Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7428 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

ביום שבת אטמתי את הדלתות של הקורולה שלי (גם הרכבתי את הפודים המוכנים של המידבאסים על הפאנלים של הדלתות - מאחר והרכבתי אותם לא ממש מדויק וגם הרמקולים עדיין לא הורכבו - אפרסם בת'רד נפרד לאחר שאשלים את המלאכה)

 

בחרתי לאטום את הדופן החיצונית (הקרובה לכביש) בסופר טייט אלומיניום - ארחיב על החומר בהמשך.

ואת הדופן הפנימית אטמתי בצורה לא מלאה בעזרת סופר טייט אלומיניום וקיט לרמקולים דיינאמאט אקסטרים.

 

הסיבה שבחרתי לא לעשות איטום מלא בדופן הפנימית של הדלת היא משום שלא מצאתי סיבה טובה מספיק לפרק את המנועים של החלונות החשמליים ואת החוטים שקשורים אליהם - סה"כ אני מרוצה מהאיטום ולדעתי החומר הזה יעבוד יפה.

 

כמו כן, את הנועלנים של הדלתות (הצ'ופצ'יקים) עטפתי בשרוולי ספוג חצי קשיח (כחול) והרכב פשוט חרישי - שקט כמו נווה מדבר בלתי מאוייש!

 

הפודים דרך אגב לא יצאו משהו אבל אני כן מרוצה - אפרסם בסוף השבוע... כולל תיקון של הקונסולה המרכזית בדשבורד.

 

לגבי הסופר טייט - חומר לאיטום דודים, דביק למתכות ונדבק בקלות אך רצוי לעבוד איתו על משטחים ישרים או קעורים\קמורים במידה סבירה. חומר זול - גליל של 20 מטר עולה 400 ש"ח כולל מע"מ לדלתות - לשתי שכבות מלאות בכל דלת הספיק לי קצת פחות מ3 מטר.

זה הגליל האפור שבתמונות - נחתך בקלות ד"א

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני מקווה שברור לך שממש לא התקנת את הדיינמט כמו שצריך...

 

והחומר הזה ממש מעניין. הוא כבד?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

זה קיט לשני רמקולים... זה לא קיט לדלתות.

 

בגדול - אני אמור להתקין את זה איפה שהרמקול עצמו יושב לפי מה שמצוייר בערכה.

בתכלס - הרמקול יושב על פוד - הפוד ממולא בפנים בספוג חצי קשיח ובין הספוג לפאנל של הדלת יש שכבה של דיינאמאט אוריגינל שנשארה לי מהאיטום שעשיתי ברכב הקודם.

 

התפקיד של הדיינאמאט הוא לבלום את הוויברציות שנוצרות על הפח, לכן גם הדבקתי את הקיט על הפח ממש מאחורי הרמקול.

 

סטרלט - יש כמה וכמה שיטות להשתמש בחומר איטום, יש הרבה דיעות בעניין - אני פועל לפי מה שנראה לי הכי מתאים.

 

בנוסף לכך יכלתי להשתמש גם במוצר שנקרא dynaxorb שהוא מיועד לספוג גלים חוזרים של הרמקול, אני עדיין שוקל אם להוסיף את זה, אני קצת חושב שזה דווקא עלול לגרוע במקום להוסיף. מקסימום - יחכה לרכב אחר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

סליחה סטרלט - שכחתי לענות לך

 

אם אתה מדבר אל האקסטרים נראה לי שהחומר די מוכר לך - האקסטרים אכן כבד ולדעתי גם מצדיק את המחיר.

 

לגבי הסופר טייט - שמע, גליל של 20 מטר אתה לא תרים לבדך... אבל גליל של 10 מטר אתה בהחלט יכול ללכת איתו דקות ארוכות על הכתף. בגדול - החומר קצת יותר דק מהדיינאמאט אורגינל - ממש לא מורגש ושוקל טיפ טיפה פחות ממנו - בקיצור לא כבד וממש קל לעבודה.

החומר עצמו עשוי מגומי וזפת (לא מסריח - אבל יש ריח עדין מאוד של זפת - ברגע שאתה שם את הפנלים ממש אין תחושה של הריח הזה) ומלעמלה זה חומר שמרגיש כמו גרגרי חול - לא ברור לי מה זה אבל זה לא משהו רעיל או דליק - בדקתי בפזקר.

