה בן 1964 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כיסוי הקליפר משמש כמלכודת חום, מה שמעלה את הטמפ' של הברקס, לא מומלץ בכלל.

 

אני צבעתי בוכנות בלם בצבע יעודי (Folia-tech), ולא נתקלתי בבעיה הזו.

 

אני לא צבעתי על הגלגל, אלא פירקתי את הבוכנות, ניקיתי, החלפתי אטמים וצבעתי.

 

דני

 

$(KGrHqF,!h0E68grt(9bBOye5di+yg~~60_12.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 401
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני צבעתי בוכנות בלם בצבע יעודי (Folia-tech), ולא נתקלתי בבעיה הזו.

 

אני לא צבעתי על הגלגל, אלא פירקתי את הבוכנות, ניקיתי, החלפתי אטמים וצבעתי.

 

דני

 

[ATTACH=CONFIG]388061[/ATTACH]

 

:mm_yeah:

אכן צביעה שכזו היא המומלצת ביותר!

 

פותח השרשור לא רוצה להתעסק עם פירוק הבלמים עצמם.. לכן הסכנה.

Alfa 159 TBi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל בבקשה להסביר איך?

לא כי פשוט בתור מהנדס לא מצליח להבין את הטכניקה העילאית של קליפר לפשט חום.

 

מה יש להבין, ברגע שיש משהו על הרפידות שמכסה אותם החום לא מתפשט בצורה יעילה

 

דרך אגב אני מדבר על הכיסויי ברמבו האלו מאיבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל בבקשה להסביר איך?

לא כי פשוט בתור מהנדס לא מצליח להבין את הטכניקה העילאית של קליפר לפשט חום.

 

תלוי איזה מהנדס,יש גם מהנדס צעצועים :wink:

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דבר אחד על הרפידות. וזה קליפר :)

ושוב קליפר איך שלא תסובב את זה לא אחראי בשום רגע על פישוט החום של הבלמים.

 

אז אני שוב מבקש תסביר לי מה אני מכסה ואיך אני גורם לבלמים להתחמם? לא כי לא הבנתי מאיפה החום יוצא מהבלמים?

 

 

 

GABI

 

מכונות אבויה :roll:

Alfa 159 TBi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזמן הגיע למוסך לקוח עם BMW 740 וביקש לצבוע את הקליפרים באדום. הצבעי של המוסך עשה את זה. מדובר בצבעי מקצועי שזה כל עבודתו. כל יום כל היום הוא צובע מכוניות, פגושים, דלתות, כנפיים ומה לא. אז צביעת קליפר זה לא משהו מסובך בשבילו.

יום למחרת הצביעה (לבקשת הלקוח ובתשלום כן?) הרכב מגיע על גרר חזרה למוסך. מסתבר שבזמן הצביעה הוא שכח להגן על האזור כמו שצריך מהצביעה ונוצר מצב שהצבע סתם את אחד מחורי האוורור של הבלם. הבלמים התחממו, החיישן של הרכב זיהה את זה וגרם לבעל הרכב לעצור את הרכב עד כדי כך שהרכב סרב להניע כדי לא לאפשר לנהב לנהוג עם בלמים גמורים. עניין של בטיחות.

פירקו את הקליפר, ניקו כמו שצריך, ווידאו שהאוורור עובד כמו שצריך, והוא שוחרר לדרכו.

פרוסטי, תוכל להסביר בבקשה למה זה קרה ללקוח? במוסך הוסבר כי הצביעה סתמה חור מסוים שאמור לשחרר חום מהבלם. בגלל שהבלם התחמם, החיישן קלט את זה והכריח את בעל הרכב לעצור ולגרור את הרכב למוסך.

אני שואל ברצינות ולא בקטע של ניגוח.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה יש להבין, ברגע שיש משהו על הרפידות שמכסה אותם החום לא מתפשט בצורה יעילה

 

 

לא שאני חושב שהכיסויי קאליפר המדוברים נראים טוב, הם לא, אבל לעיתים יש נטייה בפורום להגזמות.

הכיסויים לא אמורים לפגוע בקירור הבלמים, בכל מקרה הבלמים לא מתקררים דרך הקאליפר אלא בעיקר דרך צלחות הבלימה (זו הסיבה שהן לרוב מאווררות).

 

גם סכנת הנפשות התמונה בהתקנת הכיסויים המדוברים לדעתי אינה מעבר לעוד הגזמה, זו בסה"כ חתיכת פלסטיק קלת משקל שגם אם תתנתק ספק רק אם תוכל לגרום נזק כלשהו למתלה או לבלמים- היא פשוט תשבר ותעוף.

הרכבים שלנו אינם נוסעים במעבדות, הם נוסעים בכבישים, חלקם משובשים מאוד, לעיתים יש על הכביש פסולת או חפצים כאלה ואחרים שנפלו מרכבים למשל ולא כזה נדיר לפגוע במשהו כזה וזה לא משבית את הרכב.

