Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7076 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב!

בשאלתך יש בילבול רב, משום שעירבבת מין שאינו מינו, במשאבת בלם אין מיכל עבוי, יש מיכל המכיל כמות נוזל בלמים, הדרושה לארבעת הגלגלים, עם שני תאים נפרדים לאחוריים והקדמיים.

בדומה לנוזל קירור, להבדיל אלפי הבדלות בין שני הנוזלים, יש לנקז אוויר לאחר ריקון/ החלפת נוזל הבלמים.

בעיקרטון קיימת השיטה הישנה והפשוטה, פתיחת ניפל ניקוז לכל משאבת אפן בנפרד, ו"פימפום"} עד לאחר הוצאת בועות האוויר מכל גלגל בנפרד, אלא מה הדבר מצריך שני אנשים מיומנות וידע, וכאן אחזור ואמליץ לעשות זאת במוסך מורשה בלבד, ולו רק בגלל ההיבט הבטיחותי בדבר, סטייה מהכלל הזה , דומה להדרכה באינטרנט כיד להכין מטען חבלה... והמבין יבין.

תודה וערב טוב ובטוח

צביקה

***** לא ניתן לרענן נוזל בלמים, מבלי לרוקן את כל נוזל הבלמים הישן, וזאת לאחר ניקוז אוויר כמובן.

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

עשיתי זאת באופנועים אבל אני מאמין שזה אותו פטנט

דבר ראשון והכי חשוב!:

שלא יכנס אויר לצנרת(זה לא נורא אבל בוא נמנע מזה)

האביזרים הדרושים:

צינורית דקה (עדיף שקופה)

בקבוק ליטר וחצי שקוף

כלי עבודה

שמן חדש

חבר שיעזור-מומלץ

 

אז ככה

בקרבת האיזור שאליו מגיע צינור השמן בגלגל

ישנה פטמה

חבר אליה את הצינור

את הצינור הכנס לבקבוק הליטר וחצי שאותו מילאת במים מבעוד מועד(שהצינור יהיה בתוך המים)

פתח את הפטמה(הברגה)

שפוך למיכל שמן הברקס את השמן החדש תוך כדי

שהשמן יוצא אל תוך הבקבוק

בבקבוק תוכל לראות שיוצא שמן "ישן"

כשיוצא שמן נקי מה-טוב סגור את הפטמה

אל תגיע למצב שמיכל השמן מתרוקן בזמן הניקוז

כי אז יכנס אויר לצנרת

זה לוקח קצת זמן

ובכל מקרה זה הדרך באופנועים

אם זה לא כך ברכב

יש פה חבר'ה שיותר מבינים ממני

 

בהצלחה

:onfire:
פורסם

מיותר לציין וידידי יוסי זיסו לא ציין , שהכלי קיים במוסכים בלבד, ולא נועד לאנשים פרטיים ,

הזקוקים לו לעתים רחוקות אם בכלל.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם
חבר אליה את הצינור

את הצינור הכנס לבקבוק הליטר וחצי שאותו מילאת במים מבעוד מועד(שהצינור יהיה בתוך המים)

בהצלחה

 

מה הרציונל?

פורסם
שתראה ביותר קלות מתי יוצא נוזל נקי

 

את זה אתה רואה בגלל הבקבוק השקוף לא? השמן שיוצא ממילא מייד יצוף על מים אז מה הרווחנו?

פורסם
את זה אתה רואה בגלל הבקבוק השקוף לא? השמן שיוצא ממילא מייד יצוף על מים אז מה הרווחנו?

 

תגיד לי חבוב,מה אתה רוצה?

אני נתתי עיצה

וגם הוספתי שזו הדרך להחלפת נוזל בלמים באופנוע

וזה לא יצוף(רואים שלא ניסית)כי זה יותר כבד מהמים

קיצר למה אתה מציק?

אם אתה רוצה לשפוך שני בקבוקים כדי לוודא שכל הנוזל הוחלף זו בעיה שלך

השיטה עם הבקבוק היא כדי לראות בדיוק מתי מתחיל לצאת נוזל נקי

קפיש?

:onfire:
פורסם
תגיד לי חבוב,מה אתה רוצה?

