Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אונו - זליגת מתח.


tisan4us
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6783 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ערב טוב ושבת שלום.

היום האונו החליטה לא להניע,

אם הייתי משאיר את הרכב כבוי ללא תזוזה יומיים ברצף, הרכב התקשה להניע.

כיום זה בא בתכיפות יותר גבוהה, לא נגעתי ברכב 12 שעות ואין סטרטר,

האורות דולקים חלש מאוד, לוח שעונים פועל, המצבר בן שנתיים +- של שנפ,

שכחתי לציין שיש תופעה מוזרה,אחרי שמכבים את האוטו המאורר נשאר דלוק ל20 שניות (תקין ), אבל מידי פעם המאורר נדלק גם אחרי שעה סתם ככה.. (למשך חצי דקה- עד דקה)

בינתיים לא הספקתי לבדוק עם וולטמטר.

מה שיכול לקחת מתח הוא :

נורה בבג'אז 12v שחוברה ישירות למצבר,

לדים על המראה האמצעית,

מגבר.

בינתיים המצבר מנותק, יכול להיות שזה רק המצבר?

תודה ושבת שלום,

עידו.

Suzuki Jimny

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זליגת זרם וודאית, מאחד המקומות שציינת ,נורה בבאגז שחוברה למצבר [נתק אותה ומידית!](לעולם אל תעשה זאת)!

לדים,

מגבר חזק מדי שיוצר עומס על האלטרנטור, שלא מספק טעינה מספקת.

חזור לעדכן מחר בפורום, באם הבעייה נפתרה.

שבת שלום.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המצבר עוד לסיים את חייו גם זרם פרזיטי קטן יכול לפרוק אותו בזמן קצר יחסית:

  1. בדוק את תקינות המצבר + טעינה. התחל בכך שתמדוד את מתח המצבר לאחר נסיעה (מנוע כבוי) וכן את מתח המצבר עם מנוע דולק. עם מנוע כבוי אמור להיות בסביבות 12. עם מנוע דולק אמור להיות מעל 13.
  2. עכשיו כשניתקת את המצבר תוכל לבדוק אם המתח שלו יורד אל מתחת 12 כאשר אין עליו עומסים. אם המתח ירד כנראה שהוא סיים את חייו. אם המתח לא יורד הרי שמדובר בזרם פרזיטי ועליו למצוא את המקור.
  3. יכול להיות שיש לך את שתי הבעיות יחדייו. זרם פרזיטי שקיצר את חיי המצבר.

לגבי המאוורר אם הוא נדלק מעצמו לאחר זמן רב בהחלט יש בעיה. יכול להיות שזה מה שגומר לך את המצבר. אפשרות ליוניט מאורר תקול או לממסר מאורר תקול באם יש כזה.

 

העלה את תוצאות 1-2 ומכאן נוכל להמשיך.

 

לגבי מה שצביקה כתב, אלא אם הנורות והלדים פועלים כשהרכב כבוי גם אם הם מחוברים ישירות למצבר אין סיבה שהם יצרכו זרם אם הם לא עובדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכול מקרה הלדים זו לא בעיה מכיוון שצריכת הזרם של לד בודד היא מכסימום 20 מיליאמפר ובדרך כלל הצריכה הטיפוסית היא 10 מיליאמפר.

בחישוב פשוט מצבר של 50 AH טעון ב-50 אחוז יכול להחזיק 100 ימים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המצבר עוד לסיים את חייו גם זרם פרזיטי קטן יכול לפרוק אותו בזמן קצר יחסית:

  1. בדוק את תקינות המצבר + טעינה. התחל בכך שתמדוד את מתח המצבר לאחר נסיעה (מנוע כבוי) וכן את מתח המצבר עם מנוע דולק. עם מנוע כבוי אמור להיות בסביבות 12. עם מנוע דולק אמור להיות מעל 13.
  2. עכשיו כשניתקת את המצבר תוכל לבדוק אם המתח שלו יורד אל מתחת 12 כאשר אין עליו עומסים. אם המתח ירד כנראה שהוא סיים את חייו. אם המתח לא יורד הרי שמדובר בזרם פרזיטי ועליו למצוא את המקור.
  3. יכול להיות שיש לך את שתי הבעיות יחדייו. זרם פרזיטי שקיצר את חיי המצבר.

לגבי המאוורר אם הוא נדלק מעצמו לאחר זמן רב בהחלט יש בעיה. יכול להיות שזה מה שגומר לך את המצבר. אפשרות ליוניט מאורר תקול או לממסר מאורר תקול באם יש כזה.