לא צריך לעשות דרמה מיותרת, כבודם של הבלמים במקומם מונח, הם לא עדינים כמו שמתייחסים אליהם פה, למעשה מכלולי הבלימה ברכב נחשבים לנקודות מאוד חזקות מעצם הצורך לעשות בהם שימוש בתנאי עומס ולחץ רב.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרוסטי, תוכל להסביר בבקשה למה זה קרה ללקוח? במוסך הוסבר כי הצביעה סתמה חור מסוים שאמור לשחרר חום מהבלם. בגלל שהבלם התחמם, החיישן קלט את זה והכריח את בעל הרכב לעצור ולגרור את הרכב למוסך.

אני שואל ברצינות ולא בקטע של ניגוח.

 

רק להבהיר Ghost

אני זה שנגד צביעה ללא פירוק הגלגל ובלמים לרמת היסוד. - "בעד" כיסויים.

את שתי האופציות לא הייתי מבצע ברכב שלי. - כיסויים כי לדעתי מכוערים. וגם צביעה לא מוסיפה לי כ"ס.

ולכן הייתי במקרה הטוב מחליף לבלמים טובים יותר.

 

אני מקבל בטח שלא בקטע של ניגוח יא איש.

שמע, קליפר לא משחרר חום.

יעזור לי מאד אם תתן לי איזה דגם של רכב זה היה?

 

ישנן מערכות מסויימות שמקררות את הבוכנות של הקליפר ע"י רדיאטור לנוזל הבלם עצמו. שוב כיסוי של הקליפר לא ייפגע במערכת שכזו.

אבל צביעה לא אחראית כאשר לא מפרקים שום דבר - בהחלט כן. עוד אפשרות, שהוא סתם את החור היניקה של הבוכנה עצמה, וככה היא נתקעה חצי על הדיסק.

גרמה להתחממות יתר של הדיסק וככה נדלקה נורת אזהרה שהבלמים לא תקינים \ חמים (במידה ויש חיישן חום לנוזל בלמים מה שמחזק את הסברה שברכב שעליו אתה מדבר מותקן רדיאטור קטן לנוזל בלם. שהרי איך תמדוד את טמפ' הבלמים? :)

 

כמו שאמר עדן ולמעשה ענה לשאלה ששאלתי את טורבולנס - הדיסק הוא המאוורר במערכת לא הרפידות ולא הקליפר.

פישוט החום מגיע ממנו. כמו כן כל הבלימה תלויה בטמפ' שלו בלבד. כי הוא זה שלמעשה ממיר את האנרגיה הקינטית לאנרגיית חום.

 

- עכשיו למה יש מערכות שנועדו לקרר את הנוזל בלימה? כי בטמפ' מסוימת נוזל הבלימה מאבד חלק מהתכונות שלו. מערכות כאלה מוצאים בדר"כ ברכבי קצה. ולא במכוניות "רגילות" ישנם נוזלי בלם שיכולים לעמוד גם במאמצים גבוהים יותר לדוגמא DOT5.

Alfa 159 TBi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה!

כתבתי שזה לא למטרת ניגוח כי כשקראתי את מה שכתבתי חשבתי שזה יכול להשתמע כאילו אני מנסה להתקיל אותך ולא חושב שאתה יודע מה אתה אומר כאשר בפועל באמת מעניין אותי לדעת את התשובה, אז כאמור, תודה!

 

לעניין הצביעה, אני בדיוק בדעה שלך. כתבתי את זה גם בתגובות קודמות. השרשור הזה בכלל התחיל מרצון של פותה"ש לגרז את הרפידות על מנת שהצבע לא יידבק אליהם כדי שיוכל אחרי זה "פשוט לנקות" את הגריז.

 

דגם הרכב כתוב בהודעה, BMW 740. סדרה 7 לצורך העניין. שנתון יחסית חדש, לא פחות מ2010-2011.

בחור יניקה של הבוכנה, אתה מתכוון לחור שדרכו בעצם היא שואבת/משחררת אוויר תוך כדי תנועה בתוך הצילינדר? או שלא הבנתי נכון?

לא יודע להגיד לך אם מותקן שם רדיאטור לנוזל בלם, לא התעמקתי עד כדי כך בדגם.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה!

כתבתי שזה לא למטרת ניגוח כי כשקראתי את מה שכתבתי חשבתי שזה יכול להשתמע כאילו אני מנסה להתקיל אותך ולא חושב שאתה יודע מה אתה אומר כאשר בפועל באמת מעניין אותי לדעת את התשובה, אז כאמור, תודה!

 

לעניין הצביעה, אני בדיוק בדעה שלך. כתבתי את זה גם בתגובות קודמות. השרשור הזה בכלל התחיל מרצון של פותה"ש לגרז את הרפידות על מנת שהצבע לא יידבק אליהם כדי שיוכל אחרי זה "פשוט לנקות" את הגריז.

 

דגם הרכב כתוב בהודעה, BMW 740. סדרה 7 לצורך העניין. שנתון יחסית חדש, לא פחות מ2010-2011.

בחור יניקה של הבוכנה, אתה מתכוון לחור שדרכו בעצם היא שואבת/משחררת אוויר תוך כדי תנועה בתוך הצילינדר? או שלא הבנתי נכון?