 

לגבי הרכישה של החומר - כל ספק של פזקר מוכר אותו - אני קניתי בהרמן בורג ברחוב המרד 21 ביפו (ממש ליד העבודה שלי) - קניתי גליל של 10 מטר והוא עלה לי קצת פחות מ200 ש"ח נשאר לי משהו כמו 7 מטר מהחומר ספייר

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אוקיי,

מה שהדיינמט עושה במקרה הזה הוא בעצם מבטל את תיבת התהודה של הרמקול, הדלת.

מה שדיינמאט עושה זה מוסיף מסה לפח, וכך הוויברציות פוחתות.

קל כוס יין ותן עליה מכה עם כפית. הכוס תמשיך להשמיע הד, או בשפה שלנו "רזוננס".

תן מכה לכוס ומיד אכוף אותה בידך. הרזוננס נעלם.

בדיוק על העיקרון הזה דיינמאט עובד. מוסיף מסה לפח כדי להוריד את הרזוננס.

 

את פיסת הדיינמט יש לשים על דופן הדלת הפנימית, מאחורי הרמקול. זה כביכול נועד לספוג את "הפגיעה הישירה" של הגלים שיוצאים מאחורי הרמקול.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אם אני ארגיש שהמיד לא יורד מספיק נמוך אני תמיד יכול לעשות חור - הדיינאמאט מכסה את הפתח של התושבת המקורית - הדלת לא אטומה לחלוטין ולכן הרמקול בכל מקרה יראה את הנפח הפנימי שלה, למען האמת הנפח הפנימי של הדלת נראה לי קצת גדול מידי בשביל 6.5 אינטש, אני יותר בונה על זה שהוא ישתמש בנפח שנוצר בין הדופן הפנימית לפאנל של הדלת. ובין הדופן הפנימית לחיצונית יש מספיק אוורור ככה שזה אמור להיות בסדר - את התוצאה הסופית אני אדע רק אחרי ההרכבה של המערכת - כרגע אני משאיר את זה ככה, לשנות תמיד אפשר, אני יכול גם לעשות חור ולהוסיף את הדיינא-אקסורב - אבל כמו שאמרתי - אני ממש לא בטוח שזה יוסיף במקרה הזה - אלא להפך - יגרע.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

הדיינאמאט מודבק לא נכון. סגרתה יציאה לגלים מצד השני של הרמקול.

מידבאס חייב נפח מאחור בשביל לנגן תדרים נמוכים. אצלך הוא נחנק.

חוצ מזה עבודה יפה!

חומר הזה הוא יותר גומי או זפת?

פורסם

החומר הוא "יריעה ביטומנית בהדבקה עצמית הכוללת שכבת חיזוק והגנה העשוייה מרדיד אלומיניום ולבד זכוכית" .

לא רשום שהוא עשוי מגומי , והמטרה שלו היא ליצירת מחסום אדים באיטום גגות .

 

כתבתי את זה לא בגלל שאני נגד החומר , אלא בגלל שעפ"י הרכיבים שלו הוא לא אמור לתת בידוד אקוסטי ,כלומר החזר גלים (או שזה בכלל לא המטרה שלך , אלא רק איטום הדלת מבריחת אויר) . החומר מסקרן אותי , ואני מחכה לתוצאות השמיעה שלך , אם הוא כן נתן שיפור , אשמח אם תעדכן אותי , ואולי תמצא שימוש ל-7 מטר שנשארו :wink:

 

יותם.

זה נכון

פורסם

הוא ממש לא נותן בידוד אקוסטי ברמה של הדיינאמאט אבל יש לו איזשהו אפקט משום שהוא רך יותר מהמתכת של הדלת - ויש בו קצת זפת - מריחים את זה ממש מקרוב... לא נחמד אבל לא מורגש בתוך הרכב באופן רגיל...

 

לגבי הדיינאמאט - אוקיי שכנעתם אותי - אני אעשה חור לחלק האחורי של הדלת ואשתמש בדיינא-אקסורב לבידוד של גלי קול. תודה דרך אגב לכל העוזרים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

×
×
  • תוכן חדש...