Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7114 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן מוטי

 

כיוונתי אתמול את הפרונט במיאטה NA שלי משנת 97,להלן הנתונים שלקחתי מניב דרך מועדון הרודסטרים(אלה נתונים שאתה נתת בעבר).

 

מקדימה -

* מקסימום קאמבר שלילי אפשרי אך לא יותר מ-2 מעלות.

* מקסימום קאסטר - זהה בשני הגלגלים.

* כינוס (Toe-in) של מ"מ אחד טוטאל. אני משתמש (השתמשתי) ב 0 מ"מ.

 

מאחורה -

* קאמבר שלילי של עד 2 מעלות אך לא יותר מאשר החלק הקדמי - משמע אם מקדימה הצליחו להגיע למקסימום של 1.5 שייכוונו גם מאחורה ל-1.5

* כינוס (Toe-in) של 2 מ"מ טוטאל.

 

 

עכשו ככה,אם זכרוני אינו מטעה אותי המוסך כיוון לי קאמבר שלילי של מעלה אחת מקדימה ומאחורה, את הקאסטר אני לא כל כך זוכר לצערי...התוצאה שקבלתי הייתה-ההגה איבד את העברת הנתונים המדהימה שהיית לו לפני,בתחילה היה נראה לי שההגה הפך לחד יותר,אחרי נסיעת מבחן ארוכה יותר גיליתי שמבחינת החדות הוא לא השתנה אך מה שהתשנה זה שההגה הפך להיות "אנמי" ומעורפל (ספוגי משהו...)!!

דרך אגב אני על לחץ של 30 בכל הגלגלים.

 

לפני הנתונים שנתת יכול להיות מצב שתגובת המכונית בפועל תהיה חדה יותר אך התחושה מההגה תהיה מעורפלת?

 

מה דעתך דוקטור?:wink:

 

תודה

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הגיוני שאם תשחק בכיוון של הגלגלים משהוא ישתנה

היצרן השקיע סכומים נכבדים בתיכנון הרכב ולכן אני מאלה שכמעט תמיד יעדיפו להשאיר

רכב מקורי לחלוטין...

 

כל שינוי ועוד בכיוון של הגלגלים זה דבר מאוד עדין ובארץ קשה (אם בכלל יש) מכונאי

מומחה שיכול לעשות לך שינויים כאלה מבלי לשנות את הרכב.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

פורסם
הגיוני שאם תשחק בכיוון של הגלגלים משהוא ישתנה

היצרן השקיע סכומים נכבדים בתיכנון הרכב ולכן אני מאלה שכמעט תמיד יעדיפו להשאיר

רכב מקורי לחלוטין...

 

בפעם המליון, באופן כללי היצרן מציע את הפשרה הטובה ביותר בדרך כלל

 

 

כל שינוי ועוד בכיוון של הגלגלים זה דבר מאוד עדין ובארץ קשה (אם בכלל יש) מכונאי

מומחה שיכול לעשות לך שינויים כאלה מבלי לשנות את הרכב.

 

אבל זאת בדיוק המטרה - לשנות.

פורסם

קשה לדעת במדויק מה בהעברת המספרים שלי לאוטו שלך השתבש כי חסרים נתונים.

מעלה אחת של קאמבר שלילי היא תוצאה די נמוכה אם כי לא נדירה, עם כינוס מכוון ל-0 מקדימה אני אצפה שדווקא ההגה שלך יגיב בחדות גבוהה מזו של הכיוונון המקורי, אלא אם בין הכיוונון המקורי של האוטו לבין זה שנכנסת איתו לא היה שום קשר מראש ואז באמת יהיה לך קשה להשוות.

 

סע עוד כמה ימים עם המיאטה בכבישים מוכרים ותחזור לדווח.

 

מוטי

פורסם

רוני לא ציין שהאחראי על איזון פרונט אמר לו שהצמיגים יישחקו מהר מאוד אז הם עשו רק חצי עבודה, ממוצעים ...

 

עם TOE מקדימה של 22 מ"מ ...

