Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7604 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

נראה אחלה פורום וסבבה של אנשים.

מי שיכול לעזור אנא תגיבו

טוב אז ככה...

 

יש לי רכב מסוג מיצובישי גאלנט gl 1600 89.

תופעה חדשה ברכבי כאשר אני מנסה להתניע.- הוא מתקשה כמו רכב שנמצא בסיביר בקור-30 מעלות... לאחר ניסיונות התנעה [5-10] לבסוף המנוע מגיב אבל הוא מתחיל לגמגם לשניות ואז הוא כמו נחנק ומפרכס ל5-10 שניות, אני נותן קצת גז לעתו והוא משחרר את תחושת המחנק הגמגום והפרכוס לאחר ממש שניות- והכול סבבה ללא בעיות.-

כמובן שיש פה רקע... לפני התופעות הנ"ל הרכב התחמם ל20דקות- חריץ קטן בצינור, ותרמוסטט שנתפס כנראה גרם להתרוקנות המים ולהתחממות המנוע.

הכנסתי אותו לטיפול שכלל תרמוסטט למים, החלפת צינור, ניקוירדיאטור+מים. 650 ש"ח.

 

אז השאלה שלי- מה יכולות להיות הסיבות במקרה של התחממות קלהשל המנוע לאחר התיקון, ומה פשר הסיבה שהמנוע נחנק ומגמגם בעת ההתנעה כשהמנוע קר- בעיקר בבוקר.

יש לציין כי-

כשהרכב במצב של סרק המנוע אינו מתחמם והכול סבבה אפילו אםהוא עומד מותנע שעתיים. במצב של נסיעה מעל 20 דקות מד השעון מראה שהוא באמצע, במקוםלנטות מעט שמאלה מהאמצע.

וכבר חשבתי על זה שייתכן כי זה ראש מנוע אבל אין עשן שחור, ואין יציאה של מים מהרדיאטור בעת ההתנעה. והמנוע נשמע אחלה ותקין. וכנראה שזה גם לא "היוניט" מפני שהמאוורר פועל כמו שעון בדיוק במקום שהוא אמור להראות בסקאלה של מדהתחממות המים.

אולי אמרתי לעצמי אולי זה קרבוראטור אבל זה עדיין לא מתחברכי המנוע מתחמם.

סוס משובח הרכב שלי למרות גילו..

יש למישהו רעיון מה הווירוס של הסוס שלי?

פורסם

סביר להניח שצ'וק האוטומטי שלך לא פועל,ולכן ההנעה הקשה.

גש למכון קרבורטורים,הם אמורים לפתור לך את הבעייה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

בנוסף לבעית ההתנעה הנובעת כנראה מהקרבורטור יש לבדוק אם לא בוטל הטרמוסטט, דבר שאסור שיהיה כך ואז יש להחזיר טרמוסטט למע' כדי שמנוע הרכב יגיע מהר לטמפ' עבודה ויש לזה גךם השלכה על משנק (צ'וק) אוטומטי ברכב.

מאיזה אזור אתה בארץ?.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

חן שמעתי בעצתך ונגשתי למכון קרבורטורים, ואכן זו ההבחנה גם עלפי דבריו של המוסכניק. עדיין לא טיפלתי בזה ולכן אני לא יודע אם אכן זה ייפתור את הבעיה. אז תודה לך.

 

רפי אני לא יודע אם הבנתי אותך נכון או אתה אותי. התרמוסטט שלי נתפס ולכן החליפו לי אותו.

למה התכוונת כשאמרת- "יש להחזיר טרמוסטט למע' כדי שמנוע הרכב יגיע מהר לטמפ' עבודה".

אני מאיזור ראשל"צ

avrom

פורסם

כאשר התרמוסטט מוסר מן הרכב, בעצם יש סירקולציה של המים דרך הרדיאטור בכל זמן פעילות המנוע.

התרמוסטט מווסת את זרימת המים דרך הרדיאטור רק כאשר הטמפ' עולה ויש צורך בקירור המים (המנוע).

נסיעה ללא תרמוסטט גורמת לטמפ' עבודה נמוכה מדי של המנוע (ולא, זה לא טוב) מה שגורם לבלאי גבוה ולצריכת דלק גבוהה יותר.

החזר תרמוסטט מקורי חדש (עלות של עשרות שקלים) וסע לשלום.

אם עדיין יש התחממות - יש בעיה ברכיב כלשהו במערכת הקרור.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

יש לבדוק יוניט מאוורר בכל זאת, אבל אצלך הבעייה נשמעת כמו כיס אויר/אויר לכוד ויש לבצע ניקוז אויר, השאלה האם בגאלנט יש ברגים כאלה או שניקוז האויר הוא אוטומטי. חכה למי שמבין בגאלנט הוא יאמר לך

וגם בדוק ויזואלית שאין משהו שחוסם את האויר לרדיאטור כגון עלים/חתיכת פלסטיק וכ'ו

 

האם ההתחממות החלה אחרי התיקון מערכת קירור?

שמו לך נוזל קירור ירוק ולא מים נכון?

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

פורסם

איתמר אכן הוחלף לי במו עיניי תרמוסטט חדש מקופסה.

yonatanl יוניט מאוורר תקין מפני שמד החום מעיד כי הוא פועל בדיוק בטמפרטורה הנכונה. ואם הוא לא היה תקין הוא לא היה מגיב.. נראה לי.

ניסיתי להחליף יוניט חום מנוע אבל המד חום השתגע וזייף מפני שהרכיב אינו מתאים- זה מוציבישי.. הוא אוהב מקור... החלפתי חזרה יוניט חום המקורי והשעון ירד למצב הנורמאלי שלו.

