Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7043 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, לאחר חיפוש מדוקדק במס' פורומים, עדיין לא מצאתי תשובה מספקת...

שאלתי היא זו:

 

מה הוא הקוטר הנכון ביותר לסעפת גדישה?? האם רחב יותר= טוב יותר?? האם ללכת עפ"י קוטר היציאה של הטורבו?? או אולי של המצערת??

 

אולי עדיף קוטר משתנה?? ומה בכלל ישנה קוטר הצנרת על מנוע וטורבו זהים?? בקיצור שאלות רבות...:?

 

יאללה תשובות...8)

bmw 318ti - RWD8)

פורסם

הנה כמה טיפים שעשויים לעזור לך -

 

קוטר הראנרים (הצינורות שיוצאים מהראש) צריך להיות גדול ב-3-4 מ"מ מקוטרם של המעברים שיוצאים מהראש.

בהנחה שהמעברים שיוצאים מהראש לא עגולים לגמרי אלא אליפטיים, הראנר צריך להיות פשוט בצורה דומה רק טיפה יותר גדול.

 

כמה שהדרך מהראש לקולקטור תהיה קצרה יותר ככה הגדישה תגיע יותר מהר, בדומה לסעפות מסוג Log, וזאת בהשוואה לסעפות שעשויות צינורות מרותכים (Tubular) שבד"כ מוקפד בהן על אורך ראנרים זהה - בניגוד לסעפות Log, וזאת במטרה לייצר יותר כוח.

כדי לפשט את הסיבוך -

סעפת Log = ראנרים יותר קצרים = גדישה מהירה יותר = פחות כוח (Peak power נמוך יותר).

סעפת Tubular = ראנרים יותר ארוכים אך בעלי אורך דומה = גדישה איטית יותר = יותר Peak power.

 

הקולקטור אמור לצאת אל המגדש בפלאנג' הנכון, ככה שיש קשר ישיר בין המגדש שבו אתה משתמש לבין הצנרת של הסעפת.

 

מוטי

פורסם

ליאור, אני מבין שאתה בונה סעפת טורבו שונה מהמקורית?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

תוספת קטנה.

אם אתה בונה סעפת היא בטוח מצנרת מוכנה שאתה מרתך (או בעל מקצוע), הכי טוב להשתמש בנירוסטה מסגסוגת 321.

אה, ואל תשכחו לתכנן גישה מספיקה לכלים (בוקסה או מפתח סגור, לא לתכנן לפי מפתח פתוח!).

 

מוטי

פורסם

וואי.. אני ממש מתנצל!! אני מתאר לעצמי שזה טעות הסבר שלי ולא טעות הבנה שלכם!!

 

הכוונה שלי היא לצנרת הגדישה - זו שיוצאת מהטורבו עוברת דרך אינטרקולר ונכנסת לסעפת הגדישה (שאני לא מתכוון לשנות) דרך המצערת.

 

שוב מתנצל.:oops:

bmw 318ti - RWD8)

פורסם

ליאור, בשביל מה יש את Maximum Boost?

בלי קשר לסעפות - עוד ספר מעניין.

בלי קשר 2 - בדרך כלל היציאה מהטורבו היא "2 (תלוי בגודל הטורבו) והכניסות לאינטרקולר הן "2.5.

בזמנו אביב המליץ על כניסה של 2.25 ויציאה של 2.5. אני לא זוכר בדיוק איך הוא נימק זאת מבחינת חוקי הזרימה (זה היה לפני יותר משנה וחצי). זה גם היה לסט אפ שלי.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

גלעד, נראה לך שאני אקנה ספר שלם רק בשביל שפעם אחת אני בונה רכב?? (וגם זה... מי ישמע איזה מנוע מטורף אני שותל...)

 

בכל מקרה תודה על הקיצורים, אני גם בטוח שהספרים מעניינים מאד אבל זה לא מה שאני מחפש עכשיו.

 

לגביי הקוטר שאביב אמר - אני בכל מקרה ינסה לאתר 2.25" לכניסה של האינטר' ובטוח שאני אלך על 2.5 ליציאה.

תודה.

bmw 318ti - RWD8)

פורסם

ברור שתקנה ספר שלם, זה חומר מאוד מעניין. אתה לא רוצה ללמוד על מנועים וטורבו?

אתה לא תמצא בארץ אינטרקולר עם כניסה 2.25.

או שבונים לך בארץ משהו מיוחד (ולא בטוח אם איכותי, אלא אם אתה פונה לאנשים הנכונים), או שקונים בחו"ל.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

אצלי יש אינטרקולר עם כניסה 2.25 .

 

אינטרקולר מקורי של "פורד" . ככה שזה אפילו בנוי ממש טוב .