עם העובדה שהורידו לך את הקסטר במקום לעלות אותו למקסימום...

 

קיצור, לא עושים חצי עבודה :!:

 

תן למוטי את המספרים שייצאו אחר כך בדיוק. לפי דעתי לך, תעשה איזון כמו שצריך ואז תחזור לדווח

פורסם

מוטי,בוא נעשה קצת סדר,אלה הנתונים שקבלתי מניב שאמר לי שאלה הנתונים שאתה ממליץ:

מקדימה -

* מקסימום קאמבר שלילי אפשרי אך לא יותר מ-2 מעלות.

* מקסימום קאסטר - זהה בשני הגלגלים.

* כינוס (Toe-in) של מ"מ אחד טוטאל. אני משתמש (השתמשתי) ב 0 מ"מ.

 

מאחורה -

* קאמבר שלילי של עד 2 מעלות אך לא יותר מאשר החלק הקדמי - משמע אם מקדימה הצליחו להגיע למקסימום של 1.5 שייכוונו גם מאחורה ל-1.5

* כינוס (Toe-in) של 2 מ"מ טוטאל.

 

* הקאסטר מקדימה אמור להיות מספר שלילי?

 

הנתונים שקבלתי מהמכון כרגע בטלפון הם: קאמבר שעשו לי אתמול בקדמי שמאל 55' שזה כמעט מעלה(האוטו הגיע למכון עם רבע),קאמבר ימני כיוונו ל 1- (האוטו הגיע למכון עם חצי).

 

קאסטר היה בקדמיים 3 וכרגע הוא על 2 ורבע(כמו ששאלתי,אמור להיות חיובי או שלילי?)

 

כינוס קדמיים היה על 35 מעלות וכרגע הוא שונה ל 22 מעלות-מוטי,שאלתי אליך היא-אתה מדבר במ"מ והמכון מדבר איתי בכינוס במעלות...מה אני אמור לעשות?

 

באחוריים הקאמבר כמו בקדמיים והכינוס מאחורה 30 מעלות(שוב הקטע של המעלות כאשר אתה מדבר ב מ"מ !!).

 

האם הנתונים שקבלתי מניב ומופיעים בהודעה שלי פה למעלה הם אכן המספרים עליהם אתה ממליץ? בעל המכון אמר לי שאין לו בעיה להביא את הכינוס ל 0 הוא טוען שזה סך הכל הכיוון של ההגה,נכון הדבר?

 

סליחה על ריבוי השאלות,נהיה לי סלט בראש(ובגלגלים:wink: )

 

תודה דוקטור ושבת שלום

פורסם
קאסטר היה בקדמיים 3 וכרגע הוא על 2 ורבע(כמו ששאלתי,אמור להיות חיובי או שלילי?)

קאסטר יכול להיות רק שלילי, אי אפשר לכוון אותו לחיובי גם אם אתה רוצה (אין לך סיבה לרצות :-P).

 

ניב ציין את הבעיה.

ה"מדענים" במכון החליטו שהמספרים שנתת "לא טובים" ולכן הכניסו את התבלינים שלהם לתבשיל שלי ומה שיצא לך זה סלט נעליים.

אם אני לא טועה גם ליוני קרה אותו הדבר בעבר, לקחו את הנתונים שלי ושינו אותם "טיפה" למה שנראה להם יותר הגיוני והתוצאה, כאמור, לא מזכירה את התוצאה המיוחלת.

 

קודם כל, במקום לכוון לך את הקאסטר למקסימום, הורידו לך אותו ל-2.25 מ-3, זה ממש לא קרוב למקסימום שהוא איפשהו ליד 5 מעלות.

 

נמשיך אח"כ, אני פשוט חייב לעוף.