אני נתתי עיצה

וגם הוספתי שזו הדרך להחלפת נוזל בלמים באופנוע

וזה לא יצוף(רואים שלא ניסית)כי זה יותר כבד מהמים

קיצר למה אתה מציק?

אם אתה רוצה לשפוך שני בקבוקים כדי לוודא שכל הנוזל הוחלף זו בעיה שלך

השיטה עם הבקבוק היא כדי לראות בדיוק מתי מתחיל לצאת נוזל נקי

קפיש?

 

תפסיק להתגונן, אף אחד לא מנסה לתקוף אותך או להציק לך, כולה מנסה להבין את הראש של עד הסוף.

 

תסביר לי ממתי שמן כבר יותר ממים?

אם אתה נותן עיצה תהיה מוכן לעמוד מאחוריה ולהסביר למה התכוונת.

מה הקשר ללשפוך שני בקבוקים?

אם אתה שם בקבוק שקוף שהשמן נשפך אליו אתה רואה מתי מתחיל לצאת שמן נקי נכון? אז שוב למה המים?

פורסם

אם לא יהיו מים בבקבוק אז תכל'ס לא צריך בקבוק בכלל

כשהצינורית נמצאת בתוך המים אתה רואה בבירור את הנוזל ברקס

יוצא לו באיטיות (ברגע שייצא לך לנסות את זה תבין)

אל תוך המים מכיוון שלא מדובר בכמות גדולה של חומר זה יהיה קשה להבחין מתי זה נקי ומתי זה מלוכלך

ברגע שזה נשפך בתוך המים אז זה גם מתפזר במעין ענן כזה(כתוצאה מסוג של דיפוזיה)

אם השמן סתם יישפך אל הבקבוק

אני לא חושב שנצליח לראות בבירור מתי הנוזל התחלף

 

מקווה שהבהרתי את העניין

אם לא

תשאל שוב

מצטער בקשר לתגובה הקודמת הטון שלה באמת לא במקום

ולא מתאים לי גם

:oops:

בהצלחה

:onfire:
פורסם

את הצינור הכנס לבקבוק הליטר וחצי שאותו מילאת במים מבעוד מועד(שהצינור יהיה בתוך המים)

 

על המשפט המצוטט אני יכול להגיב במילה אחת : פ ש ע .

 

עכשיו להסבר:

את קצה הצינור טובלים בנוזל, אולם במקרה של תקלה בחריר של תא השוואת הלחצים במשאבת הבלמים המרכזית, מים עלולים להשאב מהבקבוק אל תוך המערכת. כמו כן, נוזל הבלמים סופח את המים במהירות רבה, ויש סיכוי שכלל לא תצליח לראות את יציאת הנוזל דרך המים, אלא את יצירת התערובת.מכאן, שעדיף למלא בבקבוק מעט נוזל בלמים.

 

כאשר במערכת יש נוזל בלמים מאיכות טובה (לדוגמה : ATE), ומבצעים את ההחלפה לכל היאוחר אחרי שנתיים, יש סיכוי טוב שהנוזל יצא נקי, ובגוון המקורי. אם הנוזל כהה, כבר לא תוכל לראות מתי יוצא נוזל נקי. בכל מקרה על מנת לבצע שטיפה של המערכת, רצוי להעביר דרכה נוזל בכמות הכפולה מנפחה. הנוזל הטרי סוחף איתו החוצה מיני לכלוך שלא ניתן לראות בעין. הדבר נכון בכל שיטת עבודה, אם בניפוח, אם במכשיר לחץ או אם במכשיר ואקום כמו שיוסי זיסו ציין.

 

שבוע טוב,

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

  • ספונסר פורום
פורסם

להחלפת נוזל בלמים ישנה חשיבות גדולה שבארצנו נוטים להתעלם ממנה, כמעט ולא נתקלתי במוסך אשר מבצע החלפות נוזל בלמים בכל המערכת,אלא רק שאיבה של מיכל הנוזל.

 

כמו שאמרו קודמיי נוזל הבלמים סופח אליו מים, מה שגורם לירידה בטמפ' הרתיחה של הנוזל הבלמים וליצירת חלודה בחלקי המערכת בעמידה ממושכת.

 

את ההחלפה יש לבצע אך ורק במוסך שמורשה לטפל במערכת הבלימה.

אורן בן סימון

×
×
  • תוכן חדש...