 

אפילו הצעתי את זה בשבילו למכירה .

 

אז אפשר למצוא בארץ... :wink:

 

להספקים שהוא מכוון אין צורך ביותר מ 2.25 . נקודה .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

טוב, אתה מוגדר כאחד "האנשים הנכונים". :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
הכוונה שלי היא לצנרת הגדישה - זו שיוצאת מהטורבו עוברת דרך אינטרקולר ונכנסת לסעפת הגדישה (שאני לא מתכוון לשנות) דרך המצערת.
חפיף, רק שים לב שלסעפת שאחרי המצערת לא קוראים סעפת גדישה אלא סעפת יניקה (וזה באמת לא חלק שמשנים ברוב המקרים).

נראה לך שאני אקנה ספר שלם רק בשביל שפעם אחת אני בונה רכב??

אתה מוכן להשקיע באוטו אלפים רבים של שקלים בלי לדעת כמעט כלום בנושא ולא מוכן להשקיע כמה שקלים בספר טוב שיילמד אותך הרבה מאוד על מה שאתה הולך לעשות ויכול למנוע ממך בזבוז מיותר של כסף בפוטנציה?

:shock:

 

בכל מקרה, קיבלת כאן כמה עצות טובות.

 

מוטי

פורסם

מוטי - אין ספק שדבריך נכונים וכמובן שגם גלעד צודק, אבל... אני לא בונה מכונת מלחמה אלה נצמד ככל שאוכל לתכנון המקורי של היצרן!! שאני מניח שקרא מספיק ספרים...:wink:

 

מעבר לכך אני מתייעץ ושואל בכל מקום אפשרי (וגם כאן) בכדי לקבל כמה שיותר תשובות חופפות/רעיונות/תוצאות נסיונות של אנשים.

 

ואתם יודעים מה... בנתיים אף אחד לא נתן תשובה ברורה:-(

המסקנה היחידה שלי כרגע (גם לטובת אלו שירצו בעתיד לבצע פרוייקט דומה) זה ללכת על צנרת 2.5" לכל אורכה:

א. כי זמינות החלקים שמתאימים לצנרת 2.25" שואפת לאפס, וצנרת 2" קטנה מידיי.

ב. משחקים בקטרים: גדול לקטן ולהפך לא ממש בריאים = לחץ עולה/יורד והאויר מתחמם שוב....

ג. מניסיון של אנשים עם בדיוק אותו מנוע ובדיוק אתה צנרת - התוצאות טובות וזהות לדרישות שאני רוצה מהמנוע.

 

רק למי שלא יודע מדובר על מנוע 2.0 8V TURBO השייך במקור לסיטרואן XM.

bmw 318ti - RWD8)

פורסם

אפשר גם לרכוש או לייצר מחברים קוניים בין הקטרים , אפילו בעלות נמוכה מאוד.

צנרת זה מתכת ועם כל הכבוד למשפרים למיניהם רובם לא מומחים לעבודה עם מתכות , צריך לבדוק אצל האנשים הנכונים.

פורסם

המסקנה היחידה שלי כרגע (גם לטובת אלו שירצו בעתיד לבצע פרוייקט דומה) זה ללכת על צנרת 2.5" לכל אורכה:

א. כי זמינות החלקים שמתאימים לצנרת 2.25" שואפת לאפס, וצנרת 2" קטנה מידיי.

ב. משחקים בקטרים: גדול לקטן ולהפך לא ממש בריאים = לחץ עולה/יורד והאויר מתחמם שוב....

ג. מניסיון של אנשים עם בדיוק אותו מנוע ובדיוק אתה צנרת - התוצאות טובות וזהות לדרישות שאני רוצה מהמנוע.

 

רק למי שלא יודע מדובר על מנוע 2.0 8V TURBO השייך במקור לסיטרואן XM.

צנרת בקוטר "2.5 רק תאיט את תגובת הדוושה שלך.

אין לך שום צורך בצנרת מעל "2.25 וזה ממש לא סוף העולם להשיג כמה מרפקים אם צריך.

אני גם לא חושב ש-"2 קטן מדי, היציאה של הטורבו היא קרוב לוודאי בקוטר "2, אתה יכול להמשיך בשקט עם "2, לפחות עד האינטרקולר.

 

מוטי

פורסם

ליאור, אתה מתכנן להשאר עם 150 כ"ס ו 24 קג"מ מקוריים של RGX או לעלות יותר? אם אתה מעלה גדישה זה כבר לא בדיוק להצמד לנתונים המקוריים של היצרן. כמו כן, יש את נושא גודל המזרקים וניתוק הצתה של המחשב (1.1 באר גדישה, אני חושב).

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

×
×
  • תוכן חדש...