 

מוטי

פורסם

כינוס קדמיים היה על 35 מעלות וכרגע הוא שונה ל 22 מעלות-מוטי,שאלתי אליך היא-אתה מדבר במ"מ והמכון מדבר איתי בכינוס במעלות...לפי המעלות שכיוונו לי הגיוני שההגה יאבד מהחדות שלו בצורה מדהימה? הוא היה חד לפני הכיוון והפך ללא מתקשר וחד בכלל:roll:

 

כינוס קדמיים היה על 35 מעלות וכרגע הוא שונה ל 22 מעלות והכינוס מאחורה עומד כרגע על 30 מעלות,איך כל הנתונים האלה מסתדרים ומושווים ל 0 מ"מ עליהם אתה מדבר? ה22 מעלות מקדימה אכן רחוקים מ 0 מ"מ אותם אתה דורש וממליץ? (אין לי מושג איך משווים את הנתונים במעלות שיש לי יחסית ל מידות ב מ"מ עליהם אתה מדבר).כולי תקווה שהבנת אותי.תודה

פורסם
מקדימה -

* מקסימום קאמבר שלילי אפשרי אך לא יותר מ-2 מעלות.

* מקסימום קאסטר - זהה בשני הגלגלים.

* כינוס (Toe-in) של מ"מ אחד טוטאל. אני משתמש (השתמשתי) ב 0 מ"מ.

 

מאחורה -

* קאמבר שלילי של עד 2 מעלות אך לא יותר מאשר החלק הקדמי - משמע אם מקדימה הצליחו להגיע למקסימום של 1.5 שייכוונו גם מאחורה ל-1.5

* כינוס (Toe-in) של 2 מ"מ טוטאל.

 

סליחה, אני רק שאלה - האם הנתונים הנ"ל רלוונטים גם עבור NB?

פורסם
כינוס קדמיים היה על 35 מעלות וכרגע הוא שונה ל 22 מעלות-מוטי,שאלתי אליך היא-אתה מדבר במ"מ והמכון מדבר איתי בכינוס במעלות...לפי המעלות שכיוונו לי הגיוני שההגה יאבד מהחדות שלו בצורה מדהימה? הוא היה חד לפני הכיוון והפך ללא מתקשר וחד בכלל:roll:

 

כינוס קדמיים היה על 35 מעלות וכרגע הוא שונה ל 22 מעלות והכינוס מאחורה עומד כרגע על 30 מעלות,איך כל הנתונים האלה מסתדרים ומושווים ל 0 מ"מ עליהם אתה מדבר? ה22 מעלות מקדימה אכן רחוקים מ 0 מ"מ אותם אתה דורש וממליץ? (אין לי מושג איך משווים את הנתונים במעלות שיש לי יחסית ל מידות ב מ"מ עליהם אתה מדבר).כולי תקווה שהבנת אותי.תודה

מצטער, הייתי חייב לעזוב קודם באמצע בגלל מקרה חירום קטן בעבודה :oops:.

 

אם אני זוכר נכון, 20.3 שווה למילימטר אחד, ככה ש-22 נופל קרוב מספיק למ"מ אחד שדובר בו מקדימה ו-30 מאחורה שווה בערך ל-1.5 מ"מ ככה שאתה עדיין בתחום הבריא.

 

הבעיה הרצינית ביותר היא החוסר המשווע בקאסטר, 2.25 לא קרוב אפילו ל-5~ המומלצים, וגם העובדה שאתה בסה"כ על פחות ממעלה אחת של קאמבר שלילי לא תורמת.

 

סער, הנתונים מתאימים גם ל-NB ומומלץ לעקוב אחרי התהליך השלם ולא רק המספרים.

התהליך השלם הוא לרוקן מהאוטו את כל הדברים שבד"כ לא נמצאים שם, בעיקר אם הם בבגאז' ושוקלים יותר משניים-שלושה ק"גים.

אם יש לך סאבוופר בבגאז' ואתה נוסע איתו כל הזמן תשאיר אותו שם.

 

שלב ב' - לחץ האויר מכוון ל-30 PSI בכל הגלגלים, זהו גם הלחץ המומלץ לנסיעה בכבישים ציבוריים על בסיס קבוע.