 

העלה את תוצאות 1-2 ומכאן נוכל להמשיך.

 

לגבי מה שצביקה כתב, אלא אם הנורות והלדים פועלים כשהרכב כבוי גם אם הם מחוברים ישירות למצבר אין סיבה שהם יצרכו זרם אם הם לא עובדים.

מסכים עם אביב עם כל מילה ,בצע את דבריו, וחזור לדווח בפורום.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצבר אמור להחזיק הרבה יותר משנתיים, במיוחד של שנפ.

הבעיה שלך היא לא המצבר, הוא תקין פשוט הוא התרוקן בגלל זליגת מתח.

 

תניע את הרכב בעזרת כבלים מרכב אחר, או בדחיפה וסע לחשמלאי רכב אשר ייאתר את הזליגה. רוב הסיכויים שהזליגה נובעת מהמאוורר, שפועל מתי שבא לו עקב יוניט תקולה.

שהרכב חונה, בדוק גם שהנורה בתא המטען ואלו על המראה כבויות, וכנ"ל לגבי הנורה בגג הרכב.

 

אנא עדכן בתוצאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש את אותה הבעיה בטמפרה

 

כאשר הרכב לא מונע במשך 3-4 ימים, המצבר מתרוקן.

 

חייב להגיד שזה מצבר חדש של 65 AMH

 

ביום שישי הייתי אצל חשמלאי והוא בדק עם מגר זליגת זרם.

 

נמצאה זליגה מאוד קטנה רק כאשר האזעקה מופעלת .

 

חשמלאי גם אמר שלאחר 4 ימים זאת תופעה סבירה (לי זה ממש לא נראה)

 

אני ימליץ גם לך לעשות את הבדיקה הזאת !

 

 

ולגבי מטח טעינה בסביבות 14 וולט זה בסדר, ואיך אפשר לבדוק זרם טעינה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת החשמל היא 7 מיליאמפר שהדלת סגורה, כשהדלת פתוחה היא יותר מ 11 מיליאמפר,

אחרי שהנעת עם כבלים מרכב אחר, המתח עומד על 13.33, ובלחיצה קטנה על הגז המתח עולה מעט.

עכשיו אחרי שהרכב כבוי המתח עומד על 11.99, ואחרי 15 דקות הוא עמד על 11.60.

המצבר מת, אבל אחרי 15 דקות שחיכיתי האוטו הניע כמו תותח.

Suzuki Jimny

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברצוני לסתור כמה דברים שנכתבו כאן. עכשיו רק צריך לבחור למי להאמין.



קודם כל, מתח מצבר כאשר המנוע אינו פועל והמצבר תקין הוא מעל 13 וולט, ולא 12 כמו שציינו כאן. מי שמודד 12 במצב כזה יכול להתחיל לתכנן את טקס הקבורה של המצבר שלו. אחרי התנעה המתח אמור לעלות, עדות לפעולת האלטרנטור.

ובתור מי שקיבל מצבר חדש משנפ באחריות, אני יכול להעיד שהמצברים שלהם לא תמיד מחזיקים מי-יודע-כמה. אחד הלך תוך שנתיים ופיפס, והשני במסגרת האחריות. לא סתם הם נותנים 18 חודשים אחריות ולא 24. מי שבטוח במוצרים שלו נותן אחריות ארוכה יותר.

עוד פרה קדושה שלא הוכיחה עצמה אצלי היא שתמיד אומרים לשים מצבר גדול "כדי שלא ייתאמץ". מבחינה חשמלית זו די שטות ברוב המקרים, ואצלי זה הוכח כאשר המצבר המקורי שלטענת המוסך היה "קטן מדי" החזיק כמעט ארבע שנים!!! שני השנפים שהחליפו אותו היו גדולים משמעותית, ושרדו בערך חצי מהזמן, כאמור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

קניתי מצבר חדש, אבל עדיין לא הרכבתי,

האוטו הניע היום בבוקר בנגיעה עם המצבר הישן. :roll:

והקטע המוזר שאתמול בבדיקת מתח המצבר היה על 6 וולט !!..

Suzuki Jimny

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

קניתי מצבר חדש, אבל עדיין לא הרכבתי,

האוטו הניע היום בבוקר בנגיעה עם המצבר הישן. :roll:

והקטע המוזר שאתמול בבדיקת מתח המצבר היה על 6 וולט !!..

נראה לי שהלך לך מכשיר המדידה

:shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...