Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7511 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי שאלה אולי היא תשמע קצת טיפשית אבל לפחות תחדדו לי את הנושא

האם מערכת שמוגברת וכששמים אותה על ווליום די גבוהה תשפיע על ביצועי האוטו מבחינת סחיבה ונסיעה ומבחינת הדלק?

מערכת הכוללת מגברים וסאבים

פורסם

לדעתי לא.

הרכבת צרכנים מרובים על מערכת החשמל (שזו המערכת היחידה שאתה משפיע עליה כשאתה מחבר מערכת), תגרום לעומס על מערכת החשמל.

אין שום קשר בין מערכת הדלק, לבין המערכת שיש לך באוטו.

שי.

פורסם

אבל לפעמים כשהבאס נותן מכות המד סל"ד שלי יורד איתו למטה ועולה חזרה עם סיום הבום של הבאס זה לא מראה משהו כאילו האוטו מתאמץ?

פורסם

לדעתי יש השפעה של המערכת על ביצועי הרכב ותיצרוכת הדלק. ככל שהמערכת מורכבת יותר ובעלת הספק גבוה יותר היא דורשת יותר זרם מהאלטרנטור. ככל שהאלטרנטור צריך לספק יותר זרם הוא גורם לעומס על המנוע שמפעיל אותו, כלומר המנוע של הרכב.

 

שלו.

ליום יום: יונדאי סונטה 1998 3000 סמ"ק V6

 

אסקורט MK1 בהמתנה לשיפוץ ?

 

פיג'ו 504SR אוטומטית 1983.

פורסם

מד הסל"ד הוא רכיב חשמלי אשר מקבל אותות חשמליים.

 

ננסה להסביר את זה בשפה הכי פשוטה: בעת הפקת באס ישנה צריכת אנרגיה (חשמלית) רבה. בעת הפקת הבאס הזה כל מערכת החשמל של הרכב נחלשת: הרדיו דיסק מהבהב והאורות נחלשים. מחט הסל"ד עלולה לקפץ בעקבות שינוי הזרם הפתאומי.

ברכב שמערכת החשמל בו "בנוייה כהלכה" (אלטרנטור חזק, חיווט תקין, קבל) לא יורגשו קפיצות המתח.

 

בגדול אין משהו חריג בתופעה שציינת.

לבחור ששאל האם מערכת פוגעת בביצועים או בצריכת הדלק, אז התשובה היא לא.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

יש לי בעיה די דומה

נראה לי שהבעיה היא בהספקת חשמל לא תקינה

ככל שיש יותר הספק למגברים כך הם דורשים יותר חשמל

אצלי מה שפתר את העיה חלקית זה :

1 - קבל למערכת

2 - שדרוג המצבר ל 80 אמפר

עדיין בבאס מאוד גבוה הטורים יורדים

לכן אני מאמין שצריך להגדיל אלטרנטור

כי המערכת מושכת בסביבות 70 אמפר MAX והאלטרנטור מספק משהוא כמו 90

אז יכול להיות שאין מספיק חשמל לאוטו לתפקד כמו שצריך

זה מה שהחשמלאי הסביר

hu - alpine 9877 -->front : boston acoustic pro sixsty + morel elate 8" mid bass ==>rear : mbquart 3 way 150-rms -> amps : alpine pdx150.4 , alpine mrd 1005d ,second gel battery

פורסם

לבחור ששאל האם מערכת פוגעת בביצועים או בצריכת הדלק, אז התשובה היא לא.

 

איתמר.