אם אתה מתחרה אי פעם בג'ימקאנה אם האוטו תנפח את הצמיגים למשהו כמו 34~ מקדימה ו-31-32 מאחורה בתור התחלה, אח"כ תוכל לשחק עם הלחצים כדי להגיע לאיזון הרצוי, בסופו של דבר ההבדלים בסגנונות הנהיגה עלולים ליצור שינויים בלחצים האופטימליים בין נהג לנהג, אני למשל נוסע על 34 מקדימה ו-31 מאחורה אבל מכיר גם חבר'ה שנוסעים על 35-35 או אפילו 36-38.

אם תקנה מד לחץ איכותי הוא ייקל עליך את מלאכת הכיוונון.

 

שלב ג' - כוון את האוטו שלך רק במכון שוידאת מראש שמוכן לכוון למספרים שאתה נותן להם למרות שמדובר במספרים שונים מאילו של היצרן (!), תוך כדי שאתה נמצא במושב הנהג כדי שהכיוונון ייתחשב במשקל שלך בתוך הרכב.

להמצאות שלך בתוך הרכב יש משמעות גדולה, ייצא לי לראות מיאטות שמפגינות הבדלים של 0.5 מעלות (!) בקאמבר עם נהג או בלי.

 

מוטי

פורסם

תרשו לי להוסיף משהו קטן מניסיוני:

 

לפני מספר שבועות החלטתי לאמץ על ריכבי הצנוע את המלצותיו של מוטי. סה"כ רכב משפחתי מגודל, לא חיית מסלולים טיפוסית...

קאסטר - למקסימום !

קאמבר - עוד טיפה זווית שלילית ב-2 הגלגלים הקדמיים.

כיוון כינוס הגלגלים (ל-0) - וזהו.

 

מסקנות:

לאחר ג'ימקאנה אחת יש לי מסקנה אחת ברורה בעניין; זה לא האוטו שנהגתי עליו בכמעט 3 שנים האחרונות.

איפה התת היגוי הרצחני ?

איפה הזנב הדבוק לכביש ?

שניהם כמעט נעלמו לחלוטין ביחס למצב הקודם.

 

אחרי הסיבוב הראשון כבר הבנתי, צריך להיזהר. כאן גם נכנסת ההמלצה שלי: אחרי שינויים מהסוג הזה בפרונט של הרכב - למדו אותו היטב בשטח סגור לפני שאתם רצים למקומות המוכרים שלכם לנסות את ה"שיפור" הזה.

זאת הפעם ראשונה שקיבלתי היגוי-יתר שכזה מהאוטו הזה. פתאום לזנב קל לכשכש. ביחס למה שהיה, עכשיו הפרונט ננעץ באספלט כמו אני-לא-יודע-מה. סטייג' ראשון ובאחד הסיבובים מצאתי את הזנב של הרכב רודף אחרי ומחפש לאן הלך התת היגוי :shock: בסטייג' הזה נפסלתי - כי כבר לא היה ניתן לתקן...

זה לא קרה מעולם - וכבר עברתי כמה וכמה מסלולונים עם הרכב הזה. האספלט, אגב, יבש לחלוטין ו"מוכר" לאוטו כי כבר הייתי שם מספר פעמים בעבר. לחץ האויר: 32 מאחור, 34 מלפנים.

אני מרוצה מאוד וגם עכשיו למדתי את ההשלכות של העניין וההתנהגות ה"חדשה" של הרכב. זה *חשוב*.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

יאצק, אני בשוק!

אני שמח שניסית ומצאת שזה (לא במפתיע 8)) עובד.

יכול להיות שיש עוד סיכוי שבסוף תסכים איתי שטורבו עדיף על עוד כמה מאות סמ"קים, עוד לא אבדה התקווה :lol:!

תתחדש.

אגב, האם לחצי האויר שנקבת בהם הם אלו המומלצים ע"י היצרן?

 

ההמלצה של יאצק אכן מצויינת - ללמוד את הרכב מחדש אחרי השינויים בלי לקפוץ מעל הפופיק מהר מדי, ההבדלים אכן גדולים מאוד.

