Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצערת, סעפת פלטה ושתום יניקה. מה הם? (קרא את הכללים)


R-S-I
שימו לב! השרשור הזה בן 6860 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יצא לי כמה וכמה פעמים לשמוע מספר מושגים אשר לא הבנתי מה פירושם אודה אם תעזרו לי...

 

1) המצערת ? מהי ומה הפירוש של פתיחת המצערת ?

 

2) סעפת הפליטה ? מה תפקידה ?

 

3) שסתום היניקה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2) להוציא את תוצרי בעירה תערובת האוויר דלק מהצילנדר

3) להכניס את תערובת הבעירה אל הצילינדר בעת צורך (מתוזמן ע"י גל הזיזים)

GTA זה הכי אחי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצערת:

למעשה אני מאמין שמדובר בפרפר המצערת.

תפקיד פרפר המצערת הוא לווסת את כניסת האויר למנוע (וע"י כך מווסתת כמות הדלק ותפוקת המנוע) - הוא מתפקד כמעין דלת כלשהי.

כשהוא סגור, כמות מועטה בלבד של אויר נכנסת למנוע (כמו כן, האויר הנכנס למנוע נתקל בהתנגדות), וכשהפרפר פתוח כמות רבה מאוד של אויר נכנסת למנוע.

הפרפר מחובר ישירות לדוושת הגז - משמע שבלחיצה על דוושת האוץ נפתח פרפר המצערת וכך נגרמת תאוצת המנוע (והרכב).

להלן המחשה:

untitled57ll.jpg

ולהלן מספר תמונות הממחישות מעשית את פרפר המצערת ובית המצערת (זהו הרכיב בו מאוכלס פרפר המצערת):

17000.th.jpg

 

6586.th.jpg

 

6585.th.jpg

 

6582.th.jpg

 

 

סעפת הפליטה:

כשמה כן היא - מסעפת את מוצאי הצילינדרים לצינור אחד.

לכל צילינדר במנוע יש מוצא - ממנו יוצאים גזי הפליטה.

במנוע מרובה צילינדרים (ככל מנוע רכב) יש מספר מוצאים שצריכים להגיע ולהפלט לאויר העולם דרך צינור אחד (צינור הפליטה - האגזוז) - סעפת הפליטה היא זו שמתעלת את כל המוצאים אל צינור אחד.

 

שסתום היניקה:

תפקידו לפתוח/לסגור את כניסת היניקה של המנוע.

כשהשסתום פתוח - תערובת האויר והדלק נינקת למנוע והצילינדר מתמלא בה וכשהשסתום סגור - התערובת לא יכולה להכנס ולחילופין תוכן הצילינדר לא יכול לצאת מהצילינדר דרך מבוא המנוע.

שסתום היניקה פתוח בפעימת היניקה - ומאפשר זרימת תערובת אל תוך הצילינדר, בפעימות הדחיסה, העבודה והפליטה השסתום סגור לצורך מניעת יציאת תוכן הצילינדר דרכו.

השסתום מתוזמן כאמור ע"י גל הזיזים, ונפתח ע"י זיז (מעין בליטה) בזמן הראוי.

 

מקווה שההסבר מספק (ארחיב אם תבקש).

יום טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שאלת הבהרה קטנה.

 

הפרפר במצערת מתפקד כמו מה שנמצא במרכז הקרבורטור (שכחתי את שמו:? )?

 

והקווים בכחלים מסמנים רק אוויר, נכון.?

 

בהמשך מתרחש העירבוב עם הדלק..?

 

בתודה מראש, אור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן, יש להבדיל בין מאייד לבין מע' הזרקת דלק.

 

ההסבר שנתתי לעיל מתייחס למע' הזרקת דלק, בה למצערת נכנס אויר בלבד, והדלק מצטרף בכניסת האויר למנוע.

במאייד, המצערת מעט שונה - אמנם רעיון פרפר המצערת זהה, אך עקרון פעולת המאייד מתבסס על צינור ונטורי - כלומר קוטר הצינור משתנה, ובנוסף חרירי הדלק ממוקמים מיד לאחר פרפר המצערת.

 

בכל אופן, ברמת העקרון - אויר בלבד מגיע לפרפר המצערת, אולם יש הבדל בין מאייד לבין מע' הזרקה - במאייד הדלק מתערבב עם האויר מיד לאחר הפרפר בעוד שבמע' הזרקת דלק הדלק מתערבב עם האויר באיזור שסתומי היניקה.

 

יום טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את ההסברים של howstuffworks לגבי הקרבורטור והבנתי מה הולך שמה.

 

לגבי הזרקת דלק, הבנתי שהעיקרון הא זהה, אך לא בדיוק..

 

בקרבוטור נוצר תת לחץ שכופה על הדלק לבוא ולהתערבב עם האוויר..

 

האם גם במערכת ההזרקה קיים התתלחץ הזה וישנו חישן שמזהה את עצמתה ומזריק דלק בהתאם..?

 

אור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם גם במערכת ההזרקה קיים התתלחץ הזה וישנו חישן שמזהה את עצמתה ומזריק דלק בהתאם..?

לא בדיוק.

במע' הזרקת הדלק, צינור המצערת בעל קוטר אחיד (ולא משתנה כבצינור ונטורי) ולא נוצר תת לחץ אותו מודד החיישן.

כמות האויר הנינקת למנוע נמדדת ע"י חיישן מסת האויר - שפועל על עקרון דומה לזה של פרפר המצערת.

מניפה קטנה נפתחת ע"י זרימת האויר במידה מסויימת וזו מתורגמת למחשב המנוע.

תוך כדי התחשבות באינדיקציה זו ובעוד אינספור נתונים שנאספים ממגוון חיישנים, מחושבת כמות הדלק - המגיעה למנוע ע"י מזרקים שממוקמים על יד שסתומי היניקה.

 

לילה טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל אופן, ברמת העקרון - אויר בלבד מגיע לפרפר המצערת, אולם יש הבדל בין מאייד לבין מע' הזרקה - במאייד הדלק מתערבב עם האויר מיד לאחר הפרפר בעוד שבמע' הזרקת דלק הדלק מתערבב עם האויר באיזור שסתומי היניקה.

נכון לMPI , לא נכון לTBI .

 

בתמונה רואים את המזרקים מעל ציר המצערות:

 

TBI_BODY1.jpg

 

מכאן:

 

http://www.jeepolog.com/j6tech_CJ_injection_pt1.htm

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, כשראיתי שהגבת הייתי בטוח שתעמיד אותי על אינספור טעויות.

שמח שטעיתי והטעות בדבריי לא הייתה כה משמעותית.

 

ותודה על ההעשרה!

 

יום טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6860 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...