לא יודע להגיד לך אם מותקן שם רדיאטור לנוזל בלם, לא התעמקתי עד כדי כך בדגם.

 

מתנצל אם לא הסברתי טוב, הבוכנה עצמה היא מנגון אטום. תוכל לפגוע בחלקים הנעים בצורה הזו ולמנוע מהבוכנה לחזור למקומה.

 

הבוכנה חוזרת למקומה מפעולה של ה"מאסטר צילנדר" אבל זה כבר לא קשור לקליפר עצמו...

Alfa 159 TBi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לחזור רגע לנושא המקורי, אפשר לצבוע קאליפרים גם בתנאים ביתיים ללא פירוק הקאליפרים מהרכב, עוטפים את כל מה שלא אמור להצבע בעיתון ומרססים בסבלנות בשכבות דקות (כך מונעים נזילת צבע).

כמובן שלפני שמתחילים את הצביעה חובה לנקות היטב את הקאליפר, אני עשיתי זאת באמצעות מברשת ושימוש בחומר ניקוי של ג׳אנטים, התוצאה הסופית בהחלט היתה טובה.

 

דבר אחרון, לטעמי אפשר ואפילו רצוי להמנע מ״יציאות מתחכמות״ סטייל ״בשביל מה לצבוע קאליפר? זה לא מוסיף כ״ס״.

גם לקרצף את הרכב 8 שעות לא מוסיף כ״ס ועדיין רבים מכם עושים זאת נכון?

יש דבר שנקרא ״טעם אישי״, כל עוד לא תפנימו את זה ותמשיכו עם יציאות מתחכמות אתם תגרמו לכם שאנשים יחשבו פעמיים לפני שיפתחו שרשור מהחשש שהוא לא לטעמכם.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לחזור רגע לנושא המקורי, אפשר לצבוע קאליפרים גם בתנאים ביתיים ללא פירוק הקאליפרים מהרכב, עוטפים את כל מה שלא אמור להצבע בעיתון ומרססים בסבלנות בשכבות דקות (כך מונעים נזילת צבע).

כמובן שלפני שמתחילים את הצביעה חובה לנקות היטב את הקאליפר, אני עשיתי זאת באמצעות מברשת ושימוש בחומר ניקוי של ג׳אנטים, התוצאה הסופית בהחלט היתה טובה.

 

דבר אחרון, לטעמי אפשר ואפילו רצוי להמנע מ״יציאות מתחכמות״ סטייל ״בשביל מה לצבוע קאליפר? זה לא מוסיף כ״ס״.

גם לקרצף את הרכב 8 שעות לא מוסיף כ״ס ועדיין רבים מכם עושים זאת נכון?

יש דבר שנקרא ״טעם אישי״, כל עוד לא תפנימו את זה ותמשיכו עם יציאות מתחכמות אתם תגרמו לכם שאנשים יחשבו פעמיים לפני שיפתחו שרשור מהחשש שהוא לא לטעמכם.

 

צודק לא זאת המטרה כלל!

 

דנים פה בקטע הטכני ולא היופי, טעמו האישי של אדם. נזכיר שפותח השרשור תחילה חשב לגרז את הדיסק! ghost מנע ממנו לעשות כן.

 

בחזרה למקורי שוב. לא הייתי ממליץ על צביעה ללא פירוק החלקים הנעים בקליפר.

גם לא בעדינות.

 

יום טוב לכולם!

Alfa 159 TBi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך לחשוש יתר על המידה מצביעה של הקאליפר ללא פירוקו מהרכב, פשוט לעטוף את כל הדיסק בנייר ולשים נייר ומסקינטייפ במקומות שאנחנו רוצים להמנע מהגעת התרסיס אליהם ולרסס בשכבות דקות, זה הכל.

 

גם אם מעט רסס מהתרסיס חדר לכיוון הרפידות זה לא סוף העולם ואחרי כמה בלימות זה יעלם כלא היה (בניגוד לשמן\גריז וכו' שנספגים אל תוך הרפידה ואחרי מגע איתם צריך פשוט לזרוק את הרפידות לפח).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

לאחר רכישה של ג'נטים חדשים הקליפרים ממש בולטים ולא נראים טוב.

החלטתי לצבוע בצהוב - כמובן שאפשר לרכוש באינטרנט, אך איני מעוניין להמתין.

כבר הייתי במספר חנויות ולא ניתן להשיג את הצבע המבוקש.

האם מישהו יודע היכן ניתן להשיג בצפון צבעים עמידים בחום ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגלה לך סוד.

 

צבע צהוב של המרייט בהום סנטר יעשה את העבודה.

 

http://imageshack.us/a/img824/3509/qzel.jpg

 

http://imageshack.us/a/img854/9982/2puo.jpg

 

כמעט שנה, כולל כמה נסיעות פחות רגועות וימי מסלול - הכל טוב. רק לנקות טוב ללצבוע בזהירות.

 

http://imageshack.us/a/img33/3241/03ec.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1964 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...