Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7353 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חשבתי לתומי שמדובר במערכת חדשנית, אך זה בסה"כ מערכת בקרת טמפ' מנוע שמושלבת, קרוב לוודאי במחשב בקרת המנוע.

המערכת מבקרת את טמפ' נוזל הקירור ומבקרת את פעולת המאוורר החשמלי. שום דבר חדשני, למעט השם המפוצץ.

דניאל,

אני לא מכיר לגמרי איך עובדים מנועים אחרים (כלומר, האם זה רק על בסיס טרמוסטט GO/NO GO כזה), אם הבנתי נכון החידוש כאן הוא השוואה של הטמפ' של נוזל הקירור (יחד עם טמפ' המאוורר) לעומת טמפ' המנוע בעומס הנתון. ויצירה של מפת מצבים שבהם הטרמוסטט יהיה במצבי ביניים.

פורסם

V6,

 

האם קראת את הצילום שהוספתי ?

אין חיישן לטמפ' מאוורר.

יש חיישן טמפ' בסעפת כניסת/יציאת נוזל קירור מהבלוק וגם חיישן ברדיאטור ואכן מידע זה מעובד על-ידי המחשב ובתלות מידע צרוב במחשב ועומס המנוע.

איזה כייף לי :)

פורסם

טעות שלי, כמובן שאין דבר כזה טמפ' מאוורר, התכוונתי בקרת מאוורר...

בכל אופן, כמו שראית - אני הבנתי כמוך - יש מצבי ביניים לשליטה טובה יותר בטמפ' המנוע.

פורסם
למונח Mapped יש משקל רב, מכיוון שמחשב ניהול מערכת הקירור משתמש בערכים שתוכנתו מראש וכמובן בתלות מהירות סיבובי המנוע והעומס וכמובן הטמפ' החיצונית וגם של נוזל הקירור + ועוד מספר ערכים שמתקבלים מחיישנים נוספים ובשקלול הערכים אלו הוא מווסת את פתיחת הטרמוסטט והמאווררים.

על מה אתה מדבר?

 

צויין שליטה תרמוסטטית קונבנציאונלית, תרמוסטט רגיל, שוב שליטה של מחשב. הדבר היחיד שנשלט אלקטרונית זה המאוורר.

 

עוד מציין הקטע ששלחת, שהתיחסות היא לעומס המנוע וטמפרטורת המנוע. לא צייון כלום על טמפ' חיצונית או כל חיישן אחר.

 

בקיצור, מה שבנתי שזו מערכת סטנדרטית של בקרת מאוורר מנוע ע"י מחשב בקרת מנוע.

פורסם

דניאל,

 

אני צירפתי לך רק עמוד פתיחה של המאמר בנושא לכן קיימת מידה של היא בהירות.

Electronically Mapped Cooling System

המערכת היא מאוד מתקדמת והשליטה היא גם על התרמוסטט (על ידי המחשב) בעזרת יחידת שמחממת WAX נוזלי וכאשר הווקס מתחמם הוא סוגר את התרמוסטט חלקית על-פי הוראות יחידת ניהול המנוע, וכפי שציינתי המחשב עושה שקלול של כול הגורמים שציינתי קודם.

נמתין בסבלנות לכתיבת המאמר.

איזה כייף לי :)

פורסם

אם כך, מאחר שהטעת/חסחת ממני מידע חיוני להבנת המערכת , הייתי נשאר עם התרגום הסימולטני.

 

אני מכיר את המערכת הזו מBMW והיא נקראת בפשטות MAP COOLING.

 

ומערכת חדשנית נוספת עם השם היעיל, Intelligent Cooling System.

 

יאללה, נמתין למאמר המתורגם שלך...

פורסם
בעזרת יחידת שמחממת WAX נוזלי וכאשר הווקס מתחמם
אם בתרגומים עסקינן למילה WAX יש תרגום חד משמעי בעברית...

 

חלק גדול מהטרמוסטטים, גם כאלה מלפני 20 שנה, מופעלים ע"י התכת שעווה.

השעווה נמצאת בתוך בוכנה והיא מתחממת ישירות ע"י המים.

בטמפרטורה של 91 מ"צ היא ניתכת והופכת ממוצק לנוזל, תהליך המלווה בהתפשטות (שינוי נפח) שגורם לבוכנה לנוע ו"להחליף ברזים". כאשר המים מתקררים היא מתמצקת ומתכווצת והבוכנה מחליפה ברזים בחזרה.

 

ע"פ מה שכתבת, יש בתוך הבוכנה גוף חימום שנשלט ע"י הבקרה האלקטרונית והפעלת גוף החימום יכולה להתיך את השעווה ע"פ החלטת יחידת הבקרה האלקטרונית (למשל אם ע"פ נתוני העומס היא מחשבת שהמנוע יהיה חם מדי עוד לפני שזה מתבטא בטמפרטורת המים)

פורסם

המושג המדובר Electronically Mapped Cooling System

אינו אלה "מעכרגת קירור מתוכנת אלקטרונית". והעיקרון הפשות שחישנים מעבירים נתונים למחשב ניהול מנוע ועלידי תוכנית שקיימת במחשב מבוצעת הפעלת מאורר מנוע בעל מהירות משתנה.

 

המונח " MAPPED " הוא לנקודות ידועות מראש כמה במפה.

 

ערב טוב לכולם יצחק. :|

:evil:סייג לחוכמה שתיקה :brickwall:
פורסם
המונח " MAPPED " הוא לנקודות ידועות מראש כמה במפה.

 

icon_neutral.gif

זה כבר הובן,

 

למונח Mapped יש משקל רב, מכיוון שמחשב ניהול מערכת הקירור משתמש בערכים שתוכנתו מראש

 

אין טעם לחזור על הדברים.

×
×
  • תוכן חדש...