התשובה היא כן,

 

דוגמא:

 

במקרה שלי מגבר סאבוופרים בהספק של 600WRMS ב14.4V מגבר CLASS AB

משמע נצילות מגבר 55% נצילות מעגל PWM 85% =

600+15%+45%=1000W

מגבר 4 ערוצים הספק כולל של 240WRMS (60 Per Ch'( ב14.4V מגבר CLASS AB

240+45%+15%=400W

 

הספק ניצרך כ1400W חלקי 14.4V =

98A,

 

האלטרנטור שלי מפיק רק 90A במצב אופטימלי, ובמצב הזה הוא מנוצל עד הסוף, לכן בגלל החום והעומד שמופעל על האלטרנטור הוא לא מפיק כול תפוקתו, ניקח כ80A, והמתח המתמשך של האלטרנטור (RMS) הוא 12V (רק אחרי יישור דיודות ומגע עם המצבר הוא מפיק כ15.8V ואחרי הגבלת המייצב מתח הוא מפיק רק 14.4V). לעניין 12*80 = 960W כמובן יש את ההתנגדות של המייסביי האלטרנטור אבל נזניח את זה, 960 חלקי 736 (הפיכת W לHP) כ1.3HP ניגזל מהמנוע בספק מיירבי של אלטרנטור סטנדרטי.

 

כמובן שלא צריך להגיע להספק המיירבי של המערכת כדי לגרום לאלטרנטור לעבוד קשה משום שיש עוד צרכני חשמל ברכב, הצריכה דומה למצב שכאילו מפעילים מזגן על קור.

 

ברכבים עם אלטרנטור של 120A - 150A ההתנגדות תהייה גבוהה יותר.

 

וגם אצלי הטורים יורדים שאני בעוצמה גבוהה, משום שיש התנגדות למנוע.

החיווט המותקן אצלי ברכב זה כבל 3AWG.

 

תמיר

פורסם
יש לי בעיה די דומה

נראה לי שהבעיה היא בהספקת חשמל לא תקינה

ככל שיש יותר הספק למגברים כך הם דורשים יותר חשמל

אצלי מה שפתר את העיה חלקית זה :

1 - קבל למערכת

2 - שדרוג המצבר ל 80 אמפר

עדיין בבאס מאוד גבוה הטורים יורדים

לכן אני מאמין שצריך להגדיל אלטרנטור

כי המערכת מושכת בסביבות 70 אמפר MAX והאלטרנטור מספק משהוא כמו 90

אז יכול להיות שאין מספיק חשמל לאוטו לתפקד כמו שצריך

זה מה שהחשמלאי הסביר

תראו, חלק מהתשובות פה נכונות חלקית, וחלק לא נכונות בכלל.

האלטרנטור ברכב מונע הוא יצרן החשמל. הוא עושה זאת בצורה של הפיכת אנרגיה סיבובית לאנרגיה חשמלית (לא נכנס להסבר על דרך הפעולה). ברגע שהמערכת עובדת, ובמיוחד כאשר יש עבודה של הסאבים (במיוחד בפיקים החזקים) נוצר עומס על מערכת החשמל, וכאמור החלק שמספק אותו הוא האלטרנטור.

האנרגיה שמפעילה את האלטרנטור מגיעה מהמנוע, וככל שיש מחסור רב יותר בזרם - האלטרנטור צריך "לעבוד" קשה יותר - הוא עצמו זקוק לאנרגיה גדולה יותר כדי להפיק אנרגיה חשמלית גדולה יותר. האנרגיה הזו מגיעה מהמנוע, זאת אומרת שהאלטרנטור מפעיל "עומס" על המנוע, וזה לוגם יותר דלק ממצב סרק רגיל...

בקצרה, ברגע שהמערכת מופעלת עם באס ועוצמה גבוהה, יש עלייה גם בצריכת הדלק, וזה הסבר נוסף לנפילות של שעון הטורים שלך...

לדוגמא, אצלי ברכב קיים שעון מדידת דלק בזמן אמת, וכשאני בעוצמות גבוהות, בסרק, ישנה צריכה גבוהה בכ - % 20 יותר מאשר כשהיא כבויה !!!