חוץ מהקטע של הגמגום שאת זה נראה שאני יפתור ביום ראשון, עדיין הקטע של התחממות המנוע בזמן נסיעה מטריד... יכול להיות שזה כיס אוויר כמו שאתה אומר, ואני לא יודע אם יש ברגים או ניקוז אוטמאטי.

הרדיאטור נקי אחרי טיפול יסודי, ואין לי שם כל מיני חוסמים למיניהם.

ההתחממות התחילה לפני שהגעתי למוסך לצורך תיקון. אבל לפני שתיקנתי המנוע היה ממש חם. כעת הוא מתחמם מעט מעל המצב הרגיל שלו- כלומר עדיין משהו לא תקין.

וודאי מיים בצבע צמחייה ירוקה בשווייץ..

תודה לכם- מקווה שתוכלו לעזור

פורסם

הטרמוסטט החדש שהחליפו לך מקורי?

כי יכול להיות ששמו לך טרמוסטט שנפתח בטמפ' גבוהה מהטרמוסטט הישן שלך

Opel Astra 1.4L 1992

VW Passat TDI 2000

Ford Conncet TDCI 2004

Ford Mondeo 2.0L 2005

פורסם

נשמע מאד הגיוני מה שאתה אומר- וייתכן שמכאן באמת הבעייה של ההתחממות הקלה, ממש כמו שהיוניט מד חום הלא אורגינאלי שהחלפתי שעשה בעיות זיוף... אני צריך לבדוק את זה. עכשיו עולה לי שכבר חזרתי אליו לאחר החלפת היוניט מפני שראיתי נזילה קלה מהיוניט חום מנוע, והוא פתח, הזמין יוניט חדש והחליפו. השאלה מה אני עושה כי אתה יודע אני לא יודע אם המוסך המטפל שלי כל כך ימהר להסכים איתי...

תודה לך.

אם למישהו יש עוד רעיון לגבי הסיבות המסוגלות לגרום להתחממות המנוע במקרה שלי- בבקשה תגיבו.

פורסם

ועוד שאלה לרפי לין

רפי לפי מה שכתבת יש קשר בין תרמוסטט פגום לבין הצ'וק.

בהנחה שהחליפו את התרמוסטט חדש והוא לא מקור ואכן מכאן הבעייה כי הוא עדיין אינו תקין..

האם עדיין יכולה להיות השלכה על הצ'וק?, כלומר, במידה ואני יחליף לתרמוסטט אורגינלי- האם זה עלול לפתור או לייצב לי את הבעייה עם הצ'וק? או שכבר הצ'וק נפגע בלי שום קשר?.

פורסם

אתה לא חייב להחליף לטרמוסטט מקורי למרות שמומלץ יותר מקורי!

שים לב שהרמוסטט החדש נפתח בטמפ' של 88 מעלות (לפי ספר היינס)

Opel Astra 1.4L 1992

VW Passat TDI 2000

Ford Conncet TDCI 2004

Ford Mondeo 2.0L 2005

פורסם

שלום.

 

האם אתה מוסיף מים לראדיאטור?

כמו כן הבעיה יכולה להיות מחוטי הצתה מקולקלים.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

שלום לחברי הפורום,

 

לגבי התרוסטט...

israelbartal אם התרומסטט המקורי עולה מחיר סביר עדיף, אבל לא נראה, כי ההבדל לדוגמה בין יוניט חום מקורי ללא מקורי הוא 360 ש"ח. וזה רק יוניט.

מי כאן מבין במיצובישי שיכול לעזור?

האם אתה סגור על זה שאני זקוק לתרומסטט שנפתח ב-88 מעלות?, והוא אכן מתאים למיצובישי גאלנט89 gl 1.6? אולי מישהו כאן שמבין במיצובישי יכול לתת לי פרטים מדוייקים לגבי שם החברה או הדגם של התרומסטט חום שמתאים לרכבי?

לגבי כיסי האוויר...

האם ייתכן שחום קל במנוע נובע מכיסי אויר במערכת הקירור? איך אני יכול לבדוק את זה באופן עצמאי?

כי אכן כשמנוע מתחיל להתחמם מעט אני שומע כמו בועות, או רתיחה קלה מכיוון מיכל הגיבוי של המים.

מה עושים במצב של כיסי אויר?

שאלה לידע כללי-

בהנחה שמערכת הקירור מרוקנת לגמרי ממים... מהי האופן או הדרך הנכונה למלא נוזל קירור? . כלומר אני מניח שלשפוך את הנוזל בבת אחת יכול לגרום לכיסי אויר.

פורסם

אין אפשרות שיווצרו לך כיסי אוויר במערכת הקירור,כי למיצובישי שלך יש מערכת קירור פתוחה.

יכול להיות שהטרמוסטט ניפתח בטמפרטורה גבוהה מידי,ומכאן נובע רעש הביעבוע.

נסה להחליף את הטרמוסטט לכזה שניפתח בטמפרטורה נמוכה יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

avrom, לגבי הטרמוסטט, המקורי נפתח בטמפ' של 88 מעלות (מנוע 4G32)ע"י בדיקה בספרי היינס!

חשוב שכאשר אתה מחליף את הטרמוסטט וודא שכתוב עליו שהוא נפתח ב-88 מעלות או מעט פחות

 

לגבי חברה שמיצרת אותם זה לא כל כך משנה, פשוט לך לכל חנות חלפים ובקש טרמוסטט לגלאנט 89' 1.6, אני לא חושב שהפירמה משנה פה.

 

בהצלחה!

Opel Astra 1.4L 1992

VW Passat TDI 2000

Ford Conncet TDCI 2004

Ford Mondeo 2.0L 2005

×
×
  • תוכן חדש...