 

מוטי

פורסם

היצרן אומר 30 מאחור ו 32 מלפנים. העלתי ב 2 PSI בכולם.

בעבר ניסיתי להעלות 2 PSI ואפילו יותר, בשאיפה שהכתפיים של הצמיגים יותירו לי מרווח נשימה עדיף - אך לשווא. את מה שעושה הקאסטר והקאמבר אי אפשר להחליף בעוד קצת לחץ אויר.

 

את התחושה של הגה מעט יותר כבד ומדוייק מרגישים במהירויות עירוניות נמוכות (וזה אחלה), אבל במהירויות שקצת מעבר לזה ומעט מאוד פרובוקציה - המצב פשוט מפתיע (והפתיע אותי לחלוטין).

בכיוון הקודם בשום מצב לא הצלחתי לאבד את הזנב לפני שאיבדתי את ההגה. ברוב המקרים זאת היתה מלחמה של לסובב את ההגה (כשהאוטו במהירות) ולקוות שהוא יפנה :lol:

מה שטוב בכל העניין הוא שהאוטו עדיין שומר על רמת אחיזה מצויינת - רק צריך להתרגל למצב שבפרובוקציה הזנב עלול לצאת לטייל, במיוחד אם משחקים יותר עם העברות משקל (ברקס וסיבוב הגה).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

מוטי-אתה לא צריך להתנצל אנחנו צריכים להתנצל את השאלות הרבות:wink:

 

יש לי את טופס הבדיקה המקורי להלן התוצאות(מדובר פה במעלות ובדקות).

ציר קדמי:

קסטר שמאל היה 3 מעלות ו 18 דקות ושונה ל 2 מעלות ו 15 דקות

קסטר ימין היה 2 מעלות ו 56 דקות ושונה ל 2 מעלות ו 15 דקות

 

קמבר שמאל היה 35 דקות ושונה למעלה אחת

קמבר ימין היה 15 דקות ושונה ל 55 דקות(כמעט מעלה),

 

שפור כולל(התכנסות והתבדרות) היה על 35 מעלות ושונה ל 22 מעלות.

 

ציר אחורי:

קמבר ימין היה 1- מעלה ו 13 דקות ושונה ל 1- ו 8 מעלות

קמבר שמאל היה 1- מעלה ו44 דקות ושונה ל 1- מעלה ו3 מעלות

 

שפור כולל(התכנסות והתבדרות) היה 26 דקות ושונה ל 30 דקות.

 

מוטי,אתה בטח מבין את הנושא של הדקות שהן חלק ממעלה,אני בטח לא צריך להסביר לך:wink:

מה דעתך על הנתונים הנל,הם הנתונים המדוייקים שהביא את ההגה שלי למצב של עירפול וחוסר חדות..???

 

דרך אגב ראיתי שבנתונים של היצרן יש מה שנקרא הצלבת קמבר ורשום שם מעלה אחת כאשר האוטו שלי עומד כרגע על מינוס 5 דקות!!

 

יש גם שפור עצמי לכל גלגל(התכנסות),זה גם חשוב לכיוון? אצלי הוא קדמי ימין 8 דקות ושמאל 14 דקות .

 

תודה

פורסם

יאצק, לא יודע אם יצא לך לנסות את כיוונון הלחצים שהראיתי בזמנו אבל יש בי את התחושה שאם אי פעם היית באמת יושב לבצע את הניסוי היית מוצא שהגלגלים הקדמיים יכולים להעזר אפילו בקצת יותר מ-2 PSI אקסטרה, הרבה פעמים במכוניות עם נטיית משקל לטובת הציר הקדמי (לרעת הנהג :lol:), 4-5 PSI נוספים מקדימה עושים רק טוב בג'ימקאנה.

 

Miataboy, אין שום קשר בין המספרים שלי למה שעשו באוטו שלך.

במקום להעלות את הקאסטר למקסימום הורידו לך אותו לפחות ממה שהיה וזו הסיבה העיקרית לערפול שאתה חש בו.

מצטער.

 

מוטי


×
×
  • תוכן חדש...