לגבי סחיבה - זה מאוד מאוד זניח משום שברגע שאתה כבר בנסיעה, סל"ד המנוע הגבוה יותר מאשר בעמידה, מפצה על העומס שמעמיס האלטרנטור על המנוע (אלא אם המנוע שלך הוא בעל מספר כוחות סוס כשל מזגן ביתי :) )

SPL - 143.6DB

"

פורסם
תראו, חלק מהתשובות פה נכונות חלקית, וחלק לא נכונות בכלל.

האלטרנטור ברכב מונע הוא יצרן החשמל. הוא עושה זאת בצורה של הפיכת אנרגיה סיבובית לאנרגיה חשמלית (לא נכנס להסבר על דרך הפעולה). ברגע שהמערכת עובדת, ובמיוחד כאשר יש עבודה של הסאבים (במיוחד בפיקים החזקים) נוצר עומס על מערכת החשמל, וכאמור החלק שמספק אותו הוא האלטרנטור.

האנרגיה שמפעילה את האלטרנטור מגיעה מהמנוע, וככל שיש מחסור רב יותר בזרם - האלטרנטור צריך "לעבוד" קשה יותר - הוא עצמו זקוק לאנרגיה גדולה יותר כדי להפיק אנרגיה חשמלית גדולה יותר. האנרגיה הזו מגיעה מהמנוע, זאת אומרת שהאלטרנטור מפעיל "עומס" על המנוע, וזה לוגם יותר דלק ממצב סרק רגיל...

בקצרה, ברגע שהמערכת מופעלת עם באס ועוצמה גבוהה, יש עלייה גם בצריכת הדלק, וזה הסבר נוסף לנפילות של שעון הטורים שלך...

לדוגמא, אצלי ברכב קיים שעון מדידת דלק בזמן אמת, וכשאני בעוצמות גבוהות, בסרק, ישנה צריכה גבוהה בכ - % 20 יותר מאשר כשהיא כבויה !!!

לגבי סחיבה - זה מאוד מאוד זניח משום שברגע שאתה כבר בנסיעה, סל"ד המנוע הגבוה יותר מאשר בעמידה, מפצה על העומס שמעמיס האלטרנטור על המנוע (אלא אם המנוע שלך הוא בעל מספר כוחות סוס כשל מזגן ביתי :) )

תודה על ההסבר אחי

האוטו שלי זה ליגאסי B4 הנעה כפולה שאמור להיות לו כח סוס סביר

מה אני צריך לעשות בשביל לפתור את הבעיה טוטאלית?

hu - alpine 9877 -->front : boston acoustic pro sixsty + morel elate 8" mid bass ==>rear : mbquart 3 way 150-rms -> amps : alpine pdx150.4 , alpine mrd 1005d ,second gel battery

פורסם

מה הספק המגברים שלך? כמה ואיזה סאבים יש לך? מצבר? חיווט (ואני מתכוון לא רק לחוט הפלוס והמינוס, אלא גם לחוט מהאלטרנטור למצבר, ומהמצבר למינוס), אלטנטור חזק יותר, ועוד...

בקיצור- זה סיפור לא קטן ולא זול להגיע למצב של מתח מיוצב ברכב. דרך אגב, כל ה"מצרכים" הנ"ל לא יוכלו לצמצם את העלייה בצריכת הדלק, אלא להפך..

גם אצלי זה קורה (המתח אצלי בפיקים הגבוהים כבר ירד גם מתחת ל 11V, אבל שמתי 2 קבלים, ואני לא מתכוון להכנס עכשיו להוצאה של משהו באזור ה 1000 ש"ח. אין תקציב, הסולו שבר אותי :)

בגדול הצורך המרכזי הוא בהחלפה לאלטרנטור גדול יותר, שיספק כמות גדולה יותר של זרם, וכך לא יהיו נפילות המתח כאלה דרסטיות, ולא יהיו לך "אורות מהבהבים" באוטו (כמובן שבהנחה שהמצבר תקין, והחיווט עבה מספיק).

כמובן שיתרון גדול נוסף הוא עוצמת הבאס הגדולה יותר שכן תחשוב שבדיוק כמו שהעוצמה של האור יורדת, כך גם עוצמת הבאס המופק קטנה יותר, בגלל החוסר בזרם שנגרם כתוצה מהנפילה במתח...

 

 

תודה על ההסבר אחי

האוטו שלי זה ליגאסי B4 הנעה כפולה שאמור להיות לו כח סוס סביר

מה אני צריך לעשות בשביל לפתור את הבעיה טוטאלית?

SPL - 143.6DB

"

פורסם
מה הספק המגברים שלך? כמה ואיזה סאבים יש לך? מצבר? חיווט (ואני מתכוון לא רק לחוט הפלוס והמינוס, אלא גם לחוט מהאלטרנטור למצבר, ומהמצבר למינוס), אלטנטור חזק יותר, ועוד...

בקיצור- זה סיפור לא קטן ולא זול להגיע למצב של מתח מיוצב ברכב. דרך אגב, כל ה"מצרכים" הנ"ל לא יוכלו לצמצם את העלייה בצריכת הדלק, אלא להפך..

גם אצלי זה קורה (המתח אצלי בפיקים הגבוהים כבר ירד גם מתחת ל 11V, אבל שמתי 2 קבלים, ואני לא מתכוון להכנס עכשיו להוצאה של משהו באזור ה 1000 ש"ח. אין תקציב, הסולו שבר אותי :)

בגדול הצורך המרכזי הוא בהחלפה לאלטרנטור גדול יותר, שיספק כמות גדולה יותר של זרם, וכך לא יהיו נפילות המתח כאלה דרסטיות, ולא יהיו לך "אורות מהבהבים" באוטו (כמובן שבהנחה שהמצבר תקין, והחיווט עבה מספיק).

כמובן שיתרון גדול נוסף הוא עוצמת הבאס הגדולה יותר שכן תחשוב שבדיוק כמו שהעוצמה של האור יורדת, כך גם עוצמת הבאס המופק קטנה יותר, בגלל החוסר בזרם שנגרם כתוצה מהנפילה במתח...

אז כך

המגברים הם : JL 500/1 שנותן 500RMS

מגבר של jbl שנותן 67RMS X 4

סאב של kicker l7

קומפוננט אינפינטי 90RMS

7X10 קינווד 80 RMS

 

חוטים מהמצבר לשלדה 2G

מהמצבר לאלטרנטור 2G (לפי העיין )

מהמצבר לקבל 1F עובר כבל של 4 G

פיוז 70 AMP שפעמיים בפיק גבוה נשרף :-(

hu - alpine 9877 -->front : boston acoustic pro sixsty + morel elate 8" mid bass ==>rear : mbquart 3 way 150-rms -> amps : alpine pdx150.4 , alpine mrd 1005d ,second gel battery

פורסם

אחי היקר

לדעתי אתה צריך לשקול החלפת אלטרנטור+מצברליותר גדולים..

ותחשוב על להחליף את הבית פיוז לאלקטרוני של 100 A

בהצלחה עופר

HU-Alpine 9887R FRONT-rainbow profi line265cs SUB-critical mass ss122 AMP1-zapco refernce 360.4

AMP2-MONO-zapco reference 500.1

פורסם

אהבתי את השילוב של הJL עם הקיקר.

המגבר הזה יקר אמנם אך מעולה!!!

לגבי הפיוז, קצת תמוה שהוא נשרף. 70A X 12V = 840 Watt

אתה לא מגיע להספק הזה גם בשיא הצריכה (כמובן שהכל תיאורטי), לכן זה קצת מחשיד העניין...

תבדוק קצוות חיבורים בין כל רכיבי המערכת, כולל בפנים התיבה של הסאב!

דרך אגב, באיזה תיבה שמת את הקיקר?

SPL - 143.6DB

"

×
×
  • תוכן חדש...